Mitä saa mistäkin ja mistä kannattaa ostaa?

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Virpi
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5
Re: Mitä saa mistäkin ja mistä kannattaa ostaa?

Post by Virpi » Tue Feb 23, 2010 14:56

Piritta wrote:Kiitos vastauksista tähän asti... mä olen täällä nyt taas kyselemässä.... mutta kun tuli taas mieleen, että mistäs mä sit saisin sellaisin puolipyöreitä puu?rimoja, joihon voi laittaa hiomapaperia sormusten hiomista varten. Ja kiitos taas etukäteen :)
Kierrätysvinkki tosin ei puolipyöreä (ja hallkaisuun saitko jo ohjeita): vanhan pinnasängyn pinna tai tuolin selkänojan pinna käyvät hyvin pyöreäksi filssiksi.
riinay
lasihelmien lumoissa
Oikea käyttäjä:Olen

Post by riinay » Wed Feb 24, 2010 22:05

Olen nyt yrittänyt etsiä tuloksetta halpaa hopeoitua ketjua netistä. Tietääkö täällä joku mistä ketjua voisi ostaa halpaan hintaan? Siis erityisesti etsin juuri HOPEOITUA, sillä muutkaan materiaalini, joita käytän, eivät ole "kunnon" laatua. :wink:
Penny

Post by Penny » Wed Feb 24, 2010 23:03

Minä tilaan hopeoidun ketjun yleensä joko kimpassa FMG:ltä tai Esteriinalta, jossa postikulut ei ole pahat.
pinni
lasihelmien lumoissa

Post by pinni » Wed Feb 24, 2010 23:32

Mistä löytää edukkaasti massiivisia( 20mm -->) lukkoja? Sekä hopeoituna että sterling?
anzu

Post by anzu » Thu Feb 25, 2010 1:09

riinay wrote:Olen nyt yrittänyt etsiä tuloksetta halpaa hopeoitua ketjua netistä. Tietääkö täällä joku mistä ketjua voisi ostaa halpaan hintaan? Siis erityisesti etsin juuri HOPEOITUA, sillä muutkaan materiaalini, joita käytän, eivät ole "kunnon" laatua. :wink:
http://sayila.com/
tuolla on ketjui..
edulliset postarit..
-anzu
riinay
lasihelmien lumoissa

Post by riinay » Tue Mar 02, 2010 16:28

Kiitos anzu ja Penny ideoista! Taidan valita tuon Sayilan kun oli niin paljon valikoimaa ja tulee varmaan kyllä muutakin ostettua kuin ketjuja. 8)
kippe
lasihelmien lumoissa

Post by kippe » Thu Mar 04, 2010 14:36

Luulin tilanneeni luonnonvalkoisia isoja (2,3 cm ja 3,6cm) mop-kukkia täältä, mutta kun pyysin mahdollisimman valkoisia, sainkin vastaukseksi, että ne ovat aika tummia luonnostaan. Jotenkin erilaiset kuvat vain hämäävät. :( No, tätä tilausta ennen olen etsinyt monet illat ja yötkin vastaavia yhtä isoja (vähintään sen 2,3 cm ja korkeintaan 4 cm) keskeltä porattuja kukkia, mutta en ole mistään löytänyt yhtä hyvän näköisiä. :???: Tosin en ole varmaan ihan joka paikasta osannut etsiäkään. Tietääkö kukaan, mistä voisin saada niitä? Kaiken lisäksi haluaisin saada ne ensi viikon perjantaihin 12.3. mennessä. Olisi iiiiihanaaa, jos joku osaisi auttaa!
anzu

Post by anzu » Thu Mar 04, 2010 15:06

Tuolla ois jottain mutten tiiä kuinka noppeesti kerkee..
http://www.beadsdirect.co.uk/Pendants/S ... -22mm.html
-anzu
kippe
lasihelmien lumoissa

Post by kippe » Thu Mar 04, 2010 15:21

Kiitos Anzu nopeasta vastauksesta! Mä tarvitsisin kuitenkin mahdollisimman valkoisia kukkia, joten Black lip shell ei vissiin oikein käy, kun sen väri vaihtelee kai valkoisesta ihan tummaan. En ole luonnossa nähnyt.

Löytyiskö valkoisia jostain? NIiden ei tarvi olla ihan välttämättä simpukkaa, mikä vaan muu iso luonnon valkoinen tai valkoinen keskireikäinen kukka käy paitsi muovikukat. Voi, auttakaa, olen epätoivoinen :(
anzu

Post by anzu » Thu Mar 04, 2010 17:19

kippe wrote:Kiitos Anzu nopeasta vastauksesta! Mä tarvitsisin kuitenkin mahdollisimman valkoisia kukkia, joten Black lip shell ei vissiin oikein käy, kun sen väri vaihtelee kai valkoisesta ihan tummaan. En ole luonnossa nähnyt.

Löytyiskö valkoisia jostain? NIiden ei tarvi olla ihan välttämättä simpukkaa, mikä vaan muu iso luonnon valkoinen tai valkoinen keskireikäinen kukka käy paitsi muovikukat. Voi, auttakaa, olen epätoivoinen :(
http://www.sayila.com/shopmenu.asp?main ... bmenu=1910
-anzu
kippe
lasihelmien lumoissa

Post by kippe » Thu Mar 04, 2010 22:31

Kiitos Anzu taas! Kävin Sayilassa sun linkistä. Siinä oleva kukka on mun tarkoitukseen liian iso, mulle kävis enintään 4 cm:n kukka, sopivin olis joku 3,5 cm ja sen lisäks pienempiä n. 2-3 cm riippuen isomman koosta. Peruutan ehkä kuitenkin sen, että muut paitsi muovi käy, kun posliini ei myöskään oikein sovi. Eniten haluaisin niitä valkoisia mop-kukkia. Päässä oleva suunnitelma on niiden varassa. Tarvisin siis vielä apua, osaisko joku auttaa! :shrug:
amorosa

Post by amorosa » Thu Mar 04, 2010 22:59

http://www.omakoru.net löytyy nimikkeen "helmiäiset-> kukat " sivulta erilaisia valkoisia kukkia.
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
kippe
lasihelmien lumoissa

Post by kippe » Fri Mar 05, 2010 0:12

Kiitos amorosa ehdotuksesta! Omakorussa on tosiaan hienoja kukkia, mutta niistä vain yksi on mulle sopivan kokoinen (ja reikä kesk), mutta se on jotenkin liian pyöreäreunainen. Tarvitsisin selkeämpiä terälehtiä. Tuntuu olevan jotenkin kiven alla ne haluamani valkoiset kukat ja kuitenkin sellaisia löytyy googlettamalla valmiista koruista. Mistäköhän niiden kukat on ostettu, esimerkiksi tämän kukat?
Mimme

Post by Mimme » Fri Mar 05, 2010 8:07

Ootko kattellu jos jostain löytyis korumetallista tehtyjä kukkia, mulle nimittäin tulee sellanen materiaali ainakin tuosta viimeisimmästä linkistä mieleen.
kippe
lasihelmien lumoissa

Post by kippe » Fri Mar 05, 2010 12:47

Kiitos Mimme! On totta, että siinä linkissä olevat kuvat on hiukan metallisen oloisia. Mulla pitäisi niiden kukkien väri olla valkoinen. Metalli ja emali vois ehkä sopia, mutta en toistaiseksi ole löytänyt metalli+emali -yhdistelmällä tuon kuvan tyyppisiä kukkia, nimittäin tollaisia rosoisia reunoista. Ihanaa, kun moni jo on koittanut auttaa! Helmetti rules! :nod:
Post Reply