Mitä saa mistäkin ja mistä kannattaa ostaa?

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Mon Dec 15, 2008 1:02

Mä kyselin samaa tuossa muutama sivu takaperin. Eli tässä alkaen vähän sivun puolivälin jälkeen. Siellä on vastauksia.

EDIT: Ei siellä ollutkaan kuin yksi vastaus. Mutta mulle se ainakin riitti. Eli mars Etsyyn ostoksille :D
Kerttu
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Kerttu » Mon Dec 15, 2008 1:07

Kiitos, olinhan minä nuo lukenutkin, mutta vallan unohdin :oops: Satuhelmestä löysin myös noita riipuspidikkeitä, hintakin on edullisempi kuin villihelmessä.
/Muoks. Tämä hätähousu haluaa riipuspidikkeet nythetieikäviikonpäästä, joten tilaan mieluummin suomalaisesta kaupasta :lol:
Triplis

Re: Mitä saa mistäkin ja mistä kannattaa ostaa?

Post by Triplis » Tue Jan 06, 2009 16:39

Mistä mä löydän edullisesti koruvaijerin suojuksia? Ihan kotimaasta ajattelin ja tarvitsen hopeanväristä pikaisesti lisää.
En tarvitse sterlinghopeista. Voi olla hopeoitukin. Olen joskus luxoniasta ostanut, mutta nyt ei näytä siellä olevan :(.

Vinkkejä?
~~ Girl with a Pearl Earring ~~
Punapää
löytänyt aidot helmet

Post by Punapää » Tue Jan 06, 2009 18:36

Koruvaijerin suojuksia olen ostanut Helmiliinalta, en tiedä onko niitä enään myynnissä. Suojukset olivat 925 hopeaa.
Tiuski
löytänyt aidot helmet

Post by Tiuski » Wed Jan 07, 2009 9:58

Mistä mahtaisi löytyä edullisia korupiikkejä? Helmiputiikin korupiikkien hinta olisi ihastuttava, mutta en voi sinne maksaa tilaustani mitenkään :(
Motivaatio on sitä, että unelmien ylle vedetään työhaalarit. -Parkes Robinson
Amalia
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Amalia » Wed Jan 07, 2009 10:06

Tiuski wrote:Mistä mahtaisi löytyä edullisia korupiikkejä? Helmiputiikin korupiikkien hinta olisi ihastuttava, mutta en voi sinne maksaa tilaustani mitenkään :(
Eikös tuolla ole ihan normaali tilisiirto käytössä?? Jos se ei käy ota sinne yhteyttä, varmasti löytyy sopiva maksutapa.
-Mistään ei voi tehdä idioottivarmaa, sillä idiootit ovat erittäin kekseliäitä-
Tiuski
löytänyt aidot helmet

Post by Tiuski » Wed Jan 07, 2009 10:40

Amalia wrote:
Tiuski wrote:Mistä mahtaisi löytyä edullisia korupiikkejä? Helmiputiikin korupiikkien hinta olisi ihastuttava, mutta en voi sinne maksaa tilaustani mitenkään :(
Eikös tuolla ole ihan normaali tilisiirto käytössä?? Jos se ei käy ota sinne yhteyttä, varmasti löytyy sopiva maksutapa.
Olen ollut jo Ullan kanssa yhteydessä, mutta pariin päivään ei ole sieltä päästä kuulunut mitään.

Minä: Hei!
En tajunnut, että miten tilaus maksetaan verkkopankin kautta. Pankkikortti ja paypal vaihtoehdot eivät minulle käy.

Ulla: Onko sulla pankkikorttia, voit sen maksun tehdä pankissa myöskin tai
peruutetaan koko tilaus.

Minä: Eli ihan perus tilisiirto ei käy? Tästä taloudesta löytyy vain Visa Electron, joten pankkikorttimaksu ei onnistu.
Pitänee sitten peruuttaa se tilaus, kun ei voi maksaa mitenkään.
Motivaatio on sitä, että unelmien ylle vedetään työhaalarit. -Parkes Robinson
oivamainio
löytänyt aidot helmet

Post by oivamainio » Wed Jan 07, 2009 12:56

Mistä saisi laadukasta nahkanauhaa (pyöreää)? Olen törmännyt vain huonolaatuisiin... :? Haluaisin käyttää molempia peruspaksuuksia, en tiedä mitä ne kylläkään on milleissä.

Toinen kysymykseni koskee hopeisia eye pinejä: mistä saisi pitkiä, yli tai vähintään 3,15mm pituisia? Kaikissa on liian lyhyitä tai sitten niissä ei ole silmää päässä vaan jokin liian pieni pallo tai tappi. Toki niitä itsekin voi tehdä, mutta tarkoitukseeni sopisi tällä kertaa paremmin teollinen ulkonäkö.
Thuja Design

Post by Thuja Design » Wed Jan 07, 2009 13:32

Minulla on mustaa 1,5 mm laadukasta nahkanauhaa (se on kreikkalaista). Päivitän nuo värillisetkin sinne. Musta 2mm on tällä hetkellä loppu. Pitää tilata sitä lisää. Käytän itsekin noita omissa koruissani mm viikinkilaivassa. Tiedän, että laadukkaan nahkanauhan metsästäminen on ollut kovaa työtä.
oivamainio
löytänyt aidot helmet

Post by oivamainio » Thu Jan 08, 2009 22:38

Entäs sitten näitä?
Etsin korulaatikoita, edes yhtä. Ja koska vaatimukseni ovat kovat, niitä ei ole tullut missään vastaan... :(

Laatikossa ei saa olla mitään kiiltävää tai hopean/kullanhohtoista (tai mitään muutakaan kitch-henkistä, etenkään hirveitä rusetteja!).
Laatikon tulee olla iso ja neliömmän mallinen eli sopiva vaijerikorulle, jota ei pysty "taittamaan" pitkäksi ja kapeaksi vioittamatta. Jostain syystä näitä isoja laatikoita tulee liian harvoin vastaan.
Laatikossa saisi olla jotain kangasta tai samettia (+mahdollisesti korunpitimet) pohjalla.
Värillä ei ole väliä, mutta ekoruskea, valkoinen, harmaa tai musta olisivat parhaimmat vaihtoehdot.
Tukeva laatikko olisi parempi kuin sellainen lepsunpehmeä.

Saako näitä mistään Suomesta? Nopeasti kun tarvitsisin...
Taika

Post by Taika » Fri Jan 09, 2009 9:48

Kaisaniemen Kodin ykkösessä oli ainakin eilen 5 laatikon (musta huopa sisällä) valkoiseksi maalattuja kuution muotoisia lippaita eli paikallisesta vastaavasta voisi löytyä. En tullut katsoneeksi hintaa.
If I think, everything is lost.
-Paul Cezanne-

http://charming.vuodatus.net
Sininen

Post by Sininen » Fri Jan 09, 2009 11:10

En tiedä, mikä on riittävän iso, mutta minä olen Villihelmestä ostanut eri kokoisia sellaisia valkoisia, kohokuvioituja laatikoita. Ne ovat olleet ainakin minun mieleeni. Niissä ei kylläkään ole kangasta, vaan vanua pohjalla, mutta muuten ovat olleet omaan vaatimustasooni nähden riittävän laadukkaita lahjakoruille. Koska ne ovat aika tilaavieviä, postikuluja tulee jonkin verran, joten olen aina tilannut vähän isomman määrän kerralla.
oivamainio
löytänyt aidot helmet

Post by oivamainio » Fri Jan 09, 2009 17:57

[quote="Sininen"]En tiedä, mikä on riittävän iso, mutta minä olen Villihelmestä ostanut eri kokoisia sellaisia valkoisia, kohokuvioituja laatikoita. Ne ovat olleet ainakin minun mieleeni. quote]
Katsoin noita Villihelmen laatikoita ja pelästyin sitä kohokuviointia - en pidä mistään krumeluurista, vaikka minimalistisia koruja teenkin :D Onko se kohokuviointi livenä kuinka näkyvää?
Sininen

Post by Sininen » Fri Jan 09, 2009 21:34

Minusta se on kyllä aika pieni ja hillitty, sanoisin, että syvyydeltään selvästi alle millimetrin, kuvion erottuminen riippuu valosta ja tarkastelukulmasta. Laatikoiden yleisilme on siis mielestäni varsin valkoinen, hieman kiiltävä, mutta ei mikään sellainen lakkapinta todellakaan eikä mitään kimalteita. Ottaisin kuvan, jos olisin yhtään parempi käyttämään kameraa :oops: Mutta kannattaa tilata vaikka pari ensin malliksi, jos ei pääse muuten näkemään.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat Jan 10, 2009 1:08

Minä olen ostanut paikallisesta askartelukaupasta (Presento Turussa) puulaatikoita ja pahvisia laatikoita. Minä kun tykkään krumeluurista yms. olen koristellut näitä serviettitekniikalla ja tarkoitus on liimata niihin vielä akryylitimantteja tms. ..ehkä. Pointti oli kuitenkin se, että askartelukaupasta voisi löytyä tämän tyyppisiä jos teillä on sellaisia lähellä. Tiimarista ostin pyöreitä puisia, vanerisia tms. laatikoita, joita myös koristelin samalla tekniikalla. Näissä laatikoissa ei toki ole mitään pehmusteita sisällä vaan ne pitää tehdä itse jos sellaisia haluaa. Vaijerikorun laittaisin pakettiin niin, että avaisin lukon ja kieputtaisin korun hellästi rullalle. Näin koru menee pienempään rasiaan ja pysyy paremmin kuosissaankin kuin jos korun laittaisi sellaisenaan lukko kiinni isompaan rasiaan. Olettaen siis, ettei rasiassa ole mitään väkäsiä pitämässä korua paikoillaan.

Kuvaanpa pari tällaista rasiaa esimerkiksi. Hetkinen...

Eli eli.. tässä alin pyöreä on Tiimarista ja koristelematon. Hinta 1,50€ kpl. Näitä on myös pienempiä ja suurempia kokoja. Kolmion malliset laatikot on Presentosta (á 2,50€) ja ovat puisia. Nämä olen päällystänyt serviettitekniikalla.
Image
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Post Reply