Mitä saa mistäkin ja mistä kannattaa ostaa?

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

anzu
sijoittaa jalokivilaatuun

Re: Mitä saa mistäkin ja mistä kannattaa ostaa?

Post by anzu » Fri Mar 05, 2010 18:13

Eihä noi sittenki oo muovia, joka näyttää helmioäiseltä..

Niin ja kuinka paljon kusettaa tuo kuva, että jos se onki oikeesti sellanen kermanvalkonen tai sen suuntanen tai harmaa tai tai tai..

ps. onhan niitä fmg:llä http://www.firemountaingems.com/search. ... MOP+flower
ja ebays http://shop.ebay.co.uk/sis.html?ssPageN ... fcat=14323
-anzu
kippe
lasihelmien lumoissa

Post by kippe » Sat Mar 06, 2010 19:48

Kiitos Anzu jälleen vaivannäöstä! :) Nii, eihän sitä koskaan tiedä, jos onki muovia. Tosin googlasin sanoilla mop ja flower, ja taisi ton kuvan kohdalla olla molemmat sanat. Mulle kelpais periaatteessa vaikka muovisetkin kukat, jos ne näyttää noin hyviltä ja aidolta mop:ilta. Noi värit on kyllä ongelma, jos värinä lukee natural ei white. Se ongelma oli mulla sieltä Perles & co:lla.

FMG:llä on tosiaan paljon kukkia, mut jostain syystä niillä olevat valkoiset on joko liian pieniä tai niissä on reikä ylhäällä. Oonkin selannut sen sivuston ees ja taas useasti vaikka millä hakusanoilla. Toi eBay vaikuttaa ihan hyvältä. Mä löysin eilen sieltä sopivan kukan, mutta siinä loppuikin huutoaika samantien. Nyt siellä ei ollut sopivia vaikka muuten tosi tosi kauniita. Mä en olekaan koskaan ostanut eBayltä. Täytyykin tutustua tarkemmin.

Oisko jossain aasialaisessa luotettavassa verkkokaupassa noita kukkia? Varmaan koitan etsiä täältä Helmetistä aasialaisia verkkokauppoja. Jonkun oon kyllä jo katsastanutkin.
Miilia
Lasku: 5

Post by Miilia » Wed Mar 10, 2010 22:15

Prikkaleikkuria tekisi kovasti mieli. Sar-Machinelta saisi kivan oloisen 168 eurolla, sitten laskelin että samanmoisen saisi täältä, tilaamalla pienen kimpan, pari kymppiä halvemmalla (saatoin tosin laskea väärinkin, en ole kovin hyvä noiden alvien kanssa).

Mutta nyt ennen kuin teen mitään suuntaan tai toiseen, kyselisin josko joku tietäisi eurooppalaisia paikkoja joista tuollaista voisi katsella? Itse en löytänyt kuin yhden, eikä siellä miellyttänyt hinta sen enempää kuin ne itse härvelikään.
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Wed Mar 10, 2010 22:44

Tuota Pepen disc cutteria on aika huonosti saatavilla euroopassa. En ole löytänyt yhdestäkään nettikaupasta sitä järkevällä hinnalla. Ottofreiltä rapakon takaa saat toki sellaisen tilattua, mutta niillä on aika suolaiset postikulut. Postikulujen ja ALV:n jälkeen se leikkuri tulee maksamaan noin 170 euroa. Hinta saattaa tulla vähän alas jos tilaat paljon muutakin, jolloin postikuluja tulee vähemmän per tuote. Tilanne on jokseenkin sama kaikissa jenkkien työkalukaupoissa. Muun merkkisiä leikkureita löytyy toki Cooksonilta HS Walshilta, Zu Jeddelohilta, Fischeriltä jne. eurooppalaisista kaupoista.
Miilia

Post by Miilia » Thu Mar 11, 2010 3:02

Laskeskelin että tilaamalla kolme tuollaista, siis Ottofreiltä, saisi postikuluja alas päälle parillakymmenellä dollarilla per hökötys. Suuremman määrän tilaaminen ei tuo enää merkittävää hyötyä. Mutta tuleeko sitten tuollaiseen summaan jo jotain tulliakin maksettavaksi ja kuinka paljon?
En noista mainitsemistasi kaupoista löytänyt sellaista jolla saisi leikattua noin isoja kuin mitä tuolla Pepen vehkeellä, todella paljon halvemmalla saa monestakin paikasta sellaisen joka leikkaa enimmillään 16mm pyörylän, niitä löysin aiemminkin.
Taitaa enemmän olla kyse siitä kuinka paljon vaivaa sen +10mm eteen tahtoo nähdä vai tahtooko ollenkaan... :lol: Pitänee miettiä mitä tässä loppujen lopuksi tarvitsee.
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Thu Mar 11, 2010 10:05

Siihen on varmaan ihan hyvä syy, että miksi niitä isoja leikkureita on harvassa... ;)
Kannattaa muistaa, että niitä isoja ei enää leikata vasaroimalla, vaan tarvit järeän ruuvipenkin tai hydraulisen prässin tms. sen leikkurin painamiseen. Mulla on käytössä Pepen koko leikkurisarja ja jonnekin sentin kokoiseen asti viitsii vasaralla kilauttaa ohuesta hopeasta lätkän irti, mutta kaikki suuremmat menevät prässillä puristamalla.

Jos mitään prässiä, puristinta tai ruuvipenkkiä ei ole, niin suosittelen niiden isojen lätkien tekemiseen jotain pyöreää sapluunaa (kirjakaupoista saa muovisen muutamalla eurolla), piirtopuikkoa, sahaa ja viilaa. Isosta lätkästä on aika helppo tehdä pyöreä sahalla & viilalla.
stinde
Swarovski-kuumeessa

Post by stinde » Thu Mar 11, 2010 10:16

Kun levyleikkuria hankkii, niin kannatta muistaa, että jenkkiläisissä on tuuma mitoitus. Mikäli haluaa pysyä mm versiossa, niin kannattaa varmistaa, että leikkuri on eurooppalaista tekoa.

-- Timo
Miilia

Post by Miilia » Thu Mar 11, 2010 16:59

Kivenviilaaja wrote:Siihen on varmaan ihan hyvä syy, että miksi niitä isoja leikkureita on harvassa... ;)
Kannattaa muistaa, että niitä isoja ei enää leikata vasaroimalla, vaan tarvit järeän ruuvipenkin tai hydraulisen prässin tms. sen leikkurin painamiseen.
Tuo käväisi mielessä kyllä, ettei niitä isoja enää ihan vasaralla saa, mutta kun niin tympii tuo pyöreiden muotojen sahaaminen että melkein mikä tahansa viritys, vaikka sitten kuinka hankala, kuulostaa paremmalta :D Toisaalta, mitä isompi ympyrä, sitä helpompi se on sahata, että ehkä alan suosiolla katsella niitä pienempiä vempeleitä.
Flickr
Zannis
Swarovski-kuumeessa

Post by Zannis » Sat Mar 13, 2010 19:58

Moikka!

Olen ihan ymmälläni... Tässä pari iltaa olen googlettanut kaikenmaailman nettikaupat, joista olen jo tilaillut (kokemuksia ulkomailta ei ole kuin pari). Mistä saa tällaisia korunjakajia
Image
Jostain olin kaksi kappaletta noita hankkinut, pussissa ei ollut koodia eikä merkintää, eli en voi päätellä mistä ne olivat. Nyt olen etsinyt hakusanoilla korunjakaja, linkki, korupohja... kaikkea mahdollista kokeillut, mutta ainut mitä tuolla y-mallilla, eli kaksi ylhäällä ja yksi reika alhaalla- mallilla tulee, on maria-korun jakaja, ja se ei sovi tyyliini ollenkaan... Eli osaako joku ihana vinkata, mistä tämän mallisia korunjakajia löytyisi??? Muissa on aina enempi kuin kolme reikää. Olisi monta kivaa juttua mitä tekisi mieli tehdä, mutta nuo osat puuttuu...

:???: :???:
Tilia

Post by Tilia » Sat Mar 13, 2010 20:55

Helmiq:ssa silmukkariipukset ja linkit -osiossa
Zannis
Swarovski-kuumeessa

Post by Zannis » Sat Mar 13, 2010 20:58

ISO kiitos Tilia!!! :jippii: Mut miten ihmeessä mä en noita tuolta löytäny... no eniveis, nyt lähtee taas tilausta, kiitos kiitos kiitos!!! :jippii:
Tilia

Post by Tilia » Sat Mar 13, 2010 21:36

:D Muistin itse tilanneeni samanlaisen joko Villihelmestä tai Helmiq:sta, siksi löysin suht helposti. Näkyy eri kaupoissa olevan käytetty tämän tyyppisistä eri nimityksiä, mikä vaikeuttaa etsintää.
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Sat Mar 13, 2010 22:44

Kivenviilaaja wrote:Siihen on varmaan ihan hyvä syy, että miksi niitä isoja leikkureita on harvassa... ;)
Kannattaa muistaa, että niitä isoja ei enää leikata vasaroimalla, vaan tarvit järeän ruuvipenkin tai hydraulisen prässin tms. sen leikkurin painamiseen. Mulla on käytössä Pepen koko leikkurisarja ja jonnekin sentin kokoiseen asti viitsii vasaralla kilauttaa ohuesta hopeasta lätkän irti, mutta kaikki suuremmat menevät prässillä puristamalla.
Miun piti oikein tarkistaa: muinoin kurssilla valssasin levynpalan paksuuteen 0,7 ja vasaralla napsasin siitä ilman ongelmia sen hiukanyli 25-millisen lätkän irti. En muista hehkutinko levyä ensin. Opettajan leikkuri oli muistaakseni nimenomaan tuo Pepen sarja mitä SAR-Machine myy.
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
mps
suunnittelee Balin-matkaa

Post by mps » Wed Mar 17, 2010 12:46

Mistähän löytyisi Suomesta punaista sardonyxia? Muodolla ja koolla ei suurta väliä, mutta ei kamalan isoa. Mulla on isoja ovaaleja, mutta ne kaipaa seurakseen jotain pienempää.
Mari
anzu

Post by anzu » Wed Mar 17, 2010 13:02

mps wrote:Mistähän löytyisi Suomesta punaista sardonyxia? Muodolla ja koolla ei suurta väliä, mutta ei kamalan isoa. Mulla on isoja ovaaleja, mutta ne kaipaa seurakseen jotain pienempää.
http://www.satuhelmi.fi//kauppa/index.p ... 1p6vj51b31
-anzu
Post Reply