Ideoita?? KRIISI. :D

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
tawujigo
löytänyt aidot helmet
Oikea käyttäjä: Olen

Ideoita?? KRIISI. :D

Post by tawujigo » Thu Aug 25, 2011 19:10

En oikeint iedä minne täällä foorumilla suuntaisin tämän kysymykseni, mutta kaipaan apua ideointiin!! Ystäväni pyysi tekemään tyttöystävälleen korun. Päädyimme materiaaleissa hopeaan ja uuteen (vaal.vihr.) jadeen. Suunnittelin jo, että teen korun kierteisillä lenkeillä hopealangasta, testasin ideaa hopeoidulla ja ei, ei toimi yhtään. Se kaipaa jotain muuta! Ehdotuksia? Tai tyyliä miten sen voisi tehdä? Saan melkein migreenin kun ei meinaa luovuus riittää. Budjetti on tietysti rajallinen ja hopea maksaa... Olisiko esim. helmihatuista apua, tuomaan koruun vähän sitä jotain? Apua! :?
mikael0k
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Ideoita?? KRIISI. :D

Post by mikael0k » Thu Aug 25, 2011 19:34

minkäs kokoisia nuo serpentiinit on..entäs muoto??
tawujigo
löytänyt aidot helmet

Post by tawujigo » Thu Aug 25, 2011 19:49

Pyöreitä, 8mm. :)
PiiaMaria
Swarovski-kuumeessa

Post by PiiaMaria » Thu Aug 25, 2011 21:51

Entäs jos laittaisit sinne väleihin muutaman hopeanvärisen tai metallisen korunosan, samanlaisilla kierteisillä lenkeillä tms.? Jotain nättejä hopeanvärisiä metallihelmiä tai renkaita tai jotain? :)
tawujigo
löytänyt aidot helmet

Post by tawujigo » Thu Aug 25, 2011 21:55

PiiaMaria, mietin kanssa sitä, mutta HOPEAhelmet on hiiiiiiirrrrrmu arvokkaita ja budjetti tosiaan rajallinen :D Koru siis pitää olla hopeaa ja minun pitää olla luova, ylitse rajojeni selkeästi :D Aina sanotaan, että "saat vapaat kädet, mutta sit ois tää budjetti tai ei saa olla sitä ja sitä väriä jne." :D Ole siinä nyt sitten luova! 8)
Nimril
korukivikasan keskellä

Post by Nimril » Thu Aug 25, 2011 23:03

Entä jos ryhmittelis niitä helmiä esim. niin että joissain linkeissä on yksi helmi ja sitten toisissa on kaksi pienen ohuen kukkarondellin erottamina? Tai hommaa kaunis lukko koristeeksi. Mausta korua jollain muulla kivellä. Kokeile kierteisiä lenkkejä välirenkailla tai ilman, käytä osaan välejä välirenkaita ja osaan ei. Laita väliin jotain tämäntapaisia. (Nuo on kyllä vaan hopeoituja, ei hopeisia. Ainoa paikka missä yhtäkkiä muistin nähneeni tämäntapaisia linkkejä.)

Sitten voi tietysti tehdä vaijerikorun, tai käyttää memory wirea.

Tässä muutama idea mikä minulle tuli mieleen.
Live and let live.
tawujigo
löytänyt aidot helmet

Post by tawujigo » Thu Aug 25, 2011 23:17

Voi :love: olipas tämä hyvä idea laittaa tänne kyselyä. Otan vieläkin vastaan ideoita mielelläni. Kiitos jo vastanneille!
Sain luvan käyttää onyxia uuden jaden seurana. :) Alue siis laajenee... Voisi tuota onyxia ajatella vaikka fasettihiottuna tai jotain... :roll: :mrgreen:
PiiaMaria
Swarovski-kuumeessa

Post by PiiaMaria » Thu Aug 25, 2011 23:24

Joopa joo, ole luova mutta tietyissä rajoissa! :D :D :lol:
anzu

Post by anzu » Sat Aug 27, 2011 10:38

Mutta jos vaan tekisit korun vaijeriin ja laittasin siihen muutaman hopeahelmen koristeeksi ja kauniin lukon. Kivien väliin, hopeanhohtoisia siemenhelmiä?
-anzu
waterwoman

Post by waterwoman » Wed Sep 14, 2011 0:21

anzu wrote:Mutta jos vaan tekisit korun vaijeriin ja laittasin siihen muutaman hopeahelmen koristeeksi ja kauniin lukon. Kivien väliin, hopeanhohtoisia siemenhelmiä?
Tai kristalleita 8)
:)
Post Reply