Omat helmet & LASIHELMIKURSSIT

Korujen valmistus siemenhelmistä; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

maiju
aloittelee siemenhelmillä
Lasku:5

Post by maiju » Wed Jul 12, 2006 23:14

Järjestääköhän Lea Swantz niitä kurssejaan Lahdessa? Joskus kun kävi esittelemässä tekniikkaa Tiffans Ry:ssä mainitsi niin, mutta en tiedä, että onko tämä tilanne muuttunut.

Tosin varmaankin selviäisi, jos hänelle laittaisi sähköpostia.

Maiju
meeri
hamstraa hopeahelmiä

Post by meeri » Thu Jul 13, 2006 10:50

Järjestää. Minulle tuli sähköpostissa tämän kesän kurssi-info, toinen oli Lahdessa, toinen studiolla.
barbro

Apua

Post by barbro » Thu Aug 03, 2006 8:32

No niin... tässä koko aamun olen selaillut teidän kuvianne ihanista helmitä ja koruista. Oma selkä vihoittelee niin ettei oikein pysty edes istumaan mutta nyt tarviisin vinkkejä lamppuhelmityöpisteen rakentamiseen ja uunin käyttöön.
Eli ostin Petri Leinoselta helmiuunin joka tuli viime viikolla.... käyttövinkkejä?
Huomasin että happi ja nestekaasu on teillä samassa tilassa.... joissakin turvaohjeissa käsketään nestekaasu sijoittamaan erilleen hapen kanssa esim ulos? HÄH? :shock:
sitten... mistä saitte ns takatulisuojan? ... ja mistä löysitte työkaluja esim. piikin jne? millainen piikki kestää esim. ilmakuplien teon?
Toivottavasti ymmärsitte kysymykseni... minä en itse ole ihan varma ymmärsinkö... no anyway.. onkohan Lealla syksyllä Lahden suunnalla kursseja? Pitäisi varmaan laittaa itselleen kysely ... :lol:
Terveisin Barbro
Miroin
korukivikasan keskellä

Post by Miroin » Thu Aug 03, 2006 9:02

Paljon maksoi helmiuuni? Tässä alkanut pikkuhiljaa vertailemaan intoja, kun tiedossa SUUret veron palautukset :lol:
Joskin ne taitaa jo olaa tuhlattu moneen kertaan...
barbro

Uunin hinta

Post by barbro » Thu Aug 03, 2006 9:22

Maksoi toimituskuluineen melko tasan 1000 euroa. Saksasta olisi saanut satasen halvemmalla, mutta ajattelin sitten, että huolto ja takuuasiat käy kätevämmin kotimaisen valmistajan kanssa... ja onhan se sitten suomalaista työtä.. vaikka kiusaus oli kova tilata Saksasta. Uuni on samanlainen kuin Swantzin Lealla. Finnus tuo maahan myös uunia... hinta n. 1800.. sama uuni Saksasta n. 900 euroa. Petri Leinosen yhteystiedot löytyy Poltauunit Oy sivuilta. Hyvä palvelu :D
Jane
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Jane » Thu Aug 03, 2006 10:26

Onhan happi ja nestekaasu hitsareillakin samassa paikassa.
Olen myös nähnyt tuon jossain, kuvan siitä kun happi on sijoitettu ulos.
Ehkä siihen on syynsä ja ilmastokin toisenlainen.
Kun pullot on kunnolliset, liittimet hyvin kiinni ja nuo takatuli- murtosuojat ei pullojen kanssa pitäsi olla mitään ongelmia.
Letkut tietysti pitää olla polttimessa myös hyvin kiinni.
Takatuli-murtosuojia saa ainakin Agan myyntipisteistä, samasta paikasta saa letkut, liittimet ja tietoa.
Minä käytän ihan tavallisia nurkista löytyviä työkaluja lasin muotoilussa.
Uunin käyttöä on vähän vaikea neuvoa, kunnei siinä ole termostaattia, tekemällä ja kokeilemalla tulee sen kanssa sinuiksi ja silti tulee yllätyksiä.
Petri ilmeisesti kuitenkin neuvoi kuumentamaan sitä tyhjänä muutaman kerran, jotta nuo villat lakkaa käryämästä.

Jane
helise
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by helise » Fri Aug 04, 2006 14:50

Barbro, uskoisin että Lealla on kursseja Lahdessa.Hänhän käsittääkseni asuu siellä!Kannattaa varmaan kysäistä kursseista suoraan Lealta. :wink:
Miroin
korukivikasan keskellä

Post by Miroin » Mon Sep 04, 2006 17:12

:jippii: Tänään töistä päästyäni minua odotti puhelimessa ihana yllätys!

Kaikki muistavat varmasti sen kuinka itkin vuolaasti, kun en mahtunut Lean pitämälle lasihelmi kurssille Järvenpäähän... En edes enään muista kuinka monennella varasijalla olin. Anyway laitoin katkeria sähköposteja opistolle ja nyt tuli ilmoitus, että järjestävät vastaavan kurssin 23-24.9 johon minulle on paikka varattuna :wow:

Nyt täytyy vain katsoa miten saan järjestettyä töissä, että en tule mukaan itse järjestämälleni risteilylle.... Saattaa tulla hieman vasta lauseita, pakko keksiä jokin valkoinen valhe :roll: Eikö se tällaisessa tapauksessa olekkin ihan sallittua? Onhan?
anzu

Post by anzu » Tue Sep 19, 2006 11:46

Oulun kurssille, tuli maksulappu ja kurssiesite.
Ketäs nyt muita oli sinne tulossa?
-anzu
SummerRose
suunnittelee Balin-matkaa

Post by SummerRose » Tue Sep 19, 2006 14:46

No mie olen menossa Runolinnaan marraskuun helmikurssille
Miroin
korukivikasan keskellä

Post by Miroin » Tue Sep 19, 2006 16:54

Hei!

Minulla SUURI ongelma! Nyt on niin ettei minusta ollut valehtelijaksi :(
Joten olen lähdössä tilllin tallin Tallinnaan...
Olisiko täällä joku joka haluaisi mennä minun puolestani viikonloppuna Järvenpäähän Lean kurssille? Maksu lappua ei ole edes vielä tullut ja opistolta en ketään ole saanut kiinni.
Jos on joku jota asia kiinnostaa niin laita yskäriä!
watermelon
löytänyt aidot helmet

Post by watermelon » Wed Sep 20, 2006 10:44

:'( :'( :'( :'( :'(

Miksi voi MIKSI pitää olla tentti maanantaina??!!!?
"Tämä on naisten maailma eikä mikään apinoiden planeetta."
Ulla

Post by Ulla » Wed Sep 20, 2006 11:09

Miksi pitää olla hopeatyökurssi samaan aikaan?!?! :'( :'( :'( :'( :'(
Miroin
korukivikasan keskellä

Post by Miroin » Wed Sep 20, 2006 17:39

Arvatkaa itkettääkö minua :?:
Minerva
lasihelmien lumoissa

Post by Minerva » Sun Oct 29, 2006 22:39

Nyt on helmikurssi käyty tänä viikonloppuna ja siis se on niiiiiiiin kivaaaa :D Ajatelkaa, mulla on nyt OMATEKOISIA lasihelmiä. Uskomatonta!!! Suosittelen todella kaikki helmihulluja ilmottautumaan tälläiseen kurssiin. Helmivalmistus oli yllättävän helppoa (ainakin aloittelijakurssilla) mutta se että saa ne helmet pyöreäksi ja hienoiksi se vaatii sitten todella harjoitusta ja malttia. Huh! Saimme myös testata hopeafoliota ja dichroic-kimalletta. Pari kukkakeppiä tuli myös kotiin tuliaisiksi... :wink: Onneksi opettajalla on oma verstas ja jos haluaa jatkaa tätä iki-ihanaa harrastusta niin sinne on tervetullut.
Post Reply