OT-löpinää vol. 25

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

kanelipipari
silmäilee HillTribe-hopeaa
Oikea käyttäjä: Olen

Re: OT-löpinää vol. 25

Post by kanelipipari » Fri Aug 01, 2014 21:16

Aivan ihana on kompiaisenkin pentuli! Meillä kanssa pohdittiin muutamaa eri rotua, mutta enollani on Yorkki joka on niin super ihana koiruli, että päädyimme sitten mekin Yorkkiin.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
@nia
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by @nia » Mon Aug 04, 2014 10:13

Meillä oli yorkkipoika 14 vuotta, joten sydän sulaa aivan erityisesti niille. Nyttemmin oltu tarvittaessa tyttären Coton de Tulear -hauvelin hoitoapuna. Ihana sekin. Ja kaikki koirat :ooh:
- @nia -
Skuolfi

Post by Skuolfi » Thu Jan 01, 2015 0:03

Voi miten on hiljaista täällä. Minä niin toivoisin, että tämä foorumi heräisi taas henkiin. Täällä on ollut ja on paljon tietoa ja apua kaikenlaisissa asioissa. Ja mukavia helmeilijöitä paljon. Ei anneta tämän tukahtua.
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille.
Kiven ääni on matala. Sen puhe selvää ja käsittämätöntä.
(Torsti Lehtinen)
Helmisusi

Post by Helmisusi » Thu Jan 01, 2015 2:09

Kivaa että joku joskus kirjoittelee! Hyvää uutta vuotta Skuolfille (ja muillekin, jotka vielä Helmetissä pyörivät). :love:
Bezelset
hamstraa hopeahelmiä
Lasku: 18

Post by Bezelset » Thu Jan 01, 2015 11:55

Minäkin toivoisin että saataisiin tänne vähän lisää eloa :D Hyvää uutta vuotta täältäkin kaikille helmeilijöille!
korukatti
korukivikasan keskellä

Post by korukatti » Thu Jan 01, 2015 16:49

Olen aika uusi näillä foorumeilla mutta sen verran kuitenkin seurannut, että tosiaan näyttää hiljenevän tämä foorumi koko ajan.
Ihan kiva olisi jutella asiasta jos toisestakin.

Toivotaan, että uusi vuosi tuo uutta piristystä :D
Kerttu

Post by Kerttu » Wed Jan 07, 2015 23:55

Täällähän on meno nykyisin kuin tekolonkkanivelpotilaiden päivätansseissa :shock: Missä kaikki on? Huhuu?
Skuolfi

Post by Skuolfi » Thu Jan 08, 2015 0:44

Minä niin toivoisin, ettei Helmetti kuihtuisi. Nyt tuntuu olevan elämää vain kimpoissa. Hyvä sekin. Mutta onkohan koruntekemisen aika vähän out? Niin kuin tilkkuilun ja sitten huovuttamisen. Mutta onneksi jatkajiakin löytyy.
Kiven ääni on matala. Sen puhe selvää ja käsittämätöntä.
(Torsti Lehtinen)
Helmisusi

Post by Helmisusi » Thu Jan 08, 2015 1:06

Minulla on ollut korujen teko jonkun aikaa melko jäissä. On ollut kaikenlaista elämässä ja muutenkin. Feissarin puolella tulee seurattua kamujen touhuja enemmän nykyisin. Nyt olen uudestaan saanut innostuksen päästä kiinni, chainmaille kiinnostaa oikein kunnolla ja koetan opetella uusia ketjumalleja. Helminauhoja mv-helmistä teen lahjoiksi vähän joka puolelle, pitäisi silläkin saralla opetella uutta. Ehkä tässä vähitellen, kun minusta tulee ensi kuun alussa osa-aikaeläkeläinen.
Kerttu

Post by Kerttu » Thu Jan 08, 2015 2:55

Onnittelut jo etukäteen osa-aikaeläköitymisestä, Helmisusi! :) Minä taas ajattelin, etten muuta tekisikään, kuin näpertelisin koruja, kun jäin viime vuonna pitkälle sapatille, mutta ei, ei kuulunut helmilootista pienintäkään pihausta. Nyt kun pitäisi oikeasti jo miettiä jonkin kokopäiväisen hyödyllisen tekemistä, niin koruiluinspis iski ihan puskista. :lol: Mutta eipä tuo haittaa, ihanaa taas innostua ja fiilistellä noita hartaasti hillottuja aarteita :love:
korukatti
korukivikasan keskellä

Post by korukatti » Thu Jan 08, 2015 12:29

Itsellä ei ongelmia tekemisessä, ihan täytyy rajoittaa välillä. Toisaalta tehtävä on, kun uudet helmikimpat ja helmi-ihanuudet aina houkuttelee.
Ongelmana ennemminkin, että mihin ne kaikki laittaa.

Myyjäisissä tuossa joulun aikaan olin. Jonkun verran plussalle meni mutta onhan tuota materiaalia vieläkin.
Nyt yritän ostaa niin, että tiedän jo etukäteen, mitä niistä tekee. Etten ostaisi helmiä vaan siksi, että ovat sillä hetkellä houkuttelevia.

Miten te muut. Oliko kauppaa jouluna vai kasvaako varastot kaiken aikaa?
Täytyykö kesällä olla myynnissä eri värit kuin talvella vai laitatteko samaan suloiseen sekamelskaan kaikki?

Itse otan nyt taas kesävärit käyttöön ja laitan luultavasti nuo tummat värit välivarastoon :wink:
Bezelset
hamstraa hopeahelmiä

Post by Bezelset » Thu Jan 08, 2015 16:18

Jouluna ei myynti oikein sujunut, mutta luulen syynä olleen vain muutenkin pienen asiakaskunnan. Paikkakuntani on pieni ja joulumyyjäiset eivät ole niin suosittuja kuin kesätorit. Tilaustyöt kyllä kompensoivat hieman hävikkiä (taisin vahingossa tuoda rukousnauhat muotiin, hups).

Kesäksi pitää varmaan suunnitella taas jotain uutta :/ väriskaalan jätän tavalliseen tapaan iloiseksi sekamelskaksi, mutta vedän ehkä jouluisimmat korut odottamaan marraskuun lahjarumbaa.

Luulen että nyt wanhojen tanssien lähestyessä bisneskin alkaisi taas luistaa. Pitää varmaan alkaa kiinnittää mainoksia ilmoitustauluille.
Piita

Post by Piita » Thu Jan 08, 2015 22:22

Minäpä kirjoittelen kans piiiitkästä aikaa.
Välillä oon käynyt kurkkimassa mitä tänne kuuluu.
Huomasin että pitäs varmaan päivittää blogiinkin kuulumiset.
Eli ei hirveen mukavaa kuulu. Koruilut on olleet vähissä.
Lopetin yritykseni PS Design-pajan nyt vuodenvaiheeseen.
Osa vanhoista helmikamuista tietääkin jo, kun hyviksi ystäviksi on tultu vuosien varrella niin fb:ssä tulee juteltua paljon.
Iso osa teistä ei varmaan minua tunnekaan, olen viime vuodet ollut vähemmän täällä.
No 6 vuotta tein työkseni koruja. 9 tai onko jo 10vuotta oon koruja kokonaisuudessaan tehny. Kompianen muistaa paremmin kuin kauan. Hän on mut alunperin opettanut pihtejä käyttämään.
No harrastuksesta tuli työ. Nyt tuolle työlle tuli loppu.
Olen ollut toukokuusta sairaslomalla, kaksi vuotta on kädet kipuilleet ja viime keväänä paheni kivut niin paljon ettei pihtien käyttäminen ilman kipua onnistunut.
Heinäkuussa todettiin nivelreuma. Rystynivelet turpoilee, sormet, ranteet ja rystyset kipeät. Lääkitys ei pure vielä niinkuin pitäisi.
Minusta ei ole enään tekemään työkseni koruja, eikä vielä harrastuksenakaan. Yksien korvisten tekeminen kipeyttää kädet pariksi päiväksi. :cry: :shake:
Raskas päätös oli luopua yrityksestä.
Mutta ainoa oikea. En tiedä mitä jatkossa. ei mitään hajuakaan.
Kävin helmivarastot läpi ja myin suurimman osan helmistä.
Ei ollu kuulkaa helppoa hinnoitella ja luopua niistä.
Jätin itselleni kuitenkin parhaita aarteita, sellaisia mitä ei tunnu enään mistään löytyvän.
Työkalut jätin myös. Jos kivut saadaan hallintaan niin toivon että joskus vielä pystyn koruja tekemään omaksi ilokseni tai lahjoiksi ystäville.
Sellaista löpinää. :roll:
Mutta pakko ajatella että eteen tulee vielä jotain muuta. Eikä mun tarvi sitä vielä tietääkään että mitä. Toivon että uskallan tarttua siihen sitten kun se kohdalle tulee, mitä se sitten onkaan. :wink:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Piita

Post by Piita » Thu Jan 08, 2015 22:24

Hih, nyt muuten hoksasin että tuo mun runo tuossa alla pitää edelleen paikaansa ja taitaa olla ajankohtaisempi nyt mitä koskaan aiemmin. :D Hyvä muistutus itselleni.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Bezelset
hamstraa hopeahelmiä

Post by Bezelset » Sun Jan 11, 2015 1:29

Jee, pääsen tiistaina opettelemaan juottamista ihan valvovan silmän alla! Valveen kulttuuritalolla järjestetään hopeatyökurssi joka toinen tiistai, ja tietenkin meikämandoliini ilmoittautui heti osallistujaksi :jippii: Torstaina suunta kääntyy kohti Belgiaa :love:
Post Reply