Miitti Tampereen messuilla?

Kurssit, messut, tapaamiset, näyttelyt ynnä muut.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Penny
sijoittaa jalokivilaatuun
Oikea käyttäjä: Olen

Re: Miitti Tampereen messuilla?

Post by Penny » Fri Nov 18, 2011 20:58

Tänään jäi Helmetti-miitti vähän pieneksi, mutta oli mukava tavata Mymmeliä ja kaveriasi!
Blogikahvila oli vähän hankala paikka siitä, että siellä oli pienessä tilassa todella paljon väkeä. Olisi varmaan hyvä olla joku tunniste, josta helmettiläiset havaitsisi...
Piita
Lasku: 5

Post by Piita » Fri Nov 18, 2011 22:37

Koetin käydä katselemassa 2 aikaan blogikahvilassa, en huomannut ketään ja kahvila oli todellakin täys. Mitenkähän lienee A hallin perällä kahvila? on isompi kuin blogikahvila. Helmettiläisiä en nähnyt tänään kun Hennan, Hämiksen, Janen ja Annekan vilaukselta. Käykää immeiset moikkaamassa. osastoni on A731
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
mps
suunnittelee Balin-matkaa

Post by mps » Sat Nov 19, 2011 12:21

Minä myös norkoilin kulmilla, mutta kun en etukäteen tuntenut varmaan ketään, niin en löytänyt. Piitaa en nähnyt ollenkaan, miten lie mennyt ohi. Messut oli muutenkin vähän pettymys. Vähemmän näytteilleasettajia kuin vuosiin. Myynnissä tarvikkeista lähinnä lankoja ja tilkkutyökankaita. Kivi puoli oli tosi pieni, kuulinkin huhua, että moni oli jäänyt tulematta, kun ei saanut viimevuotista paikkaa.
Mari
Hämis
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Hämis » Sat Nov 19, 2011 21:18

mps wrote:Minä myös norkoilin kulmilla, mutta kun en etukäteen tuntenut varmaan ketään, niin en löytänyt.
:lol: Sittenhän meitä norkoili perjantaina kahen nurkilla siinä kulmilla useampiakin joka ei löytänyt porukkaa. Itsellä Helmettiläisten bongaamista hiukan tosin häiritsi sekin, että minnuu yritettiin määrätietoisesti taluttaa hihasta kiskoen kohti jäätelökojua :wink: Helmettiläisiä en tunnistanut muita kuin Piitan ja Tuijan osastoiltaan.
Hieman jäi messuista harmittamaan se, että kivimessujen puolella oli kivitarjonta normaaliin verratuna todella heikkoa.
Tätsä
löytänyt aidot helmet

Post by Tätsä » Sun Nov 20, 2011 22:49

Yksi kauppias kertoi että paikkajakojen takia kivipuolelta oli jäänyt pois nelisenkymmentä myyjää. Sen ikävä kyllä huomasi.
Piitan onnistuin bongaamaan - Terve vaan tätäkin kautta. Sinut oli helppo bongata, kun kasvot ovat palstalta tutut!
Othel

Post by Othel » Mon Nov 21, 2011 10:04

Ovatko Lahden pienemmät messut itse asiassa helmiä etsivälle paremmat kuin nämä Tampereen jättimessut? Lauantaina oli paikoin aivan järjetön tungos, sietämättömät jonot wc:hen ja ruokapisteisiin (joista lisäksi melkein kaikki loppu), eikä ollenkaan kaikkia niitä kauppiaita, jotka olivat keväällä Lahdessa. Näitä viimeisimpiä, syksyllä pidettyjä Lahden messuja en käynyt katsomassa, osaako joku kommentoida, olivatko yhtä hyvät kuin keväiset?
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Mon Nov 21, 2011 12:43

Heh, mäkin pyörin 14.05 perjantaina siinä ison hallin sisäänkäynnillä, mutta en bongannut tuttuja kasvoja :?

Ja joo, kivimessujen puolen kiersin kyllä rivakasti läpi, paljon ei ollut katseltavaa. Tuntui, että rihkamakauppiaiden määrä oli aiempaa suurempi...

Muuten oli kivaa, tein mukavia ostoksia, tapasin muutaman tutun ja sain vapaata lapsista moneksi tunniksi :lol:
Kuvittelin, että perjantai olisi ollut jotenkin väljempi päivä, mutta kyllä siellä ihan tungosta riitti silloinkin.
Viime vuonna oli vähän sellainen fiilis, että noinkohan on jo kaikki nähty kun tuntui että samat myyjät samoilla paikoilla myyvät samoja tavaroita. Tänä vuonna sellaista tunnetta ei tullut... Sen huomasin, että itse tehdyn kosmetiikan myyjiä oli enemmän kuin ennen. Parilta ostinkin saippuaa.
Suntsa

Post by Suntsa » Mon Nov 21, 2011 17:53

Rupesin tässä laskeskelemaan, että edellisen kerran olen ollut Tampereen messuilla 25 vuotta sitten. On "vähän" meininki laajentunut sitten viime näkemän.

Lauantaina yritin etsiä tuttuja myyjiä, mutta en nähnyt kuin Punaisen kiven ja Kanelipiparin. Hän sanoi, että Penny oli käynyt siinä juuri. Niin, ja näin toki Helmeliinin, jolta sain sen yhden ilmaislipun. :) Tungos ja väenpaljous oli vain niin valtava, että taisi riittää taas neljännesvuosisadaksi näitä messuja mulle. :)
Mymmeli

Post by Mymmeli » Mon Nov 21, 2011 18:18

Miitti jäi perjantaina tosiaankin pieneksi. Minä tapasin Pennyn :D . Häntäkään tuskin olisin tungoksesta löytänyt, jos en olisi mennyt häntä Bohemian myyntipöydästä hakemaan.

Sinne Lahden helmi- ja kivimessuille voisi miitin yrittää järjestää seuraavalla kerralla. Lahdessa on mielestäni ollut hyvät myyjät ja tilaa katsella. Kahvilakin on reilun kokoinen.
Ulla

Post by Ulla » Mon Nov 21, 2011 21:46

Suntsa wrote:Rupesin tässä laskeskelemaan, että edellisen kerran olen ollut Tampereen messuilla 25 vuotta sitten. On "vähän" meininki laajentunut sitten viime näkemän.
Mutta kun nämä messut järjestettiin nyt 16. kerran! :D Onkohan niillä siis ollut jokin edeltäjä?
I never put off till tomorrow what I can possibly do - the day after. -- Oscar Wilde
Piita

Post by Piita » Tue Nov 22, 2011 22:57

Kiitosta kaikille jotka kävi morjenstaan! :) osa olikin vanhoja tuttuja mutta oli kiva saada kasvot muutamalle uudellekin. :) Kivipuolelta en kelpuuttanut materiaaleiksi muuta kuin Bohemian kivihelmiä, niissä olikin laatu kohdillaan ja hintakaan ei ollut suolainen, voin suositella kyllä! Rihkamakorun myyjiä oli kivipuolella ihan sairaasti. Koruja oli kyllä ihan valtavasti mutta olen ihan ok, tyytyväinen myynteihin. Paremmin meni kuin viimevuonna, mutta ei olis haitannu vaikka olis petraantunut vielä lisää. :D
Sain kyllä sen verran mukavata palautetta että taidan pysyä samalla linjalla koruissa edelleen eli materiaaleissa ei säästellä. :lol:

Helmityökilpailun sadosta bongasin heti tutun tyylin! Onnea Othel! Korusi erottui heti! :D
Näytteilleasettajia oli yli 500, enemmän kuin 2 vuotta sitten mutta nyt näkyi että mukana oli uusiakin juttuja ja näytteille asettajia oli vaihtunut jonkin verran. Aikaa kiertelyyn ei kauhesti ollut ja harmittaa kun jäi paljon näkemättä. Materiaaleja oli ehkä nyt hieman vähemmän, tai sitten se on vain mutu tunnetta. :) Lankoja kyllä piisasi! Helmiä ja korutarvikkeita oli huomattavasti aiempaa vähemmän. Pieniä myyjiä oli mutta valikoimat ja oma tarve ei oikein kohdanneet.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
kanelipipari
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by kanelipipari » Wed Nov 23, 2011 9:22

Täälläkin on messuista toivuttu. Se lauantai oli kyllä hurjaa menoa. Ensimmäistä kertaa oltiin messuilla mukana ja harmitti kun saatiin niin pieni tila, ettei siihen paljon mitään mahtunut, mutta ensi vuodelle on jo ilmoittautuminen tehty ja isompi tila hakusessa. Minulta meni tuo perjantain miitti ihan ohi, kun en enää keskiviikon jälkeen päässyt nettiin, niin en tiennyt oliko mitään sovittu. Kiva oli kuitenkin muutama helmettiläinen tavata.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
Niltsi
Swarovski-kuumeessa

Post by Niltsi » Wed Nov 23, 2011 15:37

Othel tuossa kaipaili kommentteja syksyisistä Lahden messuista. No, minä kävin siellä ja vähän jäi sellainen fiilis, että ei ollut ihan niin hyvät messut kuin esim. keväällä. En tiedä, mitä puuttui... kauppiaita oli aika paljon, mutta osa niistä myi sellaista tavaraa, joka ei ainakaan minua valitettavasti kiinnostanut... siis esim. valmiita koruja ja kaikenlaista koriste-esinettä. Toivotaan, että ensi maaliskuun messuilla tarjolla olisi runsaasti laadukkaita helmiä ja muita tarvikkeita...
Suntsa

Post by Suntsa » Wed Nov 23, 2011 23:33

Ulla wrote:
Suntsa wrote:Rupesin tässä laskeskelemaan, että edellisen kerran olen ollut Tampereen messuilla 25 vuotta sitten. On "vähän" meininki laajentunut sitten viime näkemän.
Mutta kun nämä messut järjestettiin nyt 16. kerran! :D Onkohan niillä siis ollut jokin edeltäjä?
Juu en tosiaan muista messujen nimeä, mutta Tampereen silloin nimeltään Pirkka-hallissa (eikö paikka ainakin ole siis sama) olivat kädentaitomessut. Silloin ei tosiaan ollut tätä korubuumia, joten ei varmaan mitään koruosastoa ollut erikseen. Olivat ehkä nykyisten messujen esi-isiä. Olenko mä tosiaan elänyt jo kivikaudella... :raaps: :mrgreen:
Post Reply