OT-löpinää vol. 25

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Piitu
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol. 25

Post by Piitu » Tue Jul 30, 2013 16:56

Heippa kaikille!
Minäkin täällä taas piiiitkästä aikaa.! Ja ihanaa että Asta :ooh: on takas kans! :jippii: :jippii: :jippii:

Aika mennä vilahtaa ja työ ja perhe ja opiskelut vie kaiken ajan. Jotakin oon saanut aikaan korurintamallakin mutta foorumilla suhaaminen on paljon muuttunut tuonne naamiksessa suhailuun. Sitten mä vaan tajusin.... tää poppoo täällä on se "original" ja ei se auta ku tulla teitä taas halirutistelemaan tänne :)

Kesäloma on puolessavälissä. Ehkäpä ehdin jonkun korusenkin tekemään vielä :) :idea2:

t. Piitu
Paras lahja jonka voit antaa on aika.
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by HelmiOrvokki » Thu Aug 01, 2013 21:30

Heippa Piitu!
Kiva, kun sääkin olet takaisin täällä! Toivottavasti kaikki "vanhat konkarit" palaa takaisin, vaikka sit yksi kerrallaan :jippii:
Niin hauska kun se facebook onkin, ei siellä kauheesti mitään korukeskusteluja synny. Helmetti nyt vaan on paras, ei voi mitään :nod: .
Piitu

Post by Piitu » Thu Aug 08, 2013 13:55

Tänks HelmiOrvokki :) Painaisin tykkää -nappia jos täällä olis semmoinen hiihhihiiii :D
Paras lahja jonka voit antaa on aika.
kanelipipari
Oikea käyttäjä: Olen

Post by kanelipipari » Sat Aug 10, 2013 12:55

Mun Turun liikkeeseen (siis Punaisen Kiven) on yritetty yöllä murtautua. Kyllä on joku kärsinyt kovaa helmipulaa :shock: .
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
hunski

Post by hunski » Sat Aug 10, 2013 13:25

Ohhoh :shock: Veivätkö mitään? Kauheita ihmisiä..
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
kanelipipari

Post by kanelipipari » Sat Aug 10, 2013 14:45

Eivät onneksi olleet päässeet sisään. Ovesta vaan on reuna murtunut ja vähän vääntynyt, mutta lukon suojarauta oli kestänyt. Kyllä silti vähän kurjalta tuntui :x .
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat Aug 10, 2013 14:53

Voi kauhistus! Minä se en ainakaan ollut (pientä kevennystä yritän). Vakavissaan.. on se kumma, ettei anneta toisten omaisuuden olla rauhassa! Mitä ihmettä se varas sieltä on luullut löytävänsä? Näkeehän sen ikkunan läpikin, että kyseessä on askartelutavaraa myyvä liike. On kuitenkin valinnut sinun kauppasi eikä vastapäätä olevaa Tiimaria; laatutietoinen varas siis. Tsemppiä!
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
kanelipipari

Post by kanelipipari » Sat Aug 10, 2013 15:02

Juu en käsitä. Ei tässä sentään mitään kultasepän liikettä pidetä. Huoltomieheltä kuulin, että myös läheiseen kenkäkauppaan oli yritetty.
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Sat Nov 09, 2013 20:02

Täällä kun saa avautua ihan OT-asioista, niin haluan kertoa viimeaikaisista tapahtumista jotain. Vaikka tässä nyt kerrotaan kaupan perustamisesta, tarkoitus ei ole mitenkään mainostaa vaan kertoa elämänmuutoksesta, jollaista ei olisi voinut etukäteen kuvitellakaan...
Minua paremmin tuntevat tietävätkin, että olen vanha byrokraatti-raakki, yli 20 vuotta ahertanut valtion toimistorotta, jolle tuli v. 2006 totaalinen pysähdys Menieren taudin muodossa. Korvalääkärin tuomio oli heti alun alkaen, että päätetyöskentely ei sitten huimauspotilaalle käy. Vuosia sinnittelin väkisin, kunnes osatk-eläkkeen kautta päädyin kokonaan töistä pois kuntoutustuella, tätä on jatkunut jo lähes 3 vuotta, eikä omaan työhön paluusta ole kovin ruusuisia kuvitelmia. Joten, tämmöinen työorientoitunut putosi korkealta ja kovaa sarjaan tarpeeton Ö-luokka, eikä näkynyt tunnelissa minkäänlaista valoa. Nyt jälkeenpäin voin sanoa, että helmihulluus ja te kaikki ihanat helmikaverit ihan oikeasti autoitte kriittisellä hetkellä, voisiko jopa sanoa, että elämä pelastui, ainakin pysyi elämisen arvoisena. Aivan käsittämättömällä tavalla palaset alkoivat loksahdella paikalleen, kun nuorempi tytär ensin innostui korujen teosta, alkoi sitten puhua yrityksen perustamisesta ja kun vielä vanhempi tytärkin innostui asiasta, niin...Nyt nuorempi tytär opiskelee tähtäimenään yrittäjyys, vanhempi tytär tulevana datanomina otti tietotekniikan asiat hoitaakseen ja meikäläinen kaikilla mahdollisilla voimilla selätti kaiken tarvittavan byrokratian, jotta homma saataisiin unelmasta todeksi. Aikaa tähän on kulunut se reilut 2 vuotta, olen käynyt to-del-la äärirajoilla jaksamisen suhteen, mutta nyt on olo ihan sanoinkuvaamaton. Minusta olikin vielä johonkin, en olekaan ihan Ö-luokkaa, parhaassa tapauksessa tästä on jatkossa molemmille lapsille työsarkaa, jos haluavat jatkaa yrittäjinä.
Tämän kirjoituksen tarkoitus on tsempata vastaavanlaisessa tilanteessa olevia, olla esimerkki ihmeellisesti toteutuneista unelmista, jollaisia ei edes tiennyt omaavansa...
Halit ja rutistukset kaikille teille ihanille!
T. HelmiOrvokki
Vernada
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Vernada » Sat Nov 09, 2013 22:29

Aivan mahtava juttu HelmiOrvokki, että olet päässyt yli vaikeista ajoista ja päätit aloittaa uuden suunnan yrittäjänä. Aina innoittavaa lukea tällaisia selviytymistarinoita :) Itselläkin takana kolmisen vuotta sivutoimisena yrittäjänä, samaan aikaan palkkatöissä muualla, tästä seurauksena työuupumus. Tämä vuosi piti olla virkavapaalla ja keskittyä oman yrityksen kehittämiseen, mutta alkuvuosi meni väsymyksestä toipuessa. Lopulta päätin irtisanoutua palkkatöistä kokonaan, koska tilanne ei tulisi paranemaan aeimmasta, koska omasta yrityksestä en olisi valmis luopumaan. Päätin alkaa päätoimiseksi koru-ja mainostoimistoyrittäjäksi menipä sitten syteen tai saveen. Onneksi näyttää valoisammalta - toimitilojen laajennus alkaa olla pian valmis ja pääsen taas pian hommiin :) Onnea ja menestystä yritykselle ja voimia sairauden kanssa!
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Sat Nov 09, 2013 22:50

Voi onnea sinullekin, Verdana! Valtava kynnys kun on ylitetty, niin sitä vaan uskoo, että elämä kantaa. Ihan yksin, ilman ihania tyttäriäni en olisi voinut haaveillakaan mistään yrityksen perustamisesta. Jatkossakin voin luottaa siihen, että saan osallistua yrityksen pyörittämiseen juuri niin paljon/vähän, kuin jaksan ja pystyn. Vieraalle en enää nykykunnolla varmasti pysty työskentelemään. Parasta tietysti on, että saa puuhailla kaikkein ihanimpien asioiden parissa...helmet :love: ...
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Sat Nov 09, 2013 23:31

Mahtavaa HelmiOrvokki! Oikein menestyksekästä tulevaisuutta toivotan niin siulle kuin Verdanallekin :love: :jippii:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Vernada
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Vernada » Sun Nov 10, 2013 22:12

Kiitos teille :love: Onneksi omassa yrityksessä voi itse määrätä tahdin oman jaksamisen mukaan :)
Helmisusi

Post by Helmisusi » Mon Nov 11, 2013 0:44

Onnea molemmille, sekä Helmi-Orvokille että Vernadalle! Vaikka yrittäjänä toimiminen ei ole helppoa eikä läheskään aina edes kannattavaa, se on kuitenkin toimimista omilla ehdoilla ja omasta halusta. (Tämän oli tarkoitus olla positiivinen kommentti, toim. huom.) :D

Ihana kuulla, että olet, Helmi-Orvokki, saanut perheesi mukaan toimintaan. Siinä on nuorille työtä, oppia ja kokemuksen saamista kuitenkin turvallisesti yhteistyössä sinun kanssasi. Kauniita, houkuttelevia asioita teillä on kaupassa! Sinun tapauksessasi oli myös korkea aika, että pääsit pois palkkatyöstä - vaikka se tuntuukin ensi alkuun Ö-sarjaan putoamiselta. Sairauden, minkä tahansa hankalan sairauden, kanssa palkkatyön tekeminen on voimainkoitos, joka ei johda mihinkään hyvään. Meniere on yksi ikävimpiä vaivoja, vaikkei siinä käsittääkseni kovia kipuja olekaan.

Sydämen täydeltä onnea ja menestystä! :love:
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Mon Nov 11, 2013 17:04

Kiitos Muikku ja Helmisusi!
Ihan parasta tässä on kaikki te ihanat helmikamut :love: . En voi kylliksi kiittää teitä kaikesta siitä tuesta, mitä olen tässä vuosien mittaan saanut!
Tämä on ihan ainutlaatuinen foorumi, koska täällä on niin ihania ja fiksuja ihmisiä. Kaiholla muistelen aikoinaan käytyjä tosi tosi syvällisiäkin keskusteluja, toivottavasti tämä joskus vielä aktivoituu uuteen kukoistukseen...Pus ja hali ihan jokaiselle!
T. HelmiOrvokki
Post Reply