Juu, homeen haistaa, varsinkin jos on sille herkistynyt. Kaupassa meinaa joskus tulla örkki kun vieressä käy joku jonka vaatteet haisee homeelle.
Kaikki ei hometta tosiaan haista. Meillä ei muut haista kun minä ja tyttäreni, tyttärelläni on vielä tarkempi nenä kuin minulla. Hänellä altistuksesta niin lyhyt aika että siksi herkempi nenu.
Se että miten ottaa puheeksi jonkun kanssa että teillä haiseepi home, onkin vaikea juttu. Suhtautumista kun on niin sadanlaista. Jotkut voivat olla tyytyväisiä että mainitsee ja siten ongelma voi löytyä mutta liian paljon on niitä jotka kieltää asian ja suuttuvat asiasta.
Home on sellanen asia että välillä ei voi kun pyöritellä silmiään kun asiaa ei oteta todesta, monet kunnat on lirissä homekoulujen, sairaaloiden ja päiväkotien kanssa. Asioita peitellään ja koetetaan syyllistää oppilaiden vanhempia hysterian ja huhupuheilden levittämisestä. Kaikki kun eivät reagoi ja sairastu mutta ne jotka sairastuu ovat liikaa!
Pahinta mitä on meillä kohdalle tullut että naureskellaan ja vähätellään asioita. Naureskellaan että "monesti olen siellä koululla käynyt ja vielä' olen hengissä..." ja tosiaan naureskelua päälle. Ja varsin hyvin tiedetään että perheessä on sairastettu homeen takia ja seurauksista lapsi kärsii loppuelämänsä.
Siitä on leikki kaukana kun saa voimakkaan allergisen reaktion. Aikuisellakin säikäyttää, saati sitten kun lapsella menee henki ahtaalle.
Saana jos teillä on mahdollista päästä pois asunnosta niin tehkää se mahdollisimman nopeasti. Nuo muurahaiset ja kuvaamasi asiat ovat varma merkki ongelmista.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-