Mitä saa mistäkin ja mistä kannattaa ostaa?

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Othel
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5
Re: Mitä saa mistäkin ja mistä kannattaa ostaa?

Post by Othel » Thu Nov 03, 2011 10:04

Tawujigo: kyllähän kaikki täällä mainitut suomalaiset kaupat ovat hyviä ja toimivia. Laajan valikoiman kaupat Villihelmi ja HelmiQ kannattaa selata läpi noin alkajaisiksi.
Kalottikuupatar
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä:Olen

Post by Kalottikuupatar » Thu Nov 03, 2011 17:20

tawujigo wrote:Kattelin ketjun läpi ja tuumin, että mistä SUOMALAISISTA kaupoista tilaatte lasihelmiä? :) Minä kaipailisin isoa satsia mahd. pian, enkä ole koskaan tilannut kimpoissa ja luottokorttia en omista, joten ulkomaat täytyy unohtaa kun en ole tuota PAyPaliakaan saanut toimimaan... Mitäs suosittelette? :)
Itse olen eniten tilannut HelmiQ:sta ihan sivujen selkeyden takia. Villihelmessä on myös tosi hyvä valikoima, mutta jotenkin niin paljon vaikeammin löydettävissä kaikki että kun hinnat on kuitenkin niin samaa luokkaa ettei merkittävää eroa muuten ole (niissä mitä itse tilailen) ollut.
Nimril
korukivikasan keskellä

Post by Nimril » Thu Nov 03, 2011 22:02

Tawujigo: Lasihelmiä löytyy varmaan kaikista suomalaisista nettikaupoista. Itse valitsen kaupan lähinnä sillä perusteella mistä löytyy mielenkiintoisimman näköiset. Tämä ei sitten välttämättä aina tarkoita sitä jossa on suurimmat valikoimat. Itse suosin HelmiQ:ta mutta se johtuu lähinnä siitä että voin noutaa pakettini joten säästän postikulut. Myös esim. Omakorulla on mielenkiintoinen valikoima mutta heidän tilaussysteeminsä on aika outo. Tykkään myös valikoimasta mm. Bohemia Designilla, Idän Helmellä, Helmiharakalla, Helmimaailmassa, Helmitaulussa ja Kirjohelmessä. Mutta löytöjä voi tehdä myös muissa Shoppailu-osiosta löytyvissä suomalaisissa nettikaupoissa.

Ja sitten kun etsin äsken jotain niin nämäkin sattuivat silmääni, listan ulkopuolisista nettikaupoista
http://www.punainenkivi.fi/polloriipus- ... -2311.html
http://www.designmim.com/tuotteet.html?id=49/1143
Joten ikinä ei tiedä mistä nettikaupasta löytää jotain jännittävää. (Nuo helmet inspiroivat minua heti)
Live and let live.
Tepatypy
korukivikasan keskellä

Post by Tepatypy » Tue Nov 08, 2011 0:08

Hitsiläinen, kun niitä hopeisia Balin pallokukkavälihelmiä (daisy? tai vastaava kopio) menee ihan hirveästi. Mistähän niitä kannattaisi tilata ison satsin, niin edullisesti kuin hopeaa nyt saa? Tai sitten jos löytyisi nikkelittömiä hopeoituja, kävisivät toisinaan nekin...
Penny

Post by Penny » Tue Nov 08, 2011 10:33

Tepatypy wrote:Hitsiläinen, kun niitä hopeisia Balin pallokukkavälihelmiä (daisy? tai vastaava kopio) menee ihan hirveästi. Mistähän niitä kannattaisi tilata ison satsin, niin edullisesti kuin hopeaa nyt saa? Tai sitten jos löytyisi nikkelittömiä hopeoituja, kävisivät toisinaan nekin...
Balilta ne kannattaa ostaa suoraan, sieltä saa selvästi halvimmalla. FMG:llä on aika hyvälaatuisia hopeoituja, joita käytän itse paljon. http://www.firemountaingems.com/details ... =H209475MB
Mirkku
lasihelmien lumoissa

Post by Mirkku » Thu Nov 10, 2011 21:40

Heippa. Tietäisikö joku missä myytäisiin massasta tehtyjä karkkeja ja muita ruusuja, eläimiä tai esineitä, joita voisi käyttää koruissa? Esim. vaikka tehdä korvakoruja liimailla tappeihin. :)
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Thu Nov 10, 2011 22:36

Tehdasvalmisteisista ja isoista sarjoista en osaa sanoa, mutta suosittelenpa seuraamaan Akvamarinin blogia - tällä helmettiläisellä on Suuren Luokan Taito taivutella polymeerisavesta ihan mitä vaan! :D
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Thu Nov 10, 2011 22:37

Tuossa vielä linkki suoraan Akvamarinin myytäviin helmiin.
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Nimril
korukivikasan keskellä

Post by Nimril » Fri Nov 11, 2011 8:40

Jos ihan vain muoviset kelpaa niin nettikaupasta sanalla lucite löytää ainakin kukkia. Esim. Satuhelmellä on aika monipuolinen valikoima. Ainakin osa noista käy korviksiin liimattavaksikin.

muoks. Toinen hyödyllinen sana nettikaupassa on fimo. Esim HelmiQ:lta löytyy tällaisia: http://www.helmiq.fi/verkkokauppa//inde ... tegory=255
Live and let live.
Jokke
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Jokke » Fri Nov 11, 2011 10:52

Mirkku wrote:Heippa. Tietäisikö joku missä myytäisiin massasta tehtyjä karkkeja ja muita ruusuja, eläimiä tai esineitä, joita voisi käyttää koruissa? Esim. vaikka tehdä korvakoruja liimailla tappeihin. :)
(jaahas, toinen ketju samasta aiheesta) Tässä kiva nettikauppa http://delishbeads.myshopify.com/ Huom! ei postimaksua
Mirkku
lasihelmien lumoissa

Post by Mirkku » Fri Nov 11, 2011 11:14

Jokke wrote:
Mirkku wrote:Heippa. Tietäisikö joku missä myytäisiin massasta tehtyjä karkkeja ja muita ruusuja, eläimiä tai esineitä, joita voisi käyttää koruissa? Esim. vaikka tehdä korvakoruja liimailla tappeihin. :)
(jaahas, toinen ketju samasta aiheesta) Tässä kiva nettikauppa http://delishbeads.myshopify.com/ Huom! ei postimaksua

Juu, käskettiin että se pitää siirtää tänne :) kiitos sulle Jokke! Noi olisi juuri ollut sellaisia, mutta löytyisikö vähän pienempi, josta voisi tehdä vaikkapa korvikset, liimata korvakorutappiin, vai onko nua liian isoja :)
tawujigo
löytänyt aidot helmet

Post by tawujigo » Fri Nov 11, 2011 11:17

Jokke wrote:
Ooh! Jos joku tilaa tuolta, ni huikkaisiko minulle?! Löysin heti mieleisiäni helmiä, mutta minulla ei ole mahdollisuutta tilata ulkomailta kun tuo Paypalin-hommeli ei toimi minulla :grrr:

...kiitos :mrgreen:
Nimril
korukivikasan keskellä

Post by Nimril » Fri Nov 11, 2011 21:34

tawujigo wrote: Ooh! Jos joku tilaa tuolta, ni huikkaisiko minulle?! Löysin heti mieleisiäni helmiä, mutta minulla ei ole mahdollisuutta tilata ulkomailta kun tuo Paypalin-hommeli ei toimi minulla :grrr:
Oletko varma ettei samanlaisia löytyisi esim. FMG:ltä? Heilläkin on aika monipuolinen valikoima akryylihelmiä. Ajattelin vaan kun sinnehän on melkein koko ajan kimppa vetämässä.
Live and let live.
kokeilija

Post by kokeilija » Sun Nov 13, 2011 13:02

Tietäisikö kukaan mistä saisi nauhanpäätteitä litteänä versiona, sellainen johon mahtuisi useampi nahkanauhanpää vierekkäin? Olen yrittänyt hulluna etsiä enkä löydä mistään, materiaali saa olla jo ihan mitä tahansa...kunhan vaan jostain löytyisi :)
Nimril
korukivikasan keskellä

Post by Nimril » Sun Nov 13, 2011 18:10

kokeilija wrote:Tietäisikö kukaan mistä saisi nauhanpäätteitä litteänä versiona, sellainen johon mahtuisi useampi nahkanauhanpää vierekkäin? Olen yrittänyt hulluna etsiä enkä löydä mistään, materiaali saa olla jo ihan mitä tahansa...kunhan vaan jostain löytyisi :)
Onko joku syy miksi esim. tuollaiset HelmiQ:n päätteet eivät käy? Kiinnostaisi myös siksi että teen itsekin mielelläni koruja nahkanauhaan. SIis tällaisia: http://www.helmiq.fi/verkkokauppa//inde ... tegory=274
Live and let live.
Post Reply