Facebook ystäviksi haluavat helmettiläiset

Kurssit, messut, tapaamiset, näyttelyt ynnä muut.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Papunen
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Facebook ystäviksi haluavat helmettiläiset

Post by Papunen » Sun Oct 31, 2010 0:38

Mulla on kanssa sama periaate, haluan kaverien naamakirjassakin olevan sellaisia joiden kanssa ihan oikeasti haluan vaihtaa kuulumisia. Ja joiden tekemiset kiinnostaa :D
Minut saa myös poistaa listaltaan jos haluaa, en siitä loukkaannu.
kuukivi
hamstraa hopeahelmiä
Oikea käyttäjä: Olen

Post by kuukivi » Fri Nov 12, 2010 1:40

Siellä naamassa on sellainenkin hauskuus, että jokin kavereista voi suositella jotakuta toista oman kaverinsa kaveriksi.Minulla nämä suosituksen antajat eivät aina ole näkyneet ( tiedä sitten onko kyseessä jokin naaman omalaatuisuus vai jokin häiriö) tai en tiedä pitäisikö edes näkyä. Eli jos ihmettelee jonkun itselleen sopimattoman henkilön halukkuutta ystäväksi, voi tämä toinenkin ihmetellä samaa asiaa :wtg:
Siinä on vain voinut olla suosittelija välissä :nod:
Partaska

Post by Partaska » Sun Nov 14, 2010 13:35

Tuo naama on oikeesti hassun hauska kun näin loppupeleissä ajattelen....mun kaverit koostuvat suurimmaksi osaksi vanhoista koulukavereista ja helmettiläisistä....pieni osa on omia sukulaisia ja niiden puolisoja.

Mut tunnistaa yleensä profiilikuvasta kun on tuo tunnistemerkki...tukka nähkääs.....ja kyllähän mäkin olen saanut kaveripyyntöjä ihmisiltä jonkin verran mutta jos en tunne tai tunnista niin pistän kyselyä et kuka,mistä ja missä ollaan tavattu. Yleensä tulee kyllä vastaus.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Sun Nov 14, 2010 18:58

Mulle Facebook ja Helmetti ovat myös aiheuttaneet hiukan päänvaivaa. Ihan aluksi tuli hyväksyttyä kavereiksi kaikki, jotka pyysivät. Sittemmin yritin pitää rajana sitä, että hyväksyn vain ne jotka olen livenä tavannut. Sitten sekään ei oikein toiminut, kun joidenkin ei-kasvokkain-tavattujen kanssa on kuitenkin oltu verkossa tekemisissä enemmän... Joten hienot systeemit menivät vähän sekaisin ja nyt mulla on kavereina sekalainen joukko helmettiläisiä, ja osa on sellaisia joista en välttämättä osaa edes yhdistää oikeaa nimeä ja Helmetin nimimerkkiä. Joitakin kaveripyyntöjä olen myös hylännyt silloin kun yritin pitää sitä tapaamista kriteerinä, toivottavasti siitä kukaan ei ole pahoittanut mieltään :nod:
kompiainen

Post by kompiainen » Mon Nov 15, 2010 0:15

Feispuukin kanssa minäkin olen miettinyt rajanvetoa. Mihin sen vetää? Livetapaaminenkaan ei oikeen toimi kriteerinä, sillä minulla on kaveri, jonka kanssa olen ollut ystävä jo 19 vuotta, emmekä ole koskaan tavanneet oikeasti. Elämä on kuljettanut meitä ristiin, hän on välillä asunut toisella puolella maapalloa jne. Kuitenkin tiedämme toisistamme paljon, vaikkakin välillä yhteyden pito on katkennut elämäntilanteiden takia.... jatkuakseen taas jonkun ajan päästä uudelleen. Toisaalta helmettituttu, jota ei koskaan ole tavannut oikeasti, mutta jonka kanssa on jutellut s-postein/mesellä/tekstarein paljonkin on paljon läheisempi kuin se ala-asteaikainen tuttu, jonka tapaamisesta on tullut kuluneeksi 20 vuotta. Helmettiläisiä minullakin on listalla, kerran tein jo karsinnan ja poistin sellaisia alkuhuumassa hyväksyttyjä kavereita, jotka ei sitäkään kautta ikinä yhteyksissä ole olleet. Ymmärrän täysin, jos joku helmettiläinen tai muu kaukaisempi tuttu haluaa minut listoiltaan poistaa.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Piita

Post by Piita » Mon Nov 15, 2010 9:43

Sama juttu. osaa en ole nähnyt mutta muuten on tullut oltua yhteyksissä. Alussa tuli hyväksyttyä melkein kaikki mutta nyt kaverimäärän paisuessa en ole enään kaikkia hyväksynyt. Koetan pitää listan sellaisena ettei tarvitse miettiä tarkkaan että mitä viittii kirjoittaa. FB on kuitenkin vapaa aikaa ja jutustelua eikä halua miettiä seulalla että mitä voi julkaista ja mitä ei. Joten en ole enää ihan kaikkia hyväksynyt ihan siitä syystä. Pitäs siivousta tehdä kun osan kanssa ei ole minkaanlaista yhteyden pitoa. Joten jos minutkin haluaa siivota niin en suutu. :wink: Jos kaveriksi haluaa niin oikeesti fiksua on esitellä itsensä.
Nyt hyväksyminen menee tosiaan edellämainituista syistä tarkan seulan läpi joten siitä ei kannata loukkaantua jos en kaikkia hyväksy.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
mustikkainen

Post by mustikkainen » Mon Nov 15, 2010 22:37

Itse olen pyrkinyt toimimaan facebookissa toisen veljeni vinkin mukaan, eli hyväksyn ystäviksi vain sellaisia ihmisiä, joiden kanssa ajattelen tulevaisuudessa olevan jotain tekemistä, yhteydenpitoa tms. Tosin pientä siivousta kaverilistalla pitäisi ehkä silti tehdä nytkin..
just bead it.
mps
suunnittelee Balin-matkaa

Post by mps » Tue Nov 16, 2010 13:43

Tää on mielenkiintoinen aihe noin laajemmaltakin näkökannalta katsoen. Itse asun pienessä kaupungissa ja täällä on selvästi tapana, että samasta kaupungista olevien kanssa ollaan kavereita, vaikka ei muuten juurikaan tunnettaisi. Vielä jos satut olemaan ammatissa, virassa tai muussa asemassa, on "oltava" kaikkien kaveri, muutenhan voi astua jonkun varpaille... Itse olen hyväksynyt kaikki kaveri pyynnöt, mutta kyllä se kieltämättä rajoittaa sitä mitä voi kirjoittaa!
Mari
anzu

Post by anzu » Tue Nov 16, 2010 17:40

mps wrote: mutta kyllä se kieltämättä rajoittaa sitä mitä voi kirjoittaa!
Onneks voi tehä semmosia ryhymiä ja sitte vaan postat niiden ryhmien ulkopuolisille tai ryhmän sisäpuolisille tekstit :mrgreen:
-anzu
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Fri Mar 25, 2011 18:17

Mulle alkoi aiheuttaa Facebook siinä määrin päänvaivaa, että poistin ystävälistaltani suurimman osan helmettiläisistä, joita en ole kasvotusten tavannut. Tämä ei ole mitään henkilökohtaista teitä poistamiani kohtaan, tajusin vain, että Facebookissa jaan enimmäkseen ihan arkielämääni, välillä henkilökohtaisempiakin fiiliksiä, ja haluan pitää ne ja foorumin/helmiharrastuksen erillään toisistaan. :)
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Porkkana

Post by Porkkana » Sun Mar 27, 2011 13:17

....olen ystäviksi hyväksynyt yhtä vaille kaikki Helmettiläiset, jotka ovat minut Naamakirjasta löytäneet :) ....ja jatkan samalla linjalla. :)
....kaikkia en ole tavannut livenä ....kaikki haluaisin tavata livenä ....ja joitakin en varmaan koskaan tapaa livenä ....käytämmä siis Naamakirjaa. :D

....tietysti olis kiva, että minulla olis edes pieni aavistus kenestä on kyse, ennen kuin hyväksynnän klikkaan, varsinkin kun en nykyisin niin hirveästi täällä pyöri :D

....enkä ole moksiskaan, jos joku nykyisistä NK kamuista minut listaltaan poistaa, sehän on jokaisen oma henk.koht. päätös kenelle tietojaan ja asioitaan jakaa. :)
--Art is not about thinking something up. It is the opposite - getting something down.--

www.vumanart.com
Post Reply