OT-löpinää vol. 25

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol. 25

Post by HelmiOrvokki » Wed Oct 24, 2012 20:19

Mulla on tosi herkkä hajuaisti ja haistan siis aivan liiankin hyvin...myös homeen. Meillä ei ainakaan hajun perusteella tunnu olevan hometta, eikä ole sairastettukaan paljoa yhtään *kop kop*, mutta miehen veljellä taitaa olla talossaan aika paha homeongelma. Hän kun tulee kylään, meillä haisee homeelta monta tuntia...Huomasin kesällä, kun istuttiin porukalla meidän asuntovaunussa ovi suljettuna, sen velipojan kamppeet haisi tosi hirveesti homeelta ja mulla alko silmiä polttaa ja kurkkua kirvellä...En ole viittiny siitä (homeesta) mitään puhua, kun on vähän sellanen "suutarin lapsella on paskat kengät"- syndrooma, eli kyseessä rakennusalan ammattimies :mrgreen: ...
Toi herkkä hajuaisti on huono juttu silloin, kun Helmi päättää just mennä vääntämään tooooosi haisevat paskat, kun meikäläisellä on ruokalautanen nenän edessä...
Tepatypy
korukivikasan keskellä
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Tepatypy » Thu Oct 25, 2012 12:11

HelmiOrvokki, minäkin haistan homeen jo kauas vähän niin kuin viran puolestakin, muuten hajuaistini ei ole kyllä kaksinen (paitsi tupakan haistan tuskallisen tarkasti, vastenmielistä koska inhoan sitä hajua yli kaiken). Kaupassa käydessä tietää heti toisista asiakkaista kenellä on kotona homeongelmaa samoin kuin työkavereista, hyvänpäivän tutuista tms. Hyvälle kaverille asian uskallan ottaa esillekin, mutta en ole keksinyt miten sen voisi tehdä tuttavuudelle - en ole sitten sanonut mitään vaikka tuntuu että pitäisi.
kanelipipari

Post by kanelipipari » Thu Oct 25, 2012 13:26

Kyllä helmeily van on hyvä harrastus (ja ammatti) kun helmillä on selvästi ihan tervehdyttävä vaikutus. Syysflunssa on päässyt iskemään ja tänään oli todella vaikea lähteä töihin, mutta kappas kun kusti toi laatikollisen uusia helmiä, niin heti parani olotila aivan kummasti. Varsinkin kun tässä lähetyksessä tuli pitkästä aikaa myös iso kasa semmoisia helmiä, jotka on tarkoitettu, että saan itse niistä väkerrellä. Sormia syyhyttää päästä vääntämään koruja, eikä pienet kuumeet tunnu enää missään.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
Piita
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Piita » Thu Oct 25, 2012 19:57

Juu, homeen haistaa, varsinkin jos on sille herkistynyt. Kaupassa meinaa joskus tulla örkki kun vieressä käy joku jonka vaatteet haisee homeelle.
Kaikki ei hometta tosiaan haista. Meillä ei muut haista kun minä ja tyttäreni, tyttärelläni on vielä tarkempi nenä kuin minulla. Hänellä altistuksesta niin lyhyt aika että siksi herkempi nenu.
Se että miten ottaa puheeksi jonkun kanssa että teillä haiseepi home, onkin vaikea juttu. Suhtautumista kun on niin sadanlaista. Jotkut voivat olla tyytyväisiä että mainitsee ja siten ongelma voi löytyä mutta liian paljon on niitä jotka kieltää asian ja suuttuvat asiasta.

Home on sellanen asia että välillä ei voi kun pyöritellä silmiään kun asiaa ei oteta todesta, monet kunnat on lirissä homekoulujen, sairaaloiden ja päiväkotien kanssa. Asioita peitellään ja koetetaan syyllistää oppilaiden vanhempia hysterian ja huhupuheilden levittämisestä. Kaikki kun eivät reagoi ja sairastu mutta ne jotka sairastuu ovat liikaa!
Pahinta mitä on meillä kohdalle tullut että naureskellaan ja vähätellään asioita. Naureskellaan että "monesti olen siellä koululla käynyt ja vielä' olen hengissä..." ja tosiaan naureskelua päälle. Ja varsin hyvin tiedetään että perheessä on sairastettu homeen takia ja seurauksista lapsi kärsii loppuelämänsä. :wall: :shake:
Siitä on leikki kaukana kun saa voimakkaan allergisen reaktion. Aikuisellakin säikäyttää, saati sitten kun lapsella menee henki ahtaalle.

Saana jos teillä on mahdollista päästä pois asunnosta niin tehkää se mahdollisimman nopeasti. Nuo muurahaiset ja kuvaamasi asiat ovat varma merkki ongelmista.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Oct 25, 2012 22:32

Turussa on maa valkoisena ja lisää tulee koko ajan. Puolessatoista tunnissa on tullut jo about 5 senttiä. Ei naurata naista tämä :grrr:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
kanelipipari

Post by kanelipipari » Fri Oct 26, 2012 9:59

Ei naurattanut nyt aamullakaan kun kävellä töpsytin alas mäkistä Uudenmaankatua ja tasan yhden talon kohdalla oli vähän hiekkaa. Flunssan herkistämät silmätkin valui vettä niin, ettei edes kunnolla nähnyt mihin astui.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
Penny

Post by Penny » Fri Oct 26, 2012 10:51

Lunta ainakin kymmenen senttiä täällä Tampereella, onneksi lumisade loppunut jo ennen aamuruuhkia. Liukasta kuin mikäkin. Taas se aika vuodesta, kun haaveilen muutosta johonkin lämpimään...
waterwoman

Post by waterwoman » Fri Oct 26, 2012 15:42

Ihanaa, että en ole ainoa joka on syntyny väärään- kylmään ja pimeään maahan.
:)
kirsema
Swarovski-kuumeessa

Post by kirsema » Fri Oct 26, 2012 16:39

Kuin myös haluaa lämpimään...ehkäpä laitan saunan lämpiämään :idea2: Jo vain oli mielenkiintoinen aamu, kissa karkasi pimessä takapihalle ja kesken peräänjuoksun ymmärsin, että nyt vauhti seis, aamutossuni liukastelevat puisilla parvekelaatoilla. Kissa kömpi parin minuutin päästä oven taakse maukumaan ja takaisin sisätiloihin. Töihin lähtiessä tallustelin parkkipaikalle, varovasti, ja kuinka ollakaan, siellähän sitä jäätä oli lumen alla odottelemassa. Muutaman nopean askelluksen jälkeen pysyin kuin pysyinkin pystyssä ja etanana etenin parkkikselle. Autoon päästyäni huokaisin helpotuksesta, mutta toinen koettelemus oli vielä edessä: työmatka piti taittaa kesärenkailla (tyhmää, mutta kun talvirenkaat mökillä 100 km päässä) lumen tuprutessa hiljalleen. Onneksi lumisade loppui kesken matkan ja tiet olivat sulia vai liekö jo suolan avulla sulia ja pääsin ehjin nahoin ja suorin pellein töihin. Mutta on se taas jälleen kerran totuttava tähän kylmään ja toivottavasti vähään lumeen. Hyvää viikonloppua kaikille!
iidaer
aloittelee siemenhelmillä

Post by iidaer » Sat Oct 27, 2012 13:15

Jee, kotisivut tehty ja hyvä fiilis!

Mulla olisi pikainen kysymys, jos joku osaisi vastata! Paljonkohan kehtaa pyytää hopeisesta muinaisketju rannekorusta, jossa olisi itse tehty lasihelmi mukana? Muuten osaan hinnoitella tuotteet jo ihan ok:sti, mutta hopeaketjujen hinnoittelu on järjettömän hankalaa!
Michli

Post by Michli » Sat Oct 27, 2012 13:29

Ja taas taitaa olla se aika vuodesta kun talvi yllätti autoilijat ! Kyllä se on etevä kun jokavuosi pääsee yllättämään.. :wtg:
minde
Swarovski-kuumeessa

Post by minde » Sat Oct 27, 2012 14:26

iidaer wrote:Jee, kotisivut tehty ja hyvä fiilis!

Mulla olisi pikainen kysymys, jos joku osaisi vastata! Paljonkohan kehtaa pyytää hopeisesta muinaisketju rannekorusta, jossa olisi itse tehty lasihelmi mukana? Muuten osaan hinnoitella tuotteet jo ihan ok:sti, mutta hopeaketjujen hinnoittelu on järjettömän hankalaa!
n. 50e? Ainakin pikaisella googlauksella oli hopeisia muinaisketju -rannekoruja monessa paikassa noin 50e:lla, monessa enemmälläkin. Niissä toki mukana kaikki verot ja muut. Rohkeasti vain tarpeeksi korkeita hintoja, se antaa kuvan siitä että arvostat itse omaa työtäsi ja kädentaitojasi. :)
iidaer
aloittelee siemenhelmillä

Post by iidaer » Sat Oct 27, 2012 15:09

^Joo, itsekin vähän googlailin ja tulin samaan tulokseen kuin sinäkin. Kiitos :)!
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Fri Nov 02, 2012 12:17

Ihanaa, että OT-ketjussa on elämää! Pitäkäähän pulinaa yllä :D , minäkin koetan ehtiä osallistumaan.

Marraskuu tuli kuin varkain, joten alkaa olla aika valmistautua joulun tuloon. Ja jouluhan ei tule, ellei ole tonttu-SHY-projektia, eihän?
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
saana

Post by saana » Fri Nov 02, 2012 15:10

Cattleya en ole ikinä osalistunut tuohon tonttu projektiin vaikka mieli onkin tehnyt.
Jos tänä vuonna tämä järjestetään olen ehdottomasti mukana! :)
Post Reply