YHTEISMIITTI ISOSSAKYRÖSSÄ 21-22.8. osallistujat HOI!

Kurssit, messut, tapaamiset, näyttelyt ynnä muut.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Paras viikonloppu Suurmiitille?

7-8.8.
8
38%
14-15.8.
3
14%
21-22.8.
10
48%
28-29.8.
0
No votes

Total votes: 21
anzu
sijoittaa jalokivilaatuun

Re: YHTEISMIITTI ISOSSAKYRÖSSÄ 21-22.8. ILMOITTAUTUMISET TÄNNE!

Post by anzu » Thu Jul 22, 2010 20:10

Simavi wrote:
anzu wrote:
Simavi wrote:Ja onko jollain muulla jotain toiveita? Yritetään toteuttaa parhaamme mukaan 8)
Ku mä mittää koruhommii osaa, niin voin pitää autontarkistun oppitunnin ;)
Ai et osaa koruhommii... Ei mee läpi! Eikä taida mennä toi autontarkistusoppituntikaan :mrgreen:
Yritetään pysytellä helmeilyyn liittyvissä kursseissa :tsk:
Paitsi on siellä Anzu sullekki jotain sillon http://www.marccus.fi/future.html :wink:
Jaahas mennäänki sitte tonne porukalla :D
-anzu
anzu

Post by anzu » Sat Aug 07, 2010 19:24

Oulun perukan humut ois tulossa jo perjantaina isokyröön, jos vaan majotus järjestyy. Oikeesta perjantai-iltana saavuttas paikalle.
-anzu
Partaska
Lasku: 5

Post by Partaska » Sun Aug 08, 2010 11:53

En keksi muutakaan paikkaa tälle ilmotukselle.....

Laitoin jo Facbookissakin et multa löytyisi autossa vapaata tilaa jos joku haluaa kyydillä Isoonkyröön....et lähden la-aamuna Sastamalasta ja otan tomppa tomppan mukaani että kyllä perille pitäis löytää :D
Yksin on ihan ok matkustaa mutta porukalla on hauskempaa....Sunnuntaina olen lähdössä takaisin päin.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
tiristiina
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by tiristiina » Mon Aug 09, 2010 19:14

Tämä tulis kans ja tahtois yhden vuodepaikan, kera oululaisten (muunkinpaikkakuntalaiset käy :wtg: ). Ja jos oli ruokailuja tilauksesta niin niihin kanssa :)
Aikainen lintu madon nappaa, mutta vasta toinen hiiri saa juuston.
Bezz
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Bezz » Mon Aug 09, 2010 19:55

Täältä ei päästä tulemaan, kun rahatilanne ei anna periksi. Pitäkää kuitenkin hauskaa!
Simavi

Post by Simavi » Fri Aug 13, 2010 17:15

Iiiiiks, viikon nettipimennon takia ei oo tullu tänne mitään uutta tietoa mutta nyt se päättyi. Onneksi! Kyllä oli orpo olo ilman nettiä :huh: Minäkö riippuvainen :roll:

Pannaas kysely että moniko haluaa/tarvii sitä puolipyöreetä hopiaa? Mä ainaski pistän mahdollisimman pian tilauksen johonkin jos enää mistään saa näin nopeella aikataululla? Pitihän sen koneen ny just hajota ku olis tilauksiaki pitäny tehdä :grrr:

Eli kaikki jotka haluaa Partaskan opastuksella opetella sitä sormuksentekoa niin huutaa HEP! ja mielellään sanoo vielä vähän määriäkin :) Tai voi niitä yksärilläkin ilmoitella. Tai vielä sadas vaihtoehto että voittehan te ittekkin tilata :D

Mutta nyt pitää taas rientää!
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
kanelipipari

Re: YHTEISMIITTI ISOSSAKYRÖSSÄ 21-22.8. KYSELYÄ!

Post by kanelipipari » Sat Aug 14, 2010 9:08

HEP!

Juottamisopetteluista olen tosi kiinnostunut, mutta jos sitä puolipyöreetä ei saa, niin mulle kyllä passaa juotella vaikka tuollaista neliönmuotoista, jota mulla on vähän. Ihan riittää jos pääsee yhden sormuksen verran harjotelemaan.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
Penny

Post by Penny » Sun Aug 15, 2010 18:01

Onko miitin aikataulusta vielä mitään ajatusta? Kyselen siksi, että pääsen todennäköisesti mukaan vain toisena päivänä...
Voinhan minäkin sitä sormusjuttua kokeilla, jos joku opettaa, yhden sormuksen verran. Lankaa olisin sitten vailla.
Simavi

Post by Simavi » Sun Aug 15, 2010 23:28

Aikataulusta ajattelin sen verran että Oululaiset kun saapuvat jo perjantakina niin heille ei varmaan oo ajalla niin väliä. Muista en oo kullu vielä mitään, mutta koska Partaska pääsis paikalle?
Sitten alkaa varmaan sormuksenteko heti kun saadaan se Partaska kotitutettua Isoonkyröön. Toivoisin että esim. vaikka 12.00 alkais suurin osa porukasta olemaan paikalla. Tinka lupaili vissiin ottaa meille jotain myytävää mukaan ja solmimisen osaajat ehkä näyttäis sitä silkkiin solmimista, mutta meniskö se sitten sunnuntaille?

Omia korujaan voi sitten tietysti ottaa mukaan näytille ideoiksi ja inspiraatioksi muille :)

Voisko Partaska vielä esim. pistää meille listaa mitä kaikkea tarvitaan siinä sormuksen teos muutakuin toho, lankaa ja ??? :D Varmaan jotain viilaa, hopeapastaa tms., sitruunahappoa vai mitä se kirkaste oli ja sitärataa :huh:
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
Penny

Post by Penny » Mon Aug 16, 2010 9:10

Klo 12 kuulostaa varsin inhimilliseltä ajalta aloittaa. Tulen sitten varmaan silloin aamulla Tampereelta ja lähden iltamyöhällä takaisin. Jos joku kaipaa kyytiä niin ilmoittautukoon. Ajan 3-tietä ja mulla on pienikulutuksinen diesel-auto joten ei tule kalliiksi :)
Partaska

Post by Partaska » Mon Aug 16, 2010 10:51

Simavi wrote: Voisko Partaska vielä esim. pistää meille listaa mitä kaikkea tarvitaan siinä sormuksen teos muutakuin toho, lankaa ja ??? :D Varmaan jotain viilaa, hopeapastaa tms., sitruunahappoa vai mitä se kirkaste oli ja sitärataa :huh:
Juurikin ajattelin laitella viestiä tänne..mut olit jo kerennyt kysellä asiaa.....Elikäs nyt täytyy sanoa et omat harjootukset on tuon sormusjutun kohdilla jäänyt vähiin mutta eiköhän me onnistuta kun muutaman lankasormuksen olen kyl vääntänyt....

Ja mitä listaan tulee niin.....
- viiloja löytyy itseltäni kyllä vähän järeempää ja pieniä viiloja....mut omat voi ottaa mukaan jos käykin niin että ei riitä kaikille.
- hopeapastaa tietysti että saadaan kappaleet kiinni toisiinsa....multa löytyy kahta erillaista...kovemmalle lämmölle ja sitten ei niin kovalle lämmölle.
- Sitruunahappo/vesi seoksen tuon itse et sinne mahtuu kyllä kaikkien juotokset lillumaan. Ja tietysti messinkiharjan jolla putsataan haposta oton jälkeen kappaleet.
- pihtejä voitte ottaa jos haluatte muotoilla lankaa ennen juotosta.
- Ja jos jollain on metallinen sormuspinna niin se tulisi tarpeeseen...itelläni ei ole sellasista....vaan ihan muovinen.

Nyt ei tule muuta mieleen kyllä mut pistäkää yksäriä tai tänne kyselyä niin koitan vastata niihin. 1mm lankaa mulla on ja sitten 1,3mm pantalankaa (pieni pätkä) mutta toivoisin että ihmiset ottaisi omat langat mukaan niin ei tarvisi sen rahan kanssa kikkailla.

Jo koitan olla ennen kahtatoista siellä paikan päällä. Kun reittihaku ilmoittaa et mulla olis 215 km vaan ajoa sinne paikan päälle.Et se kestää sen pari tuntia ajella jos ei pidä taukoa jossain vaihees.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Penny

Post by Penny » Mon Aug 16, 2010 12:25

Partaska, paras taukopaikka on Jalasjärvellä Juustoportti :)
Ja lisää kysymyksiä:
Pystyykö jkl sormusta vääntämään pyöreästä langasta vai pitääkö sen olla pp tai neliölankaa?
Meinaatteko naiset ottaa jotain helmiä mukaan vaihtokauppoja ajatellen?
kanelipipari

Post by kanelipipari » Mon Aug 16, 2010 12:58

Penny wrote:Meinaatteko naiset ottaa jotain helmiä mukaan vaihtokauppoja ajatellen?
Samaa olen pohtinut. Mulla ainakin olisi jotain ylimääräisiä, joita voin ottaa mukaan, jos vaan porukkaa vaihtokaupat kiinnostaa.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
tinka

Post by tinka » Mon Aug 16, 2010 13:35

Voin ottaa metallisen sormuspinnan + mittarenkaat mukkaan + alumiinisen mittapinnan + mitä keksinkää :wink:

Muoks: Ja olisin kiinnostunu sellasista ÄÖ-ÖÖÖÖÖÖ-LUOKAN helemistä missä on reiät päin Peetä ja halakeamia ja rupuisuutta ja niistä mistä ei ylleensä kukkaa tee mittää :wink:

Siis lahjoita tai myy sopivalla hinnalla ne mulle :wtg: Ota mukkaan... Kivihelemet saa olla vaikka menny kahtia :nod:

Ja siis Kivihelemiä tarkotan :D
tinka

Post by tinka » Mon Aug 16, 2010 13:43

Niin ja otan kiillotusrummun mukkaan joten ottakaa hopiakoruja mukkaan jos haluatte niitä rummutella :wtg:
Post Reply