KIVI- ja HELMIMESSUT Lahdessa 27.-28.3.2010

Kurssit, messut, tapaamiset, näyttelyt ynnä muut.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Satu_Maarit
löytänyt aidot helmet
Oikea käyttäjä: Olen

Re: KIVI- ja HELMIMESSUT Lahdessa 27.-28.3.2010

Post by Satu_Maarit » Sat Mar 27, 2010 22:44

Utelempa vielä messuilla tänään käyneiltä, että olihan SAR-Machine paikalla ja näkyikö korusahoja ja korusahan teriä heidän pöydällään ? Nuo ovat minun ostoslistan kärjessä oleva tuotteet.
Othel
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Othel » Sat Mar 27, 2010 22:54

Hyvät messut, en pettynyt.

Ulkomaisia kauppiaita taisi olla vähemmän kuin viimeksi. Kivihelmiä oli vähemmän. Siemenhelmissä oli yritystä esim. Mannazilla, mutta enpä vielä ole kellään kotimaisella kauppiaalla nähnyt valikoimaa, jota voisi ulkomaan nettikauppoihin verrata. HelmiQ:n lasihelminauhat 5 e/kpl olivat hyvä täky. Helmien talon kristallit muodostavat hyviä muoto- ja värisarjoja ja olivat siististi esillä. Nämä kaikki (ja paljon muuta) siis yläkerrassa.

Venäläisten siemenhelmitöitä oli näytillä, lisäksi minulle todella mystiseksi jäänyt Helmeilijät ry esitteli siemenhelmikoruja. Korunäyttely olisi hyvä lisä messuille. Voisiko se olla kaikille tekijöille avoin? Ja jos tulijoita on paljon, näyttelyn voi toki juryttää.

Alakerran Kivimessuilla oli työkaluja (Sar-Machine myös, en vanno, oliko heillä sahoja, mutta jollain muulla myyjällä ainakin oli) joka lähtöön. Itse innostuin kapusseista. Suomalaisista kivistä hiotut kapussit ovat ihanasti erilaisia kuin nettikauppojen standardituotteet.

Täältä Tuusulan rajoilta ehtii Jokimaalle tunnissa, mutta mietin, että jos matka olisi pidempi, mitä lisähoukuttimia shoppailun lisäksi kaipaisin. Vaikkapa:
- Se korunäyttely
- työnäytöksiä (juu, Lea Schwanzilla oli, mutta aika salassa...)
- työpajoja - eikä niiden tarvitsisi olla sen ihmeellisempiä kuin kesän Helmettitapaamisissa (tai onhan ne ihmeellisiä, jo toki!)
- luentoja
- neuvontaa (tyyliin Tunnista kivi)
- ja ilman muuta kuulutukset, joissa kerrotaan muutakin kuin väärin pysäköidyt autot! Nytkin olisi voitu kertoa, että niitä venäläisiä koruja on nähtävänä ja niistä taustaa; mihin aikaan Lea näyttää helmentekoa; mitä se mukava vanha kultaseppä kahvilan edessä neuvoi - kai se neuvontaa oli??
Polgara

Post by Polgara » Sun Mar 28, 2010 12:29

No voi hitto Othel kun ei törmätty! :? Mä olisin tykännyt nähdä sinut livenä kun ei tampereen messuille olla samana päivänä osuttu. Ei Heidin kanssa nähty kuin anzu, Tinka ja joku kolmas jonka tunne mutten muista nimeä just nyt. Ostin häneltä tässä joskus jätesäkillisen lankoja....
Harmittaa kun sillä mannazilla ei ole kunnon verkkokauppaa. Olisin kaipailluta ainaki jonkinmoista värikarttaa siemenhelmistä. 10 putkiloa 15-kokoisia lähti matkaan. Kaikki tietty semmoisia värejä joita ei vielä löydy...Tarttee varmaan erikseen pyytää semmoinen.
Kyllä tuolla messuilla ensi vuonna uudestaan voisi aivan hyvin käydä. Jo niitten venäläisten siemenhelmikorujen tähden! Ne oli siis ihan sikatörkeen upeita!!! :P :mrgreen:
Ja lankesin ostamaan yhdet valmiitkin korvikset. Kivipuolella oli yhdessä pöydässä semmoisia luusta tehtyjä feikkilävistys-ja ihan oikeita lävistyskorviksia. Löysin aivan ihanat feikkilävärit jotka nytkin korvissa killuu. Tästä se aikuisuuden kynnyksellä hukattu gootti lähtee syntymään uudelleen.
Ja kotomatkalla bongattiin ideaparkissa putiikki jossa oli aivan upeita gootti/fiftarivaatteita kaupan. Sinne pitää mennä uudestaan ajan ja rahatukun kanssa. Ainakin yksi mekko täytyy ostaa.... 8)
Helmet ovat kaikkeus...
anzu

Post by anzu » Sun Mar 28, 2010 12:49

Messut oli oikein antoisat, ainaki nauruterapian kannalta.

Ensinnäki eksyminen "hotellin taakse", äläkää vaan kysykö miten siin niin kävi ku en oo viel hiffannu sitäkää asiaa, sen enempää ku Tinkakaa :) :rofl:
Messuilta tuli osteltuu halpís työkalui, raakakiviä 2kg ainaki ja muutama heleminauha.

Parasta antii oli helmikamut joita näin messuilla ja yhden jonka luona käytii viel iltapäivää kahveella. Sieltä maalta jopa osattii kotii iliman eksymistä. Tulo matkan keli oli suorastaa vaihteleva. Lahen päässä sato tihkuu ja oli sumua, ennen Jyskälää alko selkenemää, Jyskälän jäläkee alko satamaan uudestaa, Pulkkilassa alko satamaan jäätäväätihkua ja Ala-Temmeksellä tuli jo vaakasuorassa lunta. Mutta niin vaan kotiin selevittii, kiitos hyvän kuskin ;) En ees ite ajanu :D
Ens vuona uusiksi.. :D
-anzu
tinka

Post by tinka » Sun Mar 28, 2010 13:12

Minustakin oli kiva nähdä Polgaraa, Heidiä, Othelia (olispa ehditty pitempään jutella vaikka kahvikupposen ääressä :love: ), Ramoria (kiitos kun päästiin käymään kylässäkin teillä :ooh: Oli hauskaa :D ja sinäkin eksyit :lol2: ) ja sitten vielä rouvaX :love:

Mielenkiintoista ku sitä luo näiden viestien perusteella Nimimerkeille tietynlaisen "kasvokuvan" miltä se voisi kasvotusten näyttää ja sitten se meneekin ihan toisin :D Nytkin ootin rouva X:n näyttävän brunetelta... hiukan tätimäiseltä :oops: ja huomattavasti iäkkäämmältä :% Mutta hän olikin ihana, nuorekas ja pirtsakka eikä yhtää tätimäinen, jne :mrgreen:

Secanumilla oli hinnat noussu aikapaljo viimevuotisesta, Kivi-Pekan kans turistiin niitänäitä ja sinne siis taas ens viikolla kiviostoksille.
Raaka-kiviä oli monenhintaista ja tulikin taas "vähäsen kokoelmiin lisää" hommattua, valmiiksi hiottuja ostin vaan kolme... ku menin ansaan siinä yhdessä pöydässä hinnoittelussa 1,-/gramma. Keräsin ensin alle 10kpl hiottuja ja kun pantiin vaakalle niin näyttikin 106g eli 106 euroa olisi maksanu :huh: Myyjätär hiukan happamena, kun tokaisin että odotas otan uusiksi :lol:
Ei sillä... niin meni minunki jäläkeinen asiakas :)
Työkaluja löytyi ja kotia ku pääsin, niin olisin vielä tarvinnu yhtäsun toista työkalua. Yllätys yllätys :mrgreen:
Helmiä löysin muutamia, mutta vain sellaisia, joita tiedän tarvitsevani lähiaikoina :nod:

Othelin kans samaa mieltä, että kuulutuksia olis tosiaan kaivannu muutakin kuin väärin pysäköidyt autot, jotka hinataan pois jos niitä ei heti siirretä tai yhdet silmälasit on löytyny.
Järjestysmiehistä bongasin yhen kaksilahkeisen, jolla oli hiukan pipo kiriällä lipunmyyntipisteessä laskuriportin suhteen :wtg:

Hiukan aamu 10 jäläkeen oltiin paikalla ja kolmen aikaan lähettiin sieltä pois :) Eikä eksytty tai menty hukkaan ennää Anzun kans :mrgreen:

Mihinkähän Anzu seuraavaksi lähettäs :wtg:
Vikki

Post by Vikki » Sun Mar 28, 2010 15:03

Ihan hyvät messut.
Oliskohan väkeä ollut jo aamusta enemmän kuin viimevuonna. Yläkerrassa oli kyllä tuskaisen kuuma, kuljin edestakaisin kerrosten väliä. Olin päättänyt etten osta kivihelmiä, koska noita varastoja pitää tyhjentää, joten niitä en oikeastaan edes katsellut. Riipuksia, kuparia ja lasihelmiä etupäässä tarttui mukaan.
Olisin niin mielelläni tavannut toisia Helmettiläisiä, olin paikalla klo 10- 12.00, yritin katsella näkyykö Anzun punaista tukkaa, olisin varmastikin tunnistanut.
Voitaisko ajatella että ensi vuonna sovittaisi joku aika vaikkapa siihen kahvioon tai katsomoon tai johonkin. Ne jotka haluaisivat voisivat tulla paikalle.
"Onpa ihanan monta ihan tuntematonta!"
http://vikkityyli.blogspot.com/
annie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by annie » Sun Mar 28, 2010 15:29

mä olin messuilla eilen, ja mun mielestä ainakin oli tosiaan enemmän porukkaa kuin viimevuonna. joka myyntipöydän edessä oli valtaisa tungos ja sai jonotella että pääsi hiplaamaan ihanuuksia. helmiä en juurikaan ostanut, tarkoituksena oli hankkia kumivasara, mutta en sitten nähnyt sellaista sopivaa, joten se jäi nyt sitten. ilmanvaihto yläkerrassa oli tosiaan aika huono, ajattelin muutenkin että taitaa jäädä tuo jokimaa vähän pieneksi noille messuille parin vuoden kuluessa.
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
anzu

Post by anzu » Sun Mar 28, 2010 16:01

Vikki wrote:yritin katsella näkyykö Anzun punaista tukkaa, olisin varmastikin tunnistanut.
Me Tinkan kaa pyörittii eka kaks tuntii siin työkalu-raakakivi osastolla n. 10-12, sitte yläkertaa helemiä kuolaan ja vielä yks alakerran kieros :)
-anzu
Satu_Maarit
löytänyt aidot helmet

Post by Satu_Maarit » Sun Mar 28, 2010 18:54

Messuilla tuli käytyä tänään ja kyllä se mopo lähti vähän lapasesta eli rahaa paloi niin paljon, että vähään aikaan ei tarvi miettiä uusia ostoksia :)

Nämä oli mun ekat helmimessut ja olin kyllä tosi tyytyväinen ja piipahdan varmasti toistamiseenkin jos messuja vaan järjestetään. Tai niin kyllähän minä Tampereen Kädentaidon messuilla olen useastikin käynyt mutta helmipöydät olen kiertänyt vielä silloin kun hurahdus on vasta niin tuore :)

Kuulin sattumalta tänään Lahden messuilla, että eräs myyjä puhui tulevansa syksylläkin myymään ja aloin miettiä, että jokos Lahden seudulle on jo syksyllekin helmimessut suunnitteilla.... :) Vai mahtoikohan myyjä puhua joistakin muista messuista....
Bezz
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Bezz » Sun Mar 28, 2010 19:02

Minäkin tuolla messuilla pyörähdin tänään nopsaan, kun Turusta oltiin pois ajamassa. Ei tuossa pitkän ristiäis- ja sukuloimisreissun jälkeen enää jaksanut hirveästi innostua etsimään kaikkea. Paljon minä tuolta kuitenkin tavaraa löysin, joten ei ollut turha reissu ollenkaan. Sekanum.comin pöydältä löysin oikein pitkän nauhan pieniä valkoisia mv-helmiä ja sitten työkaluja tarttui mukaan aika paljon.
waterwoman

Post by waterwoman » Sun Mar 28, 2010 19:08

Voi rähmä
Oisi tosiaan ollu kiva tavata kun kerrankin täälläpäin olitte. Miten mulla ei pieneen mieleenkään tullu, että voitais vaikka sinne kahvilaan tehdä reffejä johonkin tiettyihin kellonaikoihin ja kurkata onko ketään paikalla...

No messuista: ensinnäkin oli ihan kiva päästä mukaan (kiitos miniäkokelaalle) edellisestä käynnistä olikin menny ainakin 3vuotta.
Olenko ymmärtäny, että niitä Lahden kivimessuja on keväällä Jokimaan ravikeskuksessa ja syksyllä Messuhallissa??
kolme tuntia ei oikein riittäny mulle vaikka pienet messut olikin. Lähtiessäni laitoin oikeen kauppalistaa mutta vain hopealukkoja Kivipekalta
ja Mnnazilta hopealankaa.
Heräteostoina ostin pari nauhaa lasihelmiä.
:)
annie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by annie » Sun Mar 28, 2010 19:20

syksyllä on messuhallissa (tai marraskuussa oli ainakin viimevuonna) kätevä-messut, jossa siis kaikkia kädentaitoja esillä, sekä myyjiä että tarvikkeita. viime syksynä oli vielä jotkut kivimessut lahdessa siellä askonalueella, mutta en nyt muista että minkä nimiset. ne messut olivat kuitenkin pienemmät eikä helmikauppiaita ainakaan juuri ollut mukana. enemmänkin raakakiviä ja valmiita koruja ja tuotteita. vähän samaan tyyliin kuin nuo jalo-ja korukivimessut.
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
hippuliini
Swarovski-kuumeessa

Post by hippuliini » Tue May 04, 2010 9:37

” Siemenhelmissä oli yritystä esim. Mannazilla” :???:

Mannazissa kun on Tohon siemenhelmiä yli 200 eri väriä koossa 11/0 ja samoin koossa 15/0.

Othel wrote:Hyvät messut, en pettynyt.

Ulkomaisia kauppiaita taisi olla vähemmän kuin viimeksi. Kivihelmiä oli vähemmän. Siemenhelmissä oli yritystä esim. Mannazilla, mutta enpä vielä ole kellään kotimaisella kauppiaalla nähnyt valikoimaa, jota voisi ulkomaan nettikauppoihin verrata. HelmiQ:n lasihelminauhat 5 e/kpl olivat hyvä täky. Helmien talon kristallit muodostavat hyviä muoto- ja värisarjoja ja olivat siististi esillä. Nämä kaikki (ja paljon muuta) siis yläkerrassa.

Venäläisten siemenhelmitöitä oli näytillä, lisäksi minulle todella mystiseksi jäänyt Helmeilijät ry esitteli siemenhelmikoruja. Korunäyttely olisi hyvä lisä messuille. Voisiko se olla kaikille tekijöille avoin? Ja jos tulijoita on paljon, näyttelyn voi toki juryttää.

Alakerran Kivimessuilla oli työkaluja (Sar-Machine myös, en vanno, oliko heillä sahoja, mutta jollain muulla myyjällä ainakin oli) joka lähtöön. Itse innostuin kapusseista. Suomalaisista kivistä hiotut kapussit ovat ihanasti erilaisia kuin nettikauppojen standardituotteet.

Täältä Tuusulan rajoilta ehtii Jokimaalle tunnissa, mutta mietin, että jos matka olisi pidempi, mitä lisähoukuttimia shoppailun lisäksi kaipaisin. Vaikkapa:
- Se korunäyttely
- työnäytöksiä (juu, Lea Schwanzilla oli, mutta aika salassa...)
- työpajoja - eikä niiden tarvitsisi olla sen ihmeellisempiä kuin kesän Helmettitapaamisissa (tai onhan ne ihmeellisiä, jo toki!)
- luentoja
- neuvontaa (tyyliin Tunnista kivi)
- ja ilman muuta kuulutukset, joissa kerrotaan muutakin kuin väärin pysäköidyt autot! Nytkin olisi voitu kertoa, että niitä venäläisiä koruja on nähtävänä ja niistä taustaa; mihin aikaan Lea näyttää helmentekoa; mitä se mukava vanha kultaseppä kahvilan edessä neuvoi - kai se neuvontaa oli??
Othel

Post by Othel » Wed May 05, 2010 9:44

Hei Hippuliini, mihin minun sanomaani viittaat? Mannazin siemenhelmiin?
Täysin henkilökohtainen kokemukseni siellä Lahden messupöydän vieressä oli, että siemenhelmiä ei ollut mitenkään tyrmäävän monta väriä - en laskenut, miten monta. Erittäin hyvä, että näitä voi ostaa ihan oikeasta kaupasta täällä kotikulmilla, olin siitä iloisesti yllättynyt. Totuus kuitenkin on, että nettikauppojen valikoima on ratkaisevasti laajempi (esim. Whimbeads yli 1000 väriä 11/0-helmiä).
Post Reply