Helmiä hyvään tarkoitukseen?

Kurssit, messut, tapaamiset, näyttelyt ynnä muut.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Maikki
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Helmiä hyvään tarkoitukseen?

Post by Maikki » Thu Sep 23, 2010 11:11

Olen tässä yrittänyt saada varastoa taas jonkinlaiseen ojennukseen (homma oli tarkoitus tehdä kesällä, mutta huonon helteensietokykyni takia suunnitelma meni aika lailla mönkään ja pahasti tuo on kesken vieläkin) ja mietin, mitä tekisin kertyneille ylimäärähelmille. Lastenklinikan korupajalle olen niitä aiemmin lahjoittanut muitten tarvikkeiden ohessa ja jos se toiminta jatkuu, niin mieluiten sille pistäisin taas pakettia tulemaan, kun se on ikään kuin Helmetin oma hyväntekeväisyyskohde!

Mikäli se ei jatku, niin onko kenelläkään mielessä mitään muuta samantyyppistä juttua?
Leikin tulella
tinka

Re: Helmiä hyvään tarkoitukseen?

Post by tinka » Thu Sep 23, 2010 11:29

Ensi- ja turvakodit ottavat mieluusti vastaan :D

Koruilu toimii todella hyvänä terapiana esimerkiksi lapsille ja äideille :ooh:
Maikki

Post by Maikki » Thu Sep 23, 2010 11:41

Jotain tuommoista ajattelin ja täällä keski-Suomessakin on monia kohteita, joihin voisin helmiä kiikuttaa, joihinkin olen antanut aiemmin. Ajattelin kuitenkin vielä, että jos teistä jollakulla olisi ihan joku erityinen tietty kohde sydäntä lähellä, käytte vaikka neuvomassa koruilua tai olette töissä tai vastaavaa, vähän tuon Lastenklinikan helmipajan tyyliin tms.
Leikin tulella
Siru

Post by Siru » Fri Sep 24, 2010 20:01

Meillä on asuntolassa iltaisin kädentaitoiltoja opiskelijoille ja koruilu on kovasti pop. Kuulemma vaan on puutetta materiaaleista että... meille kyllä varmaan kelpaisi kanssa! :wink:
Wear your HELMET with pride!
Kerttu

Post by Kerttu » Mon Oct 11, 2010 14:00

Vähän viiveellä vastailen, mutta lastenklinikan leikkiosaston hommat jatkuvat edelleen ja tarvikkeita otetaan yhä hyvin mielellään vastaan! :)
Suntsa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Suntsa » Mon Oct 11, 2010 19:30

Kerään epätoivoisesti varastoa korukerhoon koululle, ja olen pistänyt jo jokusen euron omastakin pussista. :lol:
Kaikenlaiset helmet ja korutarpeet ovat tervetulleita. Yksäriä voi laittaa.
Maikki

Post by Maikki » Tue Oct 26, 2010 10:16

Tässä olen saanut hyviä kohteita, kiitos! Yhteen lupasinkin jo lähettää itse asiassa ajat sitten. Elämä ja työt ovat tulleet sen verran väliin, etten ole vielä pakettia saanut matkaan, mutta tässä lähiaikoina sen kokoan ja lähetän. Jos Kertulla on jotain erityistä puutosta Lastenklinikalle, niin ilmoittele vaikka yksärillä, muuten voisin pistää tulemaan, mitä mieleen juolahtaa ja laatikoista löytyy :)
Leikin tulella
waterwoman

Post by waterwoman » Thu Oct 28, 2010 21:58

Myöskin ensi ja turvakoti ottaisi varmaan kiitollisena vastaan.
Tein tuttavalleni, joka asui turvakodissa alkuvuonna käsirenksun ja hän siellä sitä innoissaan esitteli ja silloin oli kiinnostusta korujen tekoon. mutta ne materiaalit...
:)
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Fri Apr 29, 2011 14:19

Hei, vieläkö helmikauppiailla (tai toki myös kenellä tahansa harrastajalla) liikenisi helmiä hyvään tarkoitukseen? Pelastakaa Lapset, MLL ja Ylöjärven seurakunta (taisi olla muitakin tahoja mukana) järjestävät yhdessä koko perheen leikki-illan 25.5. täällä Ylöjärvellä. Illan ohjelmassa on monenlaista toimintaa ja ohjelmaa, ja koko tapahtuma on maksuton. MLL:n kokouksessa joku (köh köh) sai idean kännykkäkoruaskartelusta, ja idea otettiin positiivisesti vastaan. Joten sen vuoksi olen nyt kyselemässä, löytyykö tahtoa perata kaappien sisältöä ja lahjoittaa helmiä hyvään tarkoitukseen? Jos kiinnostaa osallistua, niin yhteystietoja voi kysellä sähköpostilla, yksärillä tai vaikka Facebookissa. Eli hakusessa on nyt lähinnä helmet (lasi, muovi, kivi, metalli). Kännykkäkorunauhat ja korupiikit ajateltiin ostaa itse, mutta jos joku haluaa niitäkin lahjoittaa niin ilman muuta! Muita korunosia emme tarvitse. Olisi hyvä jos helmet olisivat perillä viimeistään 18.5. niin ehtisimme sitten vielä tutkia ja laskea paljonko ostotavaraa tarvitaan. MLL kiittää jo etukäteen :love:
Thuja Design

Post by Thuja Design » Sat Apr 30, 2011 20:53

Annatko osoitteen,mihin helmiä voi lähettää vai sinulle suoraan? T
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Sun May 01, 2011 12:19

Juu, mä laitan osoitteeni kaikille halukkaille, mutta en viitsi laittaa sitä tähän julkiseen jakeluun. Pari yhteydenottoa jo tullut, kiitos niistä :D
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Mon May 09, 2011 19:07

Isot kiitokset niille kolmelle, jotka ovat jo helmiä lähettäneet!
Toinen toistaan ihanampia paketteja, juuri sopivia lasten koruihin :ooh:
Olemme varautuneet tekemään reilut 200 kännykkäkorua illan aikana, joten edelleen saa helmiä lähettää. Jos jotain jää yli, niin ne säästetään vastaavien tilaisuuksien varalle :nod:
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Tue May 17, 2011 10:52

Anteeksi jos tuntuu siltä että ahdistelen... Mutta nyt olisi vielä hetkisen aikaa aktivoitua ja lahjoittaa helmiä hyväntekeväisyyteen :D Jos parin päivän sisään vielä saa lähetyksen lähtemään, niin hyvin ehtii perille! Leikki-ilta on viikon päästä keskiviikkona. Kaikki lahjoitukset kelpaavat ja otetaan ilolla vastaan, eli nyt on kauppiaille sopiva hetki putsata nurkkia ja harrastajien lähettää hyötykäyttöön ne alkuaikojen hutiostot, jotka eivät enää hetkeen ole inspiroineet. Tehkää kevätsiivous helmilokerikkoon :nod:
Kerttu

Post by Kerttu » Sun Apr 01, 2012 15:24

Nostellaanpa tätä vanhaa ketjua..

Käyn edelleen ihan säännöllisesti Lastenklinikan leikkiosastolla koruilemassa muksujen kanssa, ja ajattelin muistutella, että siellä otetaan suurella ilolla vastaan kaikki joutilas materiaali. Joitain ihania paketteja on silloin tällöin postiluukusta tupsahdellutkin, mutta ei haittaisi, vaikka enemmänkin saataisiin. Nyt viimeksi tiistaina käydessäni pulaa oli jälleen erityisesti lukoista ja toimivista työkaluista, kuten leikkureista. Myös parille suunnittelualustalle todettiin olevan käyttöä.

Joutilaat tarvikkeet voi postittaa mulle, saat osoitteen yksärillä. Voit toki halutessasi postittaa lahjoituksesi suoraan leikkiosastollekin, mutta koska koruiluhetkiin aikaa on rajoitetusti, ja henkilökunnalla kädet jo muutenkin täynnä, lajittelen mielelläni itse kaiken etukäteen käyttövalmiiksi.

Kaikille tähän asti mukana olleille lahjoittajille, muistamme teitä joka kerralla ääneen kiitellä. :ooh:

Kevätterkuin,

Kerttu
Maikki

Post by Maikki » Mon May 21, 2012 11:57

Onko Lastenklinikalla helmien tarvetta kesällä? Talven opetusputken jälkeen on nyt aikaa taas enemmän ja siivoilen varastoja. Tuossa olisi jonkin verran tarvikkeita, jotka voisin lähettää tai viedä yhteen täkäläiseen paikaan, johon olen myös niitä antanut silloin tällöin.
Leikin tulella
Post Reply