Sedona stones

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Nunnuli
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Nunnuli » Sat Dec 06, 2008 22:25

Ja tilasinko minä muka nämä kaikki? :shock: Sitten pussissa oli vielä iso säkillinen puuhelmiä ja muutamaa sorttia metallihelmiä. Loppulasku siellä 50€.. hippasen yli. KÄÄK! IHanaaa.. ja KAIKKI ON MUN MUN MUN!!

Image

Siinä on vihreä opaaliriipus ja lasiriipus. Sitten jotain "merilasia" monta nauhaa, osterinkuorta ja simpukankuorta, kiinalaista kristallia monta nauhaa, lamppulasihelmiä, helmiäiskolikoita, kivettynyttä puuta, jotain turkoosia ja larvikiittia. WooooOooOOOoo.. *tekee aaltoja*
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Simavi

Post by Simavi » Sat Dec 06, 2008 23:21

Ei juma mikä kauppa :shock: Nyt lähti loppukin helmeilijän järki :hui:
Pakko orttaa ens kuuhun että voi visaa vinguttaa, mutta ihan järjettömän halpoja helmiä :shock:
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
Triplis

Post by Triplis » Mon Dec 08, 2008 0:07

Mitä Nunnuli maksoit postikuluja?
Löysin vain 100 dollarin rajan...
"For orders up to $100.00, our shipping and handling fee is $16.00."
En siis tuolta aikaisemmin täällä ollutta noin kymppiä/tilaus hintaa?
~~ Girl with a Pearl Earring ~~
Nunnuli

Post by Nunnuli » Mon Dec 08, 2008 1:03

Postarit oli 16,80$.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Piita

Post by Piita » Mon Dec 08, 2008 10:44

Tuota... Tilasin viimeksi n.200dollarilla ja postikulut humpsahti yli 40 dollaria..
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
kamro
Swarovski-kuumeessa

Post by kamro » Sat Dec 27, 2008 18:27

Minäkin sorruin tähän putiikkiin kun kaikki oli niin järjettömän halpaa.
Paketti tuli noin 3 viikossa ja tullin kautta tietty. Nykyisin kun se raja on 150 egeä niin vain alvit piti maksaa, 12 egeä ja risat reilun 50 egen tilaukselle.

Tilasin vasta kimpassa ekan kerran FMG:ltä, joten tietty tuli vertailtua. Sedonalla on hyvää esim. tosi edulliset kristallibiconet, 10 nauhaa 2 dollarilla. Ei toki mitään Swarowskia mutta ihan siistiä laatua, värivalikoima suppea. Paketin ihana yllätys oli upea fire crab agate-nauha, joka kyllä salpasi hengen viidellä dollarilla. Soo chow jaderiipukset olivat 50 senttiä kappale, tilasin kuusi joista sain viisi ja näistä yksi oli upea, muut ihan ok. MV-helmet olivat todella vaatimattomia ja kalliita verrattuna FMG:n tarjontaan.

Tilasin noin 30 tuotetta, joista 18:ssa oli jotain huomautettavaa. Tein listan ja reklamoin. Tarjouslasihelmet olivat naarmuuntuneet, josta valitin, ja muuten valitin siitä, että tuotekuvauksissa luvattiin nauhoille mittaa aaaiiika paljon enemmän kuin löytyi. Esim. nuo halvat biconet, piti olla 13 tuuman nauhoja mutta pisimmät olivat 11,5 tuumaa. Lisäksi yhdestä väristä puuttui kokonaan 2 nauhaa. Akaatteja piti olla kuvauksen mukaan 30 tuumaa, tuli 14,5 tuumaa. Toisaalta lasihelmiä oli hyvinkin se luvattu 30 tuumaa, joten on mahdotonta arvioida paljonko tavaraa tulee, jos esim. tilaa tiettyä projektia varten jotain.

Darla vastasi reklamaatiooni parissa päivässä. Eniten koko hommassa minua ärsytti asenne "hei, kiva kun olet jaksanut käydä tuotekuvauksemme noin tarkasti läpi. Siellä on muutamia pieniä epätarkkuuksia. Harmin paikka." Jos 30 tuuman nauhalla on mittaa 14.5 tuumaa niin mielestäni ei ole kyse ihan pienestä epätarkkuudesta!! :grrr: Hyvityksenä hän tarjosi joko 10% alennusta tilauksesta tai palautusta ja rahat takaisin. Otin alennuksen, joka hädin tuskin korvasi puuttuvan tavaran.

En tilaa täältä enää, vaikka halpaa onkin. Olen itse jämpti tyyppi ja tykkään siitä, että saan mitä tilaan. Vaikka se sitten maksais vähän enemmän.

Terkuin kamro
Helmihamsteri Kallion ylimmällä oksalla...
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat Dec 27, 2008 18:35

Aika outoa kun mä sain kaiken mitä tilasin, mun mielestä nauhatkin oli jotakuinkin sen mittaisia kuin ne yleensäkin on. En kyllä mitannut tarkemmin, mutta mitään selkeästi lyhyempää ei ollut. Kaikki helmet olivat aivan moitteettomia. MV-helmiä en tilannut, koska muistaakseni siitä täällä ketjussa aikaisemmin varoitettiin.. olisinkohan ihan itse siitä maininnut jossain vaiheessa.

Harmi, että sulla kävi noin huono tuuri.
kamro
Swarovski-kuumeessa

Post by kamro » Sat Dec 27, 2008 18:57

En minäkään koskaan ennen ole mittanauhan kanssa pakettia vastaanottanut. Nyt kun pari virhettä ilmeni niin iski epäilys. Tällä kertaa ihan aiheesta.

Kamro
Helmihamsteri Kallion ylimmällä oksalla...
Othel

Post by Othel » Sat Dec 27, 2008 23:13

Huono säkä, Kamro! SS on tosiaan arpapeliä: joskus sieltä tulee pelkkää sutta ja sekundaa, mutta hämmästyttävästi joukossa on myös hyvää laatua halvalla. Toivottavasti reklamaatiosi vähän ryhdistää niitä vanhoja hippejä.
Triplis

Post by Triplis » Wed Dec 31, 2008 18:20

Oho miten kamrolla on käynyt.

Minä tulin tänne hehkuttamaan.

Tein tilaukseni 23.12. ja tänään aamulla postipoika pimpotti jo ovikelloani
tuoden pakettini arvoltaan 51,55$, sisälsi pelkkiä luonnonkiviä ja UPEITA sellaisia :)...tilasin tosin suurimmaksi osaksi rondelleja. Yksi ylitse muiden oli krysokollalaatta!!!UPEA nauha, vain yksi kivai sellainen huonompi ja
hinta toooodella edullinen, kun katsoo FMG:llä niin en voi mitenkään sieltä
tilata tuota ihanaa sinivihreää upeutta.

Anyway. Hyvää nopeus ja tavaran laatu - MOITE: postikulut 16$, joten ehkä kaverin kanssa mieluiten tuolta voisi tilata...tosin helminauhat
ovat todella edullisia...valikoima tosin "suppea".

Tilaan uudestaan ehdottomasti!
Piita

Post by Piita » Thu Jan 01, 2009 0:12

Makeanveden helminauhat ovat sedona stonesilla minun mielestäni suht kalliita ja laatu niissä ei ole kovin hyvää. Mutta kiviin olen ollut todella tyytyväinen, olenkin tilannut suht isoja ja rouheita.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Triplis

Re:

Post by Triplis » Fri Jan 02, 2009 18:44

Triplis wrote:Oho miten kamrolla on käynyt.

Minä tulin tänne hehkuttamaan.

Tein tilaukseni 23.12. ja tänään aamulla postipoika pimpotti jo ovikelloani
tuoden pakettini arvoltaan 51,55$, sisälsi pelkkiä luonnonkiviä ja UPEITA sellaisia :)...tilasin tosin suurimmaksi osaksi rondelleja. Yksi ylitse muiden oli krysokollalaatta!!!UPEA nauha, vain yksi kivai sellainen huonompi ja
hinta toooodella edullinen, kun katsoo FMG:llä niin en voi mitenkään sieltä
tilata tuota ihanaa sinivihreää upeutta.

Anyway. Hyvää nopeus ja tavaran laatu - MOITE: postikulut 16$, joten ehkä kaverin kanssa mieluiten tuolta voisi tilata...tosin helminauhat
ovat todella edullisia...valikoima tosin "suppea".

Tilaan uudestaan ehdottomasti!
Tuota yllä täytyy hieman OIKOA!
Aloin katsomaan tilaustani ja minä olin tilannutkin ryoliittia itselleni.
Ihmettelin meinaan, että "onpas kivoja russian serpentiinirondelleja", mutta raaps raaps, kun minä näitä ole tilannut...

Laitoin vähän viestiä sinne, että teillä taitaa olla kivien nimet sekaisin ;)...sillä ryoliittia ei edes ole kaupassa ja sitä myydään kivestä nimeltä russian serpentine...tuli tämmöttinen pikaviesti takaisin.

Thank you very much for taking the time to explain the two stones. You are
right, we did have this item labelled wrong. I have corrected our website.

Thanks again - we appreciate your feedback!

Happy New Year!

Darla

KRÖHÖM...tuli vähän "röyhisteltyä helmettiläisten puolesta" ;)...

Eli vähän oli sittenkin pikkuongelmainen tilaus minulla eli ei ihan JÄTTEBRA veto ;).

//Triplis
Triplis

Re: Sedona stones

Post by Triplis » Fri Jan 02, 2009 18:58

Nyt mä löysin sieltä sivuilta taas yhden ihme vian :)...piti vähän oikoa nätisti sinne meilitse...

Niillä on larvikiitti myynnissä Spektroliittina...käytin "suomalaista sisua" ja kerroin vähän spektroliitistamme.
Laitoin muuten luxonian sivuston linkiksi heille ;)..., että pahaset tajuavat, että spektroliitti on p i k k a s e n ja hilppasen kauniimpi ja upeampi sekä arvokkaampi kivi, joten ehkä he voivat käydä katsomassa, mitä norjalaiset sanovat
larvikiitistaan ja todeta sen olevan sieltä :).

UGH - I have spoken. NIH! :kieli:
Triplis

Post by Triplis » Mon Jan 05, 2009 19:47

Joku muu voisi nyt laittaa tuonne viestiä. Lupasi muuttaa tuota "rhyolite" mokaansa, mutta uusituilla sivuilla
on vieläkin Venäläinen serpentiini tuolla nimellä...ja sitten on spektroliitiksi nimetty larvikiittia, hah.
Typerän näköistä vain... :evil:
HannaH
hamstraa hopeahelmiä

Post by HannaH » Wed Jan 21, 2009 10:30

Aijai, tästä taisi tulla uusi lempikauppani! Eilen tuli niin paksu kirjekuori, että postipoika oli joutunut vähän änkemään, jotta se mahtui luukusta sisään. Sisällölle ei onneksi käynyt mitään. Tilasin kivinauhoja ja riipuksia noin 45 dollarin edestä, sain summalla 17 nauhaa ja tusinan verran riipuksia. Kaikki olivat mielestäni hyvälaatuisia. Yksi nauha tuli väärin, mutta veikkaan, että sain arvokkaamman tilalle, kuin mitä olin tilannut - tilaamani nauha oli 1,50 dollarin korallinauha, sen sijaan sain ovaalin muotoisia sileitä, vihreitä kiviä. Harmittaa vain kun en tiedä, mitä ne ovat. Muuten kaikki oli niin kuin pitääkin. Riipukset olivat paljon suurempia kuin olin kuvitellut, osa jopa liian suuria, mutta enköhän niistä silti jotain keksi. Toimitus kesti noin 1,5 viikkoa, eli siltäkään osin ei ole valittamista.
Post Reply