Huovutus....

Monilla lienee muitakin käsityöharrastuksia kuin helmityöt ja korut. Muut kädentaidot -osio on varattu sekalaisille kädentaitojutuille (neulonta, huovutus, paperiaskartelu jne.)

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Porkkana
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5
Huovutus....

Post by Porkkana » Thu Sep 28, 2006 22:49

....ihan vaan tiedoksi ....hupsahdin sitten huovutukseen :D ....ja on jo muutama koruidea siltä saralta skemoitettu :D

....eilen tuli kehräämöltä kaksi isoa pakettia villoja (ei kaikki minulle) ....mukana tullut lasku haisi/tuoksui ihanasti navetalle/lampolalle :D

....huomenna ja lauantaina pääsee taas kokeilemaan :jippii:
--Art is not about thinking something up. It is the opposite - getting something down.--

www.vumanart.com
Siru

Post by Siru » Thu Sep 28, 2006 23:15

Jaa, no ilmankos teillä onkin oltu hiljaa kuin huopatossutehtaassa viime päivinä... :rofl:
Wear your HELMET with pride!
kaisa-maisa

Post by kaisa-maisa » Thu Sep 28, 2006 23:19

huovutus on ihanaa hommaa :!:
varsinkin märkähuovutus, saa purkaa kaikki liiat energiansa hahtuvien hiulautumiseen..

tarviis vaan ostaa lisää villaa, mistä kehräämöstä porkkana omansa hankki?
Julia

Post by Julia » Fri Sep 29, 2006 0:05

Mä oon ihan hulluna huovuttamiseen! :jippii: Oon käyttänyt monestikin huopahelmiä koruissani, mutta eniten tykkään tehdä hattuja ja laukkuja. Ja heijastimia. Mulla on joku fiksaatio heijastimiin, niin huovutettuihin, kuin muihinkin. :wtg:
Porkkana

Post by Porkkana » Fri Sep 29, 2006 0:15

kaisa-maisa wrote:huovutus on ihanaa hommaa :!:
varsinkin märkähuovutus, saa purkaa kaikki liiat energiansa hahtuvien hiulautumiseen..

tarviis vaan ostaa lisää villaa, mistä kehräämöstä porkkana omansa hankki?

....tää kasvis tilas omansa ylistaron kehräämöstä

....kurssilla kuulin että siellä olis toi hinta/laatu suhde kohdallaan. vaikea näin aloittelijana sanoa vielä mitään. toimitus oli ainakin tosi nopea, kun tilasin matkahuollon kautta. :D
--Art is not about thinking something up. It is the opposite - getting something down.--

www.vumanart.com
Porkkana

Post by Porkkana » Fri Sep 29, 2006 0:19

Siru wrote:Jaa, no ilmankos teillä onkin oltu hiljaa kuin huopatossutehtaassa viime päivinä... :rofl:
....jep villaa on enemmän kuin lampaat söis ....ja äijä tossun alla.... :rofl:
....kiitokset ....nauratusta tässä vähän kaipailinkin. :D

....tuli lääkäriltä vasemman käden puukotus päätös ....joten jänskään ehdinkö kaikki kurssini käydä ennen kuin alkavat veistä heiluttamaan. :(

....onneks toi huovutus jotenkuten onnistuu yksikätisenäkin. :D

www.vumanart.com
Porkkana

Post by Porkkana » Fri Sep 29, 2006 0:22

Julia wrote:Mä oon ihan hulluna huovuttamiseen! :jippii: Oon käyttänyt monestikin huopahelmiä koruissani, mutta eniten tykkään tehdä hattuja ja laukkuja. Ja heijastimia. Mulla on joku fiksaatio heijastimiin, niin huovutettuihin, kuin muihinkin. :wtg:

....vakavasti hullaantumassa olen minäkin. villojakin tuli tilattua kauhee läjä ....vaikka menekistä ja työ suunnitelmista ei niin kamalasti ole vielä tietoakaan. ....koruja ja laukkuja haluaisin tehdä minäkin ....lisäksi jotain seinä- tai ikkunakoriste juttuja.... :D ....ideoita on taas pää pullollaan :idea:

www.vumanart.com
Helmipöllö

Post by Helmipöllö » Fri Sep 29, 2006 6:53

...kokemuksen rintaäänellä ;
kohta sulla on lampaita...ja alat itse värjätä ja karstata villat...
...parempi yksi ruuvi löysällä kuin kymmenen liian tiukalla...
mags

Post by mags » Fri Sep 29, 2006 9:56

o/
Täällä yksi huovutushullu lisää...

Tällä hetkellä kyllä villat ovat varastossa, mutta eiköhän joulun alla
ala saippuavesi lotista :D
:jippii:
Maikki

Post by Maikki » Fri Sep 29, 2006 10:43

Minäkin tykkään huovutuksesta ja erityisesti neulahuovutuksesta (ja tiedän: neulahuovutus ei ole oikeata huovutusta, siis huopumista ei tapahdu, mutta kun siitä tekniikasta nyt sitä nimitystä käytetään!) ja jälkimmäisestä olen jopa pitänyt kursseja. Mutta viime vuosina pölyallergia on pahentunut sen verran, että neulahuovutusta en oikein ole voinut tehdä kuin nuhan uhalla ja viime aikoina vesihuovutuskin on ollut kutittavaa puuhaa. Hanskoista en oikein välitä, kun haluan säilyttää tuntuman. Villaa kyllä on useampi kilo varastossa!
Julia

Post by Julia » Fri Sep 29, 2006 10:57

Minä tilailen villani Kehräämö Mustalampaasta. Mielestäni se on ollut kaikkein edullisin ja tykkään niiden kirkkaista ja selkeistä väreistä.
watermelon
löytänyt aidot helmet

Post by watermelon » Fri Sep 29, 2006 11:19

No nyt täytyy paljastaa, että ollaan Mansikan kanssa menossa työväenopiston Pitsipintaa huovuttaen kurssille! Eli huovutusintoa löytyy täältäkin. :wink:
"Tämä on naisten maailma eikä mikään apinoiden planeetta."
Julia

Post by Julia » Fri Sep 29, 2006 11:25

Ilmeisesti menette Tiina Laarin kurssille! Häntä parempaa (ja mukavampaa) huovutuksen opettajaa saa hakea! :D
paysanne
hamstraa hopeahelmiä

Post by paysanne » Fri Sep 29, 2006 12:43

On se ihanaa että on edes joku käsityöalan juttu mihin EN ole hurahtanut :jippii: - ihan näin perhesovun kannalta!
Kaikki paikat on täynnä lankoja ja kankaita ja palapelejä ja tietenkin viimeisenä mutta ei vähäisimpänä kaikki koruntekotilpehöörit eikä
meidän pieneen asuntoon muuta mahdukkaan.
Pajunpunontaa olen toistaiseksi onnistunut välttelemään - sen jätän eläkepäiviksi!
Kauniita huovutustöitä ihailen kyllä kovasti!
Kaikkea pitää kokeilla
(Tyhmä kaiken kokee, viisas pääsee vähemmällä...)
::Reetta::
Swarovski-kuumeessa

Post by ::Reetta:: » Fri Sep 29, 2006 13:30

Hmm..pitäisikö munkin kaivaa kaappien pohjilta nuo meidän villat ja alkaa tekeen niistä koruja :nod: Vois olla aika mielenkiintoista tehdä niistä palloja ja käyttää niitä koruissa...:)
Post Reply