Ruotsin helmisatoa

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

miauu
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Ruotsin helmisatoa

Post by miauu » Sat Nov 07, 2009 19:50

Minäkin käväisin juuri Tukholmassa, tosin Gamla Stania kauemmas ei ollut aikaa lähteä seminaarireissun tauolla... 2 turistihintaista korukauppaa joissa molemmissa myös irtohelmiä kuitenkin löytyi Västra Långgatanilta - Kristallrummet ja toinen meripihkapainotteinen jonka nimeä en muista :oops: - kruunun kurssi on kuitenkin vieläkin sellainen että turistihintaiset kivet eivät ole katastrofi budjetille :)
Lisäksi tietysti samalla kadulla on melkoisen monta hopeakoruliikettä ja matkamuistomyymälätasoista paikkaa, joista saattaa myös tuurilla tehdä löytöjä.
Mistä minä nyt olen jäänyt kiinni? ;o
...paitsi lohikäärmeadoptoinnista: http://dragcave.net/user/miauu
...ja gladiaattoritaistelusta (tosin automatisoituna): http://miauu.mybrute.com
miauu
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by miauu » Sun Nov 22, 2009 13:08

...ja toisen seminaarireissun satoa: itsehillinnällä oli tuskaa, mutta selvisin 555 kruunulla: Geoart Söderin puolella päätyy Tukholmankäyntien vakiokohteeksi. Kivi- ja helminauhojen hintataso kohtuullinen, eli hipelöintilisää ulkomaisiin tukkuihin verrattuna kyllä oli mutta ei mitenkään kohtuuttomasti. Valikoima hyvä perussatsi ja vähäsen jänniäkin juttuja. Palvelussakaan ei lainkaan moittimista :)
Mistä minä nyt olen jäänyt kiinni? ;o
...paitsi lohikäärmeadoptoinnista: http://dragcave.net/user/miauu
...ja gladiaattoritaistelusta (tosin automatisoituna): http://miauu.mybrute.com
rosalii
suunnittelee Balin-matkaa

Post by rosalii » Fri Oct 08, 2010 14:09

Mikäs on Tukholman tämän hetkinen helmeily tilanne. Tarkoituksena olisi lähteä parin viikon päästä käväseen kyseisessä kaupungissa. Missäs sielä kannattaisi käydä? Ja mitä kannattaa ostaa, vai kannattaako? Ja sellanen tyhmä (blondi) kysymys tuli mieleen, että kuinkas paljon uskaltaa helmiä tuoda, etteivät ala kentällä kyselemään?
Bluemama
hamstraa hopeahelmiä

Post by Bluemama » Tue Jan 18, 2011 12:55

HOPS!

Heipä hei, kiireen vilkkaa ennen reissun alkua. Vain päivä Tukholmassa käytettävänä ja se on jo ensi perjantai....

Joten :)

Mie oisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa Tukholman tämän hetkisen helmikauppa tilanteen. Ja kska aikaa on todella rajallinn määrä, niin kovin kauas ei voi lähteä.

Osaisitteko auttaa?

Terv. Bluemama-> toinen jalka jo laivassa :jippii:
Snowie
löytänyt aidot helmet
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Snowie » Sun Feb 27, 2011 22:06

Tekikös Rosalii ja Bluemama mitään löytöjä Tukholmassa? Ens kuussa olis reissua sinnepäin, en varmaan varta vasten lähde mitään helmikauppaa etsimään mutta jos reitin varrelta löytyy niin sitten täytyy tietysti käydä.
tuitsa
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by tuitsa » Sun Feb 27, 2011 23:00

Kävin Tukholmassa viime viikolla ja etsin Geoartin. Ovat muuttaneet aukioloaikojaan, ovat auki vain keskiviikkoisin ja lauantaisin -ja minä tietysti oven takana kuolaamassa perjantaina. kyllä otti pattiin ja paljon!!! kristallrummetissa ja parissa muussakin liikkeessä poikkesin, mutta mitään ei tarttunut mukaan... nirso tai pihi tai molempia, mutta sellaista helmeilijän paratiisia ei kohdalle sattunut.
rosalii
suunnittelee Balin-matkaa

Post by rosalii » Sun Feb 27, 2011 23:48

En osatnut yhen yhtä helmeä koko reissusta. Parissa liikkeessä kävin. Toinen oli vanhassa kaupungissa (ei enää mitään hajua mikä ko liikkeen nimi oli). Möi enimmäkseen valmiita koruja. ja jonkin verran helmiä. Meripihkasiruja kattelin, mutta en sitten kuitenkaan ostanut. Toinen liike oli sitten lähellä keskustaa yhdessä kauppakeskuksessa... voin jostain onkia osoitteen tai arvion osoitteesta. Sielä oli hienosti järjestelty helmet väreittäin, ja joitain helmiä taas hiplasinkin, mutta mitään ei lähtenyt taaskaan matkaan... ei olleet niin erikoisia. Eli helmien osalta huono reissu. Mutta muuten oli kyllä tosia mukavaa.
Sarie
aloittelee siemenhelmillä

Post by Sarie » Thu Mar 03, 2011 23:09

Käväsin Tukholmassa pienellä minilomalla muruseni kanssa ja satuin piipahtamaan eräässä askartelu/helmikaupassa nimeltä Panduro Hobby (Kungsgatan 34). En tiä onko muille tuttu, mutta ite tykästyin. :) Enempi siellä kyllä oli kaikkee mahollista askartelutilpehööriä, mutta jonkun verran bongasin ainakin lasihelmiä ja korunosia (lukkoja, vaijereita yms.). Eli tää ei nyt ihan suoraan helmikauppa ollu, mutta helmeiltävää löytyi täältäki ja jos joku tarvitsee muutakin askarteluaarretta itselleen, niin täältä löytyy aika kattavasti kaikenlaista. ;)

Näin jälkikäteen löysin kaupan nettisivutkin, ihan suomenkielisetkin jopa. :) http://www.pandurohobby.fi
Ja ymmärtääkseni toimittavat tuotteitaan myös Suomeen, mutta kun tykkään hipeltää kaikkea sormissani, niin kaupassa vierailu jäi kivasti mieleen reissusta. Monen sinnikkään yrityksen jälkeen en sitte muita liikkeitä onnistunukkaan löytämään, enkä tuota kultaani viitsinyt ihan loputtomiin ympäri kaupunkia helmikauppojen perässä kiikuttaa. Ehkä ens reissulla taas hiukan enemmän. :)
Satu_Maarit
löytänyt aidot helmet

Post by Satu_Maarit » Fri Mar 04, 2011 15:55

Minä kävin muutaman tunnin visiitillä Tukholmassa tammikuussa. Etukäteen olin katsastanut Tukholman keskustan helmikauppoja ja listalla olivat Zionesse, Pärlshopen sekä Panduro Hobby.

Zionesse:ssa käyntiä odotin eniten koska olen "siemenhelmi-addikti" eli mieluiten teen siemenhelmitöitä ja Zionesse:ssä näytti olevan mm. Miuykin Tila-helmiä, joita ei vielä suomen helmipuoteihin asti ole rantautunut (muutos tähänkin tulossa toivottavasti pian kun vakikauppani omistajalle nöyrän pyynnön näiden helmien maahantuonnille esitin :) ). No kävi sitten vähän huonosti tämän Zionesse-putiikin kanssa eli kun paikan löysimme (Mörby centrumin kauppakeskuksen "kellarikerroksesta") niin puoti aukesikin vasta klo 12 ja olimme siellä jo ennen klo 11:ta. No tämä oli oma moka kun en ollut muistanut tarkistaa netistä tuota aukioloaikaa. Eli tuo putiikki jäi sitten kokonaan näkemättä.

Seuraavaksi sitten palasimme ihan keskustaan ja menimme Pärlshopen:iin. Irtona oli lasihelmiä väreittäin jaoteltuna ja myös jonkin verran kivihelmiä. Korutarvikkeita ja valmiita koruja myös. Siemenhelmiä oli todella pieni valikoima ja niitä myytiin kilohinnalla. Helmet olivat kuitenkin niin kalliitta (kurssi ei ollut mitä suotuisin ainakaan silloin), että mitään ei lähtenyt kys. putiikista mukaan.

Sitten suuntasimme Panduro Hobbyyn. Ihania askartelujuttuja oli koko kauppa täynnä ja silmänruokaa siis runsaasti. Helmet/korutarvikkeet olivat kalliita ja mukaan lähtikin vain muutamia sellaisia helmiä/tarvikkeita mitä en suomesta ole löytänyt.

Kaikenkaikkiaan totesin sitten, että omalla kohdallani valinta seuraavalle helmireissulle kohdistuu joko kotimaassa messuille tai sitten Tallinnaan Karnaluks:iin :)
Post Reply