Tiimarin helmistä

Korujen valmistus siemenhelmistä; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Janski
Swarovski-kuumeessa
Lasku:5
Tiimarin helmistä

Post by Janski » Sun Jun 18, 2006 10:09

En tiedä tuliko oikeaan paikkaan kyselyni, mutta siirtää saa jos tarvii..

Mutta siis, Tiimarista hain askartelutarvikkeita korttia varten, ja silmiin sattui jos jonkinmoisia helmijuttuja: Koruvaijeria, helmiä, lukkoja ja muuta.
Onko noista mihinkään, aloittelevana ajattelin että voisin tuolta noita juttuja hakea ja niillä harjoitella ja sen perusteella katsoa josko puuha addiktoisi minutkin :lol:

Kokemuksia kehiin, jos joltain löytyy!

Kestääkö käytössä, saako niillä pelatessa oikeaa tuntumaa siihen, mitä kaikkea helmistä saa näprättyä jne.
Toki on varmasti sitten myöhemmin fiksumpaa hankkia kunnon helmiä kun saa hienompia koruja, mutta josko noilla alkuun pääsis.. :raaps:
Loulou
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Loulou » Sun Jun 18, 2006 10:20

Minä käyn aina säännöllisin väliajoin ihailemassa Tiimarin helmipöytää, mutta toistaiseksi en ole sieltä mitään ostettavaksi löytänyt - syynä se, että ainakin suurin osa helmistä on muovia, jota itse yritän karttaa. Harmittelen aina tätä, sillä siellä on ihan oikeasti aika kauniitakin paketteja myynnissä. Myöskään korulukkoja tms. en ole uskaltanut nikkeliallergisena ostaa.

Kyllähän noilla varmasti kokeilla voi, ja alkuun pääsee. Mutta luulen, että samoilla hinnoilla - tai halvemmallakin - saisit jostain varsinaisesta helmikaupasta laadukkaampiakin materiaaleja. Sen verran voin sanoa, että kyllä helmitöistä ja korujen tekemisestä saa paljon enemmän nautintoa, kun materiaalit ovat kunnollisia. On harmi, jos vaivannäön jälkeen alkaakin pinnoitus rapista lukoista tms.
Siru

Post by Siru » Sun Jun 18, 2006 11:56

Komppaan Loulouta! Itse ostin helmihulluuden alkaessa tarvikkeita Tiimarista (kun en malttanut aina odottaa netin kautta tilattuja helmiä...). :lol: No, nyt ne kaikki miljoona muovihelmeä odottavat laatikostossa ylösnousemistaan = en ole niitä juurikaan käyttänyt. :cry: Paitsi johonkin sisustus- / koristejuttuihin. Korunosia en ole juuri tuon nikkeliallergian vuoksi ostanut. Eli eikun kunnon helmikauppaan! :wtg:
Wear your HELMET with pride!
Päivi

Post by Päivi » Sun Jun 18, 2006 13:16

Mä ostin myös ekat helmitarvikkeeni Tiimarista. Lukot ja korvakorukoukut ovat tummuneet pahannäköisiksi (kerran kysyin tuosta nikkelistä, niin sanoivat niiden olevan nikkelittömiä).Lukoista suurin osa ei edes toiminut. Olenkin vaihtanut melkein kaikki uusiksi. Mulla on kyllä hapan iho :lol: , joten pronssisetkin korut menevät tosi pahannäköisiksi tosi pian. Niistä välihelmistä tein ainaskin muutamia rannekoruja, mutta ne ovat mun makuuni liian isoja.

Niitä helmirasioita olen myös katsellut, mutta en ole ostanut juuri tuon muovisuuden takia.
heidili
korukivikasan keskellä

Post by heidili » Sun Jun 18, 2006 18:20

heips!

Itse olen myös ostanut ihan alussa Tiimarista helmiä ja alussa harjoittelinkin niillä paljon, mutta nyt en osta niitä ollenkaan. Joko minulla on maku muuttunut, mutta ne ei juuri minun silmään näytä kovin hienoilta. Varsinkin kun on nähnyt (ja käyttänyt) Swarovskin yms. helmiä. :D Mutta kyllä niistä jotkut sopisivat sellaisiin paikkoihin, kuten kännykkäkoruihin tai muihin kuluviin paikkoihin, missä helmet joutuvat kovemmalle koetukselle kuin kaulassa tai ranteen ympärillä. Tiimarin lukkoja ja koukkuja en ole ostanut nikkeliallergian pelossa.
Tade
aloittelee siemenhelmillä

Post by Tade » Mon Jun 19, 2006 10:41

Isellänikin oli pitkään Tiimarin helmiä pyörimässä, mutta sitten keksin tehdä niistä kesäkoruja sellaseen valkoiseen tiimarin myymään kuminauhaan. Kukaan ei edes oleta niiden kestävän pitkään, ne kun on kesällä muutoinkin niin kovalla kulutuksella uidessa yms. :)
minniläinen
hamstraa hopeahelmiä

tiimarin helmet!

Post by minniläinen » Mon Jun 19, 2006 19:59

itse helmihulluuden alkuaikoina ostin Tiimarista innoissani lasihelmiä, harmikseni huomasin (eihän sitä kaikkeen alkujaan kiinnitä huomiota)
koruja tehdessä helmet olivat huomattavan epätasalaatuisia. Inkkarikoruihin mielestäni nuo helmet sopivat erinomaisesti (elävää pintaa) !! Joitain putkihelmiä myös joskus hankkinut ja lasimateriaali
todella haurasta, tai sitten minulle vain sattunut se pussi jota on heitelty ympäri maita ja mantuja. :rofl:
anzu

Post by anzu » Mon Jun 19, 2006 20:10

Tiimarin helmet on kylläki epätaisaisia, tein joskus liskoja, niin niistä tuli mielenkiintoisen näköisiä tiimarin helmistä.
Lasten kanssa askarteluun noi tiimarin helmet sopii ihan hyvin, mutte itelle mittää kovin arvokasta korua alkaista tekemään tai paremminki pitkä ikäistä..
-anzu
Heinä

Tiimarin helmet

Post by Heinä » Fri Aug 25, 2006 19:44

Kyllä niistäkin ihan hyviä korunja voi tehdä, mutta ei ne nyt niin hirveesti mitään kovaa kestä... minulta on nimittäin menny pari Tiimarin helmee rikki...tai vähän enemmänkin...siinäpä se...ne on muovia... mutta minustakaan ei kovin kannattavaa.. :shake:
Orkidea
suunnittelee Balin-matkaa

tiimarin korulukoista

Post by Orkidea » Sun Aug 27, 2006 12:18

Ystäväni osti juuri ehkä muutama viikko sitten lukkoja tiimarista.. Muutaman päivän käytön jälkeen tummuivat ja ovat ruman näköisiä :(
goblin

Post by goblin » Tue Sep 05, 2006 23:44

koruvaijeria en voi moittia, minä olen pitänyt siitä ja on edullista mun tarpeisiin, ja joo ne lukot on suoraan sanottuna sieltä ja syvältä... Reklamoin niistä tiimariin ja sain 10 e arvosta lahjakortteja.
castalia
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by castalia » Wed Sep 06, 2006 15:58

Olen hankkinut Tiimarin poistomyynnistä puuhelmia. Ostin 0.65€ varmaan satakunta eriväristä ja muotoista puuhelmeä. Niistä ei ole valittamista. Tosin olen varsinainen aloittelija joten ymmärränköhän laadun päälle mitään :raaps:
Siru

Post by Siru » Wed Sep 06, 2006 17:34

Mikset ymmärtäisi! :lol: Lasi- ja puuhelmet on kuitenkin hiukka eri asia kuin muovihelmet. Niitäkin saa kyllä jokainen ihan vapaasti käyttää, itsekin käytän muihin kuin koruihin (=askarteluun paskarteluun, esim. joulukoristeisiin ym.). :wink:

Mutta koruissa mielestäni kauniimpia ovat laadukkaammat helmet ja korunosat, ovat kestävämpiä eikä tule allergioita. :nod:
Wear your HELMET with pride!
elle

Post by elle » Wed Sep 06, 2006 17:43

Mä kyllä keväällä petyin Tiimarin puuhelmiin, kun tätä harrastusta aloittelin ja innoissani niistä poikaystävälle rannekoruja väkersin. Ihan kivalta näyttivät aluksi ja tasaisiakin olivat, mutta ei montaa kertaa tarvinnut ranteessa pitää kun väri kului pois niin punaisista kuin ruskeista :shock:
Anniemilia
lasihelmien lumoissa

Post by Anniemilia » Wed Sep 20, 2006 14:22

Ostin joskus tiimarista lukkoja ja niistä osa ei auennut ollenkaan ja osa aukesi muttei mennyt enää kiinni. Sitten totesin että "kiitos ei" ja olenkin ostanut sieltä vain rautalankaa sen jälkeen...
Post Reply