Helmikauppa NaNa, Porin liikkeessä loppuunmyynti

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

vipa
Swarovski-kuumeessa
Lasku:5
Helmikauppa NaNa, Porin liikkeessä loppuunmyynti

Post by vipa » Fri Oct 14, 2005 16:51

En tiedä onko täällä edes muita porilaisia kuin minä, mutta Poriin on avattu uusi kauppa, Boutique Nana, jossa on myynnissä helmiä ja korunosia. Valikoimissa on aivan ihania erikoishelmiä, lähinnä lasihelmiä. Siemenhelmiä ei taida olla lainkaan, en ainakaan huomannut, kun olin niin lumoutunut niistä "helmilaareista" :lol: Olo oli kuin karkkikaupassa...

Taisipa siellä olla pihtejäkin myynnissä. Nettisivut on kuulemma vielä tekeillä, mutta alkaa myymään netissäkin jossakin vaiheessa ainakin erikoishelmiä.

Niin juu, kauppa löytyy siis Gallen-Kallelankadulta, ihan torin päästä katua.
Last edited by vipa on Wed Jan 07, 2009 17:51, edited 2 times in total.
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä:Olen

Post by Henna » Fri Oct 14, 2005 17:14

Minä ainakin olen kiitollinen vinkistä! Itse asun nykyisin Jyväskylässä, mutta isukki asustaa edelleen aika lähellä Poria, ja tuleehan siellä aina joskus piipahdettua. Mikä kauppa se on, tuskin sentään pelkkä helmikauppa? Ja entäpä hintataso, raaskiiko sietä ostaa mitään, vai ihailla vaan?
vipa
Swarovski-kuumeessa

Post by vipa » Fri Oct 14, 2005 22:11

No hyvä että edes jotakin hyödyttää tämä vinkki.

Kauppa on ihan koruihin, helmiin ja korunosiin erikoistunut. Eli mitään muuta siellä ei ole kuin tämänalan tavaraa. Aivan ihana paikka!

Hintataso on aika lailla sama kuin esim. Villihelmessä. Isoissa lasihelmissä hinta oli 20-80 senttiä/kpl. (Ainakin niissä joita mä hipelöin) Ja olipa siellä sellaisiakin helmiä joita ei ole tullut vastaan edes missään ulkomaisissa helmikaupoissa.

Suosittelen käymään jos vain täälläpäin liikut!
heidili
korukivikasan keskellä

Post by heidili » Fri Oct 14, 2005 23:00

käääk! MInusta on tulossa ihan kamala helmiholisti. Tai oikeastaan ostamaan niitä. Ja jos taas on tulossa uusi nettikauppa... Voi minua poloista! :viuh:
Pitäisköhän minun laittaa sinne ruotsiin se tilaus...

mutta menen haaveilemaan tuonne sohvalle helmistä. Pitää mennä nauhoittamaan uusin Conan O'Brien ukolle, kun se on firman saunaillassa. :roll:
vipa
Swarovski-kuumeessa

Post by vipa » Sun Oct 16, 2005 19:00

Tiedän tunteen, liian paljon ihania helmiä, liian vähän rahaa... :D

Mun oli pakko mennä eilen takasin ostamaan erikoinen helmi, joka jäi kummittelemaan mieleen edelliseltä käynniltä. Kuva siitä löytyy täältä. Tuo on niin iso ja koristeellinen (ehkä jopa liiankin), ettei se kaivannut kuin nahkanauhan kaverikseen. Oli aika kallis, mutta pakko se oli ostaa kun niin jäi mieltä kaivertamaan.... :roll:
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Sun Jan 01, 2006 23:44

No, nyt tuli Nana nähtyä, kun käytiin alennusmyynneissä Porissa. Eipä voi muuta sanoa, kuin että sinne vaan kaikki helmeilijät pyhiinvaellusmatkalle! Kyseessä on tiettävästi ainoa Suomessa toimiva helmikauppa, jos ei verkkokauppoja lasketa. Eli ainoa, jossa pääsee helmiä hypistelemään ja ihailemaan muutenkin kuin tietokoneen näytöltä...

Karkkikauppa oli tosiaan ensimmäinen ajatus, kun näki ne (noin 200) helmilaaria :wow: Aika maltillisesti kuitenkin keräilin helmiä koriin, enkä tehnyt konkurssia... Silti mukaan tarttui kaikenlaista pientä kivaa. Ja tapasin myös livenä yhden Helmettiläisen :wink: Terkut vaan sinne!
vipa
Swarovski-kuumeessa

Post by vipa » Mon Jan 02, 2006 15:13

Moi vaan Henna! 8) Toivottavasti sait/saat helmistäsi jotain kivaa aikaiseksi.

Multa loppui työharjoittelu siellä nyt vuodenvaihteeseen, joten enää mua ei voi sieltä bongata. Jossei sitten jotain satunnaisia tuurauksia tule. Toisaalta oli hyväkin että loppui, alkoi käymään jo talouden päälle se jatkuva helmilaarien ääressä olo... :lol:
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Tue Jan 10, 2006 19:50

Image
Tässä on muuten osa ostoksistani... opettelen ottamaan lähikuvia meidän digikameralla, ja tämä on yksi kokeilu samalla :D Muute helmet taisi maksaa kymmenen senttiä, paitsi edessä olevat litteät ovaalit ja iso litteä pyörylä 30 senttiä.
Päivi
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Päivi » Tue Jan 10, 2006 21:02

Ihanan herkullisia nuo puna-valkoiset :) .
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Tue Jan 10, 2006 21:44

Nuo etualan litteät raidalliset helmet näyttävät ihan samoilta kuin ne, mitä olen itse ostanut Sayilasta :o
Tuxu
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Tuxu » Tue Jan 10, 2006 22:07

Nyt kun saisi nopeasti sen kortin ja auton alle niin minut takuuvarmasti tultaisiin näkemään porissa!
Tarviiko helmeilijältä kysyä mitä ottaisi mukaan autiolle saarelle?
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Tue Jan 10, 2006 23:06

Jos Outi tarkoitat näitä, niin ovat kyllä tosi samannäköisiä, mutta eivät ihan samoja. Nuo porilaiset ovat aavistuksen pienempiä, kapeampia ja jotenkin pyöreämpiä muodoiltaan.
http://www.sayila.nl/lib/artikelgroep.a ... oep=%20411
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Tue Jan 10, 2006 23:09

Juuri noita :)
Siru
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Siru » Tue Jan 10, 2006 23:54

Namin näköisiä ovat kaikki, minä olen ihastunut noihin sini-kirkkaisiin millefioreihin, ovat vissiin niitä pastilleja? :D
Wear your HELMET with pride!
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Wed Jan 11, 2006 0:23

Lienee tämän jo useampia kuukausia kestäneen dieetin syytä, että kun saan sähköpostia tähän ketjuun tulleista vastauksista, ajattelen ruokaa nähdessäni sanan "Porilaiset" :rofl:
Post Reply