Hopeakursseja Pohjois-Suomessa?

Kurssit, messut, tapaamiset, näyttelyt ynnä muut.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
faunatar
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen

Hopeakursseja Pohjois-Suomessa?

Post by faunatar » Mon Nov 21, 2011 14:41

Hei, olen koettanut kissojen ja koirien kanssa etsiä hopeakorukursseja (vaikka ihan viikonlopun ptuistakin) täältä Kainuu - Oulu + naapuriläänit sektorilta, enkä ole löytänyt :huh: Jos jollakulla ihanalla ihmisellä olisi tiedossa hopeakurssia tulevalle talvelle vaikka 300 km säteellä Kajaanista, meitä olisi muutama innokas täältä tulossa :D :jippii: Kaikki hopeaan liittyvä kiinnostaa..ketjun punonta, hopean työstö yleensäkin ja jne. Kiitos jo etukäteen :)
T. kehno googlettaja ;)
se hetki ennen aamun valoa
suden hetki
ja minun
-diesel-
mikael0k
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Hopeakursseja Pohjois-Suomessa?

Post by mikael0k » Mon Nov 21, 2011 15:49

Kemissä oli hopeasavi kurssi...mutta jokohan se meni.. Hopeaketjun punontaa minulta on kyselly paikallinen kansalaisopisto, mutta en ole suostunut pitämään. Hmmm..muistaakseni täällä ei ole kuin tuo hopeasavikurssi tälle syksylle...keväästä en ole varma
mikael0k

Post by mikael0k » Mon Nov 21, 2011 15:56

No niin..katselin tuolta kurssivalikosta ja Kemissä on keväällä hopealanka ja -savi kurssi (on ollut käynnissä jo syksyn). Mutta se kestää koko kevään kokoontuen joka 4.viikko. Tämä kurssi kuuluu Kemin Työväenopiston tarjontaan. Löytyy nimellä 110438 HOPEALANKA- JA HOPEASAVITYÖ -KURSSI A

Mutta tuo 300km säde ei taida päteä tähän...suattaapi mennä vähän yli..
faunatar

Post by faunatar » Tue Nov 22, 2011 13:26

Kiitos Mikael :) suattaapi mennä vähän yli tuo kilometriraja..tulen kyllä Kemiin opiskelemaan kerran kuussa pariksi päiväksi seuraavat 3 vuotta, jos pääsen kouluun, mutta siihen tuskin saa yhdistettyä korukurssia :D Pitänee odottaa tulevan kesän tarjontaa :raaps: ja opetella itsekseen..hopea vaan on niin tyyristä, että sutta ei haluttaisi paljoa tehdä ja tarvittavien välineiden viidakko melkoinen.
suden hetki
ja minun
-diesel-
minde
Swarovski-kuumeessa

Post by minde » Wed Nov 23, 2011 0:24

Hopeavintti Oulussa järjestää joskus korukursseja. Tämän syksyn kurssit on tainneet mennä jo .. :)
faunatar

Post by faunatar » Thu Nov 24, 2011 10:09

Oulun juna mäni jo ;) Pitää katsella kevätkauden tarjontaa avarakatseisemmin, jos vaikka joku viikonloppukurssi löytyisi jostain. Ja vinkatkaa toki tänne, jos jotain löytyy. Taidan aloittaa You tuben kursseilla ;)
Last edited by faunatar on Fri Nov 25, 2011 10:51, edited 1 time in total.
suden hetki
ja minun
-diesel-
Nimril
korukivikasan keskellä

Post by Nimril » Thu Nov 24, 2011 11:01

Itse hopeaketjun punontaa juuri opetelleena sanoisin että kyllä ne YouTube-kurssitkin on ihan kohtuullisia, ja Ajankohtaista ammatinharjoittajalta-osiosta löytyvästä Pätkän hopealenkkiketjusta löytyvät ketjunpunontaohjeistuksetkin toimii minulla ihan hyvin. Hopealenkkien sahauksessa on minusta joitain niksejä jotka opin ketjukurssilla, en tiedä kuinka hyvin nuo YouTube-videot on tehty josko asiat tulevat selviksi sitäkin kautta. Kurssilla huomasin myös että pronssi on ihan hyvä materiaali aloittelijalle jos hopean hinta hirvittää. Siinä tosin kannattaa itse sahata lenkit kun valmiiksi sahatut tulevat aika kalliiksi. Hopean kohdalla itse pidän Pätkän hintoja ihan kohtuullisina hopean hintaan ja lenkkien sahaukseen tarvittavien työkalujen ja itse sahausvaivaan nähden. Jos punoisin paljon niin sitten kannattaisi hommata kaikki tarvikkeet ja sahata itse mutta omalla vielä ainakin vähäisellä tarpeellani Pätkältä lenkkien tilaaminen on järkevämpi ratkaisu. Ja on lenkitkin varmasti paljon tasalaatuisempia kuin minun sahaaminani. :wtg:
Live and let live.
Penny

Post by Penny » Thu Nov 24, 2011 11:59

[quote="Nimril"]Hopealenkkien sahauksessa on minusta joitain niksejä jotka opin ketjukurssilla, en tiedä kuinka hyvin nuo YouTube-videot on tehty josko asiat tulevat selviksi sitäkin kautta. [quote]
Ainakin minun mielestäni joissakin YouTube-videoissa on lenkkien veivaaminen ja sahaaminen neuvottu jotenkin kamalan vaikeasti ja monimutkaisesti tai sitten vain katkotaan sivuleikkureilla.
faunatar

Post by faunatar » Fri Nov 25, 2011 10:50

Lenkkien sahaamisen olen opetellut ihan netistä, you tubesta ja blogeista ja tietysti lukenut täältä kaiken mahdollisen, muutaman hopeaketjun olen saanut jo tehtyä. Samoin teen lenkit hopeoidusta kuparilangasta noihin helmikoruihin ja se on kyllä kätevää, että edes sen verran omavarainen on :) Mutta nyt minua kiinnostaa hopealevyn käsittely, haluaisin tehdä riipuksia ja laattoja. Ja myös sulattaminen noista hukkapätkistä. Ja kaikki ne työvaiheet mitä siihen kuuluu..onneksi on tämä foorumi; aivan loistava tietopankki. Mutta joskus vain tarvitsisi sitä, että näkee mitä tehdään ja millä.. Niin ja sormukset tietysti...niitäkin pitäisi saada tehdä :wink: :love: :roll: Tämä koruhomma on huumaavaa..vuosi sitten aloitin, ja nälkä kasvaa syödessä. :love:
suden hetki
ja minun
-diesel-
anzu

Post by anzu » Fri Nov 25, 2011 20:26

Tuolla on ollu vissiinki aikuisten hopeakorukursseja ainaki nyt syksyllä, http://www.kulttuurivalve.fi/sivu/fi/ siis Oulussa
-anzu
anzu

Post by anzu » Fri Nov 25, 2011 20:28

Tuolla on ollu vissiinki aikuisten hopeakorukursseja ainaki nyt syksyllä, http://www.kulttuurivalve.fi/sivu/fi/ siis Oulussa

Niin ja Hopeavintissä on ollut seuraavia kursseja nyt syksyllä
-Ketjunpunon alkeet
-Metallilanka linkitys
-Helminauhan punonta
-Virkkaus

Jatkuvat kenties keväällä..
-anzu
faunatar

Post by faunatar » Sat Nov 26, 2011 13:53

Kiitos anzu, Oulu olisi järjellisen matkan päässä, jos hyvä kurssi sattuu kohdalle, tuota pitää kevätpuolella seurata. Niitä odotellessa pitää suunnistaa kirjastoon :)
suden hetki
ja minun
-diesel-
Apa

Post by Apa » Fri Jan 13, 2012 22:53

faunatar wrote:Hei, olen koettanut kissojen ja koirien kanssa etsiä hopeakorukursseja (vaikka ihan viikonlopun ptuistakin) täältä Kainuu - Oulu + naapuriläänit sektorilta, enkä ole löytänyt :huh: Jos jollakulla ihanalla ihmisellä olisi tiedossa hopeakurssia tulevalle talvelle vaikka 300 km säteellä Kajaanista, meitä olisi muutama innokas täältä tulossa :D :jippii: Kaikki hopeaan liittyvä kiinnostaa..ketjun punonta, hopean työstö yleensäkin ja jne. Kiitos jo etukäteen :)
T. kehno googlettaja ;)
Katsohan Valamon kansanopiston tarjonta. Ei ole ihan Pohjois-Suomea, mutta matka ei ole mahdoton. Kursseille yleensä mahtuu. Kurssin nimeen ei kannata tuijottaa, hopeaikonikurssilla tai vastaavalla voit ihan hyvin tehdä koruja. Ryhmät eivät ole isoja, enimmillään seitsemän. Opetus ja ohjaus on perusteellista. Hopeatyön peruskurssi alkaa 19.2. http://www.valamo.fi/fi/component/semin ... sem_jidx=0. Sivuilta löytyy koko vuoden ohjelma.
murjo
suunnittelee Balin-matkaa

Post by murjo » Sat Jan 14, 2012 10:55

MOI !
lukasin tuossa Lounais-Lappia, jossa oli seuraavaa.. lehti on ilmestynyt 12.1.2012 ja aiheet oli kevään kurssit. Eli
Studieförbundet Vuxenskolan Haaparanta tarjoaa kevään kursseissa mm. mineraalimaalausta, mosaik,karaoke, nypläys ja Hopeakorujen valmistus. Ilmottautumiset; Studieförbundet Vuxenskolan Torget 1 Haaparanta p. 99046 992 61940 tai 99046 992 617 07 ja mainoksessa oli että henkilökunta puhuu suomea.
Joten ajattelin että jos jollain kiinnostaa täällä pohjoisessa ?, voit ottaa selvää onko tuossa rajalla hopeakorukurssia.
kiitos!
Post Reply