Skräppäys

Monilla lienee muitakin käsityöharrastuksia kuin helmityöt ja korut. Muut kädentaidot -osio on varattu sekalaisille kädentaitojutuille (neulonta, huovutus, paperiaskartelu jne.)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
helise
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Skräppäys

Post by helise » Tue Sep 30, 2008 13:01

Skräppäykseen liittyvä aloittelijan kysymys: pitääkö skräppipaperi liimata ensin jollekin tukevammalle paperille tai pahville ennen kuin alkaa koristella sivua? Se skräppipaperihan on aika ohutta, joten ajattelin että se tarvitsisi kenties jotakin tukea... :raaps:
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Tue Sep 30, 2008 13:07

Eikös ne yleensä kantsi liimata sen itse albumin tms. sivulle? :raaps:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
helise

Post by helise » Tue Sep 30, 2008 13:54

No niinpä tietysti! Avasin juuri albumin kääreestä ja siellähän oli valmiina paperit ja muovitaskut. :oops:
Nunnuli
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Nunnuli » Tue Sep 30, 2008 14:56

Mina en kayta skrappaysalbumeita, koska en tykkaa niista muovitaskuista. Teen ihan perusvalokuva-albumeille, joissa on kierteet tai sitten teen irtolehtia, jotka kiinnita itsetehdyilla kierteilla. Mun mielesta niita sivuja pitaa pystya koskettamaan.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
helise

Post by helise » Wed Oct 01, 2008 11:54

Mulla oli myös aluksi mielessä sellainen Nunnulin mainitsema valokuva-albumi, mutta eihän tästä kyläpahasesta sellaista löytynyt. Askartelukaupan myyjä sai mut sitten ostaman alennuksessa olleen skräppialbumin...Voihan olla, että hankin vielä sen valokuva-albumin jostain. Onhan noita nettikauppojakin. Tämä projekti kun on vasta suunnitteluasteella eikä mitään ole vielä aloitettu! :wink:
riksu
suunnittelee Balin-matkaa

Post by riksu » Wed Oct 01, 2008 18:48

Itse olen hassahtanut kirjansidontaan. Sillä saa just semmosia kirjoja mitä haluaa, valokuva-albumeitakin siis, ja niihin on ihana skräpätä :) (mikäli tohtii! ei niille viittisi tehdä mitään kun ovat niin kauniita - mulla on sama juttu vähän kaiken kanssa...)

<puolikaupallinenmainos> Jos joku sattuu haluamaan oman kirjan, niin ilomielin kyllä teen ;) </puolikaupallinenmainos>
Image Image
Muikku
Moderaattori

Re: Skräppäys

Post by Muikku » Tue Jan 26, 2010 21:46

Huhhei, olihan skräppäyksestä jo ketju :D

Skräppääjäsiskot ja -veljet, tää tars nyt opastusta eyelet-työkalun suhteen. Hommasin ensteks sellaiset metalliset puikot, joilla naputetaan eyelet kiinni. Tajusin sitten että tarviin jonkun millä tehdään reikäkin, törmäsin juutuubissa videoon jossa käytettiin Fiskarsin jousisysteemieyeletkiinnittimiä ja täti teki sillä reikiä ettei mitn.

Tänään sain sitten oman fiskarssirkkasettini ja pah! Pöh!! Mitään reikiä saa aikaan. Kokeilin skräppipaperilla ja valokuvalla. Painauman saan aikaisiksi mutta se on kaukana kunnon holesta. Alustana käytin sitä sinistä leikkuualustaa mitä kai yleensäkin, -kö? Kokeilin sekä lattialla että maton päällä, nou. Onko homma kiinni alustasta vai onko muillakin ongelmia noiden kanssa? Vai toimiiko vasta paksumpien materiaalien kanssa?
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Wed Jan 27, 2010 0:52

Mulla ei ole muuta kokemusta noista Fiskarsin... öh... moukareista :roll: kuin se mitä Kädentaitomessuilla katselin. Siellä täti esitteli just tuota työkalua ja kiskoi ja paukutti jousta niin että koko messuhalli raikui (ihan oikeasti!). Reikää se ei silti saanut aikaan ja totesi vähän nolona että taisi tulla otettua liian monta paperia päällekkäin. Totesin siinä sitten vaan, että kiinnostuneille kannattaa mainita ettei työkalua voi käyttää illalla lasten mentyä nukkumaan, tai kerrostalossa kello 22 jälkeen :lol: Mitään älykästä neuvoa mulla ei ole, mutta ei se esittelijätätikään tuota ihan noin vaan toimimaan saanut... Tai taisi se lopulta onnistua, joten voiko kyseessä olla voima- ja sinnikkyys- eikä niinkään taitolaji??
@nu
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by @nu » Wed Jan 27, 2010 7:35

Mulla on tuollaiset eikä niillä mitään tee. Oikeesti, yrittänyt vaikka minkä materiaalin kanssa ja vaikka millä alustalla enkä saanut kunnon reikiä aikaan.
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Wed Jan 27, 2010 10:17

Kiitos lohdun sanoista! Jos en saa toimimaan, niin perhana teen kyllä reklamaation ja vaihdan tuotteen johonkin muuhun. Grr. Aika hurja, Fiskarsin tuotelehdykäisessä luvataan tuon purevan jopa nahkaan :huh:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Wed Jan 27, 2010 15:10

Perun puheeni :nod:

En tiedä olinko eilen vaan liian helläkätinen, mutta tänään rei'ittyy mikä vaan - valokuvat, kaikki onnistuu. Saattoi olla että en eilen ollut tarpeeksi ronski ja vasta päätettyäni palauttaa ellei toimi aloin käyttää sopivasti voimalla tuota vieteriä :lol:

Jonkun muun alustan kyllä hommaan otan jotta leikkausmatto säilyy muihin tarkoituksiin, aika hyvin jättää jälkensä siihen. Mutta en viitti ostaa 5 euron Fiskarsmattoa kylläkään, kokeilen jotain mitä sattuu löytymään.
Bluemama
hamstraa hopeahelmiä

Post by Bluemama » Thu Feb 18, 2010 23:02

kyllän miulla pelittää ihan kunnolla. käytän semmoisen leikkausalustan kanssa. :roll: Vaatii vain tosiaan voimaa vetää tarpeeksi vieteriä. Ja vähän harjoitusta, että saa niitin kunnolla ja sievästi siististi kiinni. MEteli on kieltämättä huima...
VEikkaa, että se terä tylsyy siinä ajan mittaan, ja miten sitä sitten teroittaa...en tiedä. hintavat kapistukset hyötyynsä nähden...
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Fri Feb 19, 2010 18:29

Taidan käyttää vähän liikaakin voimaa niitinkiinnityksessä, kun harva kestää ehjänä :shock:

Eiköhän noita voine "teroittaa" hiekkapaperin palasella, jossain muistan törmänneeni moiseen ajatukseen.
Post Reply