Amazon

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Asta
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Asta » Mon Oct 15, 2007 22:57

Amazonista on luotettavaa ostaa omien kokemusten mukaan. Toimitusajat pitävät hyvin kutinsa, ja varsinkin kun tilaa UK:sta eikä jenkkilästä tilaus tulee minimiajassa. Korunteko- ja kivikirjat ovat olleet priimoja, vaikka olen tilannut ne aina käytettyinä. Kerran olen saanut vähän suttuisen kirjan, mutta se olikin harvinaisuus Pottengerin kissatutkimuksista, joissa kissat, joille juotettiin pastöroitua ja homogenoitua maitoa, menettivät sukukypsyytensä muutamassa sukupolvessa.
:shock:
Viimeksi tilasin Robertille kaksi elokuvaa synttärilahjaksi hänen omasta pyynnöstään, mutta koska toinen julkistettiin vasta lokakuun 1. päivä, molemmat elokuvat saapuivat Jääliin vasta lokakuun 5. päivä - olin siis valinnut halvimman toimitustavan. Mutta synttärisankari oli onnellinen jälkikäteenkin.
:ooh:
"To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour."
William Blake
Maikki

Post by Maikki » Tue Oct 16, 2007 12:11

Olen myös tilannut Amazonista sekä käytettyjä että muuten jonkun muun kuin itsensä Amazonin toimittamia kirjoja ja homma on pelannut aina hyvin. Käytän myös etupäässä uk.co:ta ja esimerkiksi amerikkalaisten myyjien Amazonin kautta toimittamat kirjat ovat tulleet nopeasti perille. Nyt vasta tilasin muutaman kirjan ja yksi suoraan jenkkilästä tuleva kirja tuli jo, mutta ne Amazonin itsenä toimittamat eivät ole tulleet. Tosin syynä on se, että listassa oli yksi kirja, jonka julkaisupäivä on tässä näillä main ja toivoin, että lähettävät kaikki kirjat yhdellä kertaa tai ainakin mahdollisimman vähissä erillisissä lähetyksissä.

Mieleistäni käytetyissä kirjoissa ne kuvaukset kunnosta ovat ihan hyviä, kerran tilasin yhden romaanin, josta on painos loppu ja jonka ajattelinkin lukevani vain kerran, sellaisessa kunnossa, että se oli jonkin verran kulunut, mutta tiesin sen jo tilatessani kuntokuvauksen perusteella. Eikä sitten maksanut paljoa. Sähköpostiin tulee myös aina muitten toimittamista kirjoista viesti, jossa toivotaan, että Amazonille annetaan palautetta kyseisen toimittajan palvelusta.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Tue Oct 16, 2007 15:41

Mulle tuli kerran Amazonista tilaamani kirjat tuplana. En ollut "kuitannut" tilaustani kuin kerran antamalla korttinumeron ja sen sellaista. Palautetta lähettäessäni sieltä sanottiin, että koska olen ennenkin tilannut, maksutiedot ovat siellä tallessa ja siksi ensimmäinenkin yritys oli mennyt läpi. Itse kuvittelin tehneeni jonkun mokan ja siksi tein tilauksen toisen kerran. No, jouduin itse maksamaan postikulut palautuksesta ja se oli aika iso lasku kun tilauksessani oli 4 tai 5 kirjaa. Eli kannattaa olla varovainen, ettei tule vahinkoja. Motkotin aiheesta aikani, mutta ei siitä ollut juurikaan hyötyä ja sitten kyllästyin.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Aada
hamstraa hopeahelmiä

Post by Aada » Wed Oct 17, 2007 10:18

Kiitoksia vastauksistanne, rohkaistuin sitten tilaamaan ihan loppuun asti... Heh heh :lol: , olin leikkinyt jo useaan otteeseen sen check out toiminnon kanssa nähdäkseni yhteissumman postikuluineen, mutta kuitenkin perunut vielä tilauksen. Eilen laitoin tilauksen menemään, pari kirjaa Usasta ja yksi Uk:sta, tilasin itsekin ne sen uk-sivuston kautta. Pystyy aina sitten varmistamaan löytyykö Euroopan puolelta samaa kirjaa suht samaan hintaan kuin Ameriikasta. Saa sen sitten nopeammin käsiinsä niin kuin tiedättekin.
Sain tosin tässä aamulla mailin, missä sanottiin että toimitukset saattavat myöhästellä/olla hitaampia. Britanniassa ilmeisesti on meneillään jonkin sortin lakko Posti-järjestelmällä, näin ymmärsin siitä viestistä. :?
Maikki

Post by Maikki » Wed Oct 17, 2007 11:59

Joo on siellä jonkin sortin postilakko ollut kai jo pari viikkoa. Heilun tuolla yhdellä brittien lamppulasifoorumilla ja siellä ovat sitä lakkoa mananneet. Jotain tuntuu menevän välillä läpi, vai käyttänevätköhän silloin kuriiripalveluja. En ole niitä viestejä kovin tarkkaan lukenut, ajattelin että eihän tuo minua koske, mutta nyt tajusin, että onhan minullekin siis sieltä uk-Amazonilta kirjoja tulossa...
severina
Swarovski-kuumeessa

Post by severina » Thu Oct 18, 2007 14:57

Mulla tulee yleensä UK Amazonista tavarat parissa päivässä, mutta viime tilaus tuli tosiaan sen postilakon takia noin viikossa.
Maikki

Post by Maikki » Fri Oct 19, 2007 0:02

Kävin tuon edellisen viestini kirjoittamisen jälkeen katsomassa, mikä on tilanne ja olin unohtanut, että yksi kirja, joka tilauksessani on, julkaistaankin vasta marraskuussa, joten siellä tiedoissani sanottiin, että marraskuun loppupuolella lähtee koko läjä vasta. :cry: Ilmankos, muistin vain sen toisen ennakkotilauskirjan, jonka julkaisu oli näillä main. Onneksi ei ole mitään kiireelliseen tarpeeseen tulevaa tilauksessa! Ja se marraskuun julkaisu on yksi uusi lamppulasihelmikirja, eli itse asiassa koko pinon tärkein - tai toivottavasti ainakin odottamisen väärti!
Jorisa

Post by Jorisa » Fri Oct 19, 2007 17:39

sieltä saa 30 $ takasin. ootteko te saanut/hyödyntäneet sen? miten?
Porukassa, mutta yksin.
Aada
hamstraa hopeahelmiä

Post by Aada » Thu Oct 25, 2007 12:28

Mulle saapui ensimmäinen kirja maanantaina, tietysti se Euroopan puolelta tullut. Ei vissiin hirveästi lakko vaikuttanut.

Jorisa: Minä en oikein tiedä tuosta rahahyvityksestä mitään. Eli en siis ole hyödyntänyt. Mulla on sellainen kuva että se edellyttäisi jonkun tietyn luottokortin hankintaa tai jotain sellaista mistä en ollut kiinnostunut. En muista miten asia meni enkä nyt pysty enää tarkistamaan, tulin painaneeksi sitä "Älä näytä enää tätä viestiä"nappulaa kun ärsytti sellainen ilmaisen rahantarjoilu. :lol: :shock:
Post Reply