Miitti 2009 / Ohi on! Sytämmelliset kiitokset kaikille!

Kurssit, messut, tapaamiset, näyttelyt ynnä muut.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
tiristiina
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Re: Helmettitapaaminen kesällä 2009

Post by tiristiina » Sun Apr 05, 2009 19:34

Alustavasti voisin myös ilmoittautua Oulu-tiimin vahvistukseksi :D . Eli vissiinkin tulossa Katjuskan ja Enninan kanssa samaan mökkiin :nod: .
Aikainen lintu madon nappaa, mutta vasta toinen hiiri saa juuston.
Yukio
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Yukio » Mon Apr 06, 2009 13:48

Alustavaa ilmottautumisen tynkää voisi pukkailla kans täältä suunnalta. Alustavana hehkutuksena voisin sitten olla opettamassa lenkkien (spiraalin) vääntämistä ja sahaamista (tietty sillä mun menetelmällä, jos ehtii phr hommansa ajamaan oikein ja saan tehtyä laitteita kaupattavaksi saakka..=) Samalla voisi tarjota tilaisuutta vääntää itselleen valmiita spiraaleja erikoiskokoisilla veiveillä. Listaa sitten myöhemmin...
Kärsivällisyys on hyveemme... my precious... "Noble art on weaving chain (maille)"
kamro
Swarovski-kuumeessa

Post by kamro » Sun Apr 12, 2009 14:49

Jos yöpaikkaa löytyy niin mie voisin lähteä Helsingistä autolla. Autoon mahtuu helmettiläistä joilla on tosi pienet laukut (Corsassa on tosi pieni tavaratila). Määrä riippuu siitä innostuuko isäntä reissusta vai ei. Jos on halukkaita kyytiläisiä pk-seudulta niin ilmoittautukaa yksärillä! Matkakuluja tullee noin 15 euroa per nenä.
Terkuin kamro
Helmihamsteri Kallion ylimmällä oksalla...
Partaska
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Partaska » Tue Apr 14, 2009 17:52

No niin tytöt poijjaat...

Mulla olisi mahdollisuus saada tuonne tapaamiseen emalointikurssi. Opettajana toimisi Anne Siltanen. Siispä ketä kaikkia se kiinnostaa ja kuka olis valmis maksamaan kurssimaksun? n.15-20€ ? Ja materiaalikustannukset menisi töiden määrän mukaan.

Että tällästä tänään ja myöhemmin jos huomaan et kiinnostusta olisi niin laittelisin tarkempia tietoja tänne...Siis tälle kurssille olisi sitten ennakkoilmottautuminen. Mutta siitä sitten myöhemmin.

Tällä hetkellä olis ajatuksena pitää ainakin molempina päivinä kurssi. Et olisi kaksi eri ryhmää jos on paljon innokkaita tätä kohtaan.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Tilia

Post by Tilia » Tue Apr 14, 2009 20:49

Kiinnostaisi ilman muuta emalointikurssi! Kurssimaksu ei vaikuta mitenkään pahalta, olisin kyllä valmis maksamaan.
Tinjami

Post by Tinjami » Wed Apr 15, 2009 8:44

Partaska wrote:No niin tytöt poijjaat...

Mulla olisi mahdollisuus saada tuonne tapaamiseen emalointikurssi. Opettajana toimisi Anne Siltanen. Siispä ketä kaikkia se kiinnostaa ja kuka olis valmis maksamaan kurssimaksun? n.15-20€ ? Ja materiaalikustannukset menisi töiden määrän mukaan.

Että tällästä tänään ja myöhemmin jos huomaan et kiinnostusta olisi niin laittelisin tarkempia tietoja tänne...Siis tälle kurssille olisi sitten ennakkoilmottautuminen. Mutta siitä sitten myöhemmin.

Tällä hetkellä olis ajatuksena pitää ainakin molempina päivinä kurssi. Et olisi kaksi eri ryhmää jos on paljon innokkaita tätä kohtaan.
Mukana. :jippii:
Ei, en ole hidas.
Olen kroonisesti myöhässä...
piia
hamstraa hopeahelmiä

Post by piia » Thu Apr 16, 2009 15:08

Joo, kiinnostaa kanssa tuo emalointikurssi! :D
Muoks. Ja kuullostaa hyvältä että olisi kurssi molempina päivinä.
Nenneli

Post by Nenneli » Thu Apr 16, 2009 17:17

Tahtoo kans emalointikurssille jos sopii mukaan sellainen joka ei emaloinnista tiedä mitään eli aloittelijalle.
miauu

Post by miauu » Thu Apr 16, 2009 17:21

Minuakin voisi kiinnostaa emalointikurssi ...tosin tällä hetkellä syystä ja kuudennesta olen niin vainoharhaisella päällä että en uskalla edes ilmoittautua varmaksi paikallaolijaksi... Kiinnostusta kyllä riittää tulemiseen ja kaikkeen oppimiseen :)
Mistä minä nyt olen jäänyt kiinni? ;o
...paitsi lohikäärmeadoptoinnista: http://dragcave.net/user/miauu
...ja gladiaattoritaistelusta (tosin automatisoituna): http://miauu.mybrute.com
rinsessa
löytänyt aidot helmet

Post by rinsessa » Fri Apr 17, 2009 12:32

Rinsessa ilmoittautuu tapaamiseen, sain vaihdetuksi siltä viikonlopulta työt pois. En tarvitse majoitusta, appivanhempien mökki on Padasjoella!
Partaska

Post by Partaska » Thu Apr 23, 2009 10:11

Emalointikurssi Padasjoen miitin yhteydessä.

Siis osallistumismaksu on 20 € ja materiaalimaksu töiden määrän mukaan elikäs tähän tyyliin 10 cm x 10cm kuparilevy, jauheet ja öljyt + poltot 6,50€. Ja tähän kurssiin osallistuminen ei vaadi monen vuoden osaamista vaan pelkkää intoa ja kiinnostusta. Siis kaikki ovat tervetulleita tällä kurssille!

Mitä tarvitse kurssille?
Saha (kultasepän saha)
Kuparilevyä (sitä on myös opettajalla myynnissä).
Topseja. (ei koko purkkia vaan muutama).
Viiloja levyn työstämistä varten (viiloja löytyy myös opettajalta).

Kaikkea mitä metallin työstämisessä käytetään. Mutta näitä työvälineitä on myös opettajalla jos ei löydy itseltä.

Ennakkoilmottautumiset voi laittaa tähän sähköpostiin.
partaska@gmail.com

Laittakaa nimenne ja nimimerkkinne viestiin ja otsikoksi Padasjoki
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Mon Apr 27, 2009 14:06

Viimeisintä infoa padasjoen miitin tiimoilta: Keskustelin isäntäväen kanssa mahdollisesta majoitustilaongelmasta (eli riittääkö sänkyjä) ja lupasivat vapun aikoihin selvittää, saisiko vielä lisätilaa yhdestä "mökistä"...Ja isäntä myöskin lupaili, että telttailu olisi tässä tapauksessa luvallista, eli kaikki partiohenkiset vaan kilvan mukaan 8) ! Alueelle kyllä mahtuu telttoja enemmänkin, että sen puoleen nou hätä...
Paikan emännän kanssa yksilöin majoitustilat huoneittain ja montako päätä niihin mahtuu ja jaetaan sitten huoneet jo etukäteen niitä varanneille. Simavi vissiin ainakin tulisi 4-henkisen köörin kanssa, teille tulisi sitten varmaan se mökki, kun se on suurin. Muihin huoneisiin mahtuu 2 hlöä, paitsi kahteen huoneeseen mahtuu 3. Näitä sitten selvittelen tarkemmin kesän edetessä...
Kun Partaska tuossa jo väläytteli, että miitti olisikin peräti 2 päiväinen, pitäisikö ruokatarjontaa pyytää myös sunnuntaille? Ainakin aamupalaa/kahvia? Paikassa käy kauppa-auto lauantaisin n. klo 11 aamupäivällä, sieltä voi ostaa syötävää ja naposteltavaa ne, ketkä ovat jo tuolloin paikan päällä. Ruokaa voi tietysti myös roudata mukana, jääkaappi on huoneitten yhteydessä käytössä, samoin mökissä. Meillä on vaunussa jääkaappi, mutta sehän on täynnä kaljaa ja makkaraa, eli sinne ei kyl mahdu... :mrgreen:
Miettikää nyt kaiken aikaa, mitä ohjelmaa sinne järkätään. Ja ne tulijat, joilla on erityisiä taitoja ja haluja opettaa meitä muitakin, ilmoitelkaa, niin päästään pikkuhiljaa hahmottamaan kuvioita... :jippii:
Partaska

Post by Partaska » Mon Apr 27, 2009 16:07

No hitsi...mä olen näköjään sen verran innoskas et ajattelin heti et miitti on sen 8.8 ja 9.8...Kun kokemuksesta voin sanoa et emalointi on sellanen et siihen jää koukkuun. Jos siis kokee et se on oma juttu.

Mulle ei ole väliä kämppäkaverin suhteen...kunhan vaan se toinen kestää kuorsauksen. Ja sitten lauantaina olen tulossa aamusta sinne sitten...perjantaina ei pääse kun on töitä varmasti.
HelmiOrvokki

Post by HelmiOrvokki » Mon Apr 27, 2009 21:51

Niin, kyllä sekin vaan passaa, että on 2-päiväinen...Kyselin vaan jo ennakkoon, järkkääntyykö mahdollisesti jotain suupalaa myös sunnuntaina. Emäntä oli sitä mieltä, että eiköhän kaikki järjesty, kun vaan järkätään...(Suomeksi sanottuna: sinä anta lisa euro, mina anta lisa ruoka...) Mutta hei, näitä voidaan vielä pohtia ihan kaikes rauhas ja suunnitella...
Piita

Post by Piita » Mon Apr 27, 2009 21:55

Näillä näkymin minäkin olisin tulossa! Voin ottaa myös teltan mukaan jos on tarvis, näkee sitten lähempänä joten en välttämättä tarvi huone majoitusta.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Post Reply