Ravelry.com

Monilla lienee muitakin käsityöharrastuksia kuin helmityöt ja korut. Muut kädentaidot -osio on varattu sekalaisille kädentaitojutuille (neulonta, huovutus, paperiaskartelu jne.)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

wilmuliini
suunnittelee Balin-matkaa
Lasku: 5

Ravelry.com

Post by wilmuliini » Fri Jan 02, 2009 20:12

Onkos täällä muita Ravelryyn liittyneitä tai Ullaneuleen jäseniä?
Ravelryssä on paljon kauniita ohjeita, joista osa on maksullisia.
Ullaneuleen http://www.ullaneule.net vuosimaksu on 10 euroa, joka ei mielestäni ole ollenkaan paha. Sillä saa kaikenlaista lisäkivaa jäsenalueella. Muunmuassa lisäohjeita.
Katit alas pöydältä.... Blah.
http://dragcave.net/user/wilmuliini
Amalia

Re: Ravelry.com

Post by Amalia » Fri Jan 02, 2009 20:32

Mulla on kyllä tunnukset tonne Ravelryyn, mutta hopia harrastus on vienyt sen verran mukana etten oo siellä hengaillut. Niin ja oon myös Ullan jäsen, siellä on tosi paljon hyviä ohjeita. Vaikkakaan en enää niin paljon neulo, niin ihan kannatuksen vuoksi meinaan pysyä Ullan jäsenenä jatkossakin.
-Mistään ei voi tehdä idioottivarmaa, sillä idiootit ovat erittäin kekseliäitä-
Skuolfi
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Skuolfi » Sat Jan 03, 2009 1:58

Kiitos Wilmuliini. En tiennytkään, että Ullassa on tällainen. Kannatuksen vuoksi liityin heti.
Ja onhan Ullasta löytynyt apua ja ohjeita.
Itse mielelläni sovellan (lue suunnittelen, puran, suunnittelen taas jne) ohjeita mieleisikseni.
Kiven ääni on matala. Sen puhe selvää ja käsittämätöntä.
(Torsti Lehtinen)
Sister Bliss
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Sister Bliss » Sat Jan 03, 2009 8:55

Mä oon Ravelryläinen... :)
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Sat Jan 03, 2009 11:01

Minäkin pyörin Ravelryssa, en tosin yhtä kokoaikaisesti kuin täällä :D . Ja Ullaa luen säännöllisesti :nod: , mutta enpäs ollutkaan perehtynyt tuohon jäsenyysasiaan -- voisikin harkita liittyvänsä...
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Tikrunmami

Post by Tikrunmami » Fri Apr 24, 2009 15:11

Mie oon sekä Ravelryssä että Ullan jäsen. Pari neuleohjettakin on Ullaan tullut väsättyä, joku saattaa tunnistaakin Viini-Jussin tai Pöllön sulat-sukat.
annie

Post by annie » Tue Dec 22, 2009 22:34

mullakin on tunnukset olleet ravelryyn jo pidemmän aikaa, mutta mä en vaan osaa sitä käyttää millään tavoin. eli mitä siellä tehdään ja miten? :S
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Tue Dec 22, 2009 22:53

Ravelrya voi käyttää moneen eri tarkoitukseen. Ensinnäkin siellä on erilaisia ryhmiä, joihin voi liittyä, ja ryhmillä on omat keskustelupalstansa. Suomalaiset neuloja löytyvät nimellä Finnish knitters, virkkaajilla on ryhmä finnish crocheters. Ulla-verkkoneulelehdellä on ryhmä Ulla knits jne. Suomalaisten lisäksi on tietysti tuhansittain englanninkielisiä ryhmiä, joilla on jokin teema. Näissä ryhmissä käydään keskusteluja aiheesta ja aiheen vierestä.

Sitten Ravelryssa on loistava valikoima erilaisia malleja -- ei siis ohjeita, mutta jos ohje on saatavilla netistä, linkit ohjeisiinkin löytyvät. Malleista näkee eri ihmisten toteutuksia eri värisinä ja eri langoillakin. Kannattaa esimerkiksi tutustua Ulla-verkkolehden malleihin ja katsoa, millaisia versioita ihmiset ovat niistä tehneet. Monet ihmiset ovat kirjanneet malleihinsa käyttämänsä puikot ja langat ja langanmenekin ja muita kommentteja, joten niistä voi arvioida, miten paljon lankaa tarvitsee omaan projektiinsa.

Tietokannasta löytyy myös joukoittain lankoja, joista voi lukea ihmisten kommentteja ja kokemuksia sekä nähdä, mitä ihmiset ovat langoistaan tehneet. Jos esimerkiksi omassa varastossa on pari kerää jotain lankaa, josta ei meinaa keksiä mitään, voi katsoa, mitä toiset ovat samasta langasta tehneet.

Sitten on tietysti ystävät -- ystäviksi kannattaa pyytää kaikki sellaiset, jotka tekevät kivannäköisiä neuleita tai joilla on hyvä mallimaku. Minä tutkailen jatkuvasti ystävieni päivityksiä, siis sitä, millaisia projekteja he ovat tehneet tai mitä projekteja he ovat merkinneet suosikkeihinsa, ja sitä kautta näen paljon kivoja malleja, joihin en muuten välttämättä osaisi törmätä. (Ystävien ei siis tarvitse olla samanlaisia ystäviä kuin esim. Facebookissa, vaan tuolla voi laittaa ystäväkseen kenet vain yksipuolisestikin.)

Ystävät-valikon kautta pääsee myös nopeasti katsomaan ystävien blogipäivitykset.

Minä kokoan tekemäni neuleet Ravelryyn ja kirjaan niistä langat, puikot ja olennaiset huomiot, jottako myöhemminkin muistaisin, miten projekti tuli tehtyä. Stashiin olen listannut lankavarastoni, jottei tarvitse aina myllätä lankalaatikoita läpi, ja puikkolistaukseen olen tilastoinut puikot ja virkkuukoukut, jottako tiedän, mitä vielä pitää hankkia. Suosikkeihin klikkailen kiinnostavia malleja ja ohjeita, ja jonossa minulla on muutama sellainen neuletyö, jonka haluaisin toteuttaa. Se jono kyllä elää koko ajan, ja useimmiten tulee kuitenkin tehtyä jotain sellaista, mikä ei ole jonossa...

Tuossa noin lyhykäisesti se, miten minä käytän Ravelrya.
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
annie

Post by annie » Wed Dec 23, 2009 10:48

vau. kiitos Cattleya kattavasta opastuksesta. pitänee mennä heti joulunpyhinä kurkkimaan, että mitäs sieltä löytyykään..
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
selie

Post by selie » Thu Jan 07, 2010 21:16

Mä liityin just ravelryyn ja löysin sieltä niin upeita kämmekkä-ohjeita että oli pakko juosta tänään lankakauppaan. Nyt on ensimmäinen valmis, saas nähdä ehdinkö tänään tehdä vielä parin sille.

Mä olen tällä hetkellä niin hurahtanut kutomiseen että koruilu on jäänyt kokonaan.
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Thu Jan 07, 2010 22:53

selie wrote:
Mä olen tällä hetkellä niin hurahtanut kutomiseen että koruilu on jäänyt kokonaan.
:D Kuin mun näppikseltä! Tosin, koruilu on taas alkanut kiinnostaa :) Lisäähän mut kaveriksi sieltä!
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Tilia

Post by Tilia » Tue Feb 16, 2010 1:02

Liityin kanssa juuri Ravelryyn, kun iski pakottava hinku neuloa pitsinen kolmioneulehuivi. Ensimmäisen neulottavan mallin löysin Ullasta, mutta Ravelryssä on tuhottomasti toinen toistaan upeampia malleja. :wow: Tästä saattaa pahimmillaan kehittyä vastaava addiktio kuin koruilusta, katselin jo noita shetlantilaisia ym. mutkikkaita shaaleja kiiluvin silmin... Onko kukaan muu hurahtanut noihin? Muu neulonta ei tällä hetkellä hirveästi houkuttele, mutta huivit ja neulotut/ virkatut laukut kyllä...
Ulla

Post by Ulla » Wed Feb 24, 2010 18:37

Minä rekisteröidyin Ravelryyn lokakuun alussa, mutta vasta tällä viikolla olen alkanut tutustua paikkaan tarkemmin. Yhden helmettiläisen olen vasta bongannut ja ystäväkseni liittänyt - mistäs teidät muut löytää? :D

On tämä neulominen kyllä vaarallisen addiktoivaa puuhaa, sillä en viitsisi yhtään mitään muuta tehdä! :shock:

P.S. Just löysin Siinankin!
I never put off till tomorrow what I can possibly do - the day after. -- Oscar Wilde
Meiju
löytänyt aidot helmet
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Meiju » Mon Oct 11, 2010 12:49

Minä juuri liityin Ravelryyn ja voi elämä, mitä kaikkea ihanaa siellä onkaan! Silmät kiiluen vain kävin läpi kaikkia ihania malleja, jotka haluaisin toteuttaa just nyt heti eikä kohta. Ja langat, vaikuttaa jälleen samalta kuin tämä koruiluharrastuksen aloittaminen. Vähän väliä tulee selailtua nettikauppoja, että mistä löytyisi mitäkin lankaa ja kuinka ihania värejä niissä onkaan :drool: Kaiken tämän takana tietenkin viikonloppuiset Kädentaitomessut, joista mukaan kulkeutui ihanaa Uruguaylaista merinovillaa, joita sitten onnessani täällä kantelin lauantai-illan käsissäni :lol: Back to the topic, tämän sivuston läpikäymiseen taitaa kulua tunteja ja jälleen aika graduilulta saa siirtyä hetkeksi syrjään...
Ulla

Post by Ulla » Mon Oct 11, 2010 13:35

Minulle kävi juuri niin! Lisäksi olin nyt viikonloppuna rukkikehräyskurssilla ja ensi viikonloppuna menen Ravelryn suomalaiseen neuleretriittiin, jossa opettelen värttinäkehräystä. Nettikaupat olen löytänyt aivan liian hyvin! :D :oops:
I never put off till tomorrow what I can possibly do - the day after. -- Oscar Wilde
Post Reply