Mitä saa mistäkin ja mistä kannattaa ostaa?

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Tikrunmami
suunnittelee Balin-matkaa
Lasku: 5

Re: Mistä isoja kuviollisia karabiinilukkoja

Post by Tikrunmami » Tue Apr 13, 2010 11:04

anzu wrote:
Satu_Maarit wrote:
Yksi kysymys tuli mieleen puodissa käydessä eli noiden lukkojen kohdalla lukee Sayila-puodissa, että "Nickel coloured".
muistaakseni asiaa oli jossain jo käsitelty aikaseminki, muistelen sen vaan olevan väri..
Minäkin muistelisin jonkun tuota kysyneen ihan Sayilalta ja heidän antaneen tiedon, että se olisi vain väri ja heidän tuotteet olisivat nikkelittömiä. Mutta parempihan se on aina varmistaa suoraan.
Satu_Maarit
löytänyt aidot helmet
Oikea käyttäjä: Olen

Re: Mistä isoja kuviollisia karabiinilukkoja

Post by Satu_Maarit » Tue Apr 13, 2010 11:11

Tikrunmami wrote: Minäkin muistelisin jonkun tuota kysyneen ihan Sayilalta ja heidän antaneen tiedon, että se olisi vain väri ja heidän tuotteet olisivat nikkelittömiä. Mutta parempihan se on aina varmistaa suoraan.
Laitoin viestin menemään tosiaan Sayilalle heidän yhteydenottolomakkeen kautta ja kun olin viestin lähettänyt niin sivulle ohjautui automaattisesti heidän "FAQ"-sivulle eli kysymytyimmät kysymykset sivulle ja tuolla sivulla ensimmäisenä kysymyksenä oli, että "Onko kaikki Sayilan tuotteet nikkelittömiä" ja vastuksena oli, että kyllä ovat eli taisin saada tuosta jo varmistuksen asialle :)
Miilia
sijoittaa jalokivilaatuun

Re: Mitä saa mistäkin ja mistä kannattaa ostaa?

Post by Miilia » Tue Apr 13, 2010 17:25

On tästä tainnut olla aiemminkin puhetta, tai sitten olen puhunut itsekseni kun en mistään löytänyt, mutta mistähän saisi kätevästi ammonium persulfaattia, jos mistään? Alkaa tuo ferrikloridilla sotkeminen kypsyttää.
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Tue Apr 13, 2010 17:42

Natriumpersulfaatti varmaan kelpaa myös, jos kuparia meinaat syövyttää? Sitä saat ainakin Kouluelektroniikasta ja Partcolta.
http://www.kouluelektroniikka.fi/
http://www.partco.biz/verkkokauppa/inde ... anguage=fi
Miilia

Post by Miilia » Tue Apr 13, 2010 17:55

Kivenviilaaja wrote:Natriumpersulfaatti varmaan kelpaa myös, jos kuparia meinaat syövyttää? Sitä saat ainakin Kouluelektroniikasta ja Partcolta.
http://www.kouluelektroniikka.fi/
http://www.partco.biz/verkkokauppa/inde ... anguage=fi
Juu kupariahan minä, ja kiitos vinkistä. Onko näillä aineilla mitään merkittävää eroa?
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Tue Apr 13, 2010 18:28

Mun käsittääkseni niillä eri persulfaateilla ei ole mitään suurta eroa syövytyksen kannalta. Natriumpersulfaatti on melko yleisesti käytössä piirilevyjen (kuparia) syövytyksessä, joten sen toimivuudesta ei ainakaan pitäisi olla epäilyksiä.

Millä aineella meinaat tehdä resistin (maskin) syövytystä varten? Ainakin piirtoheitintussi toimii huonosti ammoniumpersulfaatin kanssa, mutta saattaa toimia jotenkuten nariumpersulfaatin kanssa ja toimii melko hyvin ferrikloridin kanssa.

Elektrolyyttinen syövytys on myös yksi vaihtoehto, jota kannattaa kokeilla jos insinööripeukalo ei ole keskellä kämmentä. Googleta electrolytic copper etching, jos haluat lisätietoja.
Miilia

Post by Miilia » Tue Apr 13, 2010 18:50

Kivenviilaaja wrote:
Millä aineella meinaat tehdä resistin (maskin) syövytystä varten? Ainakin piirtoheitintussi toimii huonosti ammoniumpersulfaatin kanssa, mutta saattaa toimia jotenkuten nariumpersulfaatin kanssa ja toimii melko hyvin ferrikloridin kanssa.

Elektrolyyttinen syövytys on myös yksi vaihtoehto, jota kannattaa kokeilla jos insinööripeukalo ei ole keskellä kämmentä. Googleta electrolytic copper etching, jos haluat lisätietoja.
Piirilevykynää olen käyttänyt, luulisi sen toimivan tuonkin myrkyn kanssa. Partcolla näytti olevan omaani ohuempi joka varmaan lähtee tulemaan kotiin yhtä matkaa tuon natriumpersulfaatin kanssa, saisi vähän sirompaakin aikaiseksi.

Minun insinööripeukaloni oli keskellä kämmentä, kunnes surkastui ja tippui pois, joten taidan jättää nuo akuilla leikkimiset sellaisille jotka osaa. :lol:
Flickr
Michli
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Michli » Mon Apr 19, 2010 18:42

Heippis, onko kukaan törmännyt hullunhalpoihin rondelle helmiin missään? Tarviin niitä aikalailla kaikkia kokoja 6mm+, en vaan yhtään tiedä että jos on joku salainen rondellekauppa yli muiden :D
Thuja Design

Post by Thuja Design » Tue Apr 20, 2010 13:04

Tarvitsisin 2 kpl noin 20 mm pitkiä "pääskysen" näköisiä hopeamaskotteja asiakkaan koruun. Tietääkö kukaan mistä ostaa, olen kahlannut jo omat tukkuni läpi eikä löydy. Asiakas haluaa uudistaa vanhan muovisen Iberon korunsa hopeiseksi.
murjo

Post by murjo » Wed Apr 21, 2010 8:40

en tiiä osaanko laittaa sinulle tätä linkkiä Thuja Desing .. katotaan.. http://www.etsy.com/shop/Silverland
Thuja Design

Post by Thuja Design » Wed Apr 21, 2010 10:26

Kiitos,Murjo! Just tollasta tarkoitin, tilasin sieltä, vaikkei ollut kuin yksi enää jäljellä. :jippii:
murjo

Post by murjo » Wed Apr 21, 2010 14:08

hienoa :D Tuija ! oli ilo opastaa !
muusa

Post by muusa » Mon Apr 26, 2010 21:02

Tarvitsisin tilauskorusettiin paljon erikokoisia ja muotoisia vaaleansinisiä kivihelmiä. Asiakas tykkää ainakin amatsoniitista', mutta minulla oli sitä vain sellaisena melko vihertävän sävyisenä, joten jostain pitäisi saada joko sinisävyisempää amatsoniittia tai jotain muuta vastaavaa vaaleansinistä kiveä, kuten akvamariinia, kalsedonia ja hemimorfiittia jne...
Tuleeko kenellekään mieleen jotain kauppaa, jossa olisi hyvät valikoimat vaaleansinisiä kiviä. :roll: Postikulut ei saisi olla ihan tähtitaivaalliset.
Saa hihkaista myös, jos joltain löytyy omista laareista ehdotuksia. :nod:
Penny

Post by Penny » Mon Apr 26, 2010 21:22

Mulla olisi angeliittia, 8mm pyöreä eli tällainen http://www.firemountaingems.com/details ... =H209107GS
Ei ole valitettavasti yhtä nätti kuin kuvassa vaan osassa on vähän ruskehtavaa sävyä mukana. Nätimpääkin sinistä varmaan jostain löytyy...
Ejder
hamstraa hopeahelmiä

Post by Ejder » Mon Apr 26, 2010 22:22

muusa wrote:Tarvitsisin tilauskorusettiin paljon erikokoisia ja muotoisia vaaleansinisiä kivihelmiä. Asiakas tykkää ainakin amatsoniitista', mutta minulla oli sitä vain sellaisena melko vihertävän sävyisenä, joten jostain pitäisi saada joko sinisävyisempää amatsoniittia tai jotain muuta vastaavaa vaaleansinistä kiveä, kuten akvamariinia, kalsedonia ja hemimorfiittia jne...
Tuleeko kenellekään mieleen jotain kauppaa, jossa olisi hyvät valikoimat vaaleansinisiä kiviä. :roll: Postikulut ei saisi olla ihan tähtitaivaalliset.
Saa hihkaista myös, jos joltain löytyy omista laareista ehdotuksia. :nod:
Minulta löytyisi vaaleansinistä kalkkiturkoosia isoina nuggetteina (ei ehkä sitä mitä olet hakemassa), mutta sitten olisi hiottuja "ovaaleja" akaatteja sekä pyöreitä 8 mm aventuriineja.... Ks. http://www.helmikori.fi/kivihelmet-c-34.html?page=1 :)
Post Reply