Mitä saa mistäkin ja mistä kannattaa ostaa?

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Sun Sep 14, 2008 23:33

Mullon hyvät hakusanat :roll:
Sitä paitsi tämän ketjun olen joskus itse aloittanut.
Silloin vuonna yks ja kaks kun Helmettiin tuli viestejä niin harvakseltaan että kaiken ehti oppia ulkoa :lol:
Hauskaa vanhaa sanailua jostain foorumin alkutaipaleelta, alkoi oikein hymyilyttää kun lukaisin ketjun läpi.
Voi Isa, Isa, missä olet ja mitä sinulle kuuluu o/
Päkä
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Post by Päkä » Wed Sep 17, 2008 21:00

Muikku kaipasi tuplaporattuja MOP ja simpukankuorilaattoja.
Shoppailuosastolla on Sarin antama linkki kauppaan
http://www.topearl.com/
Sieltä löytyy valmiina koruna edullisesti esim . osastolta specials sekä shell bracelets.
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Wed Sep 17, 2008 23:09

Tänkjuu Päkä ja Sari!

PS: miulla on edelleen ikävä Loulouta :cry:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Amanda

Post by Amanda » Thu Sep 18, 2008 11:02

Mistäköhän mahtaisi saada korvakorutappeja? Siis ihan pelkkiä tappeja ilman taustakappaletta. Näitä voisi sitten juottaa kiinni vaikkapa levystä tehtyihin paloihin. Itsekin niitä voi tietty tehdä, mutta mistä saisi valmiita?
Virpi
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Virpi » Thu Sep 18, 2008 11:35

Normaalisti tapit juotetaan 0.8 mm langasta just silloin siihen kohtaan, missä niitä tarvitaan (ja muistetaan kiepauttaa). Eli en ole nähnyt missään pelkkiä tappeja myynnissä ilman, etteikö siinä olisi mukana esim. lenkkiä tai palloa.
Amanda

Post by Amanda » Thu Sep 18, 2008 16:25

Niinpä niin. Jostain noita tappeja kuitenkin saa, sillä hopeakorukurssin pitäjällä muistan niitä nähneeni. En älynnyt silloin kysyä ostopaikkaa ja nyt niitä ei tunnu löytyvän mistään.

Jos noita tappeja päätyy itse tehtailemaan niin miten tarkkaan se kiinnijuotettava pää pitää saada tasaiseksi? Kyllähän noita muutaman varmaan tekee ihan mielellään, mutta saako isompien määrien hiomiseen ja viilailuun menemään ikuisuuden? :roll:
virpih
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by virpih » Thu Sep 18, 2008 16:54

Amanda, et varmaan tarkoita tälläistäkään?

http://www.firemountaingems.com/details ... =H201653FN
Sininen

Post by Sininen » Fri Sep 19, 2008 7:07

Juu, noita Virpih:n linkittämiä minäkin olen käyttänyt - tai siis samantyyppisiä. Tosin sain vähän metsästää, kun halusin kokohopeisia, kun monet olivat joko hopeoitua tai sitten tuo "laatta" messinkiä, kuten tuossa FMG:n versiossa.

Mutta jos haluaa tosiaan ihan pelkästään sen tapin, niin suosittelen tuota Virpin systeemiä. Se vaatii kyllä vähän enemmän harjoittelua, mutta ihan pelkästään sellaisia tappeja en ole kyllä muista nähneeni missään tietämässäni kaupassa.
Triplis

Post by Triplis » Fri Sep 19, 2008 12:42

JIPII! Tällainen ketju on olemassa :)....tällaista toivon ja kaipaan.
Voisi seurata aktiivisesti aina mistä puhutaan ja vinkeistä missä on mitäkin.

Kiitos, kun jaksatte modet kaivella kätköjänne :).
~~ Girl with a Pearl Earring ~~
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Mon Sep 22, 2008 0:44

Mistä saa edullista nahkanauhaa?

Jos joku löytää tällaisia tai vastaavia halvalla jostain (myös inhimilliset postikulut) niin lupaan nostaa olematonta hattuani kahdella kädellä :palvoo: Ihan oikeasti, miten yhtäkkiä yksi pieni hopeoitu korunosa voi maksaa noin kamalasti?? FMG:llä olisi vähän samantapaisia, mutta vain yhdenlaisia ja vähän liian kevytrakenteisia mun makuun. Mutta ne maksaisivat pinkeillä hinnoilla 1,98$/100 kpl :shock:
Miilia

Post by Miilia » Mon Sep 22, 2008 1:46

No joo... Hei, olen Miilia ja koukussa etsyyn... Mutta, sinne kun pistää hakusanaksi bail, niin löytyy juuri noita, ihan nopeasti vilkaistuna yhdellä myyjällä kappalehinta euroina n. 0,50. Tämä hinta siis sisältää jo ilmoitetut postituskulut. Ja satsi taisi olla 20 kappaletta. Ja saattaa löytyä halvemmallakin. Ja semmoista... :% :viuh:
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Mon Sep 22, 2008 11:13

Henna, minä olen ostanut nahkanauhaa FMG:ltä, ja olen pitänyt edullisena - ainakin suomalaisten kauppojen hintoihin verrattuna :D
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Mon Sep 22, 2008 12:04

Millaista FMG:n nahkanauha on laadultaan? Olen rakastunut Ullan myymään nahkanauhaan, koska se kestää ja pysyy kauniina pitkään, mutta tarvista olisi myös värillisille nahkanauhoille. Toisaalta hyvään tottuneena ei tekisi mieli tyytyä vähemmän hyvään...
Pätkä

Post by Pätkä » Mon Sep 22, 2008 12:19

Henna wrote:Mistä saa edullista nahkanauhaa?
täältä olen ostanut: http://www.cchobby.fi/product/10983-237 ... x-1-m.html
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Mon Sep 22, 2008 14:52

Cattleya wrote:Millaista FMG:n nahkanauha on laadultaan? Olen rakastunut Ullan myymään nahkanauhaan, koska se kestää ja pysyy kauniina pitkään, mutta tarvista olisi myös värillisille nahkanauhoille. Toisaalta hyvään tottuneena ei tekisi mieli tyytyä vähemmän hyvään...
Jaa-a. Vaikea oikeastaan sanoa, kun harvemmin olen itse se korun lopullinen omistaja ja käyttäjä! :shock: Koruja tehdessäni olen kyllä ollut nauhan laatuun tyytyväinen - vain yksi ostamistani (muistaakseni sävyltään "tan") oli jotenkin osittain vähän rosoista pinnaltaan ja siksi minusta rumempaa kuin muut.
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Post Reply