Mistä helmikaupat tilaavat helmensä ym.

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Alyssa
Oikea käyttäjä: Olen

Mistä helmikaupat tilaavat helmensä ym.

Post by Alyssa » Wed Oct 31, 2012 15:39

Luin tuolta yhtä keskusteluketjua siitä kun joku kysyi tukkukaupoista joita on ulkomailla. Ja siihen kommentoitiin että ne vähän niinkun salaisuuksia :) . Itse suomalaisista nettikaupoista tilanneena jäin miettimään että olisi ihan kiva tietää mistä helmikaupat tilaa tavaransa. Ei taida kenenkään sivuilta löytyä tätä tietoa. Jos joku tietää olisi kiva jos laittaisi tänne :)
Piita
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Mistä helmikaupat tilaavat helmensä ym.

Post by Piita » Wed Oct 31, 2012 19:03

Ei Helmikauppiaat tietystikään halua ilmoittaa tukkuliikkeitään. Tiedot eivät ole jaettavia. Kyse on kuitenkin heidän elinkeinostaan. :D Eikä heillä ole kyllä siihen mitään velvollisuuttakaan. Samoin itse koruntekijä yrittäjänä en mieluusti parhaita ostopaikkojani jakele. Ihan sellaisesta syystä kun kilpailu. :D Se tuntuu olevan joskus vaikea sulattaa kyselijöiden. En ilkeyttäni panttaa tietoja vaan siitä syystä että saan tällä työllä elantoni. Moni joka enemmän tekee niin kyllä ne ostopaikat löytää ja moni varmaan samoista paikoista tilaa kuin itsekin.
Muutamien koruntekijä ystävien kanssa kyllä teemme yhteistyötä tilausten kanssa. Mutta emme kilpailekaan keskenään.
Vähän sama kun kysytään että voisinko laittaa ohjeita johonkin omaan korumalliini ja mistä olen helmet tilannut ja paljonko maksoi. Juu en. :wink:

Näitä puolia asioista ei vaan aina heti hoksata ajatella.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Post Reply