Amazon

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Amazon

Post by Henna » Wed Nov 30, 2005 1:38

Tää menee nyt hiukan aiheen viereen, mutta menköön, kun tuolta saa myös helmikirjoja.

Eli kertokaahan te, jotka olette Amazonista tilanneet, miten homma toimii! Paljonko maksaa postikulut, tuleeko toimitus nopeasti jne? Onko ollut ongelmia? Sivusto ainakin tuntuu näin ensikertalaisesta uskomattoman sekavalta, ja siksi ajattelin kysäistä varmuuden vuoksi täällä, kun muistelin että useampikin meistä on tuolta tilannut kirjoja.

Suunnittelin ostavani velipojalle joululahjaksi sellaisen retro-pelikonsolilaitteen, ja kun etsin niitä, niin löysin tuonne Amazoniin, jota olen tähän asti luullut pelkäksi kirjakaupaksi. Nyt kun on ekaa joulua toi Visa, niin voi lahjahankintoja laajentaa maailmalle. Toivottavasti vaan en ole liian myöhässä, että vielä paketit ehtii hyvin jouluksi!

Niin ja samalla voisi tietysti hiukan selata noita helmikirjojakin, jos löytyisi joku kiva itselle joululahjaksi :wink: Siis jos tuolta kannattaa tilata tämä alkuperäinen juttu...
annika
aloittelee siemenhelmillä

Post by annika » Wed Nov 30, 2005 10:00

kertatilauksen perusteella voin todeta että hyvä systeemi--tosin kirjan saaminen kestää muutaman vk--eli jos aiot tilata joululahjakirjan niin tilaa nopeasti.antavat sähköpostiin arvion kirjan saapumispäivästä, mutta minulle se tuli reilusti aiemmin kun "ennuste" antoi ymmärtää.
tilasin kaksi helmityö kirjaa(ohutta, paperback)--ne oli pakattu n. kenkälaatikon kokoiseen laatikkoon joka piti noutaa postista. postikuluja tuli n. 13S jotka olivat mielestäni ehkä vähän arvokkaat--mutta kirjat olivat ihania :lol: ---ja toki kun puhutaan että tuotteet laskutetaan dollareista niin se näyttää luottokortti laskussa mukavammalta euroiksi muutettuna :) .
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Wed Nov 30, 2005 12:33

Mua on Amazonissa harmittanut toimituksen hitaus, mutta kaveri vinkkasi, että kannattaa ihan suosiolla valita postitustavoista se toiseksi halvin eikä halvin, sillä tulee kuulemma huomattavasti nopeammin.

Olen tilannut Amazonista joitakin kertoja, ja oikeastaan ainoa marinan aihe on ollut tuo hitaus (mutta seuraavalla kerralla tajuan valita sen toiseksi halvimman postitusmenetelmän..). Postikulutkaan eivät mielestäni yleensä ole pahat, vai mitäs sanotte tästä: tilattiin kaverin kanssa kimpassa molemmille Gary Larsonin koko Far Side -tuotanto, eli 2 x 2 jumalattoman suurta kirjaa. Paketin kokonaispaino oli lähemmäs 20 kiloa, ja postikulut olivat muistaakseni jotakuinkin $25... :)
Päivi
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Päivi » Tue Dec 06, 2005 19:00

Pari kertaa olen tuolta tilannut. Ekalla kerralla pari neulekirjaa, niissä meni aikaa jonkin verran, koska kirjat olivat loppuneet. Sieltä kyllä informoitiin tosi hyvin asiasta. Toisella kerralla pari helmikirjaa. Niissä taisi mennä aikaa 1-2 viikkoa en nyt ihan tarkkaan muista. Postituskuluja tuli n.15$ / lähetys.
helminen

amazon.co.uk

Post by helminen » Fri Jan 06, 2006 17:49

Olen tilannut englantilaisesta amazonista. Antique style bead accessories 8,02 puntaa ja The beaders palette 9,55 puntaa. Euroissa kirjojen hinnaksi tuli yhteensä 25,89. Tilaus maksoi kaikkine kuluineen 37,46 euroa ja tuli kotiin alle viikossa.

Lopullisen tilauksen hinnan saa aina selville ennen kuin tekee lopullisen päätöksen tilauksesta. Kätevää ja mukavaa, saa aikalailla erilaisia kirjoja kuin on täällä suomessa valikoimissa.
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Thu Mar 23, 2006 20:37

Mainion nopeaa toimintaa!! Paketti tuli lyhyimässä arvioidussa ajassa, eli yhdeksässä arkipäivässä (arvio oli kai 9-22 arkipäivää tai jotain sellaista) Mä olen aika myyty noista kirjoista :wow: Eikä mun mielestä ollut mitenkään kohtuuttoman hintaista. Postikuluineen hinta jäi kuitenkin noin 16 euroon/kirja.

Tämä, kuten todettua on uskomatonta silmänruokaa. Maikille kiitos, ilman näkemistä en varmaan olisi ikinä hoksannut koko opusta.
Tämä kannustaa opiskelemaan englantia. Tekstiä on paljon, mutta kyllä kuviakin on, ja ovat selkeitä. Ihana kirja myös! Perusteos helmentekoon.
Tästä on ollut puhetta metallinurkkauksen "hopealanka litteäksi"-ketjussa. Vaikuttaa ensisilmäilyllä oikein pätevältä ja monipuoliselta kirjalta. Kivoja ohjeita, ihania kuvia.
Päivi

Post by Päivi » Mon May 15, 2006 23:21

Tilasin justiinsa tuon Sharilyn Millerin kirjan, kirja on tosi hyvä. Hiplasin sitä nimittäin Hobboksissa, mutta en silloin raaskinut ostaa.
Takako Samenjimalta on tulossa uusi kirja Bead Fantasies 3, tilasin myös 2-osan(sai halvalla, kun otti molemmat :oops: ). Kirjat lähetetään vasta 16.6, koska tuo 3-osa ei ole vielä ilmestynyt.
virpih
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by virpih » Wed Jan 24, 2007 15:26

Tää menee nyt kyllä niiin tän foorumin aiheiden vierestä, mutta jos joku on Amazonista tilaamassa tässä piakkoin, niin minä tartteisin sieltä yhden jutun. Tämmöisen nimittäin

http://www.amazon.com/American-Science- ... -and-games

:lol: nuita kun ei tunnu löytyvän täältä Suomesta enää mistään!

Muokkista.
Yksärillä voi heittää sitte. Niin ja jos joku tietää mistä tommosen saa Suomesta, niin olisin hyvin iloinen.
Helmipöllö

Post by Helmipöllö » Wed Jan 24, 2007 20:23

no voi itku, heittelin pari tuollaista roskikseen - muistaakseni...käyn nyt vielä kaivamassa laatikoita.
Ostin joskus Tiimarista - ikuisuus sitten... :?

valitan ei löytynyt enää...
...parempi yksi ruuvi löysällä kuin kymmenen liian tiukalla...
Siru

Post by Siru » Wed Jan 24, 2007 21:18

Mä voin tsekata pari paikkaa ohikulkeissani eli muistaakseni Järvenpäässä oleva Taitaville-askarteluliike myi noita joskus - kauan aikaa sitten tosin... Ja Prismassa saattaa olla myös? Jos löydän niin korjaan(ko?) pois kuleksimasta? :wink:
Wear your HELMET with pride!
virpih
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by virpih » Wed Jan 24, 2007 23:16

Mielellään kiitos! Minä vierailin täällä meidän Tiimarissa kun se muutti nyt uuteen paikkaan ja siellähän niitä ei enää ollut sitten. :( Onnistuin nimittäin rikkomaan tuollaisen kaveriltani ja lupasin ostaa hänelle uuden. :lol:
Aada
hamstraa hopeahelmiä

Post by Aada » Sun Oct 14, 2007 16:41

Minua kiinnostaisi myös tilata täältä pari kirjaa. Käytettyjä saisi kaikista halvimmalla.. :D Haluaisinkin nyt tietää onko kenelläkään kokemusta käytettyjen kirjojen ostamisesta? Käsittääkseni tällöin myyjänä on yksityishenkilö. Onko ollut mitään ongelmia ja miten nopeasti kirjat ovat tulleet?
Helmipöllö

Post by Helmipöllö » Sun Oct 14, 2007 18:33

HEI
minä tilailen aikalailla , kirjoja ja pelejä ja aina käytettyjä, jos vain on hyväkuntoisia. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmaa.
Välillä tulevat muutamassa päivässä, joskus myyjä on ollut USA:sta vaikka tilaankin tuolta UK:sta, silloin on kestänyt kauemmin.
Toki kannattaa vilkaista palautteet jos on useampia samanarvoisia myyjiä, ja itse laitan myös palautteet kaupan jälkeen.
Aada
hamstraa hopeahelmiä

Post by Aada » Sun Oct 14, 2007 21:32

Hienoa kuulla positiivisista kokemuksistasi. Hyvä tietää myös että siellä on vanha kunnon palaute-systeemi.. pystyy tosiaan arvioimaan keneltä ostaa. Onko muuten yksityistenkin kanssa postikulut olleet kohtuuhintaisia? Ilmeisesti kyllä kun olet jatkanut tilaamista.
Helmipöllö

Post by Helmipöllö » Sun Oct 14, 2007 22:35

On olleet, muistaakseni ne pystyy usein tsekkaamaan ennen tilausta, eikä ainakaan minulle ole aiheuttaneet sydämentykytyksiä!
Joo ja kyllä tilailen ihan reippaasti jatkossakin ! :lol:
Post Reply