OT-löpinää vol. 25

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

hunski
sijoittaa jalokivilaatuun
Oikea käyttäjä: Olen

Re: OT-löpinää vol. 25

Post by hunski » Mon Dec 24, 2012 15:07

Image
Ransu-herra lumisine nenineen toivottelee täältä meiltä hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta! :D
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
Skuolfi
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Post by Skuolfi » Wed Dec 26, 2012 18:48

Minä ainakin olen unohtanut :oops: . Katsokaa tekin Eowynin viesti kohdasta Foorumin ylläpito ja sieltä se eka viesti. Ehkäpä voimme vieläkin tuke ylläpitäjää näissä maksuissa. Tämä on niin hyvä foorumi, että sen soisi jatkuvan.
Tilinumerokin löytyy viestistä.
Kiven ääni on matala. Sen puhe selvää ja käsittämätöntä.
(Torsti Lehtinen)
Pipisa

Post by Pipisa » Fri Dec 28, 2012 16:13

Voi tätä ilon ja onnen päivää! Poikakamu tuossa järjestelee mulle kodinhoitohuoneeseen omaa koruilutilaa, vihdoinkin. Kotosalla kun joutuu aina purkamaan kaapeista kaikki helmeilykamat kun jotain alan tekemään ja laittamaan käytön jälkeen pois. Nyt on vihdoin oma työtila helmiharratukselle :D

Ja toinen mainio idea tuli kun siipan lapset saivat cars-joulukalenterit, niiden sisällä olevat lokerikot ovat oivia avattujen nauhojen lokerikkoja (mulla menee niihin lasihelmet)
Vähän rimpuloita ehkä mutta hyvin toimivat tarkoitukseen ja kierrätysaatteellisesti aivan voittamattomia :wtg:
ursula
lasihelmien lumoissa

Post by ursula » Sat Dec 29, 2012 1:20

Pipisa wrote:Ja toinen mainio idea tuli kun siipan lapset saivat cars-joulukalenterit, niiden sisällä olevat lokerikot ovat oivia avattujen nauhojen lokerikkoja (mulla menee niihin lasihelmet)
Vähän rimpuloita ehkä mutta hyvin toimivat tarkoitukseen ja kierrätysaatteellisesti aivan voittamattomia :wtg:
Juu, täällä myös laitettiin lego-joulukalenterin sisus hyvään talteen tulevia lajittelutarpeita varten. :nod:
Skuolfi

Post by Skuolfi » Mon Dec 31, 2012 18:55

Onnellista uutta vuotta Lihkolaš ođđa jagi!
Kiven ääni on matala. Sen puhe selvää ja käsittämätöntä.
(Torsti Lehtinen)
susma
korukivikasan keskellä

Post by susma » Mon Dec 31, 2012 23:31

Hyvää uuttavuotta kaikille, itse olen vähempi tänne kommentoinut mutta on mahtava huomata että silloin kun vaikeaa niin täällä on kamalan ymmärtäväistä ja ihanaa porukkaa, ihana kuulua teihin ja kiitokset etenkin Pänisteri ja Saana!
Pänisteri

Post by Pänisteri » Mon Dec 31, 2012 23:54

Susma, kiitos!
Tätä kautta on tullut monta uutta tuttavuutta, ja monen iloista ja niistä suruistakin on saanut kuulumisia. Minäkin toivotan kaikille onnellista uutta vuotta 2013, ja niille, joilla on surua ja murhetta, paljon jaksamista ja suruttomampaa seuraavaa vuotta!
Harrastukset on väärät jos ei kaikki rahat mene...
waterwoman

Post by waterwoman » Tue Jan 01, 2013 1:15

Skuolfi wrote:Onnellista uutta vuotta Lihkolaš ođđa jagi!
Kiva nähdä myös saamenkielisiä tekstejä :D

Hyvää uutta vuotta 2013 myös minulta kaikille ihnille helmettiläisille :love:
Oli ihan kiva helmivuosi takana.
:)
maripauliina

Post by maripauliina » Tue Jan 01, 2013 10:16

Helmeilevän ihanaa vuotta 2013 kaikille Hlemettiläisille! tuokoon se kaikille paljon onnea ja iloa, uusia ihania asioita. Erityisesti niille joilla on ollut vastoinkäymisiä viime aikoina toivon tulevasta vuodesta ihanaa ja onnentäyteistä. :ooh:
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Jan 03, 2013 3:45

Täällähän on keskusteltu! Pakko vielä sanoa oma kommentti tuohon ulkomailta/kotimaasta osteluun. Ostan kaikki korumateriaalini ulkomailta niistä kahdesta yksinkertaisesta syystä, että a) tavara on ihan julmetusti halvempaa ja b) saan kolmesta kaupasta kaiken haluamani (mukaanlukien suurimman osan skräppäilytarvikkeista, joita ostan kyllä Turusta askartelukaupoistakin). Siinä volyymissä, jossa mä materiaaleja ostan (viime vuonna useampi tuhat euroa), olisin maksanut yli kaksi kertaa enemmmän jos olisin ostanut Suomesta saman määrän ja tässä vaan varovainen arvio. Todennäköisesti ero on huomattavampi. Kun teen koruja 95%:sti itselleni, ei materiaaleilla ole ikinä kiire ja jaksan kyllä odottaa, että Kiinasta paketit tulevat kun tulevat. Sitäpaitsi, varasto alkaa olla sitä luokkaa, ettei juuri mikään pääse niin loppu, etten pystyisi toteuttamaan ideoitani pienillä variaatioilla aina kun siltä tuntuu. Kannattaisin mielelläni suomalaista, mutta kun rakastan eurojani siinä määrin paljon, että ostan sieltä mistä saan halvemmalla ja helpoimmalla (saman katon alta). Sitäpaitsi.. ne materiaalit mitä haluan, eivät kuitenkaan ole suomalaisia vaan suomalaisen firman maahantuomia. Miksen toisi niitä itse jos se on mahdollista, jolloin vältän turhat välikädet? Tilaanhan samasta syystä myös kynsilakkani ulkomailta. En näe syytä maksaa pullosta Orlyn lakkaa 19 euroa kun saan sen jenkeistä postareineen n. kuudella ja on vielä isompi valikoima, josta etsiä haluamansa.

ps. Rakastan kyllä materiaalejanikin niin paljon, ettette juuri mun näe myyvän kirpparilla mitään juuri koskaan. En yleensä ostele jos en jotain halua itselleni.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
itta

Post by itta » Thu Jan 03, 2013 9:50

Nyt on pakko liittyä kanssa tähän keskusteluun. Olen Nunnulin kanssa samoilla linjoilla helmikauppoja koskevassa asiassa. Kun koruja tekee pääasiassa itselleen, niin mieluiten sitä ostaa sieltä mistä halvemmalla saa, varsinkin kun tavara kotimaisissa helmikaupoissa on ihan samaa ja samaan aikaan ulkoimailta ostettaessa valikoima on huomattavasti laajempi.
Vaikkakin periaate suosia Suomalaista ja suomalaisia yrityksiä on hyvä niin samaan aikaan en näe syytä miksi suosia kotimaisia helmikauppoja jotka kuitenkin ovat vain maahantuojia, kuten Nunnuli sanoi. Eriasia olisi, jos he olisivat kotimaisia käsityöyrittäjiä tai kotimaisia tuottajia. Silloin puhutaan eri asiasta.
Toki, on kyllä loistavaa että meillä Tampereella on helmikauppoja, varsinkin yksi joka erottuu edukseen laadullaan ja palvelullaan, josta on mukava poiketa hakemaan jotain kun tavaralla on kiire tai haluaa muuten vaan hypistellä ihanuuksia. Nettikaupoissa kun on se huono puoli ettei pääse näkemään mitä on ostamassa ja kuva ei aina vastaa laatua.
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow."
- Albert Einstein
mikael0k

Post by mikael0k » Sat Jan 05, 2013 15:06

Oikeastaan samoin kävi minullekkin...olin tilaamassa suomalaisesta kaupasta erästä mielenkiintoisen näköistä erikoisempaa akaattivariaatiota helminä...hinta vain tuntui kovalta..nauha maksaa 25 euroa...no aloin sitten etsiskelemään erikoisakaattihelmiä yleisemminkin netistä..ja.. samaa nauhaa löytyi Kiinasta hintaan n 5 euroa nauhalta. Tässäkin tuotteessa hinta sisälsi postituksen, joten ostin heti kymmenen nauhaa kerralla.. ja tuotteet oli minulla viikossa.. Nyt tuo kauppias on minulle tuolla suosikkipalkissa, joten sieltä hankin muitakin kivinauhoja silloin kun tarvetta ilmenee.

Käytän kyllä myös suomalaisia kauppoja, silloin kun palvelu, hinta, ja laatu kohtaavat siten että se kannattaa. :D
Lottis
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Lottis » Thu Jan 10, 2013 20:56

:jippii: Ilmottauduin ekalle korukurssilleni! Siellä tehään hopealangasta avolenkkiketjuja, sitten virkataan sitä hopealankaa ja opetellaan juottamista ja muotoilua. Haaveilen myös että ton jälkeen menisin vielä hopeasavikurssille. Oon ihan innoissani! Harmittaa mennä ilman kaveria, mutta jospa se jännitys siitä hälvenis kunhan ekan kerran on siellä käyny.
hunski

Post by hunski » Thu Jan 10, 2013 21:14

Minäkin haaveilen korukursseista, kun nyt täälläkin päin niitä taas ois, mutta en taida päästä oikee mihkää ku työvuorot ei passaa ja en sitä paitti saa itteistäin irti et yksin lähtisin :| Vaik siellähän sitä tutustuu uusiin ihmisiin.. :roll:
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
Pipisa

Post by Pipisa » Fri Jan 11, 2013 18:56

Mulla on Hunskin kaa samaa ongelmaa, työvuorot tunkee tielle, onneksi tuo Lottis jaksaa kyllä etsiä vaihtoehtoja myös vuorotyöläisille niin jos sitä joskus pääsis osallistumaan. Muutenhan tässä kohta on niinku kampaaja joka ei osaa leikata ku polkkatukkaa ku ei pääse kehittymään.
Post Reply