Clio joulukuu

Tarvitsetko jotain pientä, mutta et viitsi tehdä sen takia tilausta helmikauppaan yksin? Haluatko säästää postikuluissa tilaamalla yhdessä jonkun toisen kanssa? Täällä voit sopia kimppatilauksista ja kysellä tilauskaveria.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Lottis
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä: Olen

Re: Clio joulukuu

Post by Lottis » Tue Jan 22, 2013 20:23

^ Juu, tuttu on helmenä ametriini, on niitä toisenlaisena ollu ja ne oli ihan jees. Mutta noi raakakivet oli kauhian rumia. :D
Pipisa
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Pipisa » Tue Jan 22, 2013 20:33

Lottis, silmä tottuu :D
Soni
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Soni » Tue Jan 22, 2013 20:35

Lottis wrote:^ Juu, tuttu on helmenä ametriini, on niitä toisenlaisena ollu ja ne oli ihan jees. Mutta noi raakakivet oli kauhian rumia. :D
ei kun hioamaan, saattaa tulla käyttökelpoisia :wink:
hunski

Post by hunski » Tue Jan 22, 2013 21:49

Nykyäänkö posti selvittää minne kirjeet on menossa jos ovat jääneet toimittamatta tai keräävät jonnekkin ne joita ei oo toimitettu? Huh.. Toissa jouluna kun lähetin joulukortteja ja itella ne hävitti, kysellessä tuli vastaus ettei heillä ole minkään näköistä henkilökuntaa joka itellan tiloista etsisi kadonneita kirjeitä, eivätkä aio asian eteen mitään tehdä. Maksoivat kumminkin korvausta postikorttien verran kun tarpeeks valitin. :D ok sorry jos tää meni otksi
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
stolli

Post by stolli » Tue Jan 22, 2013 21:57

hunski

Post by hunski » Tue Jan 22, 2013 22:27

Kirjeeni tuli tänään perille mulle kiitos :wtg:
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
waterwoman

Post by waterwoman » Tue Jan 22, 2013 23:21

Smart postista tuli viesti, että paketti on postissa :D
Kiitos
:)
saana

Post by saana » Wed Jan 23, 2013 1:22

Viestintävirasto selvittelee nykyään noita kirjeitä.
Mietiskelinkin että kirjeen sisään kannattaa vaikka printata vastaanottajan ja lähettäjän yhteystiedot, koska viimeistään kun kirje avataan niin oikeat osoitteet löytyvät kirjeestä.
Samoin voi sitten kysellä viestintävirastosta omaa kirjettä ja varmaan löytyy helpommin jos yhteystiedot on mukana.
Puhelinnumero ja sähköpostiosoitekin voisi nopeuttaa kirjeen tulemista perille jos se joutuu viestintävirastolle saakka.

Kiva että kirjeet löysivät tiensä perille. Toivottavasti opossumin kirje saapuu myös.
Aloin jo ihemettelemään että miten 7 kirjeestä 4 voi kadota.

Itselle on käynyt niin että vein satojen eurojen arvoisen paketin postiin ja paketti katosi.
Täytin sitten katoamisilmoituksen ja sain vastaukseksi ettei pakettia löydy ja pitkän sepustuksen kuinka itella ei ole korvausvelvollinen. Lopussa oli teksti että ottavat yhteyttä jos paketti löytyy.
Tässä ajassa oli tavarat mennyt perintään ja jouduin maksamaan paketin perintäkuluineen firmalle jolta olin tavaraa tilannut ja jolle paketin lähetin. Tästä on 7 vuotta aikaa ja pakettia ei ole näkynyt tai kuulunut.
Sen sijaan kirjeitä on kadonnut vain yksi ja nyt täällä helmetissä skuolfin ja tawujigon kirjeet.

Yleensä olen aika luottavaisin mielin lähetellyt kirjeitä mutta nyt viimeisen kahden kuukauden aikana on muutama kirje kadonnut ja postin kulku on kestänyt todella kauan.
Käytän 1.luokan postimerkkiä koska haluan kirjeet nopeasti perille. Mutta jos kirjeiden tuleminen kestää viikon niin kai se olisi ihan sama lähettää kirje 2.luokan merkilläkin.

Soni laitan reklamaatiota niistä hematiiteista cliolle.
Poma

Post by Poma » Wed Jan 23, 2013 10:31

Munkaan hematiitit ei ollu magneettisia.
Lumijo

Post by Lumijo » Wed Jan 23, 2013 10:56

VIHJE: postin kulku on varmenpaa jos osoitetiedot on printattu eikä käsin kirjoitettu, se on myös nopeampaa niin. Joku postilaisista taannoin selitti näin. Printatuilla osoitetiedoilla varustetut kirjeet ja paketit menee lajittelussa jonkun automaatin läpi, kun taas käsin kirjoitetut menee manuaalilajittelulla ja saattaa kestää myös kauemmin.
Itse verkkokaupassani lähetän paketit maxikirjeenä pehmopussissa ja aina printatuilla osoitetiedoilla. Pakettini ovat kotiutuneet asiakkaalle todella kiitettävästi. Ainoastaan jouluruuhkassa yksi paketti oli muutaman päivän hukanteillä, mutta kun asiakas sai sen, se oli ilmeisesti lajittelussa viivähtänyt koska leima oli monta päivää myöhemmin kuin mitä se oli postiin jätetty. Ja viime viikolla maanantaina, olin lähettänyt asiakkaalle paketin vanhaan osoitteeseen, jo keskiviikkonan oli paketti takaisin omassa laatikossani.
Soni

Post by Soni » Wed Jan 23, 2013 11:07

Lumijo wrote:VIHJE: postin kulku on varmenpaa jos osoitetiedot on printattu eikä käsin kirjoitettu, se on myös nopeampaa niin. Joku postilaisista taannoin selitti näin. Printatuilla osoitetiedoilla varustetut kirjeet ja paketit menee lajittelussa jonkun automaatin läpi, kun taas käsin kirjoitetut menee manuaalilajittelulla ja saattaa kestää myös kauemmin.
Itse verkkokaupassani lähetän paketit maxikirjeenä pehmopussissa ja aina printatuilla osoitetiedoilla. Pakettini ovat kotiutuneet asiakkaalle todella kiitettävästi. Ainoastaan jouluruuhkassa yksi paketti oli muutaman päivän hukanteillä, mutta kun asiakas sai sen, se oli ilmeisesti lajittelussa viivähtänyt koska leima oli monta päivää myöhemmin kuin mitä se oli postiin jätetty. Ja viime viikolla maanantaina, olin lähettänyt asiakkaalle paketin vanhaan osoitteeseen, jo keskiviikkonan oli paketti takaisin omassa laatikossani.
Meidän postissa taas kerrottiin että nämä "pehmeät" kirjeet lajitellaan aina käsin jotteivat rikkoontuisi :huh: . Näköjään riippuu paikkakunnasta miten postia käsitellään, ihmekös joudun aina odottamaan postiani pari pvää kauemmin kuin muut helmettiläiset :evil:
Lumijo

Post by Lumijo » Wed Jan 23, 2013 11:22

Mun käsittääkseni taas olen ymmärtänyt ettei mitään paketeita kohdella hellävaroen ellei niistä ole maksettu sitä "särkyvää" lisää. Siksi tumpeloinkin aina nuo rasiatkin sisältä vielä noihin kuplamuoviin:)
saana

Post by saana » Wed Jan 23, 2013 14:18

Hematiiteista laitan cliolle viestiä.
Ovt korvanneet virheensä aika hyvin joten olen luottavainen että lähettävät uudet hematiitit.

Lumijo pitääkin siis tästä lähtien printata ne osoitetiedot.
Opossumi
Swarovski-kuumeessa

Post by Opossumi » Wed Jan 23, 2013 15:50

Ei tullut minulle vieläkään postia :(
saana

Post by saana » Sat Jan 26, 2013 19:58

Opossumi.
Mulle on tullut kirje postiin. Käyn sen huomenna hakemassa. Toivon hartaasti että siellä olisi sun helmet. Elleivät jo tulleet perille?
Post Reply