Miitti 2009 / Ohi on! Sytämmelliset kiitokset kaikille!

Kurssit, messut, tapaamiset, näyttelyt ynnä muut.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Miitti 2009 / Ohi on! Sytämmelliset kiitokset kaikille!

Post by HelmiOrvokki » Mon Feb 09, 2009 15:38

Avasin tähän topicin Helmettitapaamisen suunnittelua varten.
Jatkoakin ajatellen olisi varmaan parasta, että tapaamista suunniteltaisiin ja järjestettäisiin enempi porukalla. Jos ehdottamani paikka eli Padasjoki saa kannatusta, lupaudun ens alkuun selvittelemään tilojen vuokrausta ja hintaa, ja mikäli paikan omistajan puolestakin kaikki on ok, järjestelen sitten meille kokoontumis- ja majoitustiloja sen mukaan, mitä porukka päättää. Ohjelman suunnitteluun haluaisin innokkaita ja idearikkaita helmeilijöitä, ja ehdottomasti myös helmikauppiaita pitäisi saada mukaan!
Ennen kuin voin lähteä asiasta tarkemmin kyselemään, tarvitsen pohjaksi jonkinlaista arviota osallistujien ja yöpyjien lukumäärästä. Paikkahan on ihanteellinen koko perheen viikonloppulomailuun, lapsille ja puolisoillekin löytyy varmaan tekemistä siksi aikaa, kun rouvat helmeilee :mrgreen: ...Kyselkää lisää, jos olen jotain jättänyt kertomatta...
Tähän voi sitten laittaa kaikki mahdolliset ideat, myös jos tietää jonkin muun kokoontumispaikan.
Ja niitä suunnittelukavereita...huhuuu!??!?

Tässä mm. Porkkanalle viimeisimmät tiedot miitistä:

Miitin ajankohta on 8.-9.08.2009 Padasjoella (kts. paikkaesittelyä http://www.telaranta.fi)

Miitti-Majoitus-Muonitus-paketin hinnan olen neuvotellut seuraavan mukaisesti:

Osallistumismaksu 5 €/hlö (kattaa kokous- ja ruokailutilojen "vuokran")
Ruokailu 8 €/hlö (kiusaustyyppinen lämmin ruoka + salaatti, hintaan sisältyy pullakaffeet)
Majoitus 25 €/hlö, 2-3 h huoneissa, omat liinavaatteet + pyyhkeet mukaan!

Majoituskapasiteettia ko. ajankohtana on n. 20 hengelle + omilla matkailuajoneuvoilla tuleville. Ilman liinavaatteita hinta olisi korkeampi, mutta eiköhän jokaisen kannata ottaa omat mukaan?!?
Ruokailun ja kahvituksen järjestää paikan emäntä, ja leipoo muuten aivan miälettömän hyvää pullaa... :)

Ohjelmaa on kertynyt tähän mennessä seuraavasti: Partaska on järkännyt emalointikurssin, Yukio ilmeisesti esittelee lenkkien sahausta, Nunnuli (?) opettaa kierteisiä lenkkejä ja luullakseni joku asiantuntija kieputtelun saloja. Helminauhan punonnan opetusta on myös pyydelty, opettajaa ei ole vielä ilmaantunut...mitäs vielä...niin kauppiaita on ilmeisesti tulossa ja ainakin Tinjami tuo hopiaa näytille, muut kauppiaat eivät vielä ole yksilöineet tarjontaansa...

Laitetaan vielä etusivullekin:
Tärkeää tietoa yöpymispaikkaa tarvitseville:

Olen saanut erittelyn Padasjoen huonetiloista. Meille on varattu koko pihapiirin kapasiteetti, mikä tarkoittaa, että sänkypaikkoja on yhteensä 20. Tilat jakautuvat seuraavasti:

5 kpl 2 hengen huoneita
2 kpl 3 hengen huoneita
1 kpl 4 hengen huone (=erillinen mökki)

Olen avannut sähköpostiosoitteen makuupaikkojen varaamista varten. Ne, jotka tarvitsevat majoitusta, lähettäkää osoitteeseen viesti, jossa kerrotte, montako henkeä on tulossa. Tässä kisassa nopeat syövät hitaat, eli huoneet varataan ilmoittautumisjärjestyksessä! Huoneet pyritään jakamaan järkevästi, esim. perhe isoon huoneeseen...

Tässä osoite: helmetti2009@gmail.com

Lähettäkää siis viesti vain, jos tarvitsette huonemajoitusta!
Samoin mahdolliset majoituksen peruutukset samaan osoitteeseen, kiitos.

Myös telttamajoitus on mahdollista, mikäli kyseisen varusteen omistaa...
Telttailu kustantaa perusmaksun 8 € + 2 €/hlö (lapset 1 € /hlö)

Suosittelen myös matkailuajoneuvon vuokraamista, jos saatte isomman porukan kasaan! Matkailuautoille on tilaa runsaasti, maksut samat kuin teltalla.

Tässä väliaikatietoa miittiin ilmottautuneista. Lista on kerätty viestiketjusta ja kysymysmerkki nimen kohdalla on "epävarmoja" ilmottautumisia...

Seuraavat yrittävät päästä miittiin:

katjuska
Ennina
tiristiina
Partaska
Papunen
Nunnuli
tephanis
Tinjami
Simavi perheineen
miauu
piia
Nenneli
minniläinen
Piritta
Yukio
kamro
Tilia ?
rinsessa
Piita
Ramori
Maikki
amorosa
oivamainio
Fabriaz ?
Lauranen
Polgara + Heidi
Siru ?
Blueberry ?
HelmiOrvokki... :mrgreen:
Piita ja Satu
haimari
Helmisusi ?
hopea
minnaDESIGN
misu ?
Miilia
Elestial
peikko
Mavar
Aadia

Jos jonkun nimi puuttuu, hihkaise!

Ajankohtaista asiaa: Päätimme Partaskan kanssa, että miitti pyörähtää käyntiin 8.8.2009 klo 12.00.
Miitin pitkäkestoisin kurssi, emalointi, alkaa heti miten, kun ollaan "kotiuduttu". Tästä n. tunnin välein laitetaan lyhempää koulutusta, ruokailu klo. 15.00 alkaen. Syönnin jälkeen kurssit jatkuvat, hiplaillaan ja ostellaan helmiä, seurustellaan ja mitä nyt keksitäänkään...
Illalla jossain vaiheessa vaihdetaan "vapaalle", ohjelmassa luultavasti on ainakin karaokea ja yleistä häiriköintiä. Ainakin yöpyjillä on mahdollisuus saunoa yleisillä saunavuoroilla (miehet & naiset erikseen :mrgreen: ) ja uimaan pääsee kaikki halukkaat. Paikassa ei ole tarjoilua, mutta omat juomat ovat suotavia ja kaikkien on syytä varautua runsaalla varastolla, ettei lopu kesken. Illalla voidaan myös laittaa grilli kuumaksi, niin saadaan iltapalakin hoidettua...

Nyt ainakin ne, joilla on aikomus antaa opetusta, ilmoitelkaa, jos teillä on kurssinne aikatauluun jotain toiveita! Muutoin laitan ne alkamaan satunnaisessa järjestyksessä, jos nyt halutaan päivä(t) tiukasti aikatauluttaa...?!?

06.08.2009:

Nyt on sitten viimeiset hetket kysellä miittiin liittyvää meikäläiseltä, n. tunnin päästä eli klo 16:n jälkeen katkeaa multa nettiyhteys, kun lähdemme kohti Padasjokea. Ne, joilla on mun yhteystiedot, voivat kysellä tarvittaessa, jos jotain tulee mieleen.
Ilmoittautumisia on tullut lisää, viimeisin tieto näkyy ylempänä listassa. Jos kaikki ilmoittautuneet tulee paikalle, meitä on yli 40 :shock: :shock: :jippii: ! Toivottavasti mahdutaan kaikki siihen "saliin", joka nyt tuntuu tosi pieneltä... :lol:

Toivottavasti meillä kaikilla on toooooosi hauskaa!!!
Last edited by HelmiOrvokki on Sun Aug 09, 2009 16:25, edited 25 times in total.
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Re: Helmettitapaaminen kesällä 2009

Post by Henna » Mon Feb 09, 2009 16:40

Kävin kurkkimassa Padasjoen kunnan sivuilta, missä se sijaitsee. Jos joku muu on yhtä epätietoinen niin kerronpa teille että paikka sijaitsee 90 km Tampereelta, 50 km Lahdesta, 120 Jyväskylästä ja 150 km päässä Helsingistä. Lahdesta pohjoiseen siis. Eli vaikka nimi ei ainakaan mulle soittanut mitään kelloja (olisin sijoittanut sen varmaan jonnekin paljon pohjoisemmaksi kartalla) niin tuo sijaintihan on aika hyvä.

Miitissä oli viime vuonna kivaa, mutta tälle vuodelle en uskalla itse vielä luvata mitään... suunnittelun suurin ongelma taitaa olla juuri se, että harva uskaltaa vielä lyödä lukkoon mitään päivämäärää kesälle. Ja vaikka joku päivä sovittaisiin, niin sitten on aina niitä menoja, jotka selviävät myöhemmin keväällä/kesällä ja jotka tärkeysjärjestyksessä ajavat itse kullakin miitin ohi. Esimerkiksi viime vuoden miittipäivä oli yksi kesän suosituimpia hääpäiviä (plus kaikki muut kesäjuhlat ja rippiäiset ja sen sellaiset). Eli jos ennakkoilmoittautumisia kysellään, niin niistä on syytä varautua vähentämään ainakin kolmannes pois. Mutta toisaalta jonkun verran voi tulla niitäkin, jotka vasta viime tingassa saavat inspiraation lähteä...

Viime vuonna ne erilaiset työnäytökset olivat tosi suosittuja, joten kuvittelisin että sellaisista ihmiset ovat kiinnostuneita edelleen.
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by HelmiOrvokki » Mon Feb 09, 2009 18:03

Joo, laitoin aiemmin tuohon OT-ketjuun viestin, jossa luettelin aika monta paikkakuntaa ja välimatkaa Padasjoelle... :mrgreen: Mun mielestä toi paikka vois olla passeli välimatkojenkin takia, esim. Jyväskylän seudultakaan ei ihan hirmu matkaa tule. Toivoisin, että myös pohjoisen helmihurahtaneet harkitsisivat tulemista, vaikka heille tulisikin enempi matkaa...
No, vaikka miitti olis missä, aina matka on toisille pitempi...Suomi on iso maa :nod: .
Ohjelman puolesta haluaisin esittää, että vastaavanlaisia työnäytöksiä voisi nytkin järjestää, varsinkin jos tulee paljon porukkaa, jotka eivät viime kesänä miittiin päässeet (minä mukaanlukien). Eikä kertauskaan varmaan ketään vahingoita, eihän?!?
Jos nyt karkeasti lähtee laskemaan, että viime vuonna osallistujia taisi olla kolmisenkymmentä?!? Siltä pohjalta voin jo jotain kysellä, mukavampi olis ihmisten harkita osallistumista, kun esim. kustannuspuoleen saisi jotain arviota.

Tiloista voisin vielä sen verran kertoa, että Padasjoellakin pääsisimme kokoontumaan navettaan... :mrgreen: . Tai kyseessä on entinen navettarakennus, joka on saneerattu niin, että yläkerrassa on "sali", johon mahtuu useampi kymmenen henkeä, sekä asuinhuoneita (2-3 h) muutama. Niin ja keittiö + vessat.
Alakerrassa on mm. karaokesali (Nunnuliiii!), johon voidaan päästä, jos karaokeisäntä/emäntä sattuu ko. viikonloppuna olemaan paikalla. Saunoja on 2 ja pihapiirissä 2 mökkiä, joihin molempiin mahtuu useampi hlö.
Syöntipuolta pitäisi myös miettiä...voisin kysellä, mitä pitopalvelu veloittaisi esim. jostain laatikko/kiusausruoasta...Eikös??
Odottaisin nyt kuitenkin ensin jonkinlaista keskustelua, mitä halutaan ja onko kiinnostusta?!? Kirjoitelkaa ihmiset ajatuksianne, jookos!
miauu
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by miauu » Mon Feb 09, 2009 18:48

Periaatteellista kiinnostusta ehdottomasti kyllä, mutta aikatauluni tuppaavat olemaan melko lailla sellaisia, että jään viimetipan ilmoittautujaksi (koko kesästä tähän mennessä 3 viikonloppua selvillä, ja ne kaikki visusti buukattuina, ja pahaenteisiä aavisteluja useampaan muuhun viikonloppuun jotka saattavat kyllä joustaakin sitten). Suunnittelupuoleenkaan en ehdi sekaantumaan tätä enempää ennen toukokuuta. ...Ja lisäksi terveystekijät saattavat aina välillä torpedoida parhaitakin suunnitelmia, mokomat :grrr:

Pitopalvelun laatikko/kiusausruoka olisi helppo ja vaivaton, periaatteessa halvemmalla voi päästä jos paikalle tulee riittävästi oikeasti kokkauksesta innostuneita - mutta jos into ei ole aitoa, kimpparuokinnasta saattaa tulla turhaa kitkaa.

Viime kesän miitistä en tiedä mitään mutta työnäytökset kiinnostavat aina :nod:
Mistä minä nyt olen jäänyt kiinni? ;o
...paitsi lohikäärmeadoptoinnista: http://dragcave.net/user/miauu
...ja gladiaattoritaistelusta (tosin automatisoituna): http://miauu.mybrute.com
Simavi

Post by Simavi » Wed Feb 11, 2009 21:06

Hei joo! Kiinnostaa ehdottomasti :nod:
Paikka kuulostaa ihan OK:lta ja päivämäärällä ei ole mulle ainakaan niin väliä. Yritetään sitten järjestää vapaata siihen mitä sitten sovitaankin.
Työnäytökset ja hopeasavijuttu oli ehdottomasti viime miitin parasta antia ihanien Helmettiläisten tapaamisen lisäksi.
Tänä vuonna vois joku hopeatöistä enemmän osaava opastaa esim. juottamisen saloja ja joku kieputtelumestari ( Patina, Sirpale ym...) näyttäis miten se onnistuu parhaiten tuhoamatta kaikkia hopeavarastoja!
Täs pari ehdotusta...
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
Nunnuli

Post by Nunnuli » Wed Feb 11, 2009 21:23

Täällä taas päivämäärä on jotakuinkin ratkaisevin tekijä. Sen voisi lyödä ensin lukkoon, jotta ne, joille se sopii, voisivat alkaa suunnitella tuloa paikanpäälle. Ja.. hei.. Karaoke?? Hih.. mua ette sitten saa sieltä enää pois ilman, että joku kantaa ulos mikrofonin ääreltä.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Piita

Post by Piita » Thu Feb 12, 2009 11:35

Juottamisen salat olis kyllä aika kova juttu. Paikka kuulostaa hyvältä, samaa mieltä kuin nunnuli, jos päivämäärä lyötäs lukkoon niin sitten olis helpompi lähtä suunnittelemaan kun tietäs pääseekö paikalle vaiko ei. Mie ehdottasin kesäkuuta ajankohdaksi, ja jotain viikonloppua. Saa ampua alas jos on huono idea... :wink: :D Niin ja helmikauppiaista olis huisin hyvä saada paikalle! Vois tulla aika hyvät myynnit viikonlopusta!
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Feb 12, 2009 13:54

Minä täällä tietty yritän päästä mukaan kun viimeksikin oli NIIN kivaa, joten ehdotan rohkeesti juhannuksen jälkeistä viikonloppua 27.6 - 28.6. Ymmärrän, että kaikille ei sovi.. ei tämä eikä mikään muukaan viikonloppu. Lähinnä kai pitäisi miettiä kauppiaita ja toisaalta paikkaa, johon ollaan menossa. Eli siis sopiiko ko. viikonloppu heille. Viime vuonna esim Lauranen oli tulossa, mutta viime hetkellä tuli ..oliko ne häät tms. tärkeä tapahtuma. Entä Asta ja Maikki? Helmiliina? Muut kauppiaat, onko kiinnostuneita?
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Partaska

Post by Partaska » Thu Feb 12, 2009 14:04

Nunnuli wrote:Minä täällä tietty yritän päästä mukaan kun viimeksikin oli NIIN kivaa, joten ehdotan rohkeesti juhannuksen jälkeistä viikonloppua 27.6 - 28.6. Ymmärrän, että kaikille ei sovi.. ei tämä eikä mikään muukaan viikonloppu. Lähinnä kai pitäisi miettiä kauppiaita ja toisaalta paikkaa, johon ollaan menossa. Eli siis sopiiko ko. viikonloppu heille. Viime vuonna esim Lauranen oli tulossa, mutta viime hetkellä tuli ..oliko ne häät tms. tärkeä tapahtuma. Entä Asta ja Maikki? Helmiliina? Muut kauppiaat, onko kiinnostuneita?
Minusta tuopäivämäärä kuulostaisi ihan ookoolta...koska meillä töissä oltaisiin juuri saatu jamboreen jäljet siivottua (siis jos ne järjestetään) Että itselleni voisin laittaa tuon kyseisen viikonlopun kalenteriin ylös...ja voisin alkaa houkutteleen ukkoakin mukaan tällä kertaa...koska siinä onkin työ että saan ukon mieleen mahtumaan tälläisen helmiaiheisen jutun.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Feb 12, 2009 14:07

Olihan siellä viimekskikin ukkoja ja niillä tuntui olevan sihan mukavaa siellä pihakeinussa.
Maikki

Post by Maikki » Thu Feb 12, 2009 14:13

Olisi oikein mukava tulla miittiin, ja ihan varmaan tulen, jos sovittu aika on semmoinen että kalenteriin sopii. Juuri tuo Nunnulin ehdottama viikonloppu on niitten noin kolmen viikonlopun kohdalla, joista tiedän jo nyt että en pääse. Olemme lähdössä tyttäreni (joka oli mukana mm. Harjavallan miitissä) kanssa reissuun, joka on jo varattu ja jota tukka tutisten täällä kumpikin odotamme, joten sitä ei peruta muusta kuin sellaisesta syystä, joka samalla estäisi miittinkin tulon (suurin piirtein kuolemantauti siis). Mutta kuten Nunnulikin totesi, mikään viikonloppu ei ole semmoinen että kaikille sopisi, ajattelin vaan kertoa heti nyt kun tämän ketjun huomasin, kun kauppiaita kyselitte ja minä asun kuitenkin suhteellisen lähellä Padasjokea.
Leikin tulella
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Feb 12, 2009 14:19

Mun mielestä lähdetään tosiaan siitä, että kauppiaat pääsisi, koska ne siellä workshoppien lisäksi on kaikkein tärkeimpiä. Tällaiset kuin minä, joka asun TUrussa, ei ole muita mahdollisuuksia päästä itse hipelöimään helmiä. Siksi viimeksi oli niin ihmeellistä juuri se, että sai ihan ite valkata mitä tahtoi ostaa.. ihan tunnustelemalla niitä helmiä. Siirtynemme siis heinäkuun puolelle?
miauu

Post by miauu » Thu Feb 12, 2009 14:38

Nunnuli wrote:Siirtynemme siis heinäkuun puolelle?
Toivottavasti sitten ei kovin pitkälle heinäkuun puolelle ;) ...minulla nimittäin lomamatka syö pari viikonloppua, ja saatan olla korruptoimassa roolipeliharrastajia mattoketjusormuksen teolla koruharrastajiksi heinä-elokuun vaihteen viikonloppuna, ja väliinjäävällekin viikonlopulle on alustavasti kuulumassa varausta :(
Mutta jos minä en pääse kalenterini mutinoiden takia, toivotan ainakin paikallepääsijöille hauskaa helmeilyä.
Mistä minä nyt olen jäänyt kiinni? ;o
...paitsi lohikäärmeadoptoinnista: http://dragcave.net/user/miauu
...ja gladiaattoritaistelusta (tosin automatisoituna): http://miauu.mybrute.com
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Feb 12, 2009 14:40

No mullakaan ei ole vielä varmaa, että sopii, mutta heinäkuun ekan viikonlopun olen lomalla jos lomatoive menee läpi. Mites kauppiaat?
Lauranen

Post by Lauranen » Thu Feb 12, 2009 16:10

Mulla ei ainakaan ole mitään tietoa kesän aikataulusta, ja hyvä niin :D
Viime kesänä kummin tehtävät pakottivat jäämään pois Hurjavallasta, mutta ei kai nyt sellasia pukkaa...
Eli mun puolesta käy ihan mikä vaan vkl, YRITÄN päästä paikalle, vaikka näin aikaisessa vaiheessa on vaikea varmaksi luvata. ;)
"On niitä, jotka jäävät, ja toisia jotka lähtevät. Jokainen saa valita itse, mutta on valittava ajoissa eikä koskaan saa antaa periksi."
- Nuuskamuikkunen -
Post Reply