Paypalin luotettavuus?

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
SusiSiili
lasihelmien lumoissa
Lasku:5
Paypalin luotettavuus?

Post by SusiSiili » Fri Nov 04, 2005 22:11

Tässä satuin eksymään sivustolle www.paypalsucks.com, ja siellä oleva informaatio sai mut ihmettelemään ja epäilemään Paypalin luotettavuutta. Tuntuu kuitenkin siltä että se olisi näppärin tapa maksaa ulkomaille, mutta ainakin nyt uuden tiedon varjossa en oikein uskaltaisi käyttää sitä. Käyttäjien kokemuksien mukaan Paypal varastaa rahat, jäädyttää tilejä summanmutikassa aivan mielivaltaisesti ja pimittää asiakkailtaan tärkeitä kohtia pukemalla sopimukset esimerkiksi monimutkaiseen kapulakieleen.

Mites täällä, onko kellään itse kokemusta tai tietoa asiasta?
I would imagine if you could understand Morse code, a tap dancer would drive you crazy. -Mitch Hedberg
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä:Olen

Post by Eowyn » Fri Nov 04, 2005 22:16

Minä käytän PayPalia sekä maksamiseen että grafiikkapuolen myynnin tulojen vastaanottamiseen. Toistaiseksi ainoa huono puoli on ollut se, että niiden käyttämät valuuttamuuntokurssit ovat aina hieman epäedullisempia kuin pankin viralliset kurssit, mutta en ole antanut sen häiritä.

Olen kuullut paljon kauhutarinoita noista tilien sattumanvaraisista jäädyttämisistä yms., ja siitä syystä olen ottanut sen periaatteen, että en makuuta tilillä yhtään isompia summia. Yleensä siirrän rahat sieltä suomalaiselle pankkitililleni heti kun ne tulevat.

Maksamiseen PayPal on älyttömän kätevä, varsinkin eBayssa. Ja jos PayPal-tilillä ei ole maksamiseen tarpeeksi rahaa, se tili velottaa ne siihen yhdistetystä luottokortista - eli tavallaan maksat luottokortilla paikassa, joka haluaa maksun PayPalin kautta. Siellä tilillä ei sen takia ole pakko pitää rahaa ollenkaan, jos ei halua.
Thuja Design
sijoittaa jalokivilaatuun

PayPal-tilin perustaminen

Post by Thuja Design » Wed Feb 14, 2007 12:48

Terve!

Auttakaa onnetonta! PayPalista on ollut paljon erilaista juttua foorumilla , mutta voisiko joku, joka on käyttänyt sitä paljon laatia yksinkertaiset ohjeet PayPalin käyttöönottamiseksi. Eowyn?
Soitin Luottokuntaankin, mutta heillä ei ollut mitään suomenkielistä ohjeistusta siitä, just ja just tiesivät asian.

terv Tuija
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Wed Feb 14, 2007 13:05

Mikäs siinä nyt tarkalleen ottaen tökkii? :raaps:

Mun on aika hankala laatia enää mitään kovin yksityiskohtaisia ohjeita, kun olen oman tilini ottanut käyttöön useampi vuosi sitten, enkä niitä vaiheita saa enää toistettua.
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Tintsu
korukivikasan keskellä

Post by Tintsu » Wed Feb 14, 2007 15:29

Tässä olisi tämmöinen linkki jos auttaisi asiaan :)

http://www.retropelihuolto.com/ulkomailta.htm
Thuja Design

PayPalin käyttöohjeita

Post by Thuja Design » Wed Feb 14, 2007 21:07

Kiitos Tintsu!

Tuosta linkistä oli suuresti apua, kyllä tämä on sitten IHMEFOORUMI, kun täältä löytää avun. En edes googlettamalla löytänyt. Kiitti paljon!
t tuija
Tintsu
korukivikasan keskellä

Post by Tintsu » Wed Feb 14, 2007 21:16

Ole hyvä! :) Kiva että oli apua linkistä.

Täältä on kyllä moni asia selvinnyt nopsaan, kun jotain tietoa on kaivannut :)
Henna
Moderaattori

Re: PayPalin käyttöohjeita

Post by Henna » Wed Feb 14, 2007 21:40

leena wrote:En edes googlettamalla löytänyt.
Se nyt ei sinänsä vieläkerro mitään. Tiedättehän sen mainoksen jossa mies kulkee ympäriinsä ja hokee vastaantulijoilta "tuontiauton hakeminen Saksasta" :lol2: Monta apua on sillä löytynyt toki, mutta ei hakukone kaikissa jutuissa ihmistä päihitä!
mags

Post by mags » Sat Aug 04, 2007 22:38

Täällä tyhmänä kyselen, että oletteko Paypalin tilin avanneet valinneet tuon ylläolevan retropelihuolto-linkin ohjeen mukaisesti kohdan 'cancel' siinä varmennusvaiheessa?? Vai oletteko liittäneet luottokortin tiedot??

Kumpaa suosittelette ja miksi ei kannattaisi liittää noita kortin tietoja jos
haluaa kerran täyden hyödyn Paypal-tilistä??

Jelpinkiä, please!
@nu

Post by @nu » Sun Aug 05, 2007 0:26

Missä tuolla näkyy joku cancel??? En ole ihan varma, ymmärränkö kysymystä tähän aikaan yöstä, mutta itse ainakin laitoin kaikki kortin tiedot liittyessäni Paypaliin ja hyvin on toiminut.
Jane

Post by Jane » Sun Aug 05, 2007 9:53

Minä kanssa etsin moneen kertaan tuolta ohjeesta "cancel".

Hyvin on mullakin toiminut ja ukolla omansa jo monta vuotta.

Jane
mags

Post by mags » Sun Aug 05, 2007 11:09

:) Höh... Nyt en löydä samaa ohjesivua kuin iltayöstä...??

-Joka tapauksessa sain tuon asian hoidetuksi aivan normaalisti,
mutta kiitos aktiivisuudestanne :wink:
mikael0k

Post by mikael0k » Mon Aug 06, 2007 14:12

Liityisköhän tuo alkuperäinen viesti niihin PayPalin nimissä tehtyihin huijausyrityksiin. Itsellenikin tuli viime vuonna ja aikaisemminkin sähköpostiin viestejä, joissa pyydettiin varmistamaan tilin säilyvyys antamalla luottokortti tai tilitiedot siihen tarkoitukseen valittuun ruutuun. Kyseessä oli huijausyritys, ja jotkut jopa meni niihin ja antoivat tietonsa. Sen jälkeen tililtä ja kortilta hävisi rahat.
Post Reply