Mitä saa mistäkin ja mistä kannattaa ostaa?

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Heidi
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Heidi » Mon Oct 06, 2008 17:05

No hyvä! Sitten olen jotakuinkin oikeilla jäljillä...
annie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by annie » Mon Oct 06, 2008 17:47

AnneKa wrote:Voin olla väärässä, mutta käytössä olevaa rahaa ei saa tuhota(esim. euroja), mutta markkoja ja pennejä saat jo porata tai leikellä ihan miten haluat.
Ymmärsiköhän tästä kukaan mitään :oops:
tätä kysymystä olen itsekin joskus pohtinut. olisi kiva tietää mikä on ihan se "oikea vastaus", eli sanotaanko esimerkiksi laissa jotain..
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
Siru

Post by Siru » Mon Oct 06, 2008 22:11

Wear your HELMET with pride!
annie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by annie » Mon Oct 06, 2008 22:14

lähempänä kuin osasin etsiäkkään ;)
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
rosalii
suunnittelee Balin-matkaa

Post by rosalii » Tue Oct 07, 2008 10:44

Mistä saisi (halvalla) hyvänlaatuisia nauhanpäätteitä 2mm nahkanauhaan?
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Tue Oct 07, 2008 14:03

rosalii wrote:Mistä saisi (halvalla) hyvänlaatuisia nauhanpäätteitä 2mm nahkanauhaan?
Jos ihan sterlinghopeisia kaipaat, niin vastaus on karu: ei mistään. Ne on ihan riistohintaisia melkein kaikkialla. Edullisimmat, mitä olen löytänyt, ovat nämä:

http://www.plasabali.com/beads_category ... End%20Caps

Olen tilannut sekä tuota DG037- että DG039-päätettä. Muistaakseni 37 on vähän väljä, mutta ainakin taatusti mahtuu 2 mm:n nahkanauhaan, 39 puolestaan mahtuu ainakin FMG:n 2 mm:n nahkanauhaan, mutta ei joihinkin suomalaisiin, mitä olen ostanut.

MUTTA noissa PlasaBalin nauhapäätteissä on se kamala piirre, että ne on juotettuja, eli se on ihan tuurista kiinni, saako sen viimeisen silmukan puristettua kauniisti nahkanauhan ympärille vai meneekö useampi kierros linttaan. :roll: Jos mulla olisi riittävän pieni veivi, niin tekisin ilman muuta itse.. mutta kun ei niin ei. :shake:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Nunnuli

Post by Nunnuli » Tue Oct 07, 2008 14:06

Ai tollasia saa valmiinakin? Mä olen vääntänyt ihan käsin lankaa kierteelle nauhan ympärille. Se onkin hankalaa kun nauha on pehmeää, mutta hopealanka kovaa. Ei meinaa tulla siistiä millään.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Julia

Post by Julia » Tue Oct 07, 2008 15:58

Nunnuli wrote:Ai tollasia saa valmiinakin? Mä olen vääntänyt ihan käsin lankaa kierteelle nauhan ympärille. Se onkin hankalaa kun nauha on pehmeää, mutta hopealanka kovaa. Ei meinaa tulla siistiä millään.
Mä oon käyttänyt pehmeää 0,8mm hopealankaa. Olen saanut mielestäni varsin siistiä jälkeä ja ovat kestäneet. :)
Maikki

Post by Maikki » Tue Oct 07, 2008 16:54

Eowyn wrote:Jos mulla olisi riittävän pieni veivi, niin tekisin ilman muuta itse.. mutta kun ei niin ei. :shake:
Minulla olisi 1,6 mm ja 2 mm tig-lankaa pätkittynä n. 30 sentin pätkiksi, lamppuhelmeilyä varten. Niistä saa veivit melkeinpä käsin vääntämällä. Pistänkö tulemaan?
Taika

Post by Taika » Tue Oct 07, 2008 17:52

Mulle myös, Maikki!
If I think, everything is lost.
-Paul Cezanne-

http://charming.vuodatus.net
Murmis
hamstraa hopeahelmiä

Post by Murmis » Tue Oct 07, 2008 20:55

Mitä toi tig-lanka on?
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Tue Oct 07, 2008 21:37

Maikki, toi 2 mm:n juttu ois ihan super! :palvoo:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Maikki

Post by Maikki » Tue Oct 07, 2008 21:41

Se on hitsauslankaa, joka kestää kuumentamista, eli sopii hyvin käytettäväksi lamppulasihelmien teossa. Se kastetaan eristysaineeseen, joka on semmosta savilillinkiä, ja helmi tehdään sen päälle. Eristysaine estää helmen tarttumisen tikkuun ja se helmen reikä muodostuu siis siihen kohtaan, kun tig-tikku otetaan jäähdytyksen jälkeen pois. Sitä saa ihan rautakaupasta kilotavarana metrin pätkissä, suorana, ei siis kiepissä, vaikka nimestä voisi näin päätellä. Jos pyydätte hitsauspuikkoja, saatte semmoisia ison sädetikun näköisiä juttuja, eli nimenomaan tig-lankaa pitää kysyä. Ostin Woikoskelta viime viikolla 10 x 1,6 mm, 10 x 2mm ja 10 x 2,4 mm metristä lankaa, jotka kunkin pätkin kolmeen osaan, eli sain 90 tikkua. Satsi maksoi muistaakseni noin 15 - 20 euroa, eli yksi 2 mm tikku olisi alle euron.

Minulla on niitä siis valmiiksi pätkittynä, jos ei haittaa että toinen pää on tummunut helmikäytössä. Muutama uusi on vielä ihan kirkastin itse asiassa. Mielelläni voin toki lähettääkin, jos joku tarvitsee, tosin samaan hintaahan sen metrisen saa, kun lisään postikulut - jos siis asuu paikassa, josta helposti pääsee alan kauppaan. Biltemassa taisi olla valmiiksi lyhempänä, mutta myydään useamman kappaleen paketissa.
Last edited by Maikki on Wed Oct 08, 2008 14:40, edited 1 time in total.
nekka

Post by nekka » Wed Oct 08, 2008 7:31

Mistä voisi ostaa suht ohutta hopeaketjua...sellasta jonka reijistä menee o,6mm hopealanka läpi...?
Ja mielellään joku Suomalainen kauppa.
Joskus ostin...hmmm...muistaakseni Satuhelmestä sellasta pyöreää belcherketjua, jonka koko oli n. millin/lenkki.
Nyt en löydä mitään vastaavaa mistään...HELP !
Thuja Design

Post by Thuja Design » Wed Oct 08, 2008 10:46

Tarvitsetko hopeisena? Mun kaupassani on ankkuriketjun nimellä juotettua hopeaketjua metritavarana, pienin myyniterä on 50 cm. Olisiko se sinulle sopivaa? t
Post Reply