helmishoppailu Kiinassa

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

STP
lasihelmien lumoissa
Lasku:5

Post by STP » Sun Sep 28, 2008 14:43

1. Lennot omakustannematkalle sieltä mistä halvimmalla saa. Finnair on tässä ehkä helpoin valinta, kun kerran menee non-stoppina lyhyin mahdollinen lento Pekingiin.

2. Hotelleissa mahtaa hinta korreloida laatuun aika selkeästi. Helmien kannalta Hongqiao on keskustan eteläpuolella ja metroaseman vieressä. Ehkäpä tuota metroa kannattaa vähän katsoa että hotelli on kohtuu lähellä jotain asemaa, ne Pekingin liikenneruuhkat on jotain käsittämätöntä... Metrot sentään kulkee ajallaan, mutta voivat olla noin niinkuin lievästi täpötäysiä ruuhka-aikoina :wink:

3. Niitä helmipaikkoja on nyt nuo kaksi mainittua, ehkä mielummin noista kannattaa suosia tuota Hongqiao pearl market:tia joka on Tiantandongmen (Tiantan east gate) aseman vieressä linjalla viisi ja silk market joka on Yong'anli aseman vieressä linjalla yksi. Metrolippu maksaa kaksi rämpylää, eli 20cent euroissa. Asemilta löytyy automaatti joka toimii myös englanniksi, eipähän tarvi selittää tädille lasikopissa, että mihin mää nyt olisin haluamassa mennä lipun saadakseen.

Korurasiat ja korupussit on myös kohtuullisen edullisia Suomen hintatasoon tottuneelle, niitäkin tuli muutama tuotua mukana. Elektroniikka on sitten kaikki jotain kuraa, kaikki on väärennöstä, että sitä en ostaisi Kiinasta. Vedettävän Mao-kellon sentään ostin, mutta se maksoikin kaikki 2 euroa :lol:

Itse en käyttänyt luottokorttia muualla kuin hotellin automaatissa, kaiken muun pelasin käteisellä, ei löytynyt niin paljoa luottoa paikallisiin kauppiaisiin.
LillaMy

Post by LillaMy » Mon Oct 20, 2008 14:31

Olisikohan kukaan sattumalta käynyt Hong Kongissa? Itse olen lähdössä sinne parin kuukauden päästä ja olisi mukava tietää jokin hyvä helmikauppa sieltä etukäteen... :)
stiina

Re: helmishoppailu Kiinassa

Post by stiina » Thu Jan 29, 2009 19:49

Löytyisikö keneltäkään Suzhoun helmihallin koordinaatteja? Tai tietoa aukioloajoista? Pari kertaa umpikiinalaisen taksikuskin kanssa huitsin kuikkaan eksyneenä olisin hyvin kiitollinen ohjeista. Sormet jo syyhyävät, parin viikon päästä olisi suunta sinne päin.
Siru
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Siru » Thu Jan 29, 2009 23:38

Tämän viestiketjun ekan sivun puolivälissä on Piitun viesti jossa hän sanoo kertovansa Suzhoun helmihallin koordinaatteja niitä haluaville. :nod: Laita siis hänelle yksäriä niin eiköhän asia selviä.
Wear your HELMET with pride!
mikael0k

Post by mikael0k » Sat Jan 31, 2009 13:35

:)
Last edited by mikael0k on Fri Mar 18, 2011 0:23, edited 1 time in total.
Kerttu

Post by Kerttu » Sat Jan 31, 2009 14:11

Elekieltä kehiin: Heilutat taksikuskille helminauhaa ja rahaa, niin eiköhän löydä perille! Näin mä oon päässyt ainakin laukku-, kenkä- ja kangasmarketteihin. Hyvin nopeasti huomaa kyllä, jos taksikuskilla on koordinaatit hukassa. Silloin vain kyydistä pois ja toiseen taksiin.
Siru

Post by Siru » Sun Feb 01, 2009 12:40

Minä en tietääkseni ottanut mitään kantaa kiinalaisten taksikuskien luku- tai ymmärrystaitoon enkä muuhunkaan. Kunhan vinkkasin keneltä sen paikan osoitteen saa ja saman olisi voinut tehdä kuka vaan joka olisi viitsinyt lukea tämän ketjun alusta alkaen.
Wear your HELMET with pride!
Piitu

Post by Piitu » Mon Feb 02, 2009 1:20

Stiinalle vastattu. Apua tulossa :D
Kiinassa on taksikuskeja enemmän kuin Suomessa ihmisiä niin että monenlaista mahtuu joukkoon :D
Ja edelleen koordinaatteja löytyy..tosin näin pitkän ajan jälkeen pitää vähän kaivella mutta kyllä se tästä.
Mikaelille olen aikas kateellinen... Mää haluan kans taas Kiinaan :D
Paras lahja jonka voit antaa on aika.
mikael0k

Post by mikael0k » Mon Feb 02, 2009 16:10

Joo niin minäkin haluun sinne takas. Nyt olis kova yritys päässä kesäksi työharjoitteluun sinne. Tässä juuri hakemusta väsään... saas kattoo kuinka käy. Noo helpoin homma varmaan on kun saatte sen osoitten ja jos se on esim englanniksi, niin pyydä vaikka hotellin respaa kirjoittamaan se merkeillä. Helmiostopaikkoja varmasti tuolta alueelta löytyy paljonkin. Onhan se juurikin siinä helmiviljelmä alueella. Suzhou, Shanghai, Tongli......Hmmmm mukavia muistoja nousee mieleen.. :wink:
HLS

Post by HLS » Mon Feb 02, 2009 19:48

Onko kellään vinkkiä Guangzhoun (Kantonin) helmi- ja kivikaupoista?

Vaikka tää meidän 3,5 viikon kuluttua alkava matka on vielä kovin epävarmoissa kantimissa (lentolakko) niin olen alkanut kuitenkin etsimään osoitteita joissa voisi suorittaa hamstrausta :)
HLS

Post by HLS » Sat Mar 14, 2009 12:22

Kiinan matkalta palattu ja tässä minun ostokseni:
Image
Viisi vasemmanpuoleista on tukkunauhoja ja olivat aika kalliita (en löytänyt halvempaa kauppaa).
Viisi seuraavaa nauhaa on valmiiksi solmittuja koruja ja ostettu Sanyan rantakauppiailta 2e kpl-hintaan. Menenevät purkuun. Helmet ovat hyvin renkaisia, mutta mahtavan kokoisia ja muutenkin ihan Ok kiiltoisia ja laatuisia, ellei rankaita koe viaksi :)
Oikeanpuoleinen multicolour-nauha on myös valmis koru ja ostettu laatuliikeestä. Koru on pujotettu silkkiin eli ei ole solmittu. On minulle itselleni liian lyhyt ja ajattelinkin purkaa sen ja solmia kunnolla lisäten joukkoon muutaman lisähelmen.

Image
Tässä Guangzhoun Livan Plazasta löydetyt aarteet:
Vasemmalla jotain minulle tuntematonta mustaa kiveä jossa vieno sisäinen hehku, kissansilmämäinen.
Kaksi nauhaa vuorikidettä
Kaksi nauhaa lasia (sääli etten löytänyt muita värejä)
Kaksi nauhaa ametistia (vahingossa samaa kokoa)
Kaksi nauhaa jotain kvartsia
Seuraavasta en ole varma mitä on, onko fluoriittia?
Ruusukvartsia
Granaattia
Kaksi nauhaa savukvartsia
IHANAT akvamariinit
ja oikeanpuoleinen on helmiäistä

Viimeisenä näytän kaksi kuvaa helmisimpukkakasvattamolta. Sain itse valita kahdeksan simpukkaa jotka sitten avattiin ja helmet sain itselleni
Image

Image
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Sat Mar 14, 2009 12:30

Fluoriitilta tuo sun yks nauha äkkipäätään näyttää.
Ja akvamariinit ON ihania! (Jos jää ylimääräisiä, niin mulle voi myydä...)
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Sat Mar 14, 2009 12:34

ja tuo "jotain kvartsia" on rutiilikvartsia jota kuolaan täällä hillittömästi :nod:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
HLS

Post by HLS » Sat Mar 14, 2009 13:12

Muikku wrote:ja tuo "jotain kvartsia" on rutiilikvartsia jota kuolaan täällä hillittömästi :nod:
No hitsi... arvaa mitä yksi nauha maksoi..... 1e. Jos olisin tajunnut että on himottua kamaa olisin hamstrannut enemmänkin ja eri kokojakin...
No, pidän sinut mielessä jos tunnen tarvetta luopua osasta :)
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Sat Mar 14, 2009 13:49

HLS wrote: No, pidän sinut mielessä jos tunnen tarvetta luopua osasta :)
:palvoo:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Post Reply