Facebook ystäviksi haluavat helmettiläiset

Kurssit, messut, tapaamiset, näyttelyt ynnä muut.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

mikael0k
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Facebook ystäviksi haluavat helmettiläiset

Post by mikael0k » Wed Oct 27, 2010 11:13

Hei kaikki

Olen saanut naamakirjaan pari ystävä/kaveripyyntöä, mutta en ole voinut niitä hyväksyä, kun en tiedä keitä henkilöt ovat. Heidän harrastuspohjan perusteella olettaisin heidän olevan helmettiläisiä, mutta koska siellä he esiintyvät omalla nimellään ja täällä nimimerkillä niin en pysty yhdistämään näitä henkilöitä. Eli kaino toivomus, laittaisitteko ystäväpyyntöön pienen viestin että kuka olet ja mistä tuntisin teidät, esim just "helmetistä olen ja siellä nimimerkillä....".
Onkos muilla ollut samanlaisia probleemia FB ystäväpyyntöjen kanssa?
nekka

Re: Facebook ystäviksi haluavat helmettiläiset

Post by nekka » Wed Oct 27, 2010 11:57

No juu, on kokemusta.
Olen muutaman tuntemattoman alussa hyväksynyt...Helmettiläisiä ovat, mutten vieläkään tiedä keitä kyseiset kaverit on. :shock:
Olisi tosiaan suotavaa laittaa viesti mukaan jossa olisi nimimerkki, osaisi sitten yhdistää palapelin palat yhteen :D
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Wed Oct 27, 2010 12:22

Toiset ottaa ja pyytää FB-kavereiksi ketä vaan satunnaistuttuja, toisilla on tiukempi seula. Minulla ainakin raja menee siinä, että jokin järkevä yhteys kyseiseen henkilöön on oltava. Sain kaveripyynnön ihmiseltä, jonka nimi ei ollut tuttu, jonka taustatiedot eivät valaisseet yhteyttämme ja jonka kanssa ei ollut yhtään yhteistä kaveria.

Lähetin henkilölle tiedustelun, milloin tiemme ovat kohdanneet: opiskeluaikoina, harrastusten parissa jne. Sain vastaukseksi:
:)
eikä sitten muuta. Ei tullut hänestä minun fb-kaveriani.

Minusta yhteydenottajan peruskohteliaisuuteen kuuluu verkkomaailmassa selvittää, miksi ottaa yhteyttä ja mitä kautta kuulutaan samaan "kerhoon". Esittäydytäänhän sitä puhelimella soittaessakin. Kuulemma minua ei livenä tunnista tästä Helmetin avatar-kuvasta :mrgreen: .
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Ulla

Post by Ulla » Wed Oct 27, 2010 14:21

Minullekin on tullut muutamia pyyntöjä, mutta koska en itse ole Facebookissa enkä aio sinne liittyäkään, on ollut helppo hylätä kaikki pyynnöt (tunnistamattomia muistaakseni kaikki).
I never put off till tomorrow what I can possibly do - the day after. -- Oscar Wilde
anzu

Post by anzu » Wed Oct 27, 2010 17:07

Helmihöperö ryhmän kautta voi tarkistaa osan ihmisistä ainaki, jos on vaan muistanu käydä kertomassa, kuka on kuka :)
-anzu
Lea
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Lea » Wed Oct 27, 2010 17:46

anzu wrote:Helmihöperö ryhmän kautta voi tarkistaa osan ihmisistä ainaki, jos on vaan muistanu käydä kertomassa, kuka on kuka :)
Niin mikä se ryhmä oli? koska tollasta ei ainakaan löydy mikä lukee tossa viestissä.
Pape

Post by Pape » Wed Oct 27, 2010 18:06

Helmihöperöt.

Ja sori kans, jos en oo jotain Helmettiläistä kaveriksi hyväksynyt...
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Wed Oct 27, 2010 19:05

No nyt kun asia tuli esille, niin sanonpa julki sen että jos joku joskus Facebookin alkuhuumassa on haalinut esmes miut kamukseen (tai mie vastaavasti hänet) ja nyt miettii että eipä ton kanssa paljon turinoida tai olla tekemisissä eikä oo mitn muuta yhteistä kuin Helmetti ja hittokuntulisekin... niin ihan saa kuulkaa heittää mäjelle kamuista, en loukkaannu :lol: Mie olen ihan liian kaino tekemään kenellekään moista, kun mänis yöunet asiaa murehtiessa mutta hyvin kestän sen että se tehdään miullepäin :D
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
@nu

Post by @nu » Wed Oct 27, 2010 19:34

Itse en halua Facebook-kavereiksi muuta kuin sellaisia ihmisiä, jotka tunnen ja joiden kanssa olen ihan oikeassakin elämässä tekemisissä - siinä FB minusta toimii, yhtenä yhteydenpitokanavana etenkin eri paikkakunnalla/maassa asuvien ystävien ja sukulaisten välillä. En oikein ymmärrä sellaista puolituttujen keräilyä kavereiksi tai jokaisen ruokakaupassa käynnin raportointia, mutta jokainen toki tyylillään. No ehkä huomaa, etten ole kovin innostunut koko Facebookista muutenkaan :oops:
mikael0k

Post by mikael0k » Thu Oct 28, 2010 0:16

Kiitti Anzu... helmihöperöistä... eipä ollut he siellä. HUI.. siellä ei ollut nimittäin yhtään miestä, kun listan höperöistä katsoin läpi. Joten miehemme joka halusi mun FB kaveriksi jää nyt sitten arvoitukseksi, ja näin ollen joudun sen pyynnön hylkäämään... ei auta ei.
anzu

Post by anzu » Thu Oct 28, 2010 10:11

Pape wrote:Helmihöperöt.

Ja sori kans, jos en oo jotain Helmettiläistä kaveriksi hyväksynyt...
Kiitos Pape, ku en voi enää muistaa miksi oon ryhmän tehny sillon ältsin kauan sitte :D
-anzu
Hämis
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Hämis » Thu Oct 28, 2010 11:39

mikael0k wrote:Kiitti Anzu... helmihöperöistä... eipä ollut he siellä. HUI.. siellä ei ollut nimittäin yhtään miestä, kun listan höperöistä katsoin läpi. Joten miehemme joka halusi mun FB kaveriksi jää nyt sitten arvoitukseksi, ja näin ollen joudun sen pyynnön hylkäämään... ei auta ei.
Minä en ainakaan tunnusta :)

Itselläni ei taida olla yhtään helmettiläistä kaveria FB:ssä (tietääkseni). En tosin muutenkaan ole kovin aktiivinen naamakirjailija.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Oct 28, 2010 17:11

Minä taas hyväksyn kaikki kaveripyynnöt, joita tulee. Olen ajatellut, että jos joku haluaa mut FB-kaveriksi, hänellä on joko jotain asiaa tai haluaa muuten olla kaveri. Musta se on kiva, että joku haluaa olla mun kamu. Muutaman olen sitten jälkikäteen poistanut listalta kun on osoittautunut, että tyyppi ei ole "oikealla" asialla.. nämä 100% miehiä.

Jaa.. kaksi pyyntöä olen heti kättelyssä laittanut roskikseen, mutta nämä ovat sellaisia, joiden kanssa en tule oikeassa elämässä toimeen. En voi käsittää miksi he ovat pyytäneet FB-kaveriksi alun perinkään kun tunne on varmasti molemminpuolinen. Toinen pyysi ehkä yrittäessään kostaa kolmannelle osapuolelle, mutta tämä on jo monimutkaisempi juttu.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
anzu

Post by anzu » Thu Oct 28, 2010 17:39

Minäki hyväksyn suurin piirtein kaikki joiden nimen edes pikkasen tunnen. Kiva saada kamuja ja katella heidän korukuvia ym. valokuvia esim.

Ainoastaan olen heivannu mäkeen kouluaikaiset mulkut, joide kaa en oo koskaan ollu mitenkää tekemisissä. En käsitä alkuunsa miksi mun pitäs heidän kanssa nyt yhtäkki olla tekemisissä, jos ei oo puhuttu 9 vuoden aikan peruskoulussakaa :o
-anzu
HopefulRomantic

Post by HopefulRomantic » Thu Oct 28, 2010 18:58

Koulututtujen kans samaa logiikkaa käytän anzun kans. Mut saa pyytää kyl helmettiläiset kaveriks kunhan esittelee itsensä... vaikka mä välillä saataan kauppapäivityksiin sortuakin ;) se on ihan kätevää kun jääny vähemmälle nää korupäivitykset tänne helmettiin, lähinnä vaan blogiin (josta linkki fb)
Image
Image
Post Reply