Mannaz Lahdessa

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Siru
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5
Mannaz Lahdessa

Post by Siru » Thu Sep 14, 2006 14:20

Tämmöisestä kuulin - onko kenelläkään kokemuksia??? http://koti.phnet.fi/mlempine/Sivut/Home.html

Uudet kotisivut siis työn alla, mutta saahan tuosta jo jotain selkoa. Vaikuttaa mielenkiintoiselta, onko kukaan käynyt ko. kaupassa? :???:
Wear your HELMET with pride!
hopea

Post by hopea » Thu Sep 14, 2006 14:58

Noi sivut on ollut tossa vaiheessa jo pari vuotta.Silloin joskus kun aluks etsin nettikauppoja, tilasin tuolta hopeisia lukkoja, jotka olivat suht edullisia ja toimitus oli ok. En tiedä sitten varsinaisen kaupan toiminnasta...
Porkkana

Post by Porkkana » Thu Sep 14, 2006 17:05

oon mannazilta ostanut (kivi)messuilla. ei oikeastaan muita kokemuksia kuin että oli kalliimpaa kuin peltolalla.

nettisivuja käynyt pälyilemässä.... mutta ei näytä tapahtuvan mitään :roll:
--Art is not about thinking something up. It is the opposite - getting something down.--

www.vumanart.com
vasu
aloittelee siemenhelmillä

Post by vasu » Fri Sep 15, 2006 9:18

Olen ollut Mannazissa hopeaketjukurssilla, siellä on alakerrassa loistavat tilat siihen. Itse asiassa siellä on hopeaketjukurssi syyskuun viimeisenä viikonloppuna.

Kauppa taas on niin omituisina aikoina auki, etten ole sinne oikeastaan koskaan pääsyt. Jonkin verran siellä on korukiviä myytävänä + muuta tavaraa korujen tekemiseen. Mutten mitään erityistä shoppailumatkaa tekisi sen takia. :wink:

-- Vasu
- Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan -
bubbles
Swarovski-kuumeessa

Post by bubbles » Fri Sep 15, 2006 20:41

no joo, hieman outoihin aikoihin auki.. tulee käytyy Lahdessa anoppilassa, mut ne on kyl aina viikonloppureissuja, eli ei sit oo tonne asiaa.
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä:Olen

Post by Henna » Sun Oct 22, 2006 15:36

Oltiin syyslomalla velipojan luona Lahdessa (samaan aikaan kuin muuten mm. Halonen, Putin, pari toimittajaa ja muutama mielenosoittaja) ja poikkesin kurkkaamassa tuolla. Ei nyt mikään elämää suurempi kokemus, mutta ihan ok. Aina on kivaa nähdä helmiä. Aika kallista siellä oli, paitsi hopealanka, joka oli jopa hitusen Kankurinaittaa halvempaa (1.5mm). Ostin hiukan 1.2 ja 1.5 millin lankaa. Ja yhden viistehiotun ametistin, jota kenties voin käyttää siellä hopeakurssilla. Ja pari hematiittihelmeä. Mä jotenkin kuvittelin paikan valikoimia paljon suuremmiksi, mutta ainakaan nyt raakakiviä ei ollut kuin paria sorttia, ja kivihelmiä oli pieni tarjottimellinen. Kysäisin nettisivuista, mutta en saanut oikein vastausta siihen, onko niille tapahtumassa lähiaikoina mitään.
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Thu Apr 19, 2007 22:38

Hmm... olikohan siellä millasii timantteja, satuitteko kurkkaamaan? :oops:
Mä ostasin 3 timanttia mun uuteen tulevaan sormukseeni... *vislaa* En kyllä ole ite tekemässä...
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä:Olen

Post by Henna » Thu Apr 19, 2007 22:45

En mä ainakaan muista yhtään, kun en sillä silmällä katsellut niitä kalliimpien kivien vitriinejä. Olihan siellä aika paljon kaikenlaista, mutta en nyt tiedä, oliko ihan oikeita timantteja... tuossa ekan viestin linkissä on puhelinnumero, kilauta ja kysäise :D
Piita

Post by Piita » Wed Nov 05, 2008 23:05

Papukaija lukot näytti olevan tuolla aika huisin kalliita! :shock:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
minnaliini
aloittelee siemenhelmillä

Re: Mannaz Lahdessa

Post by minnaliini » Thu Oct 01, 2009 12:13

Mä olen ostanut Mannazista lankaa ja lukkoja.
Langat halvempaa kuin Kankurissa ja lukoissa on kunnolliset kiinnitysrekkaat (huonot aluperäiset on vaihdettu kunnollisiin) ja lisäksi lukkojen hintaa kuuluu vielä juotettu kiintolenkki.

Siellä on lisäksi paljon erilaisia ihani hopeahelmiä ja muita hopeisia korunosia (n.100-200 erilaista näin äkistään muistaen).
On kuin olisi karkkikaupassa :ooh: kun käyn siellä.

Lankakin on laadultaan niin hyvää että ketjuja ei tarvitse edes kiillottaa ja se ei tummu niin pian kuin muualta ostamani.

On siellä ainakin nyt kivihelmiäkin myynnissä. Hiottuja jalokiviä on paljon ja timantteja myös (en muuten tiennyt että timantti voi olla myös punainen).
Aukioloajat on kuulemma sen takia "omituiset" koska liikkeessä käy paljon kalliiden jalokivien ostajia sovittuina aikoina (muina aikoina kuin liike on auki) ja silloin ei voi turvallisuusriskin tarkia pitää ovia auki. Olen joskus käynyt siellä muinakin aikoina ostoksilla (soittanut ja sopinut minulle sopivan ajan.)
Omistaja pitää paljon hopeaketjukursseja ympäri suomea ja talvisin myös Espanjassa.

Siellä on yli sata erilaista käsintehtyä hopeaketjua näytillä. Harmi vaan kun siellä ei saa kuvata niitä :( .
Post Reply