OT-löpinää vol. 25

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Pipisa
sijoittaa jalokivilaatuun
Oikea käyttäjä: Olen

Re: OT-löpinää vol. 25

Post by Pipisa » Sat Feb 16, 2013 22:29

Harmi homma :( Toi on tossa nettiostamisessa se varjopuoli että joskus joutuu pettymään.
Skuolfi wrote:Ei lähde homeen haju pois. Nyt lähtevät GLP:n nauhat roskiin.
Piritta
Lasku: 5

Post by Piritta » Sun Feb 17, 2013 12:08

Mä en ole paljon helmiin koskenut viimeisen vuoden aikana. Nyt ennen joulua ostin pitkästä aikaa uusia helmiä ja ison läjän hopeaa. Vielä pitäis hankkia jotain uusia työkaluja ja sit taas toivottavasti innostais korujen tekeminen. Päässä olis ideoita kyllä :) Ja aikaakin olis, koska otin keväälle ja alkukesään 3 kuukautta vuorotteluvapaata ja sitten saan keskittyä vaikka vain pelkästään koruihin jos huvittaa :jippii:

Pitäis vaan löytää jostain joku kurssi, missä sais sulatettua tuon hirveän määrän jämähopeita, mitä tässä vuosien aikana on kertynyt.
aikku
suunnittelee Balin-matkaa

Post by aikku » Sun Feb 17, 2013 15:51

Mulla aika pitkälti sama juttu kuin sulla Piritta, mun korujumi kesti vaan kolmatta vuotta. Viime vuoden lopulla mulle tehtiin leukaoperaatio ja sen jälkeen jäin kolmeksi kuukaudeksi myös vuorottelu vapaalle.
Kuvittelin korujumin avautuvan kun on kerranki aikaa keskittyä siihen, mut jumi avautui vasta muutama viikko sitten...Töihinki pitäis lähteä viikon päästä, toivottavasti ei taas ala jumittaa :(
Nyt olen saanut aikaseksi muutamat helmet, korvakoruja ja -koukkuja sekä kirjanmerkkejä. Ja kivalta tuntuu :D
Hämis
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Hämis » Mon Feb 18, 2013 2:50

Piritta wrote:Mä en ole paljon helmiin koskenut viimeisen vuoden aikana. Nyt ennen joulua ostin pitkästä aikaa uusia helmiä ja ison läjän hopeaa. Vielä pitäis hankkia jotain uusia työkaluja ja sit taas toivottavasti innostais korujen tekeminen. Päässä olis ideoita kyllä :) Ja aikaakin olis, koska otin keväälle ja alkukesään 3 kuukautta vuorotteluvapaata ja sitten saan keskittyä vaikka vain pelkästään koruihin jos huvittaa :jippii:

Pitäis vaan löytää jostain joku kurssi, missä sais sulatettua tuon hirveän määrän jämähopeita, mitä tässä vuosien aikana on kertynyt.
Riippuu hiukan missä päin suomea haluaisit kursseilla, Somero opistolla on maaliskuussa yhden viikonlopun kestävä jämähopeakurssi
https://www.opistopalvelut.fi/somero/index.asp
40070919 JÄMÄHOPEAT KIERTOON
Joensuun koulu, metallityöluokka Heikintie 35
pe 18.00-21.00
la 10.00-15.00
su 10.00-15.00
Kultasepänalan artesaani Tero Pelto-Knuutila ja ohjausalan artenomi Arja Perälä
15.3.2013-17.3.2013, 32 oppituntia
Kurssimaksu 44,00 €
Viimeinen ilmoittautuminen 8.3.2013
Sulatetusta hopeasta voi valssata materiaalia esimerkiksi sormusrunkoa varten tai vetää lankaa. Sulatettavaksi kelpaa kaikki kiinteät puhtaat 925-hopean palaset (ei sahanpuru). Yhteen sulatukseen riittää jo 15-20 g hopeaa. Kurssilla on kaksi opettajaa, joiden ohjauksessa sulatetaan hukkalenkeistä, levyn palasista ja langanpätkistä uutta käyttökelpoista hopeaa. Samaan aikaan toisen opettajan ohjauksessa valmistetaan erilaisia koruja. Maksu nestekaasusta 1 e/opiskelija. Ilmoittautuminen alkaa 2.1.2013 17:00:00
Piritta

Post by Piritta » Mon Feb 18, 2013 11:02

Kiitos Hämis! Pitääpä katsoa, millaiset työvuorot minulla on tuolloin. Pahoin pelkään, että olen töissä ja muutenkin Somerolle meno vaatis hiukan järjestelyjä, mutta ei tästä Helsingistä olis mahdoton matka. Pidän mielessä :)

Ilmottauduin jo yhdelle hopeasavikurssille ja yhtäkkiä taas koruilu tuntuu tosi kivalle, kun tietää, että kohta ei tarvi murehtia työasioita. Eilen tuli myös tilattua uusia työkaluja ja tarvikkeita ja rahaa paloi taas vanhaan malliin useita useita satoja... :shock: :oops:
Piritta

Post by Piritta » Mon Feb 18, 2013 20:14

Nyt kun innostuin, niin kirjoitellaan vielä :)

Olen ollut nyt reilun puolitoista vuotta niin, että en ole tilannut juuri muuta kuin hopeaa ja nämä firmat tuntuu olevan pystyssä. Mutta nyt kun aloin selaamaan niitä helmikauppoja (kotimaisia) mistä ennen säännöllisesti tilasin tai vähintäänkin tarkistin tarjonnan huomasin, että onpas moni poistunut keskuudestamme :( Huomasin, että tästä olikin täällä jotakin keskustelua, mutta en tosiaan tajunnut, että törmäisin asiaan näin pian. Onnekseni löysin myös uusia tuttavuuksia ja sellaisia kauppoja mistä sain tilattua sellaisia työkaluja, mitä aikaisemmin on pitänyt tilata ulkomailta ja niiden tilaaminen kaukaa ei painon takia ole niin kovin edullista.

Mulla ei ole varsinaisesti kantaa siihen pitääkö kotimaista kannattaa vai ei, mutta mielelläni tilaan paikasta, missä huomaan, että panostetaan laatuun ja mistä saa hyvää palvelua oli se sitten kotimaassa tai ulkomailla.
kanelipipari

Post by kanelipipari » Mon Mar 04, 2013 15:42

Kiitos vaan kaikille, jotka ovat kirppispalstalla osallistuneet akvaariobudjetin kasvatukseen ostoksia tekemällä. Tavoite täyttyi ja akvaario on nyt tilattu. Ensi viikolla se tuodaan kotiin ja pääsen sitä sisustamaan :jippii: Vetiset lemmikit sopivat näin yrittäjälle hyvin, kun niitä ei tarvitse keritä ulkoiluttaa. Ei niitä tosin paijailemaankaan sitten pääse.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
waterwoman

Post by waterwoman » Mon Mar 04, 2013 19:49

kanelipipari wrote:Kiitos vaan kaikille, jotka ovat kirppispalstalla osallistuneet akvaariobudjetin kasvatukseen ostoksia tekemällä. Tavoite täyttyi ja akvaario on nyt tilattu. Ensi viikolla se tuodaan kotiin ja pääsen sitä sisustamaan :jippii: Vetiset lemmikit sopivat näin yrittäjälle hyvin, kun niitä ei tarvitse keritä ulkoiluttaa. Ei niitä tosin paijailemaankaan sitten pääse.
:wtg:
Älä nyt ainakaan piraijoita hommaa :mrgreen:
:)
Hämis

Post by Hämis » Tue Mar 05, 2013 9:26

eiks piranjat olis aika spöjä ;)
kanelipipari

Post by kanelipipari » Tue Mar 05, 2013 10:38

Hämis wrote:eiks piranjat olis aika spöjä ;)
No olishan ne tietysti ihan mielenkiintoisia, mutta kun mulla on tässä duunissa käyttöä käsilleni, niin taidan kuitenkin valita jotain pikkaisen rauhanomaisempia fisusia :D
amorosa

Post by amorosa » Tue Mar 05, 2013 11:50

kanelipipari wrote:Kiitos vaan kaikille, jotka ovat kirppispalstalla osallistuneet akvaariobudjetin kasvatukseen ostoksia tekemällä. Tavoite täyttyi ja akvaario on nyt tilattu. Ensi viikolla se tuodaan kotiin ja pääsen sitä sisustamaan :jippii: Vetiset lemmikit sopivat näin yrittäjälle hyvin, kun niitä ei tarvitse keritä ulkoiluttaa. Ei niitä tosin paijailemaankaan sitten pääse.
:jippii: Onnea Kanelipipari! Eläimet ovat parhautta, ovat ne sitten uivia, käveleviä tai lentäviä :D . Järkeväähän onkin valita elämäntilanteeseen parhaiten sopivat lemmikit, niin kaikilla on hyvä olla.

Mukavia "sisustuspuuhia" ja kevään odottelua!
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
maripauliina

Post by maripauliina » Tue Mar 05, 2013 19:24

Minkäs kokoinen allas teille muuttaa? Meillä 250-litrainen ja isompaa tekis mieli....
kanelipipari

Post by kanelipipari » Tue Mar 05, 2013 19:48

200l on uusi joka tekee seuraa toiselle samankokoiselle.
Pivili
korukivikasan keskellä

Post by Pivili » Fri Mar 08, 2013 10:17

Jännittää.... Meen huomenna kokeilemaan lamppulasihelmien tekoa. Hirmuisesti (omasta mielestäni) simppeleitä ideoita joita haluaisin koittaa, tullut haettua ideoita noilta Helmetin lasitaiteilijoilta.
Jospa kuitenkin keskittyis oleen räjäyttämättä niitä lasimöllyköitään, että sais edes jonkin käyttökelpoisen palan aikaiseks...
hunski

Post by hunski » Fri Mar 08, 2013 10:23

Se olisi varmaan hauskaa opetella :D Sitä en taida tohtia ihan itekseni opetella, just ton räjähysvaaran takia :D :D Mua jännitti eilen kun opettelin ihan itekseen tekee hopeajuotosjuttuja :shock: Mä manasin koko ajan itelle et joo eiköhän tää sormus mennyt pieleen, kun emmä missään muussakaan onnistu. Mut kyl siitä aika hyvä tuli :D Viimeistelyt vielä tekemättä. Siitä tuli pienempi ku piti :D Yllättävän helppoa oli, ajattelin että se on hirmu vaikeeta :huh:
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
Post Reply