Hollantilainen helmikauppa Sayila

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Päivi
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Hollantilainen helmikauppa Sayila

Post by Päivi » Fri Jul 15, 2005 15:55

www.sayila.com

Ihan mieletön paikka!! Ihana belgialainen helmeilijä kertoi tämän osoitteen. Kun tilaus ylittää 20e niin se postitetaan ilman postitus-ja käsittelykuluja!!!! Tein tilauksen tiistaina ja se on postitettu eilen. Tilasin n.23e ja siihen ei todellakaan tullut mitään muita kuluja.
Tilasin ainaskin lukkoja, säätöketjuja, korupiikkejä, leppäkerttuhelmiä ja loppuja en sitten muistakkaan. Menin ihan pyörälle päästäni edullisista hinnoista.

Maksoin Visalla. Heille voi myös maksaa eu-maksulla eli et tarvitse Visaa tilataksesi heiltä tavaraa, tätä tapaa en ole vielä kokeillut, mutta on kuulemma ihan ok.

Kunhan saan tilaukseni ja näen minkälaisia tavaroita sain, kerron sitten lisää.

Siemenhelmiä siellä ei ollut. Kaikki hinnat on ilmoitettu kappaleina. esin.4mm särmikkäät ovat täällä halvempia ja samoin solmunsuojat.

Arvatkaa vaan, lähdenkö taas seikkailemaan heidän sivuilleen :)
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Fri Jul 15, 2005 21:44

Oooh! :D Kuulostaapa todella hyvältä! Olen parhaillaan vanhempieni luona Lapissa, joten en viitsi kauheasti surffailla netissä (täällä kun on vain 56k-modeemi, auts!), mutta säntään taatusti tutustumaan kauppaan, jahka pääsen takaisin laajakaistan ääreen (pe 22.7.). Sitten pitää myös kasata jonkinlaista Prahan-matkan helmiraporttia :D
Päivi

Post by Päivi » Tue Jul 19, 2005 16:23

Tavarat saapuivat eilen ja ilman postitus-ja käsittelykuluja. paketista ilmaantui. Korupiikkejä yht.40kpl, tuplarenkaita 6 ja 5mm yht.40kpl, vaalea ametisti lasihelmiä 20 kpl,4mm helmiäisen värisiä helmiä 30 kpl, särmikäs pisara 13x6 t.pun. metallihohtoinen 4 kpl, pieni ovaalihelmi t.pun. 9x6 20 kpl,10 kpl leppäkerttuja :) ovat muuten tosi suloisia, papukaijalukkoja yht. 30 kpl, korvakorukoukkuja 5 paria, säätöketjuja 12 kpl, kahdessa on 12mm lukko mukana ja hieman erilainen kiinnityssysteemi, toisessa päässä on pieni metallinen sydän.

Kaikki tämä maksoi 23,45e :)
SusiSiili
lasihelmien lumoissa

Post by SusiSiili » Tue Jul 19, 2005 19:26

Ei muuten paha hinta! Olin itsekin ajatellu tilata korulukkoja ja muita tilpehöörejä, voisin ihan vakavalla silmällä katsella noita :). Kiitos linkistä!
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Fri Jul 22, 2005 13:53

Kotiuduin Lapista vihdoin minäkin ja pääsin tutustumaan tarkemmin tuohon hollantilaiseen helmikauppaan. Kalliiksihan se kävi: tilauksen yhteissumma oli vähän yli 47 euroa, vaikka olin itselleni yrittänyt sanoa, ettei vähään aikaan osteta yhtään mitään helmiin liittyvää, kun Prahasta ostin niin paljon.

En tosin ostanut kovin paljon helmiä tuolta Sayilasta, vaan enemmän koruosia ja "charmeja", kun haluaisin kokeilla charm braceletin tekemistä. Mutta nyt purkamaan kamerasta kuvia - Prahan "raportti" kun on vieläkin laatimatta :D
s.sammalisto
lasihelmien lumoissa

Post by s.sammalisto » Sat Jul 23, 2005 11:06

Minä kanssa olen seikkaillut tuolla ihanalla helmi sivulla mutta en ole vielä tohtinut sieltä tilata,mutta nyt kun olen lukenut kokemuksianne niin luulempa että menenkin tekemään piakkoin tilausta. Ja todellakin sieltä saa paljon sellaista mitä ei suomen helmikaupoista saa tosin Villihelmi on mielestäni kiitettävästi lisänyt valikoimaansa, paitsi ainahan juuri sellasta puuttuu mitä itse haluaisi.
Sari
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Sat Jul 23, 2005 11:30

Juu, minä ainakin suosittelen. Sain eilen illalla sähköpostia, että tilaus on postitettu - eli kun tein tilauksen päivällä, se lähetettiin samana iltana :shock:
Nina
aloittelee siemenhelmillä

Post by Nina » Mon Jul 25, 2005 23:36

Täällä myös yksi Sayilan sivuilla kuolannut. Nyt iski kauhea houkutus laittaa myös tilaus menemään... Olen arka maksamaan Visalla netissä mutta jos heille kerta käy eu-maksu niin mikäs sen parempi :wink: .

Nina
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Tue Jul 26, 2005 14:02

Todella nopea palvelu tuolla Sayilassa! Lauantaina muistaakseni tilasin, ja nyt jo kolahti postiluukusta nuo helmet :)

Ja tuosta Visa netissä -arkuudesta: Moni tuntuu arastelevan luottokortin käyttöä nettikaupoissa siitä syystä, että pelätään luottokorttitietojen joutuvan vääriin käsiin. Tämän vuoksi ei ainakaan minun mielestäni tarvitse välttää kortin käyttämistä, sillä ihan normaali varovaisuus riittää.

Kun Visalla maksaa oikeassa nettikaupassa, joka hoitaa laskutuksen suojatun yhteyden kautta (tällöin osoiterivillä näkyy https:// ), vastuu luottokorttitietojen salassapidosta siirtyy ymmärtääkseni myyjälle. Jos joku saa asiakkaan luottokorttitiedot käsiinsä tuota kautta, ei asiakas joudu kärsimään taloudellisesti.

Jos silti tuntuu pelottavalta maksaa luottokortilla Internetissä, kannattaa aloittaa asiointi isoista, tunnetuista nettikaupoista ja sellaisista kaupoista, joiden kanssa joku tuttu on jo asioinut ongelmitta :)
tarjanne
Swarovski-kuumeessa

Post by tarjanne » Thu Jul 28, 2005 0:45

Täällä yksi langennut lisää!
Tein juuri tilauksen Sayilaan :oops: , ihan niinkuin ei olisi jo kesän helmikiintiö täynnä.
Pia

Olen rakastunut........

Post by Pia » Fri Jul 29, 2005 12:28

Hei tuo sayila on ihaaaaana :D Tilaukseni meni just sinnepäin
Mega

Post by Mega » Mon Aug 01, 2005 15:06

Eowyn wrote:-- Ja tuosta Visa netissä -arkuudesta: Moni tuntuu arastelevan luottokortin käyttöä nettikaupoissa siitä syystä, että pelätään luottokorttitietojen joutuvan vääriin käsiin. Tämän vuoksi ei ainakaan minun mielestäni tarvitse välttää kortin käyttämistä, sillä ihan normaali varovaisuus riittää. --
Visa Electronilla ainakin on ollut hyviä kokemuksia. Ikävä kyllä ko. kortti ei kelpaa joka paikassa, joten Visattomana joutuu olemaan ostamatta. Verified by Visa -merkillä varustetuilta saiteilta (jos sellaisia tulee vastaan) voi Visalla ja Electronilla muuten ostaa ihan huoletta, luottokunta takaa turvallisuuden. :)

Onko kukaan kokeillut maksaa suoraan pankkitilille tuonne Sayilaan? Näyttäisi olevan sellainenkin mahdollisuus...
Päivi

Post by Päivi » Mon Aug 01, 2005 15:18

Tein viikonloppuna uuden tilauksen ja maksoin Nordean kautta EU-maksulla. Sieltä tuli ilmoitus, että varmistavat vielä maksun ennenkuin tililtä lähtee rahat. Vielä ei ole tullut vahvistusta siitä, että Sayila olisi saanut rahani..tililtäni rahat lähtivät tänään...siinä varmaan menee 1-2 pvää. En ole tätä aikaisemmin kokeillut, joten saas nähdä kuinka käy.
s.sammalisto
lasihelmien lumoissa

Post by s.sammalisto » Mon Aug 01, 2005 15:19

Itse en ole aivan kyseiseen kauppaan maksanut pankin kautta EU maksuna, mutta www.beadreaming.com helmikauppaan kylläkin. Ainoa huonopuoli tuossa Eu maksussa pankin kautta on se että tavara kesti tulla reilu pari viikkoa. Elikkä kyllä varmaan tuo visalla maksettaessa vaikuttaa toimituksen nopeuteen..luulisin ainakin. Eikä itelläni tietysti ole muuta kun tuo visa electron. Onko kukaan löytänyt ulkolaisia nettikauppoja jonne tuo electroni kelpais?
Sari
Mega

Post by Mega » Tue Aug 02, 2005 10:39

Itsekin olen yrittänyt epätoivon vimmalla etsiä Electronin kelpuuttavia helmikauppoja, mutta ei ole toistaiseksi tärpännyt. Electron on vielä aika heikosti tuettu varsinkin ulkomaalaisissa nettikaupoissa yleensäkin ottaen. Parhaiten ko. korttia taitavat tukea dvd-kaupat (avomiehen kokemuksen perusteella). Harmi siis, että tuo pankkimaksu hidastaa toimitusta.
Post Reply