OT-löpinää vol. 25

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

korukatti
korukivikasan keskellä
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 18

Re: OT-löpinää vol. 25

Post by korukatti » Sun Jan 11, 2015 9:07

Minäkin olen ilmoittautunut jo monelle hopeakurssille. Kotiinkin on tullut jo hankittua kaikenlaisia tarvikkeita, että pystyy periaatteessa tekemään.
Hopean kanssa kuitenkin kaipaa sellaista varmuutta tekemiseen, jota saa mielestäni vaan kursseilla.

Hyvää matkaa Bezelset :D
Kerttu
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Kerttu » Sun Jan 11, 2015 13:56

Tsemppiä Piita! Täytyy vain jaksaa uskoa, että asiat lutviutuu, niin kuin niillä tapana on :nod:
Skuolfi
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Skuolfi » Sun Jan 11, 2015 17:53

Ainoa oikea ratkaisu, Piita. Kyllä sinun kaltaisesi taitava ja luova ihminen aina löytää jotain uutta tekemistä. Kaikkea hyvää sinulle ja kerro kuulumisiasi.
Kiven ääni on matala. Sen puhe selvää ja käsittämätöntä.
(Torsti Lehtinen)
kanelipipari

Post by kanelipipari » Sat Jan 17, 2015 16:49

Hihhei - täällähän on taas vähän elämääkin :D

Piitalle tsemppiä. Itsekin täällä joudun pohtimaan, mitä sitä sitten isona tekisi (40v. tuli joulukuussa täyteen, että pitäs alkaa tietää :shock: ). Verkkokaupan pito kyllä jatkuu, mutta yksistään sillä ei näinä aneemisina aikoina elä.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Thu Jan 22, 2015 15:40

kanelipipari wrote:Hihhei - täällähän on taas vähän elämääkin :D

Piitalle tsemppiä. Itsekin täällä joudun pohtimaan, mitä sitä sitten isona tekisi (40v. tuli joulukuussa täyteen, että pitäs alkaa tietää :shock: ). Verkkokaupan pito kyllä jatkuu, mutta yksistään sillä ei näinä aneemisina aikoina elä.
Tähän väliin on hyvä muistuttaa, että tukekaa nyt hyvät helmikamut kotimaisia verkkokauppoja! Liian moni hyvä helmikauppa on jo lopettanut tai lopettamassa toimintansa. Kiitos :love: .
HLS

Post by HLS » Tue Feb 24, 2015 22:02

Tervehdys minultakin piiitkästä aikaa kaikille helmettiläisille!!

Onpa Piita kurjaa kuulla terveysongelmista. Sinä olet ajatuksissani viikoittain kun paahtimestani ongin leipäviipaleita IHANILLA tekemilläsi pihdeillä :love: :wtg:

Omat koruilut on olleet jo useamman vuoden liki nollissa, erityisesti viimeiset kaksi vuotta on olleet hiljaiseloa. Jouluna sain sosionomiopintoni päätökseen ja nyt hiljalleen haaveilen aloittavani koruilun taas uudelleen. Kaikki rakkaat helmet ja tarvikkeet ovat tallessa ja huhuilevat olemassaolostaan mun korvaan.

Pitääpä ihan ajan kanssa tutkia mitä kaikkea uutta tällä palstalla on... kun ihmeekseni muistin vielä salasananikin :)

Kuulumisiin!!
Bezelset
hamstraa hopeahelmiä

Post by Bezelset » Wed Feb 25, 2015 2:18

Tervetuloa takaisin, HLS! :D

Jännä että sain vasta tänään kokeiltua lenkkien sahausta ja veivausta, vaikka hopeaa onkin hamstrattu jo yli vuoden päivät! Tein tänään siis ensimmäisen kuningasketjuni, johon meni neljän tunnin aikana noin 4 metriä millistä lankaa... Rakastuin heti <3 Tein sitten itselleni rannekorun vuorikristallipallolla kuningasketjusta ja kyllä sanon että voi ylpeänä lähteä tämä ranteessa kouluun aamulla! :D
rozalie

Post by rozalie » Thu Mar 05, 2015 11:53

On se kyllä kumma, miten paljon on vuosien saatossa saanut hamstrattua korutarvikkeita kaikkien mahdollisten kokeilujen takia. Tyhjentelen täällä pikkuhiljaa vuosi sitten pakattuja muuttolaatikoita ja aina yllätyn uudestaan, että mitä ihmettä oikein ajattelin. Iso kassillinen lähtee henkilölle vapaaehtoistoimintaan, iso osa jää, koska en raaski luopua ja iso osa pitäisi kuvata ja pistää ilmoitukset kirppikselle. Löysin muuten hopeaakin ison pussillisen, joka painaa valehtelematta muutaman kilon verran.. :huh:
Ahneella on .. ainakin paljon kiviä!
Pivili
korukivikasan keskellä

Post by Pivili » Mon Mar 16, 2015 12:20

Heippa vaan täältäkin pitkästä aikaa. Pitkin välein on täällä tullu poikkeiltua viime aikoina, eikä tuolla koruilurintamllakaan ole suuria tapahtunut, mitä nyt Ystävän päivän aikaan aktivoiduin lapsen luokkakavereille jotain pientä siemenhelmistä väkertämään.
Kurja kuulla Piitan tilanteesta, tsemppiä!

Katsellaan taas, jospa kevät aurinko toisi vaihteeksi inspiraation tehdäkin jotain, ideoita kyllä alkais olla jo...
Bezelset
hamstraa hopeahelmiä

Post by Bezelset » Tue Mar 17, 2015 11:44

Tulin siihen lopputulokseen että tarvikevarasto on ihan liian suuri mulle... Jonkin verran lasihelmiä, metalliosia, helmihattuja ja kivihelmiä joutaisi uusille omistajille :D Taidan illemmalla laittaa vaikka tuonne myyntiosioon joitain että saisin vähän tilaa vapautetuksi.

Makeanvedenhelmistä on jälleen pulaa :D Innostuin taas hirveästi solmimisesta mutta varastossa on enää yksi isompi nauha, pussi sekalaisia ja pieni pussi terälehden muotoisia... Yhyy.
hilta
Swarovski-kuumeessa

Post by hilta » Sat Mar 21, 2015 2:41

KÖH,
onneksi olen (mielestäni) edelleen newbie, joten voin ihan härskisti :oops: kysyä, ettäjottamitähänihmeeellistä tuo aina sillointällöin eri viestiketjuisssa esiintyvä OT -lyhenne tarkoittaa, siis ihan oikeasti: minä en tiedä mitä tuo lyhenne tarkoittaa! - köh -
hunski

Post by hunski » Sat Mar 21, 2015 17:40

OT=omaa tarinaa (kaikkea muutakin keskustelua siis kuin vaan koruihin liittyvää)
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
kitinen
löytänyt aidot helmet

Post by kitinen » Sat Mar 21, 2015 20:17

Myös OT = off topic, eli tosiaan kaikenlaista keskustelua "ohi aiheen" :)
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Sun Oct 25, 2015 23:38

Muistatteko Padasjoen helmimiitin? Me käytiin viikonloppuna pitkästä aikaa siellä Telarannassa. Pari vuotta sitten jouduttiin lopettamaan tuo caravaanailu mun sairauden takia, nyt majoituttiin siihen pihassa olevaan mökkiin. Asuntovaunu seisoo meidän pihassa varastona, ehkä se vielä joskus saadaan uudestaan reissun päälle...
On se kuulkaa ihana paikka, järvi (Parlammi) on kaunis, rauhallinen ympäristö ja lauantaiksi sattui vielä mahtavan aurinkoinen sää! Tuli vaan mieleen, että voisi tuonne järjestää uudenkin miitin, jos kiinnostusta löytyy, vaikka ens kesänä... Olisko yhtään kivaa??? Me mennään varmaan pian uudestaankin, ja otetaan kissatkin mukaan :D ...
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Sun Oct 25, 2015 23:51

HelmiOrvokki wrote:Muistatteko Padasjoen helmimiitin? Me käytiin viikonloppuna pitkästä aikaa siellä Telarannassa. Pari vuotta sitten jouduttiin lopettamaan tuo caravaanailu mun sairauden takia, nyt majoituttiin siihen pihassa olevaan mökkiin. Asuntovaunu seisoo meidän pihassa varastona, ehkä se vielä joskus saadaan uudestaan reissun päälle...
On se kuulkaa ihana paikka, järvi (Parlammi) on kaunis, rauhallinen ympäristö ja lauantaiksi sattui vielä mahtavan aurinkoinen sää! Tuli vaan mieleen, että voisi tuonne järjestää uudenkin miitin, jos kiinnostusta löytyy, vaikka ens kesänä... Olisko yhtään kivaa??? Me mennään varmaan pian uudestaankin, ja otetaan kissatkin mukaan :D ...
Meinasin, että en kerro, mutta kerron sittenkin. Tuossa mökissä on keskellä tupaa hillittömän kokoinen takka-puuhella-muuri-systeemi. Paikan emäntä oli tietysti lämmittänyt mökin vieraita varten ja kertoi mennessämme, että tulet oli takassa ja käski tarvittaessa tuulettaa jos on liian kuuma kämppä. No, me siinä illan mittaan pelailtiin ja tehtiin sanaristikoita ja isäntä kävi saunassa. Huomattiin kyllä, että aikas lämmin on, mutta ei sitten enää iltapimeellä viitsitty pitää ovea auki, kun öttiäisiäkin tuli sisään joka ovenavauksella. Tuo muurisysteemihän varasi sitä lämpöä ihan hitokseen ja maate mennessämme mökin sisälämpötila oli mittarin mukaan +28 astetta...sänky vielä 20 cm:n päässä siitä takasta. Voin kertoa, että vastaavanlaista hikikylpyä ei ole aikoihin koettu...eikä kyllä paljoa nukuttu...Nyt jo naurattaa, mutta...No, hauskaa oli...
Post Reply