OT-löpinää vol. 25

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Lottis
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä: Olen

Re: OT-löpinää vol. 25

Post by Lottis » Fri Jan 11, 2013 21:02

^ Juu, huutelen sua kyllä aina mukaan jos jotai mietin vastaisuudessaki! Nyt testaan tuon ekan kurssin ittekseni. Tosin vaatii sinne meno iteltäkin sovitteluja, tai äidiltä nyt vielä enemmän. Aamuvuoropäivinä ei niinkään hätää, mutta väli- tai iltavuoropäivinä äiti käy hakeen mun koiran niille päivälle. Menen töistä niille kun asuvat lähellä keskustaa ja ehdin siellä käyttää koiran pihalla. Sitten kurssin jälkeen haen sessen mukaan kotiin. Ihana äiti joka mahdollistaa mulle tämmöisen pienen kurssin, ei se toki kestä ku reippaan kuukauden.
Thuja Design
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Thuja Design » Sat Jan 12, 2013 18:34

Kivaa,Lottis,että olet päässyt hopeatyökursseille,tosin järjestelyjen kautta.Kursseilla on yleensä mukavia ihmisiä ja tutustuu nopeasti,saat sieltäkin tuttuja nopeasti.t
Lottis

Post by Lottis » Sat Jan 12, 2013 19:25

^ Mukava kyllä päästä kun tähän asti vain itse kaiken opetellut. Toivottavasti opettaja on pätevä, vähän epäilyttää kun on kansalaisopiston kurssi. Mutta eihän sinnekkään ihan ketä vaan palkata, joten eiköhän opettaja asiansa osaa. :) Mukava päästä oppimaan uutta!
Lottis

Post by Lottis » Mon Jan 14, 2013 21:02

Se siitä riemusta. Tuli spostia ettei kurssi toteudu kun ei ole tarpeeksi osallistujia. :evil:
itta

Post by itta » Mon Jan 14, 2013 21:20

oi, meil täällä tampereella tuppaa olemaan toisinpäin - kaikki kivat kurssit on aina täynnä! Ja mitä tulee noihin kansalaisopison opettajiin niin mun kokemus on että ihan asiansa osaavia ovat ja ammattilaisia. Kaikilla tuo "opetuspuoli" ei ole ihan hallussa, mutta siltikin antoisia kursseja ovat olleet
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow."
- Albert Einstein
Hämis
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Hämis » Tue Jan 15, 2013 0:33

Lottis wrote:Se siitä riemusta. Tuli spostia ettei kurssi toteudu kun ei ole tarpeeksi osallistujia. :evil:
:( se on aina harmi niiden kannalta jotka ovat itse kurssia kovasti odottaneet.
Pipisa

Post by Pipisa » Tue Jan 15, 2013 17:23

Kävin eilen Oulussa anttilassa ja törmasin tällaiseen hauskaan/outoon juttuun.

Siellä oli myynnissä yhden valmistajan kolmenlaisia kaula-ja rannekoruja. Foliosisuksella olevia lasihelminauhoja, viljeltyjä mv-helminauhoja ja south sea shell nauhoja. Aikani niitä hypistelin ja sitten huomasin että lasihelminauhan tuoteselosteessa sanottiin että se oli viljeltyjä Mv-helmiä. Kaikissa muissakin lasihelminauhoissa oli sama tuoteseloste. Mv-helmissä oli sama seloste kuin lasihelmissä ja south sea shelleissä niiden sanottiin olevan simpukankuorihelmeä.

Sanoin sitten myyjätätille joka siinä vieressä notkui että heillä on väärä tuoteseloste ko.helmissä ja hän sanoi että ei, kun se vain tarkoittaa että se tuote on yleisesti helminauha, kaikki helmet myydään tuolla samalla etiketillä.

Varmaan hetkeksi hämmennyin ja tuumin vain että ai jaaha ja menin pois kun en viitsinyt sitten mainita että south sea shelleissä oli kyllä oikea tuoteseloste, kuin myös Mv- nauhoissa.

Ai joo, ja yllättävää oli että south seat olivat 4e kalliimmat kuin mv:t

sille ketä kiinnostaa niin kuminauhaan pujotetusta 10mm south sea shell rannekorusta saa maksaa 22,90 :huh:
maripauliina

Post by maripauliina » Tue Jan 15, 2013 22:29

^^No olihan kokemus! Ja simpukankuorella hintaa.... Ei se ole tyhmä kun pyytää... :roll:
itta

Post by itta » Tue Jan 15, 2013 23:55

Noita on välillä hauska kaupassa hiplata ja hämmästellä... Noilla "suurilla valmistajilla" on aivan järkyttävät hinnat välillä. Ihan tavanomaisesta jutusta.. tietysti, välikäsiäkin on monia jotka omansa siitä ottaa.. mutta kyllä sitä miettii että minkä takia ihmiset ovat valmiita maksamaan esim tuollaisesta simpukankuorirannekorusta sen 22,90 eur, mutta jos myisit sitä itsetehtynä 20 eur hintaan, niin napistaan että maksaa liikaa...
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow."
- Albert Einstein
Pipisa

Post by Pipisa » Wed Jan 16, 2013 10:23

Joo, mä hämmästelin samaa, ja kun toi ei ollut nyt mikään helmeilyn voittotyö. Helmet siinä jonossa ja solmu tursotti välistä. Hohhoijaa. Mut sehän on sillon hyvä ja hintansa väärti kun se myydään oikeassa kaupassa.
Enemmän mulla oikeestaa rassas se väärä etiketti. Tuli mieleen että joku pikkutyttö sen sieltä ostaa ja kyllä itkua pukkaa sit kun totuus kuuluu että helmet ei ookkaan sitä mitä luuli ostavasa.
minde
Swarovski-kuumeessa

Post by minde » Wed Jan 16, 2013 20:57

Eikös ne simpukankuorihelmet monesti olekin kalliimpia kuin värjätyt (huonolaatuiset) makeanvedenhelmet? Jos tiedän kenen suuren valmistajan koruista puhut niin nehän käyttävät juurikin niitä lähes ö-luokan mvhelmiä. :) Virheelliset tuotelaput on tietysti huono juttu, voi hyvänen aika mitä sähläystä. kai nyt maallikkokin huomaa että niissä mv-helmissä ja lasihelmissä JOTAIN pientä eroa on...
Skuolfi

Post by Skuolfi » Sun Jan 27, 2013 14:55

Tilasin joskus vyyhdin nahkanauhaa ja se haisi vanhalle varastolle (=homeelle?).
Olen säilyttänyt vyyhtiä ulkona tuulessa ja pakkasessa. Haju on vähentynyt, mutta ei tarpeeksi. Ei viitsi käyttää riipuksille.
Onko kenelläkään hyviä neuvoja, miten hajun saisi pois. Tällä hetkellä vyyhti on isossa muovirasiassa ja mukana on pikku astiallinen ruokasoodaa.
Kiven ääni on matala. Sen puhe selvää ja käsittämätöntä.
(Torsti Lehtinen)
Tepatypy
korukivikasan keskellä

Post by Tepatypy » Sun Jan 27, 2013 22:37

Voi räkä, mulle kävi joskus myös noin. Tilasin satsin nahkanauhaa Kiinasta ja se haisi myös selvästi homeelle. Valitettavasti mikään kokeilemani ei auttanut, avasin nahkanauhan löyhälle vyyhdelle ja mm. tuuletin viikkokaupalla ulkona (syksyllä). Haju väheni mutta ei lähtenyt kokonaan. En saanut hajua pois, pakko oli laittaa roskiin. Toivottavasti sulla on parempi tuuri :( Homeen haju jää aivan tajuttoman ätäkäsi kiinni huokoiseen materiaaliin ja sitä on tosi vaikea hävittää. Eräs tuttavani sai homeisessa varastossa olleista kirjoista hajun pois pitämällä niitä sitkeästi koko kesän ulkona (sateelta suojassa, toi sisälle kun ilma kostui). Sitä voisi yrittää? Talvisää voisi toimia paremminkin, varsinkin jos saa kirkkaaseen auringonpaisteeseen valkealle hangelle. UV-säteily heijastuu tehokkaasti lumesta, se voisi tuhota hajumolekyylejä. Onnea yritykseen.
Piita

Post by Piita » Sun Jan 27, 2013 23:23

Nahkanauhasta homeenhaju ei lähde millään. Mulle kävi niin että tuli homeenhajuisia kamoja kun tilasin ja laitoin takas ja sain rahat takaisin. Homealtistuksen kun on saanu niin ei voi käyttää ite eikä ainakaan tehdä myyntiin.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
kokeilija

Post by kokeilija » Mon Jan 28, 2013 11:44

Minäkin olen saanut Kiinasta maakellarille haisevaa nahkanauhaa. Se haisi pitkään ja sen hajun tunsi heti kun huoneeseen meni. Tuulettelin kanssa aikani ja enää siinä sitä hajua ei mielestäni ole, mutta onpa aikaakin kulunut jo ehkä pari vuotta.
Post Reply