Kudonta eli loom-tekniikasta kysymyksiä

Korujen valmistus siemenhelmistä; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Lea
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä:Olen
Kudonta eli loom-tekniikasta kysymyksiä

Post by Lea » Tue Oct 26, 2010 21:45

Miten selviää kudonta kehyksien kohdalla se että mikä on isoin mahdollinen leveys joita niillä voi tehdä?
http://www.firemountaingems.com/details ... =H201534TL mikä siis on tämän kehyksen työn maksimileveys?
Jos nyt oikein käsitin niin ton kehyksen leveys on tuo 6-3/4. Vai olenko väärässä?

Voiko kudonnalla tehtyjä töitä liittää jälkikäteen toisiinsa "ompelemalla"? eli siis jos on ohje niin lyö sen keskeltä poikki ja tekee ensin toisen reunan ja sitten toisen. Ja sen jälkeen ompelee ne langalla kiinni liitoskohdasta.

Mitä lankaa kudonnassa kannattaa käyttää? Käytän peyote töissä nymoa ja olen siihen tyytyväinen. ainakin fmg myy sitä myös isoissa puolissa.
Maikki
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5

Re: Kudonta eli loom-tekniikasta kysymyksiä

Post by Maikki » Fri Oct 29, 2010 12:36

Joo, 6 3/4 tuumaa näyttäisi olevan maksimileveys eli noin 16,5 senttiä. Isompia töitä voi tehdä palasissa ja ommella ne jälkikäteen yhteen, kapea sauman kohta tosin jää näkyville.

Mirrix-kehyksissä on melko suuriakin, mutta ne ovat kyllä tyyriitä. Jos tarvitset yhtä isompaa työtä varten kehyksen, voi tehdä sen itsekin mittatilaustyönä esimerkiksi sopivan kokoista laudanpalasista ja harjateräksestä. Pääasia, että kehyksessä on jokin, jolla jakaa loimilangat (kuten harjateräs tai muu kierre) sekä jotakin, johon kiinnittää loimen päät ja se on rakennettu niin, että loimen alla on tyhjää tilaa, johon vou pujottaa kätensä tai sormensa.
Leikin tulella
Lea
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Lea » Mon Nov 01, 2010 23:21

Mä mietin että saisko ton tehtyy tollaseen lasten kangaspuihin sellaseen pienen mitä oli joskus myynnissä. on niitä varmaan vieläkin. Sellanen meinaan löytyis tuolta varastosta porukoilta.
peikko
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by peikko » Sun Nov 14, 2010 12:40

Luulisin että onnistuu niihin minikangaspuihin, jos saat ne loimilangat sopivalle leveydelle? Erinin blogista voisi löytyä vinkkejä langoista: http://beadsbeadingbeaded.blogspot.com/ En jaksanut alkaa etsimään nyt tuolta, mutta reunalangoista ainakin on siellä ollut puhetta (hän painottaa että niiden on oltava erityisen vahvat).
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
saria
hamstraa hopeahelmiä

Post by saria » Sun Nov 14, 2010 13:38

Hieno linkki! Kiitos peikko!
"jotkut tahtoo rahaa/ jotkut tahtoo valtaa/ minä en tahdo muuta kuin että/ dindongkelloni/ dingdongkelloni/ saa soittaa pimpelipom" J. Karjalainen
curyyZ

Post by curyyZ » Thu May 05, 2011 5:49

hyvä käyttää, Ostin tämän päässä firmountaingems :ooh:
Post Reply