helmishoppailu Kiinassa

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Jane
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5

Post by Jane » Thu Nov 29, 2007 22:52

Komeat on tuliaiset :D .
Noista jo melkoisen määrän tekee koruja ja ainaha sitä voi ehdotella siskolle uutta kiinan matkaa.

Hieman kateellinen,

Jane
Polgara

Post by Polgara » Thu Nov 29, 2007 23:26

:shokki: :drool:
Helmet ovat kaikkeus...
Miimuska
löytänyt aidot helmet

Post by Miimuska » Fri Nov 30, 2007 14:05

Minäkin sain tuliaisia kiinasta, ohjeistuksella tuo jotain mitä satut löytämään ja tulos on tässä:
Image
Vasemmalla rasia, jollaisiin helmet oli pakattu: korallia, synteettistä turkoosia, sinistä ja ruskeaa tiikerinsilmää, ametistia ja jotain melkein mustaa (nimi unohtunut).
Makeanvedenhelmiä. Oikealla parempi laatuisia ja vasemmalla vähän huonpmpia
Image
Nyt vaan pitäisi saada näistä jotain aikaiseksi, toistaiseksi olen vielä helmien "hipelöinti" -asteella.
Turkoosi

Post by Turkoosi » Fri Nov 30, 2007 16:17

:shock: siis onko tuossa 46 mv. helminauhaa!? Mulla kestäis vielä kauan siirtyä katseluvaiheesta hipelöintiasteelle. :D Nauti olostasi tuliaisten seurassa!
Polgara

Post by Polgara » Fri Nov 30, 2007 16:26

Toisen kerran: :shokki: :drool: :drool: :shokki: Siis vähänks mä oon kade....Mun iskä on pian tulossa Venezuelasta ja lupas tuoda helmiä jos silmään osuu....
Helmet ovat kaikkeus...
Miimuska
löytänyt aidot helmet

Post by Miimuska » Fri Nov 30, 2007 17:15

Joo, on noita nauhoja mooonta. Ystäväni on menossa nähtävästi tammikuussa uudelleen kiinaan, joten eiköhän sieltä jotain löydy sitten lisää. On ihana omistaa ystäviä.... :lol:
Nämä on tuotu Guanzhousta, jossa on helmien ostoskesus. Ei kuulemma suomen suurimat yleisostoskeskukset ole niin isoja, kuin tämä helmi- ja korukauppa yhteisö. Valokuvassa oli keskusaukion ympärillä ainakin viisi jos ei kuusikin kerrosta kauppoja ja jokaisesta kerroksesta on vielä useita poikittaisia käytäviä toisiin suuntiin. OLISIKOHAN PARATIISI, jos joskus pääsisi sellaisessa käymään???!!! Ystäväni oli sitä mieltä, että minä sekoaisin siellä ..... saattaa olla oikeassakin.
patina

Post by patina » Fri Nov 30, 2007 19:40

:shock: Wow mikä määrä helmiä... :wow:
Maasta se pienikin ponnistaa...
Nanso
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Nanso » Fri Nov 30, 2007 20:04

Voi luoja mikä määrä helmiä. :wow:
Muistan aivan varmasti unohtaneeni sen.
Siru

Post by Siru » Fri Nov 30, 2007 20:07

Ihan epistä että mulla ei ole ketään joka voisi kantaa kassikaupalla helmiä tuliaisiksi :grr: . Vaikuttavat rivistöt, ihania tuliaisia teillä! :shock:
Wear your HELMET with pride!
HLS

Post by HLS » Fri Nov 30, 2007 22:19

Mä odotan kuin kuuta nousevaa kevättä kun viulistiystäväni lähtee konserttikiertueelle Kiinaan ja on luvannut tuoda mulle helmiä tuliaisiksi... Kolme vuotta sitten kun olimme tyttäremme hakumatkalla Guangzhoussa ja Pekingissä en vielä ymmärtänyt korukivien päälle yhtään mitään :(

Alkuvuodesta työkaverini on menossa Thaimaahan ja lupasi katsella ympärilleen sillä silmällä josko löytyis korujen raaka-aineita :)

-HLS-
mikael0k

Post by mikael0k » Sat Dec 01, 2007 13:55

HLS wrote:Alkuvuodesta työkaverini on menossa Thaimaahan ja lupasi katsella ympärilleen sillä silmällä josko löytyis korujen raaka-aineita :)
-HLS-
No varmasti löytyy jos tietää mistä etsii... tietysti riippuu siitä että mihin hän Thaimaassa on menossa :roll: :D Mutta aivan varmasti jotain löytyy.

Niistä Thaimaan ostoksista meillä onkin ihan oma keskustelu olemassa täällä jossain.
Piitu

Kiina...

Post by Piitu » Tue Dec 04, 2007 1:15

No kesäkuun alussa siis lupasin laittaa kuvia kun ja jos osaan...
Nyt osaan. Tässä siis kuvapläjäys Suzhoun helmiparatiisista :D
VAROITUS: Kuolalaput on syytä kaivaa esiin ennen kuvien katselua... :lol:

Rakennus ensin ulkoa ja yleiskuvat sisältä oikealle ja vasemmalle.
Alakerrassa vain makeanvedenhelmiä ja jonkun verran MOP -helmiä ja tarvikkeita. Yläkerrassa korukiviä... olin alakerrassa 4 tuntia enkä ylös edes ehtinyt kun mun oppaat alkoi hermostua helmihullun shoppailuun :lol: Tulihan tuota ostoksia tehtyä...
Halli oli aika valtava kuten kuvista voitte päätellä. Tuolla ihan talon edessä on punainen auto ja miehiä joilla on vaaleansininen paita noin niinkuin mittasuhteita havainnollistaakseni. Eikä rakennus edes kokonaan näy tässä kuvassa...ISO se oli.

Image
Image
Image
Image

Oppaani tunsi muutaman myyjän ja luonnollisesti sitten asioitiin siellä...
Tässä minä ensin valitsemassa luonnonvärisiä helmiä...(nämä kuvat tulen sensuroimaan täältä jossain vaiheessa :D )

Image
ja sitten eräässä kaupassa värjättyjä ja luonnonvärisiä...
Image

Tässä vielä herkuttelukuvia...
Image
Image
Image

Ajatelkaa, nämä SADAT ihmiset saavat elantonsa siitä että maailmassa on helmiä ja helmihulluja ! :D
Paras lahja jonka voit antaa on aika.
Siru

Post by Siru » Tue Dec 04, 2007 1:36

Ei saa kiusata... :'( :shokki: :wow:
Wear your HELMET with pride!
Jane

Post by Jane » Tue Dec 04, 2007 2:34

Aivan mahtavan näköistä. Meillä täytyisi olla tuolla oma agentti, joka säännöllisesti lähettäisi tavaraa.

Jane
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Tue Dec 04, 2007 8:41

Siis... Onko toi edes todellista?? :o
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Post Reply