Omat helmet & LASIHELMIKURSSIT

Korujen valmistus siemenhelmistä; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Siru
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Omat helmet & LASIHELMIKURSSIT

Post by Siru » Sat Dec 31, 2005 19:43

Pääsin joululomalla kokeilemaan lasihelmien tekoa erään foorumilaisen luona :lol: (he, kukakohan se olis ollut...) ja täytyy kyllä sanoa että jos minulla olisi noin 1000 euroa ylimääräistä niin sijoituskohde olisi selvä! Oli ihan älyttömän mukavaa puuhaa!!! :jippii:

Oltiin siis äitini kanssa Maikilla kokeilemassa, ja samalla neuvoin Maikille hopeaketjujen lenkkien valmistuksen tekniikan noin pähkinänkuoressa. Mutta siis että tuo helmien teko olikin mielenkiintoista ja innostavaa! Olen jo valmiiksi kateellinen kaikille jotka pääsee oikein kursseille, kun ei täällä Riksussa mitään tämmöistä ole. :grr:

Mutta jotain esimakua touhusta sain, ehkä pääsen joskus vielä kokeilemaan lisää. Nyt oli ihan vaan pieni harjoittelusessio. Mut sain mä sentään suunnilleen pyöreitä niistä helmistä, on se sekin jo saavutus sinänsä! :rofl: Laitoin kuvan kirstuun eli tsekatkaa täältä: http://groups.msn.com/Kapiokirstu/sirun ... otoID=1319 Siellä on jotain muitakin kuviapäivityksiä, mm. lisää Halpennyä ja helmiostoksiani.

Voi että kun oli kivaa - kiitos Maikki vielä ja suosittelen kaikille joille mahdollisuus tarjoutuu! :love:
Wear your HELMET with pride!
Ulla

Post by Ulla » Sun Jan 01, 2006 2:38

Siru, taidat olla luonnonlahjakkuus lasihelmien tekemisessä, sillä nuo ovat todella upeita ensimmäisiksi helmiksi! Minun yritelmäni olivat aika hirveitä!

Mutta eikö olekin todella hauskaa? Ei täällä Helsingissäkään ole mitään kursseja - minä kävin kahdesti Hartolassa Lea Swantzin kursseilla!
Siru

Post by Siru » Sun Jan 01, 2006 16:02

:lol: Kiitos Ulla! Luulenpa että tässä tästä varsinaisesta ammatistani eli kellosepän työstä on vähän niinkuin kotikenttäetua... se kun on aika säntillistä puuhaa ja käden ja silmän yhteistyön pitää olla kohdallaan.

Mutta aion kyllä selvittää noita kursseja - ja kuulin että Lea Swantz tulee pitämään kursseja myös tilauksesta... siinä vois olla ideaa meidän helmimiittiin tai sit jos työpaikalla tädit innostuu niin... :wink: Mutta oli kyllä aivan superkivaa hommaa :jippii: (vaikkakin vaikeaa näin alussa...)
helise
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by helise » Sun Jan 01, 2006 17:35

Ovat kyllä kauniita helmiä ensimmäisiksi! Minä olin Lean kurssilla viime kesänä Kihniössä (siellä on muuten taas ensi kesänä kurssi aloittelijoille ja toinen kurssi vähän edistyneemmille) enkä kyllä saanut mitään noin kaunista aikaan...Tai no ehkä pari vähän pyöreämpää tuli jo kurssin lopulla....

Itselleni en ole vielä laitteita hankkinut, koska ajattelin käydä vielä muutamalla kurssilla ensin!Ehkä kesällä taas...
Siru

Post by Siru » Sun Jan 01, 2006 23:15

Tietääkö kukaan onko sillä Lealla esim. kotisivuja vai mistä niistä kursseista sais selkoa? Ja missä on Kihniö??? :oops:
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Sun Jan 01, 2006 23:35

Heh, miten joku ei tunne Kihniötä, sehän on ihan maailman napa :lol:
Iskä on sieltä kotoisin, se on sellainen reilun kahdentuhannen asukkaan kuntapahanen Pirkanmaalla. Siinä ei ole lähellä oikein mitään isompaa kaupunkia, kihio.fi:ssä luetellaan näin:

Etäisyydet suurimpiin kaupunkeihin ovat:
- Helsinki 280 km
- Seinäjoki 80 km
- Jyväskylä 145 km
- Turku 230 km
- Pori 115 km
- Tampere 115 km

Kihniössä toimii Ikaalisten (vähän isompi pikkukaupunki, tunnettu lähinnä kylpylästä ja Sata-Häme Soi juhlista) Käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksen sivupiste, ja nuo Lean kurssit on kai tuon Ikatan järjestämiä... Luulisin.

Muakin kiinnostaisi kovasti se tuleva helmikurssi, jos se ei vaan ole ihan tähtitieteellisen kallis. Ja tiedoksi muuten, meidän kesämökille on Kihniöstä joku noin 15 kilometriä matkaa, joten kaikille Helmettiläisille Kihniöön matkaaville helmikurssilaisille lupaan täten tarjota saunan ja vaikka saunamakkarankin :wink:

Aijoo, Lealla on myös oma kotisivu, ja osoite on niinkin monimutkainen kuin http://www.leaswantz.com/ :D
Ulla

Post by Ulla » Sun Jan 01, 2006 23:36

Lean sivuilla ei varsinaisesti ole tietoa kursseista:

http://www.leaswantz.com/

Kihniössä on Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksen lasialan yksikkö:

http://www.lpkky.fi/ikata/lasi/lasi.html
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Sun Jan 01, 2006 23:37

:lol: Ulla, myöhästyit minuutin
Ulla

Post by Ulla » Sun Jan 01, 2006 23:38

No kun googlasin noita linkkejä! :lol:
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Sun Jan 01, 2006 23:53

No nyt mä löysin tiedot siitä kesäkurssista!
http://www.lpkky.fi/ikata/kesakurssit.html
Hinta on 130 euroa + materiaalimaksut.
Ehkä ei mahdoton...
Ja kun majoituksesta tai ruokailuista ei tarvisi maksaa, mä voin ajella aina yöksi mökille. Ja itse asiassa... jos saan päähäni lähteä tuolle kurssille, niin voin oikein mainiosti majoittaa mökille muutaman muunkin kurssilaisen (meillä on mökillä sellainen aittasysteemi, jonne mahtuu nukkumaan hyvin)

Mitäs sanotte??

En muuten tiedä, miten paljon kurssille mahtuu väkeä, ja milloin olisi syytä ilmoittautua... Täytyy ehkä laittaa mailia ja kysellä.
Siru

Post by Siru » Mon Jan 02, 2006 0:18

Minua tietenkin kiinnostaa heti!!! :lol:
Ulla

Post by Ulla » Mon Jan 02, 2006 0:25

Äääh, minä olen töissä vielä tuossa vaiheessa! :evil:
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Mon Jan 02, 2006 0:43

Laitoin mailia ja kysyin, missä vaiheessa ilmoittautuminen päättyy, paljonko kurssille otetaan väkeä ja onko ilmoittautuneita jo paljon. Kerron sitten, kun saan sieltä vastauksen. Ja Siru, aittamajoituseen sitten vaan, tulee helmikurssin kanssa samalla pieni mökkiloma :lol:
Siru

Post by Siru » Mon Jan 02, 2006 14:54

:jippii: Kiitos Henna - minullehan tuo ajankohta sopisi kuin nyrkki nenään... Mikä olisikaan parempi tapa aloittaa kesäloma? Mä ainakin aion ilmoittautua ja tulen oikein mielelläni Hennan Hotelliin!!! :lol: Ilmoittele sitten kun saat vastausta niin aletaan toimimaan!
hopea

Post by hopea » Mon Jan 02, 2006 16:33

Siis toihan on viimevuotinen kurssi ???????????
Post Reply