Mitä saa mistäkin ja mistä kannattaa ostaa?

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Isa
korukivikasan keskellä
Lasku: 5

Post by Isa » Fri Feb 17, 2006 9:27

Minä olen ostanut hopeaketjua 2beadilta ja gemshowsta, halvin tavara maksaa pari-kolme dollaria per 30cm. Olen tehnyt siitä lähinnä säätöketjua, tulee paljon halvemmaksi!
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Fri Feb 17, 2006 14:41

Henna wrote::jippii: Outi is back!
Nyt sitten kaivat pakaaseista esille helmivarastot ja alat jossain sohvankulmalla tekemään. Voin vaan kuvitella sitä kiitollisuuden määrä, jonka saisit siinä tilanteessa miehen taholta osaksesi :lol:
Voisi kyllä suoraan sanottuna olla aika terapeuttista, jos saisi tehdä hetken helmijuttuja. Alkaa pahasti nuppia kiristää, kun koko viikon on vaan purkanut ja purkanut ja siivonnut ja silti jatkuvasti ympärillä on vain käsittämätön kaaos ja niin paljon pölyä että olen ihan tukossa koko ajan :evil:
Henna wrote: No, ennen lähtöä kuitenkin
PALJON ONNEA UUTEEN KOTIIN :ooh:
Kiitos :) Et haluaisi tulla siivousavuksi? :P
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Fri Feb 17, 2006 14:44

Anne wrote: Mihin perustuu tuo ajatus siitä, että magneettiin tarttuminen kertoisi koruissa käytettävän materiaalin nikkelittömyydestä/turvallisuudesta? Oma "perstuntuma" on se, että vähäisiä nikkelimääriä, jotka kuitenkin riittävät aiheuttamaan allergisille oireita, ei kyllä pysty magneetilla testaamaan. Eli vaikka magneetti vetääkin nikkeliä puoleensa, niin pienillä pitoisuuksilla se veto on niin heikko, ettei sitä näppituntumalla pysty havaitsemaan. Tuosta magneettijutusta en löytänyt esimerkiksi kuluttajaviraston (linkki) nikkeliallergiasta kertovilta sivuilta mitään mainintaa. Siellä mainittiin vain se apteekeista saatava liuos, jolla voi testata onko korussa (tms.) nikkeliä. Tuo liuostestikään ei tosin kykene kaikista pienimpiä pitoisuuksia havaitsemaan.
Mjoo, en tosiaan tiedä reagoisiko magneetti ihan pikkiriikkiseen nikkelimäärään, mutta nikkelin pitäisi kyllä käsittääkseni olla voimakkaasti ferromagneettinen aine, joten jos magneetin kanssa ei tule minkäänlaista reaktiota, niin nikkelin määrän pitäisi olla vähintäänkin todella minimaalinen, ellei täysin olematon.
Anne wrote: Eli kannattaa siis suosia hopeaa ;) - Josta saankin hyvän aasinsillan seuraavaan kysymykseeni: mistäs tuollaisia samanlaisia ketjuja kannattaisi hankkia hopeisina? :D
Minä olen ostanut kaikki valmiit hopeaketjut Gemshow-onlinesta. Hopeaketju tuppaa olemaan aika kallista, mutta minkäs teet. Ei sellaista tavallista ohutta ketjua voi oikein itsekään tehdä (ainakaan niin, että se olisi kannattavaa vaivan suhteen).
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Fri Feb 17, 2006 15:02

Eowyn wrote: Kiitos :) Et haluaisi tulla siivousavuksi? :P
Voi, niin mielelläni...
Mutta valitettavasti mulla on huomenna ja ylihuomenna lasihelmikurssi, joten en millään pääse :enkeli:
Last edited by Henna on Fri Feb 17, 2006 16:39, edited 1 time in total.
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Fri Feb 17, 2006 15:59

Henna wrote: Voi, niin mielelläni...
Mutta valitettavasti mulla on huomenna ja ylihuomenna lasihelmikurssi, joten en millään pääse
Just joo :kieli:
Pitääpä lisätä tuo enkuli meidän vakiohymiöihin (aivan niin kuin mulla ei olisi tässä tärkeämpääkin tekemistä... :lol2:

Oho, huomasinpa muutes vasta nyt kun näin tuon koodin, että olet linkittänyt suoraan toisella palvelimella olevaan hymiöön. :tsk: Täti korjaa. :)

Muoks: Pahus, tuo sivusto näyttääkin sallivan sen. Turhaan soo-soottelin :oops:
Anne
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Anne » Fri Feb 17, 2006 16:30

Eowyn wrote: Mjoo, en tosiaan tiedä reagoisiko magneetti ihan pikkiriikkiseen nikkelimäärään, mutta nikkelin pitäisi kyllä käsittääkseni olla voimakkaasti ferromagneettinen aine, joten jos magneetin kanssa ei tule minkäänlaista reaktiota, niin nikkelin määrän pitäisi olla vähintäänkin todella minimaalinen, ellei täysin olematon.
Se pieni luonnontieteilijä minussa intti edelleen vastaan ;), joten surffailin vähän asian tiimoilta nettiä. Eli löysin tämmöisen esimerkin asiasta. Eli USA:n 5 sentin kolikossa on 25% nikkeliä (ja 75% kuparia) (linkki), mutta tuo kolikko ei kuitenkaan ole magneettinen siinämärin, että tavallisilla magneeteilla sen havaitsisi(linkki ja toinen linkki). Jos siis tavallisilla magneetilla ei siis pystytä havaitsemaan edes tuota 25% pitoisuutta, niin ei se tarkkuus oikein riitä kyllä korumateriaalien testaukseen. Eli esimerkiksi nikkelittömänä myytävän tuotteen nikkelipitoisuushan pitää olla alle 0,05 prosenttia.

PS. Onnea vaan uuteen kotiin minunkin puolestani! Kyllä se muuttostressi ja kaaos yleensä hellittää viimeistään.. öö.. puolen vuoden kuluttua muutosta, kun silmä on tottunut katselemaan niitä nurkissa lojuvia laatikoita, joille ei ole vieläkään löytynyt sopivaa paikkaa... :lol:
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Fri Feb 17, 2006 16:41

Eowyn wrote:Oho, huomasinpa muutes vasta nyt kun näin tuon koodin, että olet linkittänyt suoraan toisella palvelimella olevaan hymiöön. :tsk: Täti korjaa. :)

Muoks: Pahus, tuo sivusto näyttääkin sallivan sen. Turhaan soo-soottelin :oops:
Enhän mä tekisi mitään lainvastaista :enkeli: :enkeli: :enkeli:
Siru

Post by Siru » Fri Feb 17, 2006 23:10

Kiva että Outi on taas toimessa! o/ Söpösiä hymiöitä!

Ollaan nyt asuttu Riksussa reilu 1,5 v. ja edelleenkin minulla on täällä ns. työhuoneen nurkassa pari laatikkoa, joista isäntä jostain kumman syystä jaksaa naljailla. Olin kuulemma (ilmeisesti heikkona hetkenäni) luvannut että kesäloman aikana siivoan ne pois. Niin, mutta en muistaakseni sanonut, minkä loman aikana... :enkeli2:

Jos tähän nyt laittaisi oikein asiaakin niin sitä nikkelittömyyttä on kyllä aika hankala kotikonstein todeta. Tukes tarkistelee pistokokein yms, mutta ainakin muutamassa kello- ja kulta-alan liikkeessä on käytetty sitä apteekista saatavaa litkua. Ja koska pitoisuudet on yleensä (varsinkin nykyisin, onneksi!) hyvin pieniä, ei se apteekin liemikään aina toimi. Mutta toisaalta, sellaiset pienet pitoisuudet ei kaikkia nikkeliallergikkoja edes herkistä - kuten itseäni, voin aivan hyvin pitää rihkamakoruja esim. päivän ajan, mutta sitten pitää jo siirtyä jalompiin metalleihin... :%
Wear your HELMET with pride!
Isa
korukivikasan keskellä

Post by Isa » Tue Mar 07, 2006 14:33

House Of Gemsiltä irtoaa sterlingketjua alkaen $0.75 per jalka. Potsikulutkin ovat edukkaasti $8.95 (USPS Global Priority).

http://www.houseofgems.com
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Tue Mar 07, 2006 14:46

Todella hyvä linkki, kiitos Isa! Upea ketjuvalikoima, tuolta tulen vielä varmasti tilaamaan jotain :shock:
castalia
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by castalia » Thu Apr 19, 2007 17:59

Herättelen tässä vähän vanhaa ketjua eloon, kun kerran löytyi sopiva. Eipähän tarvitse 'roskata' aloittamalla taas uutta ketjua. :lol:
Siispä....kysymys kuuluu - Mistä sitä halvinta hopeaketjua saa ? Ihan perus sterling ketjusta on kyse, kun en viitis itse tehdä. Kun vielä ottaa nuo postikulut huomioon niin onko house of gems hyvä vaikka?
En haluaisi mitään kauhean ohutta ketjua, saisi olla sellainen että itse voisi sitä säädellä ja availla lenkkejä, enkä kaipaa mitään lukkojaan sinne ketjun päähän.
Jos kellä on päivitettyä tilastotietoa halvoista sterlingketju puodeista niin much appreciated !!!
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Apr 19, 2007 19:27

Villihelmen rihkamaketju maksaa 2,11 euroa metri. Pakattu 12 x 45cm pussiin. Jokaisessa 45 sentin pätkässä on myös lukko. Tätä olen pätkinyt pieniksi paloiksi ja käyttänyt koruihin. Kertokaas joku halvempi paikka.. ei siis hopeista vaan ihan jotain mitä vaan kunhan on nikkelitöntä.
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Thu Apr 19, 2007 19:43

castalia wrote:Mistä sitä halvinta hopeaketjua saa ? Ihan perus sterling ketjusta on kyse, kun en viitis itse tehdä. Kun vielä ottaa nuo postikulut huomioon niin onko house of gems hyvä vaikka?
En haluaisi mitään kauhean ohutta ketjua, saisi olla sellainen että itse voisi sitä säädellä ja availla lenkkejä, enkä kaipaa mitään lukkojaan sinne ketjun päähän.
Jos kellä on päivitettyä tilastotietoa halvoista sterlingketju puodeista niin much appreciated !!!
Itse ostan nykyään kaiken ketjun Brightlings Beadsilta, sillä siellä ainakin mun lemppariketju on kaikkein edullisinta - varsinkin, jos odottaa tarjouskuponkia, joita ne lähettelevät melko säännöllisesti. :D
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Thu Apr 19, 2007 22:27

Näitä kahta olen viime aikoina ostanut. INMCrystalsilta tilasin kun tuli kimppa, eli siinä postikulut tasaantuu. Suunnilleen saman hintaisia ovat, eikä musta mitenkään kamalan kalliita.

http://www.inmcrystal.com/scbfocb19-p-15350.html
http://www.gemshow-online.com/Sterling- ... 31cat.html

Hauska vanha ketju, kiva kun Castalia nostit tämän :D
castalia
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by castalia » Fri Apr 20, 2007 11:25

Kiitos paljon vinkeistä Outille ja Hennalle. :palvoo:
Mielelläni lämittelen vanhoja aiheita :lol:
Pitääkin heti tarkistaa kyseisiä nettisivuja. Eilen pähkäilin sitten noita ketjun kokoja. En ole mikään metallinurkan vakioasiakas joten vilkuilin noita gauge - millimetri käännöksiä tuosta http://www.kitco.com/jewelry/gauge-inch-mm.html tämä tietenkin löytyi tuolta metallinurkkauksesta sopivilla hakusanoilla.

En haluaisi mitään tosi heppoista hopeaketjua, ja saisi olla vielä sellainen jossa voisin itse pihdeillä availla linkkejä ja mahduttaa vaikka lisää jumpringejä niihin (kuten vaikka charmikorun tekoon).

Outilla oli tosi kaunista patinoitua ketjua taas blogissaan (tämä esimerkiksi) http://www.flickr.com/photos/helmetti/447134633/, onko se itse tehtyä vai ostettua? Minkä paksuista lankaa siinä on käytetty ja kuinka isoja lenkit on. En haluaisi ostaa liian ohutta ja heiveröistä ketjua, ja vaikka niissä on useassa mittanauha ketjun vieressä en oikein osaa visualisoida sitä.
Post Reply