Paypalin luotettavuus?
Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna
- SusiSiili
- lasihelmien lumoissa
- Lasku:5
Tässä satuin eksymään sivustolle www.paypalsucks.com, ja siellä oleva informaatio sai mut ihmettelemään ja epäilemään Paypalin luotettavuutta. Tuntuu kuitenkin siltä että se olisi näppärin tapa maksaa ulkomaille, mutta ainakin nyt uuden tiedon varjossa en oikein uskaltaisi käyttää sitä. Käyttäjien kokemuksien mukaan Paypal varastaa rahat, jäädyttää tilejä summanmutikassa aivan mielivaltaisesti ja pimittää asiakkailtaan tärkeitä kohtia pukemalla sopimukset esimerkiksi monimutkaiseen kapulakieleen.
Mites täällä, onko kellään itse kokemusta tai tietoa asiasta?
Mites täällä, onko kellään itse kokemusta tai tietoa asiasta?
I would imagine if you could understand Morse code, a tap dancer would drive you crazy. -Mitch Hedberg
Minä käytän PayPalia sekä maksamiseen että grafiikkapuolen myynnin tulojen vastaanottamiseen. Toistaiseksi ainoa huono puoli on ollut se, että niiden käyttämät valuuttamuuntokurssit ovat aina hieman epäedullisempia kuin pankin viralliset kurssit, mutta en ole antanut sen häiritä.
Olen kuullut paljon kauhutarinoita noista tilien sattumanvaraisista jäädyttämisistä yms., ja siitä syystä olen ottanut sen periaatteen, että en makuuta tilillä yhtään isompia summia. Yleensä siirrän rahat sieltä suomalaiselle pankkitililleni heti kun ne tulevat.
Maksamiseen PayPal on älyttömän kätevä, varsinkin eBayssa. Ja jos PayPal-tilillä ei ole maksamiseen tarpeeksi rahaa, se tili velottaa ne siihen yhdistetystä luottokortista - eli tavallaan maksat luottokortilla paikassa, joka haluaa maksun PayPalin kautta. Siellä tilillä ei sen takia ole pakko pitää rahaa ollenkaan, jos ei halua.
Olen kuullut paljon kauhutarinoita noista tilien sattumanvaraisista jäädyttämisistä yms., ja siitä syystä olen ottanut sen periaatteen, että en makuuta tilillä yhtään isompia summia. Yleensä siirrän rahat sieltä suomalaiselle pankkitililleni heti kun ne tulevat.
Maksamiseen PayPal on älyttömän kätevä, varsinkin eBayssa. Ja jos PayPal-tilillä ei ole maksamiseen tarpeeksi rahaa, se tili velottaa ne siihen yhdistetystä luottokortista - eli tavallaan maksat luottokortilla paikassa, joka haluaa maksun PayPalin kautta. Siellä tilillä ei sen takia ole pakko pitää rahaa ollenkaan, jos ei halua.
-
- sijoittaa jalokivilaatuun
PayPal-tilin perustaminen
Terve!
Auttakaa onnetonta! PayPalista on ollut paljon erilaista juttua foorumilla , mutta voisiko joku, joka on käyttänyt sitä paljon laatia yksinkertaiset ohjeet PayPalin käyttöönottamiseksi. Eowyn?
Soitin Luottokuntaankin, mutta heillä ei ollut mitään suomenkielistä ohjeistusta siitä, just ja just tiesivät asian.
terv Tuija
Auttakaa onnetonta! PayPalista on ollut paljon erilaista juttua foorumilla , mutta voisiko joku, joka on käyttänyt sitä paljon laatia yksinkertaiset ohjeet PayPalin käyttöönottamiseksi. Eowyn?
Soitin Luottokuntaankin, mutta heillä ei ollut mitään suomenkielistä ohjeistusta siitä, just ja just tiesivät asian.
terv Tuija
Mikäs siinä nyt tarkalleen ottaen tökkii? 
Mun on aika hankala laatia enää mitään kovin yksityiskohtaisia ohjeita, kun olen oman tilini ottanut käyttöön useampi vuosi sitten, enkä niitä vaiheita saa enää toistettua.

Mun on aika hankala laatia enää mitään kovin yksityiskohtaisia ohjeita, kun olen oman tilini ottanut käyttöön useampi vuosi sitten, enkä niitä vaiheita saa enää toistettua.
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
-
PayPalin käyttöohjeita
Kiitos Tintsu!
Tuosta linkistä oli suuresti apua, kyllä tämä on sitten IHMEFOORUMI, kun täältä löytää avun. En edes googlettamalla löytänyt. Kiitti paljon!
t tuija
Tuosta linkistä oli suuresti apua, kyllä tämä on sitten IHMEFOORUMI, kun täältä löytää avun. En edes googlettamalla löytänyt. Kiitti paljon!
t tuija
- Henna
- Moderaattori
- Oikea käyttäjä:Olen
Re: PayPalin käyttöohjeita
Se nyt ei sinänsä vieläkerro mitään. Tiedättehän sen mainoksen jossa mies kulkee ympäriinsä ja hokee vastaantulijoilta "tuontiauton hakeminen Saksasta"leena wrote:En edes googlettamalla löytänyt.

Täällä tyhmänä kyselen, että oletteko Paypalin tilin avanneet valinneet tuon ylläolevan retropelihuolto-linkin ohjeen mukaisesti kohdan 'cancel' siinä varmennusvaiheessa?? Vai oletteko liittäneet luottokortin tiedot??
Kumpaa suosittelette ja miksi ei kannattaisi liittää noita kortin tietoja jos
haluaa kerran täyden hyödyn Paypal-tilistä??
Jelpinkiä, please!
Kumpaa suosittelette ja miksi ei kannattaisi liittää noita kortin tietoja jos
haluaa kerran täyden hyödyn Paypal-tilistä??
Jelpinkiä, please!
-
Liityisköhän tuo alkuperäinen viesti niihin PayPalin nimissä tehtyihin huijausyrityksiin. Itsellenikin tuli viime vuonna ja aikaisemminkin sähköpostiin viestejä, joissa pyydettiin varmistamaan tilin säilyvyys antamalla luottokortti tai tilitiedot siihen tarkoitukseen valittuun ruutuun. Kyseessä oli huijausyritys, ja jotkut jopa meni niihin ja antoivat tietonsa. Sen jälkeen tililtä ja kortilta hävisi rahat.