OT-löpinää vol. 25

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Pivili
korukivikasan keskellä
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol. 25

Post by Pivili » Thu Oct 27, 2011 11:14

Partaskalle tervetuloo Valkeekoskelle (huom ei koskaan sanota ea vaan venytetään leveesti ee, koskee paikallista puhuvien kesken kaikkia sanoja, joissa ea yhdistelmä)!
Skuolfi
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Skuolfi » Sat Oct 29, 2011 20:00

Missä kaikki ovat! Onko koruntekeminen hiipunut? Olemmeko kyllästyneet vai onko tämä tilapäistä väsymystä? Tai sitten inspiraatio vain odottelee jossakin.
Itse otan kutimen esille mieluummin kuin helmet näin pimeinä syksyiltoina. Suunnitelmia on - muitakin kuin pääkallosukia. Aikaa ei vain ole kaikkeen, kun olen taas töissä.
Kiven ääni on matala. Sen puhe selvää ja käsittämätöntä.
(Torsti Lehtinen)
@nia
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by @nia » Sat Oct 29, 2011 20:22

Skuolfi wrote:...Itse otan kutimen esille mieluummin kuin helmet näin pimeinä syksyiltoina...
Kuin myös :wink:
- @nia -
piikoru
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by piikoru » Sun Oct 30, 2011 9:27

Onkohan tänä vuonna suunnitelmissa joulukalenteria tai tonttu SHY:tä?
Eihän tässä vielä kiire.. mutta kun tuo kodin joulukalenterikin alkaa täyttyä niin olisi kiva jos tietäisi jo nyt, että katselee helmilaatikoitaan ja kameran etsimen läpi sillä silmällä että tuossa olisi sopiva juttu joulukalenteriin...
Gilda

Post by Gilda » Sun Oct 30, 2011 13:38

Helmetin hiljaisuutta olen minäkin täällä pohtinut; hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Keväämmällä vilkkaampaa..? Koruja en ole tehnyt pitkään aikaan; kaikenlaisia muita käsitöitä, korjailen vaatteita (ompelukoneella), kirjontajuttuja, mehiläisvahalle maalausta kuten tässä http://helmienhurma.blogspot.com/2011/0 ... art-2.html jne..
Kunpa tämä pimeä aika menisi pian ohi....
Helmisusi

Post by Helmisusi » Sun Oct 30, 2011 14:08

Juu, hiljaista on ollut. Itsekin aika hiljaa, kun rauhallista aikaa korujen väsäämiseen ei vaan tunnu löytyvän. Mieli tekisi, mutta ei vaan saa olla rauhassa. Neuleita sitten sitäkin enemmän.
Mimme

Post by Mimme » Sun Oct 30, 2011 14:28

Ehkä meno hiljenee kun aika monesta tekniikasta on niin hyvää asiaa jo kirjoitettuna että kysymyksiin löytyy vastauksia kun vaan viitsii ja jaksaa lukea.
Muuten taitaa myöskin elämä viedä mukanaan ja sitä off-topic'ia ei tule enää tänne kirjoitettua.
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Sun Oct 30, 2011 20:01

Jos Tonttu-SHYlle on kiinnostusta, ajattelin sellaisen tänäkin vuonna pyörittää. On kummiskin tainnut olla osallistujille iso ilo pienellä vaivalla :) .
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
maripauliina
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by maripauliina » Mon Oct 31, 2011 9:05

Ilman muuta mukana jos tulee SHY! :jippii:
Papunen

Post by Papunen » Mon Oct 31, 2011 21:04

Skuolfi wrote: Itse otan kutimen esille mieluummin kuin helmet näin pimeinä syksyiltoina.
Kuin myös :D Mä olen tosin tässä jo pikkusen aatellut että oonko mä kokonaan lopettanut korujen teon. Mä siis voisin kysyy itseltäni että hei, etkö sä enää
tee niitä koruja ? Enkä osaa oikein vastata... Helmetissä pyöriminenkin on sitämyöten vähentynyt
Tosin tilailen ja hiplailen helmiä kyllä innokkaasti edelleen....hamsteri ?..... :lol:
Snowie
löytänyt aidot helmet

Post by Snowie » Mon Oct 31, 2011 22:37

Mitä SHY tarkoittaa? Solmi helmiä ystävillesi? :D
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Mon Oct 31, 2011 23:08

SHY on Salainen HelmiYstävä. Siihen ilmoittaudutaan vetäjälle eli emolle yleensä sähköpostitse, emo siis aluksi ainoana tietää keitä kaikkia on mukana. Samalla kerrotaan lyhyesti omista kivi-, tekniikka- jne. mieltymyksistä sen pohjalta mitä emo ilmoittautumislomakkeessaan kysyy - näin pyritään välttymään virhelähetyksiltä, ts. että joku joka inhoaa mv-helmiä saisi vain niitä.

Emo jakaa jokaiselle osallistujalle ystävän nimen ja osoitteen sähköpostitse. Tälle ystävälle sitten lähetetään pikku yllätyksiä sovittujen eurorajojen ja pakettimäärien puitteissa ja ne allekirjoitetaan nimellä SHY. Lähetykset pyritään tekemään niin ettei vastaanottaja arvaa keltä helmettiläiseltä ne tulevat, esmes käytetään kuriiria postittamaan toiselta paikkakunnalta tai viemään suoraan ovelle tmv, keinot ovat monet. Samalla yritetään tietysti kovasti arvata keltä paketit itselle tulevat ja aina kun paketti tulee, se kuitataan saapuneeksi tänne SHY-ketjuun, mielellään kuvien kera myös esitellään mitä paketissa oli. Lopuksi emo paljastaa kuka keltäkin paketit sai jotta jokainen pääsee kiittämään SHYtänsä julkisesti. Tarkoitus on tuottaa hyvää mieltä ja jännitystä elämään, kun ei koskaan tiedä onko postilaatikossa jotain kivaa tai sähköpostissa e-kortti tai mitä vain.

SHY:n lisäksi Helmetissä pyörii silloin tällöin myös Taikaviitta, kerrotaan nyt tämäkin termi tässä samalla. Taikaviittahan on Aku Ankasta tuttu supersankari joka lehahtaa hätiin kun jollakulla helmettiläisellä on tosi, tosi vaikeaa tai kaipaa muuten piristystä. Taikaviitta on aika hemmo, ja rientää (emon kutsumana) apuun myös silloin jos joku ruoja ei esmes täytäkään SHY-kampanjan velvoitteitaan ja ystävänsä riutuu tyhjän postilaatikon äärellä. Useimmiten Taikaviittaa ei tosin SHY:n tiimoilta ole tarvittu vaan helmettiläiset ovat hoitaneet hommansa suurella antaumuksella ja yli äyräitten :nod:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Kimallus
hamstraa hopeahelmiä

Post by Kimallus » Tue Nov 01, 2011 10:27

SHY:hyn osallistuisin niinikään mielelläni :D Täytyypä seurata ilmoittelua!
Helmisusi

Post by Helmisusi » Wed Nov 02, 2011 17:21

Ajankohtaisissa on jo ohjeet ja aikataulut. Ei kun ilmoittautumaan! :jippii:
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Post by Betzy » Wed Nov 02, 2011 21:31

Hauskalta tuo kuulostaa, harmi että tuli helmeily löydettyä niin myöhään.. ehkä sitten ensi vuonna..

Tänään meni ekan kerran kuppi nurin noiden ***** helmien kanssa :grrr: Pari tuntia väänsin yhtä korua kaverille synttärilahjaksi käteen sattuen ja lopputulos oli se, että purin sen, meni sitten siinä samassa viimeiset silmukkapiikitkin sitten... No jooh, kaipa tähän täytyy tottua, ei varmasti jää ainoaksi kerraksi :roll:
Post Reply