Hollantilainen helmikauppa Sayila

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

@nu
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by @nu » Fri Jun 02, 2006 14:32

Niinpä, mullakin yleensä mennyt 2 - 4 arkipäivää. Voe itku jos paketti on hävinnyt :(

Muoks: laitoin sinne meiliä ja sain huippunopean vastauksen, että yleensä toimitus kestää 3 pv mutta joskus voi mennä kauemmin, tarkistivat osoitteen ja jos ei ensi viikollakaan tule pitää ottaa uudestaan yhteyttä.
anzu

Post by anzu » Fri Jun 02, 2006 17:39

@nu wrote:Samperi, kuinkahan kauan helmet voivat olla matkalla? Tilasin Sayilasta tavaraa 18.5., maksoin EU-maksulla ja tiistaina 23.5 tuli sähköpostia että tilaus on lähetetty, mutta eipä näy eikä kuulu. Olleet matkalla siis jo 7 arkipäivää eikä mulla ole ikinä kestänyt näin kauan tavaran tulo Sayilasta.

En minä mitenkään kärsimätön ole :oops: mutta kun just pitäis tehdä yksi koru lahjaksi noista helmistä ja nyt ne jumittaa jossain.
Mulla meni lähes kaks viikkoa, ennenku tuli paketti.
-anzu
Päivi
Lasku: 5

Post by Päivi » Fri Jun 02, 2006 18:29

Mä olen muistaakseni kerran maksanut tuolla EU-maksulla ja helmet tulivat 3-4 päivässä.

Toivottavasti helmet tulisivat pian, että saat korun valmiiksi.
helise
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by helise » Fri Jun 02, 2006 19:10

Harmillista! Mulle tuli kuun vaihteessa paketti peräti kolmessa arkipäivässä kun maksoin kortilla. EU-maksua käyttäessäni paketti on tullut viikossa. Toivottavasti se paketti vielä löytyy!!!
meeri
hamstraa hopeahelmiä

Post by meeri » Sat Jun 03, 2006 14:21

Minä olen tilannut 3-5 kertaa ja maksanut tilisiirtona. Maksusta saapumiseen on mennyt aina n. 2 viikkoa. Visalla maksaneet kaverit ovat saaneet paketin n. 3-5 päivässä ja vain yhden kerran paketti on hukkunut matkalla. Muistaakseni 3 viikkoa on se max. aika, jonka jälkeen laittavat uuden paketin tulemaan Sayilasta.
@nu

Post by @nu » Fri Jun 09, 2006 11:51

Noh, paketti tuli sitten vihdoin tänään, mutta sapettaa silti. Tilasin cloisonne-helmiä, joista toinen oli ihan kuhmuinen ja pohjaväri osittain lohjennut irti. Pussi oli täynnä mustaa muhjua, eli jos olisivat pakanneet helmet niin, ettei ne hankaa matkalla toisiaan, helmi olisi todennäköisesti ihan ehjä ja käyttökelpoinen. Helmi on sen verran ruma, etten voi sitä käyttää, vaan on ihan roskiskamaa. Täytyy tilata uudet vaikka Villihelmestä sitten.

Lisäksi kun kaikki helmet oli tungettu samaan pussiin, pienet spacerit olivat juuttuneet tosi tiukkaan metallisen putkihelmen sisälle, ja jouduin kaivamaan ne pihdeillä irti.

Minua ei huvita enää mikään :evil:
Tuxu
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Tuxu » Fri Jun 09, 2006 12:02

Vihaan sayilassa kanssa sitä että kaikki helmet on tunkettu samaan pussiin :evil: niitä on raivostuttava nyppiä sieltä.
Tarviiko helmeilijältä kysyä mitä ottaisi mukaan autiolle saarelle?
Anne

Post by Anne » Fri Jun 09, 2006 12:12

Saiyilassa on kyllä tosi ystävällinen asiakaspalvelu. Esimerkiksi minulle tulleiden helmien joukossa oli kerran rikkonainen helmi ja sähköpostitse tästä sitten heille huomautin. Laittoivat sitten saman tien tulemaan uuden ehyen helmen tämän särkyneen tilalle. Eli @nu, kannattaa ehdottomasti ottaa tuonne yhteyttä.
Itseäni tuo Sayilan käytäntö pakata useammanlaisia helmiä samaan pussiin ei häiritse. Omasta mielestäni se on ekologisesti paljon järkevämpää, kuin se että jokainen helmi pakataan omaan pussiinsa.
Tuxu
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Tuxu » Fri Jun 09, 2006 12:22

Olen itse niin tarkka noista pusseista että tahdon jokaisen omassa pussissani :D
Tarviiko helmeilijältä kysyä mitä ottaisi mukaan autiolle saarelle?
Julia

Post by Julia » Fri Jun 09, 2006 12:23

Olen Annen kanssa toisaalta samaa mieltä; mua ärsyttää amerikkalaisten tapa triplapussittaa jokainen helmilaatu :evil: Mutta täytyy myös harkita millaiset helmet voi laittaa samaan pussiin. Mulle tuli kerran Sayilasta swarovskin istutettavia AB kristalleja samassa pussissa niiden metallisten kehikoiden kanssa. Silloin ärsytti.
Julia

Post by Julia » Mon Jun 26, 2006 13:28

Miten ihmeessä siellä Sayilassa oikein pystyy maksamaan Visalla? Mulle tulee aina vain tiedot, että mitä pitää maksaa ja ilmoitetaan, että tavara lähtee kun maksu näkyy heillä. Eli siis periaatteessa ihan samat tiedot kuin EU-maksuunkin. Mitä teen väärin? :???:
Raiisa

Post by Raiisa » Mon Jun 26, 2006 13:38

Siinä kysytään omien tietojen jälkeen maksutapa, eka on muistaakseni eu-maksu ja sit siinä on pari muuta vaihtoehtoa ja sit viimeisenä on visa vaihtoehto.
Julia

Post by Julia » Mon Jun 26, 2006 14:36

No nyt onnistui! :D
Michli
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Michli » Thu Jun 29, 2006 13:02

Voi ei, haluaisin kovasti tilata sayilalta ja vähän pelottaa, ois eka mistä ulkomailta tilaisin :shock:
Julia

Post by Julia » Thu Jun 29, 2006 14:18

Turha pelätä. Mä oon tilannut Sayilasta vaikka kuinka monta kertaa ja kuten huomaat, niin on moni muukin. Eikä ole ollut mitään pelättävää! :D
Post Reply