OT-löpinää vol. 25

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Lottis
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä: Olen

Re: OT-löpinää vol. 25

Post by Lottis » Sun Oct 14, 2012 22:42

^ Miesystäväkokelas oli äsken kylässä ja tietty esittelin mun ostoksia hälle. Nosteli sitä sun tekemää kaulakorua ja tokas, että eihän hän voi nyt koskaan ostaa mulle yhtään mitään korua ku ite ostelen noin hienoja :wtg: Nyt tiedän ainaki minkä korun pistän työpaikan pikkujouluihin, täytyy vielä vaan koruun sopiva asu keksiä! :love:
Pipisa
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Pipisa » Sun Oct 14, 2012 22:50

Lottis wrote:^ Miesystäväkokelas oli äsken kylässä ja tietty esittelin mun ostoksia hälle. Nosteli sitä sun tekemää kaulakorua ja tokas, että eihän hän voi nyt koskaan ostaa mulle yhtään mitään korua ku ite ostelen noin hienoja :wtg: Nyt tiedän ainaki minkä korun pistän työpaikan pikkujouluihin, täytyy vielä vaan koruun sopiva asu keksiä! :love:
Nyt oot Lottis oikealla asialla! Sellainen mies on aina hyvä joka JAKSAA kiinnostua tai ainakin NÄYTTELEE että on kiinnostunut kun jotain korua/korun osaa/helmiostosta esitellään :wtg:

Poikaystävän puuttuessa olen laajentanut omaa piiriäni jo työmaalle asti ja minä sentään olen miesvaltaisella alalla.
Ymmärtäväisiä ovat miesparat olleet kun olen heille vakavalla naamalla helmiasioista puhunut.
Lottis

Post by Lottis » Sun Oct 14, 2012 23:07

^ Juu katos toi on vielä niin uus tapaus, ettei varmaan kehtaa olla kiinnostumatta. Mutta pointsit sai kyllä, että sanoi ostavansa naiselle koruja! :wtg: Kovasti koitin sanoa, että kyllä mulle korut kelpaa vaikka niitä ite teenki, harvon tulee nimittäin itelleen tehtyä.
kompiainen
Lasku: 5

Post by kompiainen » Sun Oct 14, 2012 23:24

Ilmaisin itseni varmaan huonosti aikaisemmin. Tietenkin siellä katsellaan ideoita, onhan siellä tarvikkeita ja kirjojakin myynnissä, mutta minusta on törkeää mennä valokuvaamaan toisen tekemiä tuotteita ja tehdä samanlainen itse myyntiin. Se jos tekee itselle, niin se on tiettyyn rajaan asti ok.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Misu
löytänyt aidot helmet

Post by Misu » Mon Oct 15, 2012 6:20

Eikös suurimman osan korujen salakuvaajista saa aisoihin sillä, että laittaa korut esille jonkun kiiltävän kankaan päälle? Tällöin kameroiden on vaikea tarkentaa, eikä ainakaan kovin huomaamattomasti mitään kuvaa voi räpsiä, ja jos voi, niin ei siitä kauheasti iloa ole... :-)
Piita

Post by Piita » Mon Oct 15, 2012 15:25

Kiiltävä kangas ei auta kun korut on laatikoissa esillä ja pöytätila käytetään kokonaan hyödyksi. :) Kangasta ei näy muuta kun pöydän yli menevä osa. :) Onneksi ne kuvaajat ovat kuitenkin vain pieni osa. Kyllä ihmisiltä pitäs pystyä odottamaan edes sen verran käytöstäpoja että uskotaan kun kielletään.
Mikä siinä onkin että ne negatiiviset asiat jää mieleen vaikka niitä on huomattavasti vähemmän kun positiivisia. Välillä ihan suututtaa että miksi sitä jää jauhamaan niitä.

Parhaimpia palautteita oli viikonlopun messuilta kun muutama asiakas sanoi ääneen sen mitä olen koettanut työskennellessäni koruihin hakea. Oli ihana että he huomasivat ja osasivat vielä sanoiksi pukea. Yksi rouva sanoi tovin koruja katsellessaan ja hypistellessään että " Näissä on tunnetta takana, jokin jännä juttu jonka tuntee." :love: Jotain taikaa noissa kivissä ja mv helmissä on. Välillä työtä tehdessä on todella vahvoja tunnetiloja ja sitä toivoo että jotain niistä välittyisi korujen kautta. Joskus näkee mielessään millainen asiakas saattas koruun ihastua ja sitten lopulta sen ostaa joku ihan toisenlainen tyyppi kuin olin ajatellut. :lol: Mutta joskus menee aavistukset nappiinkin. :D

Samanlaista tunnetta ei mulla tule lasihelmistä. Voi olla että nää on vaan helmihöperön (jolla on aikammoinen mielikuvitus :hullu: ) omia kuvitelmia mutta sellasia joskus tulee pähkäiltyä. En varmaankaan ole ainoa. En ole tutustunu kivien vaikutuksiin enkä halua. Enemmän haluan mennä mutu tunteella.
Onko muilla samanlaisia fiiliksiä? Vai olenko vaan ittekseni höperö? :dille:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by HelmiOrvokki » Mon Oct 15, 2012 19:45

Mulla on Piita ihan samanlaisia tuntemuksia kivien suhteen! Jotenkin tuntuu, että niillä on sielu, mutta en ole perehtynyt mihinkään parannusjuttuihin ym. Joistakin kivistä tuntuu säteilevän jotain, kun niitä pitää kädessä, onkohan se vaan mielikuvitusta vai sitä, kun on lukenu niistä vaikutuksista niin alkaa itsekin uskomaan? Mutta kyllä mullakin on aina tunteita mukana, kun teen korua, ehkä se on sitä helmihulluutta parhaimmillaan...Ja mä olen niin onnellinen, kun olen saanu tämän helmihulluuden periytettyä seuraavaankin sukupolveen, nuorempi tyttö on yhtä hulluna kiviin, helmiin ja kristalliin... :love:
Tätsä
löytänyt aidot helmet

Post by Tätsä » Mon Oct 15, 2012 22:13

Ei se ole mielikuvitusta. Kivillä on ihan omat juttunsa. Joskus niistä yrittää tehdä jotain, mutta kivi haluaakin tulla joksikin ihan toisenlaiseksi. Sitten se toisenlainen onkin sitten aivan täydellinen omalla tavallaan. Sanokaa vaan höperöksi, muuta näin on :oops: On myös kiviä, joihin en tunne mitään vetoa, en tykkää, en halua ostaa. Se kivi on ehkä jollekin toiselle hyvä, mutta minulle ei. Silloin se jää kauppaan.
agafia

Post by agafia » Mon Oct 15, 2012 23:14

Minä olen myös parantumaton kivien hiplaaja (välillä pitää vain ottaa kivilaatikko syliin ja naatiskella, väreistä, painavuudesta, kiillosta, siitä näppituntumasta. Se tekee todella hyvää). Yleensä valitsen korutkin juuri sen päivän mielialaan ja tarpeisiin. Labradoriittia muistuttamaan siitä, ettei koiraa ole karvoihin katsominen, että harmaan pinnan alla löytyy muutakin (ja kun tarvitsen annoksen itseluottamusta). Intian akaattia jalat tukevasti maassa -päiviin, fluoriittia ja vuorikristallia keventämään synkkyyttä ja vaikka en yhtään pidä punaisesta, niin karneolin lämmintä hehkua ei voi vastustaa. Ja ja ja…. Mutta minulle ne merkitykset ovat hyvin yksityisiä ja kumpuavat omista kokemuksista ja mieltymyksistä enkä usko parantaviin voimiin tai ns. perinteisiin merkityksiin, siis kirjaimellisesti otettuna. Värien ja kauneuden hyvää tekevään vaikutukseen mielelle ja mielialalle taas sitäkin enemmän.
Tuttua on sekin, että vaikka kuinka hyvä idea alun perin olisi, niin kivet ne vain kuiskuttelevat omiaan ja korusta tulee ihan jotain muuta, jollain kumman lailla omanoloinen ja rakas.
Tätsä
löytänyt aidot helmet

Post by Tätsä » Mon Oct 15, 2012 23:42

Ihana nähdä, että täällä on muitakin ihan pöpperöitä näiden kivien kanssa :ooh:
Harvoin sitä kellekään voi sanoa, että kivi tuntuu joltain, tai tarvitsee juuri jotain tiettyä kiveä/korua jonain päivänä. Se vaan tuntuu hyvältä, eikä siihen välttämättä vaikuta se, miltä ko kivi/koru näyttää.
rozalie

Post by rozalie » Wed Oct 17, 2012 13:59

Piita wrote:" Näissä on tunnetta takana, jokin jännä juttu jonka tuntee." :love: Jotain taikaa noissa kivissä ja mv helmissä on. Välillä työtä tehdessä on todella vahvoja tunnetiloja ja sitä toivoo että jotain niistä välittyisi korujen kautta. Joskus näkee mielessään millainen asiakas saattas koruun ihastua ja sitten lopulta sen ostaa joku ihan toisenlainen tyyppi kuin olin ajatellut. :lol: Mutta joskus menee aavistukset nappiinkin. :D
Itse teen koruni tunteella, rakkaudella ja kaikella sillä määrittämättömällä seikalla :) Joskus joitain koruja kun lähtee tekemään, kun kivet vihdoin "puhuttelevat", niin tulee korua tehdessä juuri se tunne, että tämä kuuluu jollekin tietylle henkilölle. Lähipiiri saa tästä osakseen :) Kohtelen näitä omiani vielä kuin maailmalle lähteviä lapsia ja välillä tekisi mieli kysellä asiakkailta, että mitäs sille korulleni kuuluu.. Ihan pöpi siis olen sillä saralla. Mutta kun laittaa niin paljon tunnetta peliin, niin siinähän se lopputulos sitten on. Visiot syntyvät päässä ja toteutus sitten käsissä heti, viikon tai jopa vuodenkin kuluttua. Joskus otan kiviä eteeni esille ja pyörittelen niitä ja laitan takaisin, eivät sillä hetkellä puhuttele. Mutta auta armias kun tulee se hetki, että nämä "syrjityt" alkavat sieltä laatikoista huutaa elämää, niin silloin ei auta mikään. :nod:
Että Piita, kyllä mää vaan yhryn sun juttuihin näissä asiois ,)
Ahneella on .. ainakin paljon kiviä!
saana

Post by saana » Tue Oct 23, 2012 3:19

Muutin vuosi sitten tänne uuteen kotiin.
Esikoisella on aina ollut todella hyvä iho, mutta viime talvena iho meni todella huonoon kuntoon.
Poika kärsi hirveästi kutinasta ja ihottumasta, mutta kesällä iho parani. Tyypillistä atooppista ihottumaa.
Tammikuussa syntyi kuopus jonka iho alkoi 1kk iässä mennä todella huonoon kuntoon. Kesän alussa iho oli jo pahasti tulehtunut ja päästiin allergiasairaalaan.
Allergioita löytyi esim. vehnä ja kananmuna. Allergiat ei kuitenkaan selitä ihottumaa, koska oli pelkällä maidolla silloin.
Kuopuksen iho saatiinkin kuntoon viime kuussa eräällä kalliilla rasvalla johon meni rahaa 2000e. Nyt alkaa iho menemään taas huonoon kuntoon vaikka käytetään 3 eri kortisoonia ja tuota kallista rasvaa. Käytössä on myös kolme eri perusvoidetta. Pahimpiin kohtiin käytetään keinoihoa.

Nyt olen kahtena yönä istunut lastenkanssa lastenklinikan päivystyksessä kun esikoinen on saanut jonkun ihme kohtauksen.
Pojalle nousee korkea kuume, reilu 40 astetta ja alkaa tulemaan täyteen nokkosrokon tyyppistä ihottumaa. Poika vaan itkee hysteerisenä ja naamakin turpoaa ja pingottuu.
Viime yönä istuttiin ulkona että kuume laskisi ja odotettiin samalla kyytiä sairaalaan. Nyt saatiin kahta eri allergialääkettä pojalle. Mitään muita allergioita ei ole tiedossa kuin porkkana-allergia.
Valvon yöt ja vahdin ettei poika saa yöllä noita kohtauksia. Pelkään että hengitys ei kulje tai tulee kuumekouristuksia.
Tällaista ei ole ennen ollut.

Puhuin naapureiden kanssa näistä ja mulle sitten kerrottiin että vastapäisellä asukkaalla on asunnossa paha homeongelma ja sille ei suostuta tekee mitään, koska asunto on kerran rempattu homeen takia.
Samoin tuo pesutupa on rempattu reilu vuosi sitten homeen takia. Rappukäytävän katossakin on joitain mustaa.

Olen miettinyt että jos tämä meidänkin asunto on homeessa. Kukaan ei ota vakavasti mun epäilystä siitä että tämä asunto voisi olla homeessa. Ihan kuin home olisi jotain minkä kaikki tietää mutta sitä ei voi oikeasti olla missään.
Nyt kun tarkkaan olen katsonut niin olohuoneen seinät hieman kupruilee.
Nyt pohdiskelen pitäisikö tänne tilata homemittaaja?

Voikohan naapureiden asunnossa oleva home pahentaa meidän näitä ihottumia ja muita tauteja?
Lottis

Post by Lottis » Tue Oct 23, 2012 7:00

Kuulostaapa Saana tosi hurjalta ja kurjalta tuo juttu! Kannattais varmasti tilata joku tarkastaja sinne.
Pipisa

Post by Pipisa » Tue Oct 23, 2012 7:44

Voi ei mikä tilanne. Tilaa ihmeessä joku tarkastus. Saat ainakin yhden epäilyn pois mahdolliselta listalta ja saat sielunrauhan itsellesi ettei tarvi koko ajan pohtia onko hometta vai ei
Mimme

Post by Mimme » Tue Oct 23, 2012 13:15

Ehdottomasti kannattaa tilata mittaus.
Hurjalta kuulostaa tilanne, tsemppiä!!
Post Reply