Ystävänpäivä-SHY

Kurssit, messut, tapaamiset, näyttelyt ynnä muut.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Regina
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Ystävänpäivä-SHY

Post by Regina » Thu Jan 15, 2009 19:54

Karneoli wrote:Mullekkin tuli viestiä....nyt rupes pelottaa :huh: Kauhean vaikea tapaus osui kohdalle....ihan samanlainen kuin minä :D Mulla on suunnitelma luopua yhdestä mun NERIKin spektroliitista....katsotaan raaskinko edes shy:n vuoksi :D

EDIT: Mites muuten pitäiskö siihen 15e laskee kaikki? Siis postikulut ja pakkaukset (kävin jo ostamassa innostuksissa hienon rasian) sun muutkin, vai onko ne helmet se 15e?
Ei kuulu postikulut viiteentoista euroon (Ei ainakaan ennen ole kuulunut). Ja älä paljasta mitä aiot laittaa pakettiin, muuten arvaa lähettäjän.
Anniina
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Anniina » Thu Jan 15, 2009 20:07

Hmm, katselin edellisiä järjestettyjä SHY-ketjuja, ja niissä postikulut ovat sisältyneet annettuun hintaan. Ainakin niin ymmärsin!

Minulla on kamalia vaikeuksia pysyä budjetissa. 15 euroa tuntuu jotenkin tosi vähäiseltä, kun mietin, minkälaisia upeuksia esimerkiksi Tontty-SHY-paketeissa oli 12 euron budjetilla - täytyyhän sitä päästä vähintään samaan. :wink: Tässä joutuu pakolla karsimaan suunnitelmia, pyörittelemään ja miettimään ja laskemaan saadakseen tyydyttävän paketin, ja päättämään mitä muita harrastuksia ottaa huomioon vai ottaako ollenkaan. Kaikista eniten päänvaivaa minulla tuottaa juuri nuo postikulut, yritän keksiä tavan päästä todella halvalla, jotta itse sisältöön jäisi enemmän tuohta. Paljon vaikeampaa tämä on, kuin kuvittelin!

Mutta samalla tosi hauskaa! :D En malta taas odottaa millaisia paketteja ihmiset saavat, niiden seuraaminen on ollut kivaa aina vaikken ole aikaisemmin osallistunut tähän. Ja kuvitella, omastakin postilaatikosta pitäisi tipahtaa jotain! :shock: :jippii:
Regina

Post by Regina » Thu Jan 15, 2009 20:09

Anniina wrote:Hmm, katselin edellisiä järjestettyjä SHY-ketjuja, ja niissä postikulut ovat sisältyneet annettuun hintaan. Ainakin niin ymmärsin!

Minulla on kamalia vaikeuksia pysyä budjetissa. 15 euroa tuntuu jotenkin tosi vähäiseltä, kun mietin, minkälaisia upeuksia esimerkiksi Tontty-SHY-paketeissa oli 12 euron budjetilla - täytyyhän sitä päästä vähintään samaan. :wink: Tässä joutuu pakolla karsimaan suunnitelmia, pyörittelemään ja miettimään ja laskemaan saadakseen tyydyttävän paketin, ja päättämään mitä muita harrastuksia ottaa huomioon vai ottaako ollenkaan. Kaikista eniten päänvaivaa minulla tuottaa juuri nuo postikulut, yritän keksiä tavan päästä todella halvalla, jotta itse sisältöön jäisi enemmän tuohta. Paljon vaikeampaa tämä on, kuin kuvittelin!

Mutta samalla tosi hauskaa! :D En malta taas odottaa millaisia paketteja ihmiset saavat, niiden seuraaminen on ollut kivaa aina vaikken ole aikaisemmin osallistunut tähän. Ja kuvitella, omastakin postilaatikosta pitäisi tipahtaa jotain! :shock: :jippii:
Jotkut laittaa reilusti ylimääräisiä rahoja, mä ainakaan en ees laskenut niitä rahoja mitä laitoin tuohon loska-shyn, mutta kyllä se meni kolmekymppisen yli. :lol:
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Jan 15, 2009 20:35

Juu siis kyllä ne postarit kuuluu siihen kokonaissummaan mukaan. Helposti-kuori lienee halvin mahdollinen tapa lähettää, joskin silloin pitää miettiä mitä kuoreen mahtuu. Ei voi lähettää jukka-palmua Helposti-kuoressa. Paras siis jättää se pois.

Yli toki saa mennä sen paketin arvo, mutta täytyy muistaa, ettei odota itse saavansa kalliimpaa lahjaa. Jokainen ylimenevä sentti on ihan oma päätös ja oma "riski" myös.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
HopefulRomantic

Post by HopefulRomantic » Thu Jan 15, 2009 20:39

Nunnuli wrote:Juu siis kyllä ne postarit kuuluu siihen kokonaissummaan mukaan. Helposti-kuori lienee halvin mahdollinen tapa lähettää, joskin silloin pitää miettiä mitä kuoreen mahtuu. Ei voi lähettää jukka-palmua Helposti-kuoressa. Paras siis jättää se pois.

Yli toki saa mennä sen paketin arvo, mutta täytyy muistaa, ettei odota itse saavansa kalliimpaa lahjaa. Jokainen ylimenevä sentti on ihan oma päätös ja oma "riski" myös.
Eikö? :shock: *lopettaa kissan ja jukkapalmun tunkemisen kirjekuoreen*
Image
Image
Regina

Post by Regina » Thu Jan 15, 2009 20:48

HopefulRomantic wrote:
Nunnuli wrote:Juu siis kyllä ne postarit kuuluu siihen kokonaissummaan mukaan. Helposti-kuori lienee halvin mahdollinen tapa lähettää, joskin silloin pitää miettiä mitä kuoreen mahtuu. Ei voi lähettää jukka-palmua Helposti-kuoressa. Paras siis jättää se pois.

Eikö? :shock: *lopettaa kissan ja jukkapalmun tunkemisen kirjekuoreen*
:rofl:
Aadia
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Aadia » Thu Jan 15, 2009 21:33

En mä kans kauheesti meinaa laskea. Enkä tällä tarkoita et aikoisin hirveitä määriä pistää, vaan että sellaisen kivan kokonaisuuden, tai edes jotain.
Jotenkin tuntuu et 15€ ei riitä jos aikoo jo ennen ystävänpäivää muistaa jotenkin pienesti.
En kuitenkaan itse odota uutta autoa enkä lentolippuja kiinaan (ne mahtuis kyl kivasti helposti kuoreen :wink: ), musta vaan on niin kivaa tehdä pieniä paketteja (ja toivottavasti se yks isompiki onnistuu) ja ajatella et pystyy ilahduttamaan ja antamaan toiselle ihmiselle hymyn. Se on aika iso juttu mun mielestä se annettu hyvä mieli. Ja aikas korvaamaton.
Tietenkin hiukan mietityttää et onnistuuko siinä, mut minkäs siihe voi muuta kuin parhaansa yrittää niissä rajoissa joihin itse pystyy, siis ylipäätään eikä vain rahallisesti.
Se on vaan mun pieni mielipiteeni ja ajatusmaailmani.
Image Image
Miilia

Post by Miilia » Thu Jan 15, 2009 21:51

En laskenut postikuluja mukaan tonttupakettiin enkä aio laskea tähänkään, ne ei vaan mahdu, ei voi mitään :mrgreen:
Muuten aion kyllä pysytellä annettujen rajojen tienoilla, se kun on mielestäni reilua.
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Terttu

Post by Terttu » Thu Jan 15, 2009 22:23

Aadia wrote: Jotenkin tuntuu et 15€ ei riitä jos aikoo jo ennen ystävänpäivää muistaa jotenkin pienesti. ...
musta vaan on niin kivaa tehdä pieniä paketteja (ja toivottavasti se yks isompiki onnistuu)
Nyt menee tyhmien kysymysten rajalla mutta mitäpä siitä :D Eikö tarkoitus ole lähettää yksi lähetys(kirjekuori, laatikko, mitä kukin ikänä laittaa(*)), joka on perillä ennen (tai hätätapauksessa juuri) 14.2.? Kysyy hän :)

*muoks* (*) monta pienempää pakettia tai mitä lie sisältääkään
Aadia

Post by Aadia » Thu Jan 15, 2009 22:55

Juu, tarkoitus on kyllä pistää vaan yks paketti. Olet ihan oikeassa. :nod:
Mä vaan ite ajattelin ihan muuten ja ylimääräisesti muistaa ennen ystävänpäivää, miten sit sen keksinkin tehdä, kortilla, suklaalla, mitä nyt sattuu keksimään. Enhän mä tähän voi keksintöjäni kirjoittaa :mrgreen:. Enkä sitä pientä meinaa vähentää siitä kokonaissummasta. Se on vaa sellane ilo mulle itelleniki.
Image Image
Terttu

Post by Terttu » Thu Jan 15, 2009 23:02

Ok. Tämä selvä!:)
Regina

Post by Regina » Thu Jan 15, 2009 23:05

Aadia wrote:Juu, tarkoitus on kyllä pistää vaan yks paketti. Olet ihan oikeassa. :nod:
Mä vaan ite ajattelin ihan muuten ja ylimääräisesti muistaa ennen ystävänpäivää, miten sit sen keksinkin tehdä, kortilla, suklaalla, mitä nyt sattuu keksimään. Enhän mä tähän voi keksintöjäni kirjoittaa :mrgreen:. Enkä sitä pientä meinaa vähentää siitä kokonaissummasta. Se on vaa sellane ilo mulle itelleniki.
Ja nyt paljastit, että se joka saa jutun jo ennen ystävänpäivää saa sen sinulta. :mrgreen: Tosin voihan muutkin niin tehdä.
Aadia

Post by Aadia » Thu Jan 15, 2009 23:24

Mitä oon kattellu millasia ihmisiä täs vertaistukiryhmäs :wink: pyörii ni oon aikast varma etten ole ainut. Joku kiireinen on varmasti ehtinyt jo pistää jotain johonkin suuntaan, vähintään sähköpostia, erityisesti jos kohdalle on osunu vanha tuttu jonka mieltymykset tuntee. Postipoika polkee huomenna suklaata paikkaan jos toiseenkin.
Mitä mä yritän paikkailla... :enkeli2:
Image Image
Aadia

Post by Aadia » Thu Jan 15, 2009 23:36

Tai sitten mä askartelen kuukauden varastoon, ostan suklaata joka kauppareissu ja pakkaan kaikki samaan viimisellä viikolla. :P
Hitsinpimpula sentään, nyt täytyyki tosiaan kuitenki miettiä et lähettääkö sittenkään ekstraa. Sitä on onneksi aikaa miettiä tässä vielä. Tyhmäst pääst kärsii koko akka. :% :hullu:

muoks - eikäkuhei, keksin tähän porsaanreiän. Jos ja kun joku lähettää omalleen jotain pientä jo ennen määräpäivää ni nakkaa mua yksärillä ni sit mäkin voin lähettää. Ja vastaanottaja/t tietää et lähettäjiä on enemmän kuin yksi. :kieli:
Hih, oman kuoppani sain täytettyä.
Image Image
Terttu

Post by Terttu » Thu Jan 15, 2009 23:46

Tai sit minä tai joku muu päätetään lähettää kanssa jotain ennakkoa ja sä et ja kaikkien epäilyt menee syteen. :)
Mutta nyt tyhminkin tietää, että vaihto toimii niin että ekalla sivulla kerrotut selkeät ohjeet oli se ns pakollinen osuus ja täällä on hysteerisen innokasta :jippii: väkeä ja kohta postipojat kantelee kissoja ja palmuja ja suklaita paketeissa pitkin Suomea :)
Post Reply